GZ: (uitloop)stal voor bejaard paard ZH

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

GZ: (uitloop)stal voor bejaard paard ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 14:18

Omdat we weg moeten van ons geliefde en vertrouwde stekje zoek ik voor mijn, al jaren gepensioneerde merrie, een plekje waar ze liefdevol wordt opgevangen en verzorgt.

Merrie heeft zeker nog 10 mooie paardenjaren voor haar liggen, dus een leuke plek met lieve vriendjes (liefst ook allemaal oude gebakjes) is zeer gewenst.
Ik doe geen afstand van dit paard en wil haar gewoon blijven bezoeken. Kosten zijn bespreekbaar.

Wie o wie weet een goud plekje ??

Gegevens:
Merrie, 18 jaar, schimmel, stokmaat 1.70m. Onderdanige merrie, laag in rang. Erg lief in omgang. Geen stal ondeugden.

Christadk

Berichten: 3491
Geregistreerd: 03-07-04

Re: GZ: (uitloop)stal voor bejaard paard ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 15:18


Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 17:30

Thanx voor de tip <3
Zojuist gesproken met degene die het landje huurt en verhuurt ... klinkt allemaal heel gezellig maar is niet wat ik zoek
Ik zoek echt een plekje waar ze helemaal verzorgt staat

Equimon

Berichten: 76
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 08:46

Bij ons op stal in Stompwijk is ook nog een plek vrij.
Paarden staan s'winters overdag in de paddock en s'nacht op stal.
In de zomer de hele dag in het weiland.

Paarden worden naar buiten gedaan door de eigenaar.
Mesten wordt gedaan, behalve op zondag.

Het is een kleinschalige gezellige stal.

Mocht je meer willen weten, pb dan.

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 15:26

Equimon Thanx voor de tip, ik heb je zojuist een pb-tje gestuurd.

Iedereen die gereageert heeft via pb Thanx voor de tips. Er zaten een paar hele goede tips tussen. Veel telefoontjes al gepleegd en veel mensen gesproken, 1 afspraak gemaakt voor vanavond om stal, wei en kudde te bekijken. Wie weet ...

Pfff wat is dit moeilijk !! Ze stond jaren echt geweldig maar we moeten het oude stekje gaan verlaten. Gelukkig wel wat tijd (tot oktober) om iets anders te vinden. Ben al heel wat stalletjes hier in de buurt langsgeweest, maar overal schort er wel iets. Ik ben zo bang dat ik de verkeerde beslissing maak en dat ik straks steeds met dat dier in de trailer van stal naar stal aan het rijden ben.
Na weer een nacht niet slapen en na heel lang praten zijn we vanacht wel tot de conclusie gekomen dat we haar gaan overbrengen naar een rusthuis ... maar welke ??? Ik wil eigenaar blijven, doe onder geen beding afstand van haar, wil haar bezoeken wanneer ik dat kan en ik wil dat ze het goed heeft. Dan maar wat verder van mij vandaan ... als ze het maar goed heeft.

Een beslissing genomen uit het belang voor het paard maar och jee wat doet mijn hart zeer bij de gedachte dat ze straks niet meer om de hoek staat.
Ik hou zo veel van die truttebol ... voor mij is het belangrijkste dat zij het goed heeft en een mooie oude dag mag genieten ... maar wat is dit moeilijk !!

Heb jij de gouden tip voor ons ??
Ik vind het zo moeilijk om een adres van google te plukken en af te gaan op de verkooppraatjes van onbekende mensen. Liever hoor ik van iemand uit eigen ervaring en woorden waarom een stal juist zo geweldig goed is. Stal hoeft niet noodzakelijk in ZH te zijn.

Zwetsloot

Berichten: 805
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Oud Ade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:42


Niese1987

Berichten: 597
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: GZ: (uitloop)stal voor bejaard paard ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:54

Je kan ook even informeren bij de Sonneveldhoeve. Heeft mijn oude paard ook een tijdje gestaan en ze werd daar super verzorgd! Staan ook allemaal oude gebakjes ;) . Het kost wel wat, maar je weet zeker dat ze er goed staan en de paarden mogen altijd bezocht worden.

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 17:31

Zwetsloot en Niese Thanx !!
Beide tips opgeslagen bij mijn favorieten :)* Vanavond even alles goed doorlezen en informeren

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 07:56

Ik sta zelf op de paardenheerlijkheid in Beesd.
Daar heb je diverse mogelijkheden.
Er is een buiten groep met schuilstal of je kan voor de volpension gaan incl alle verzorging, het binnen buiten zetten mesten ect ect.
Op de volpension staan ze alleen de nachten binnen, ook in de winter tenzij het erg slecht word buiten.
Stalhoudster is erg goed voor de dieren en het is er vooral erg rustgevend.
Je kan het zo via google opzoeken

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 02:10

AlisonThanx voor de tip

Heb nu 2 adressen waar ik Kentucky in gedachten wel zie staan. Heb al afspraken gepland staan om de stallen te zien en de mensen te ontmoeten. Adres dat op dit moment mijn voorkeur heeft is vol ... das erg jammer. Maar ja, eerst maar eens kijken en dan zien we weer verder.

Niese1987

Berichten: 597
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: GZ: (uitloop)stal voor bejaard paard ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:00

Bij welke stallen ga je kijken? En heb je al een beetje een idee wat je wil?

