Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 10:41

Ons dochtertje heeft haar verjaardagsgeld bij elkaar gelegd om het barefoot kids zadel te kopen dat zij zo vreselijk prachtig vond. Zij heeft hierbij het bijbehorende 'Lilly" dekje maar wij zouden er zo graag nog een dekje voor haar bijkopen.

Ik heb al verschillende keren geprobeerd te zoeken, maar kan nergens een winkel (on- of offline) vinden die deze kleine versies van de pads verkopen (ik weet natuurlijk wel dat er nog een blauwe versie van deze is die eigenlijk bij het blauwe bellis zadel hoort, maar we zoeken wat meer de typische meisjeskleuren ;) ). Zijn die er uberhaupt? Zo ja, weet iemand waar ik ze kan vinden? Het gaat dus om een pad voor onder dit zadel...

Afbeelding

ManonGrr

Berichten: 1450
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:09

kun je niet bij de winkel kijken waar je dochtertje 't zadel gekocht heeft?

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 12:55

daar hebben ze in principe alleen de blauwe die bij het blauwe zadeltje hoort en weliswaar nog 2 andere maar niet echt...ehm..aantrekkelijk ;)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:18

Verkoop adressen gezocht dus dit topic wordt verplaatst.
HAR-->EA-GZ Diensten

supersill
Berichten: 25
Geregistreerd: 02-04-08

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:22

Misschien zijn ze gewoon niet meer verkrijgbaar of iets dergelijks. Je zou toch zeggen dat ze anders wel ergens te vinden moeten zijn? Wellicht een tijdje geleden uit de handel genomen

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:22

Ik weet niet precies of er aan de pad zelf iets speciaals zit (of is het inprincipe een normaal dekje alleen de vorm apart)? anders zou je de omtrek kunnen tekenen, naar mij opsturen en kan ik een mooie in gewenste kleuren voor jou en je dochtertje maken... Zie mijn onderschrift... :)

edit: extra lagen of iets anders is altijd bespreekbaar, ik maak het op maat dus veel is er mogelijk!
Laatst bijgewerkt door ifever op 22-07-10 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:25

Het roze padje lilly heb je dus al?
Enige optie is dan zelf laten maken, of een "gewoon" dekje nemen en daar een halfpad onder te doen(volgens mij bij een belgische BF-verkoper te koop)

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 17:31

@supersill - de zadeltjes zijn redelijk nieuw en begin te vrezen dat er gewoon niet voldoende afzetmarkt in zit om er veel variatie voor beschikbaar te hebben?

@ifever- ze zijn in zoverre speciaal dat ze gemaakt zijn voor onder deze barefoots (boomloos dus) zadels dus er zit vacht onder met ruggegraatvrijheid.

@siskeh- lilly hebben we idd, dat is het pad op de foto. Ik begin me nu af te vragen of een gewoon dekje niet ook voldoende zou zijn aangezien Cayleigh nog geen 20 kilo weegt? De kinderen hebben gisteren en vandaag bijv. helemaal zonder pad gereden omdat het zo vreselijk warm was...

siskeh
Berichten: 8678
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:37

Tja, het kán wel zonder dekje denk ik, maar dat hangt vooral af van hoe je de beugels gebruikt.
Als je de beugels niet gebruikt dan kan je het gewoon zien als een veredeld barebackpad en dan zijn de inlages niet écht een aanvulling.
Maar als je lichtrijd zou ik toch wel inlages gebruiken..

Ik wist overigens niet dat het lilly-pad zo'n tasje had :+
Maar kan je wel "gewone" (dus zonder inlages) dekjes vinden die mooi onder dit zadel passen?

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 17:47

ja dit is de andere kant van het dekje (aan de "hoofd"kant staat natuurlijk Lilly ;) ), cayleigh's vriendinnetje heeft alles van Bellis (ook met tasje)...erg leuk spul allemaal...

Ik zou denken dat deze zadels toch wel een heel stuk meer steun (en ruggegraatvrijheid) geven dan een barebackpad?

Ruggegraat is zelfs zonder gebruik van een pad duidelijk mooi vrij gebleven na het afzadelen (en lichtrijden is, sinds ze de slag ervan doorheeft, 1 van de favoriete manieren van rijden op het moment ;) )

We hadden er voor het passen even een shet-maat dekje ondergelegd (niet op het paard dus weet niet of het gaat schuiven o.i.d.) en qua maat leek dat perfect.

joliene

Berichten: 1729
Geregistreerd: 26-04-08
Woonplaats: Hengelo

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 13:12

Kan je dan niet onder zo'n shet dekjes inlagevakken maken?

