Een stal rondom Hillegersberg Rotterdam of Kralingse Bos

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Santana1990

Berichten: 1
Geregistreerd: 18-06-10

Een stal rondom Hillegersberg Rotterdam of Kralingse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 22:59

Hallo allemaal
ik ben nieuw op dit Forum dus ik hoop dat ik hem in de juiste categorie heb gezet

Ik ga binnenkort op mezelf wonen in Rotterdam en ik studeer vlakbij de stad zelf. Ik zie wel toekomst in een stal rondom het Kralingsebos of richting Hillegersberg
Ik wil het allerbeste voor mijn paardje want die laat ik nooit achter!

Ik ben opzoek naar een stal waar een paard veel buiten kan zijn:

*Met een goede Uitrijmogelijkheid
*Genoeg weides (uiteraard het liefst voor de Winter ook ookal is dit bijna onmogelijk)
*Een goede buitenbak en losgooi mogelijkheden is al genoeg
*Zelf mesten (Vind ik erg prettig)
*En de stallen graag met de mogelijkheid dat het hoofd naar buiten kan het liefst ook een buitenluik
*Een stal sowieso 3X3 mag groter uiteraard

ik ben nu nog een Fanatieke Wedstrijd Ruiter maar begin het al een beetje zat te worden
Ik heb een geweldige Friese merrie echt een makkelijk paard

ik heb veel gezocht op goede stallingen en kwam dan ook uit op dit adres:
Piet en Mieke Hoogerbrugge
West Abtspolderseweg 294
Rotterdam-Overschie
Ik kan alleen niks vinden over de Uitrij mogelijkheden

Als jullie nog suggesties hebben willen jullie hem dan sturen
ook Stallen die geen website hebben zijn uiteraard erg welkom

Bedankt,

Santana

VanHuisUit

Berichten: 6689
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 23:42

Tja, wat jij wilt.... maar daar was je vast al achter.
Uitrijmogelijkheden heb je daar heel beperkt, je kunt via een paralelweg in het park daar tussen Delft en je stal rijden, over / langs wat fietspaden en de andere kant op kun je een rondje doen. Maar dan moet je paard wel goed verkeersmak zijn en moet je wel de weg delen met fietsers/ wandelaar etc. Ik heb daar vlakbij gestaan, vond het echt niet ideaal.
Je hebt daar vlakbij ook de hit actief stal, moet je eindje doorrijden met de auto (onder tunneltje door bij Prinsestad). Kan je paard 24/7 buiten staan met stallen er aan vast. Daar vandaan kun je iets beter naar buiten, want het zit aan de fietspaden vast.

Als ik jou was zou ik eens gaan kijken daar tussen Hilligersberg / Berkel en Rodenrijs, aan de Grindweg of het verlengde daarvan, daar zit De Antiek, Lansbergen en daartegenover ook nog een. Hebben weiland, bakken en stalling. Gewoon auto of fiets pakken en rondjes gaan rijden, langs gaan en praten. Dat is denk ik de enige manier. Plus natuurlijk Marktplaats vasthouden maar de beetje leuke stallen staan niet zo vaak op marktplaats.

Rond het Kralingse Bos, daar zit ook wel wat, maar allemaal zonder weiland. Lijkt mij dus geen optie.

Maar als je in Delft studeert heb je ook wel stalletjes rond Den Hoorn en daarachter. Ook kwestie van gaan fietsen / kijken etc ;) Het is heel moeilijk zo aan te geven wat leuke / goede stallen zijn. Soms ziet het er minder uit maar zijn ze wel supergoed voor je paard. Soms lijkt het heel luxe en staat je paard maar een uurtje per dag buiten.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Een stal rondom Hillegersberg Rotterdam of Kralingse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 10:19

VSW-->EA-GZ Diensten

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 07:43

Ik stuur je even een PM :)

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 07:49

Hoi,

Ik heb zelf altijd in Rdam kralingen gewoond, maar het is compleet hopeloos om daar een stalling te vinden die voldoet aan jouw eisen. Uitrijmogelijkheden zijn zeer beperkt, vaak zeer hoge kosten & de stukjes weiland zijn op 1 hand te tellen helaas.

Ik sta tegenwoordig bij Mearas Stables in Nieuwerkerk aan den ijssel (ong. 10 autominuten van Rdam Kralingen) stapmolen, binnenbak, buitenbak, solarium, spuitplaats, 3 paddocks, 10 graspaddocks, s'zomers weidegang (24/7 ook mogelijk) in de wintermaanden is buiten (laten) zetten in de paddocks mogelijk. Ruime stallen.. alle paarden staan letterlijk tot aan hun buik in het stro, voeren sportbrok, zelf uitmesten staat je vrij en het bos is op ong. 10 a 15 minuutjes stappen langs een rustige weg.

Ze hebben momenteel nog 1 box vrij per direct.
www.mearasstables.nl

Misschien is het ook wel wat voor jou =)

Groetjes Kelly


Santana1990 schreef:
Hallo allemaal
ik ben nieuw op dit Forum dus ik hoop dat ik hem in de juiste categorie heb gezet

Ik ga binnenkort op mezelf wonen in Rotterdam en ik studeer vlakbij de stad zelf. Ik zie wel toekomst in een stal rondom het Kralingsebos of richting Hillegersberg
Ik wil het allerbeste voor mijn paardje want die laat ik nooit achter!

Ik ben opzoek naar een stal waar een paard veel buiten kan zijn:

*Met een goede Uitrijmogelijkheid
*Genoeg weides (uiteraard het liefst voor de Winter ook ookal is dit bijna onmogelijk)
*Een goede buitenbak en losgooi mogelijkheden is al genoeg
*Zelf mesten (Vind ik erg prettig)
*En de stallen graag met de mogelijkheid dat het hoofd naar buiten kan het liefst ook een buitenluik
*Een stal sowieso 3X3 mag groter uiteraard

ik ben nu nog een Fanatieke Wedstrijd Ruiter maar begin het al een beetje zat te worden
Ik heb een geweldige Friese merrie echt een makkelijk paard

ik heb veel gezocht op goede stallingen en kwam dan ook uit op dit adres:
Piet en Mieke Hoogerbrugge
West Abtspolderseweg 294
Rotterdam-Overschie
Ik kan alleen niks vinden over de Uitrij mogelijkheden

Als jullie nog suggesties hebben willen jullie hem dan sturen
ook Stallen die geen website hebben zijn uiteraard erg welkom

Bedankt,

Santana

pantarhei

Berichten: 9084
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: Naast het bos

Re: Een stal rondom Hillegersberg Rotterdam of Kralingse Bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:55

Tja pracht stal Mearasstables, maar met dito prijskaartje!

Bij hoogerbrugge komen ze veel buiten tegen een normaal tarief, wel zelf mesten

benweg
Berichten: 163
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:22