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:39

Wat ik wil ?? Liefst wil ik haar lekker in de buurt houden maar hier in de direkte omgeving kan ik haar niet bieden wat ze nodig heeft --> veel buiten en beweging gedurende de winter. Ik wil haar ook niet meer verhuizen, maar echt een vaste kudde voor haar vinden waar ze kan blijven tot ze haar laatste adem uitblaast (maar dat mag nog heel lang duren hoor).
Ik heb even nagedacht over een paar particulieren die hebben aangeboden om haar over te nemen, maar ik ben bang dat deze lieve mensen misschien niet realiseren hoe lang dit paard nog kan blijven staan. Kan best zijn dat ze nu een goed plekje voor haar hebben maar dat ze over 5 jaar ofzo misschien wel andere wensen hebben voor die stal en het stukje grond dat zij bewandeld ...
Wat is wijsheid ?? Voor nu ligt mijn voorkeur bij een rusthuis, liefst nog een rusthuis met een plan B.
Plan A is in de kudde in de wei en op stal, plan B is binnen op eigen stal en naar buiten met een klein gammel groepje. Verhuis ik haar naar een stal waar ze alleen een plan A hebben dan is het niet ondenkbaar dat ik haar tzt weer moet verkassen.

Op dit moment heb ik De Kaliehoeve op nummer 1, maar die is vol. Goede nummer 2 is Klavertje 4. Dit weekend ga ik beide adressen bezoeken, ben erg benieuwd.

Niese1987

Berichten: 597
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: GZ: (uitloop)stal voor bejaard paard ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:56

Duidelijk :) . Bij de Sonneveldhoeve was dit allemaal heel goed geregeld gelukkig. Ze gingen iedere dag het land op met een vast klein groepje. In de winter staan ze in de paddock. Ook hebben ze daar de hele dag en nacht door onbeperkt ruwvoer, en dat vond ik persoonlijk heel erg fijn. Zijn ook echt mensen met hart voor paarden en geven in principe alleen een plaatsje aan mensen die hun paard daar voor altijd willen laten staan om de rust in de kuddes te bewaren. Ik heb helaas mijn paard weg moeten doen door veranderende financien waardoor ik het niet meer kon betalen... Anders had ze er nu waarschijnlijk nog gestaan.
Had je nog naar ze gebeld of ze een plekje hadden of zaten ze al vol?

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 12:36

Ik had ze wel gebeld, maar niet gesproken. Ik heb hier nog een lijstje liggen met nummers die nog niet geantwoord hebben ed. In de loop van de dag, anders morgen (tis vandaag erg druk) doe ik mijn belronde nogmaals.

Er is nog geen definitief besluit genomen dus alle opties staan nog open en tips zijn welkom.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:24

Als je je paard tot het eind op 1 plek wilt hebben kan ik je nog steeds de paarden heerlijkheid aanraden.
De gemiddelde leeftijd van de groep is 20.
Mijn merrie, die was altijd boos, nerveus, angstig, kon niet met anderen in een groep op de wei.
Nu is er niets meer aan de hand met haar.
Ook is ze bekend met bevangenheid, in deze weide heeft ze daar geen last meer van!!!
Komt omdat er geen kunstmest gebruikt word.
Ze loopt gewoon in de groep, is weer vrolijk en minder angstig, ze word lekker ontspannen (en we staan er pas 4 weken)!!
De plek word gerunt door iemand met haar hart bij de dieren.
De dieren gaan voor de mensen maar ook voor de mensen is ze erg behulpzaam en lief.
Ik kan je echt aanraden er eens een kijkje te nemen.

succes, ik hoop dat je de geschikte plek voor jullie gaat vinden

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:37

Mijn eerlijke mening? De Paardenheerlijkheid zou juist vanwege de stabiliteit op dit moment niet mijn keuze zijn. Ik weet dat er op dit moment iemand is die met hart en ziel de boel runt, maar op Mariƫnwaerdt weet je nooit wie op welke plaats zit en hoe lang.

Ik ken het bedrijf en de familie te goed om erop te vertrouwen dat iemand er 10 jaar of langer bedrijfsleider blijft.

Sorry, misschien ben ik te negatief, we wonen er dichtbij en het is mijn keus absoluut niet. Bovendien vraag ik me af hoe goed je paarden in de winter op deze zware klei nog weidegang kan geven. Wij kunnen het niet in elk geval en we zitten op hooguit 2 kilometer afstand.

quartel

Berichten: 15894
Geregistreerd: 14-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:43

Ik begrijp wel dat je er zo over denkt.
Ik heb de verhalen van de voorgangers idd ook gehoord.
De familie ken ik dan niet maar ik heb wel veel vertrouwen in de persoon die de boel nu runt.
Maar tijd zal het leren?

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: GZ: (uitloop)stal voor bejaard paard ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 13:48

Precies, en laten we hopen dat de persoon die nu de boel runt van de familie ook de kans krijgt om er een succes van te maken!

Asjemenauw

Berichten: 521
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-10 17:43

Ja dat is helemaal waar. Resultaten van het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

MoniqueT heeft zeker een punt als het gaat om de kleigrond. Zeker iets om rekening mee te houden -voor mij-
Goede wintervoorziening is dus echt iets waar ik nog beter naar moet kijken. Thanx