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 09:24

joliene schreef:
Kan je dan niet onder zo'n shet dekjes inlagevakken maken?


ehm..ikzelf ben vrees ik qua handvaardigheid erg slecht onderlegd (kan net een knoopje aannaaien :o ), maar misschien is het geen gek idee om op zoek te gaan naar iemand die dat wel zou kunnen

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:19

In samenwerking zouden we een onderlegger kunnen "ontwikkelen" wat ik er nu van begrijp is het een onderlegger met 2 soort kussens aan iedere kant (die normaal aan het zadel vast zitten)

Dit zou ik als ik de maten weet voor je kunnen maken!

Een gewone onderlegger, met 2 verdikkingen/kussens is inprincipe realiseer baar.. zodat de ruggegraad vrij kan blijven...

Heb je misschien een foto van de onderkant? en eentje van de zijkant zodat ik de dikte van de verdikkingen kan zien om een beeld te vormen..

Het kan misschien ook nog gemaakt worden met inlagevakken maar dan moet je ook weer stukken hebben die er in passen..

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:00

Ik pb je even :)

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:10

@ifever en Natalie, je zou een halfpad kunnen maken. Dan kun je alle gewone dekjes erover heen doen. Hier is een voorbeeld:
http://www.equihof.be/catalog/product_i ... bd8b22a247

Om de een of andere onduidelijke reden wordt deze alleen in Belgie verkocht. Ik heb er nu 1 besteld, helaas zijn ze erg traag met versturen.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 10:16

@cookies - als jij die van jou binnen hebt, zou je daar dan een foto van kunnen maken? Heeft zo'n half-pad dan alleen inlages aan de onderkant??? Snap niet helemaal wat ik me erbij moet voorstellen... :o

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 10:30

Hij lijkt op zo'n grandeur dekje, alleen zijn de flappen er af gehaald. Zo ziet de onderkant eruit: http://www.barefoot-saddles.com/index.p ... cts_id=142

Ze hebben voor de helft schaap eronder gedaan omdat helemaal sympanova aan de onderkant vaak schuurplekken geeft aan de achterkant op je paard. Aan de bovenkant zit ook een stukje antislip zodat het dekje wat je erover heen doet niet wegglijdt. Mij lijkt het ideaal, maar misschien is de praktijk anders. Helaas duurt het erg lang voordat ze hem opsturen, dus nu ziet het ernaar uit dat ik hem in mijn vakantie pas krijg, als ik in Zweden zit. }:0

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:48

zou het alleen niet erg broeierig worden met 2 dekjes over elkaar, waarvan de onderste met wol, en daaroverheen nog het zadel met ook al wol aan de onderzijde?

Het lijkt me zo'n overkill aan materialen bovenop elkaar gestapeld? (of zeg ik nu iets doms?)

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 08:52

Ik denk dat dat wel meevalt. Je moet ook niet van die hele dikke pufferpads erover heen doen. Gewoon een lekker dun dekje. Een heleboel mensen rijden met zo'n schaap onder het zadel en dan nog een dekje eronder of erover heen. Bijna hetzelfde idee, alleen heeft die van mij dan inlages.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 08:55

Cookies schreef:
Ik denk dat dat wel meevalt. Je moet ook niet van die hele dikke pufferpads erover heen doen. Gewoon een lekker dun dekje. Een heleboel mensen rijden met zo'n schaap onder het zadel en dan nog een dekje eronder of erover heen. Bijna hetzelfde idee, alleen heeft die van mij dan inlages.


dat vind ik ook altijd zo bizar veel, zeker onder een boomzadel. Zou het me zelf alleen voor kunnen stellen om een zadel (tijdelijk) beter passend te maken....

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 09:06

Je zou ook een dunne tussenlegger kunnen gebruiken. Je dochter weegt bijna niks dus daar hoef niet zo'n dikke tussen. Zoiets bijvoorbeeld: http://divoza.com/shop/a.visit/4c527a18 ... talog/1353
Er zijn verschillende dunne zadelonderleggers zonder schaap aan de onderkant. Ik heb er zelf nog een liggen maar die is te klein voor onder mijn zadel.

nathalie2302

Berichten: 2891
Geregistreerd: 05-07-07

Re: Waar vind ik pads/onderleggers voor de barefoot kids??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 09:30

welke bedoel je precies? (als ik op de link klik, kom ik gewoon op de hoofdpagina 'dekjes')

Je bedoelt dus een tussenlegger en dan een gewoon dekje eronder?

Cookies
Berichten: 6576
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 10:40