Ervaringen met Jansen van den Hout?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moirae

Berichten: 244
Geregistreerd: 23-10-05

Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 23:28

Het is eindelijk zover, ik ga opzoek naar een eigen paard! Ik ben erg kritisch, dus ik ben bang dat het nog een hele zoektocht zal worden, maar met een beetje geluk zal ik uiteindelijk mijn droompaard wel vinden. Hoe dan ook, morgen gaan we naar handelsstal Jansen van den Hout om rond te kijken. Ik heb een zeer leuk paard op hun website zien staan en enkele andere die me ook het bekijken waard lijken. Ik begrijp dat het een handelsstal is en we gaan ook zeker, mocht ik enige interesse hebben in een van de paarden, kijken samen met iemand die er verstand van heeft, maar ik vroeg me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met deze stal.

Alvast bedankt!

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:42

ga maar eens zoeken hier op bokt,ik heb deze stal meerdere malen voorbij zien komen....

ManonWL

Berichten: 1380
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Maasdijk

Re: Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:43

er zijn genoeg topic over jvdh hier op bokt ;)
even de zoekfunctie gebruiken

Nathaliefje

Berichten: 1258
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Ja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:56

Er zijn al heel veel topics over JvdH :) Maar als antwoord op je vraag: mijn paard Zoef komt er vandaan en ik ben ontzettend blij met haar. Niks geks meegemaakt, dus zeer positieve ervaring. Maar net als met elke handelsstal, gaan er veel negatieve verhalen rond.

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 00:38

Zou je toch zeker willen aanraden om het paard te laten keuren, voordat je tot aankoop overgaat!

Succes

knollentuin
Berichten: 10404
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:25

en niet onbelangrijk,laat het paard keuren door je eigen gekozen dierenarts,niet een die zij voor je uitkiezen of het keuringsrapport dat er al toevallig bij is accepteren.

Diane_Basje

Berichten: 1422
Geregistreerd: 16-07-07
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Re: Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 11:27

Wij hebben al een aantal leuke manegepaarden bij Jansen VD Hout gehaald en een vriendin van ons heeft er een superleuk sportpaard gekocht. Zij zit ook op bokt overigens.
Maar altijd laten keuren, maar dat zou ik sowieso doen, niet alleen bij paarden van Jansen vd Hout.

Arielle_

Berichten: 6399
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 13:48

Toevallig komen beide paarden van mij daar vandaan en tjah, kijk zelf maar in m'n profiel, leuke beestjes dus :D haha.

Houd in je achterhoofd dat het een handelsstal is en dat mensen dus ook wel eens hun 'rommel' ernaartoe brengen.
Kijk gewoon even goed of je niet meteen gekke dingen ziet (enorm dikke benen, een aparte rug) en voel er ook gewoon even aan. Als een paard dan al gek reageert weet je genoeg.
En als je inderdaad over wil gaan tot het echte kopen, door EIGEN dierenarts laten keuren en niet uitgaan van de keuring die zij al hebben laten doen.
En ze kunnen best een prijs noemen, maar ga daar niet direct mee akkoord. Ze zullen altijd net iets boven de prijs gaan zitten, dus probeer dat er gewoon vanaf te halen.

CKR

Berichten: 972
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Purmerend

Re: Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 14:54

Toevallig wil ik daar misschien ook gaan kijken, ik ben benieuwd wat je ervaring vandaag is en welke je op de site had zien staan die je zo leuk vond :)

steffie

Berichten: 290
Geregistreerd: 10-12-04
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Re: Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:09

Ik heb mijn paard er in maart gekocht. Ben er echt erg blij mee. Vind het ook erg fijn dat je daar de tijd krijg om het paard te leren kennen. je mag hem zelf uit de stal halen en mee bezig zijn. ik ben erg tevreden!

Moirae

Berichten: 244
Geregistreerd: 23-10-05

Re: Ervaringen met Jansen van den Hout?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 13:08

Bedankt voor jullie reactie's! Ik heb er gisteren gekeken en het paard waar ik nieuwschierig naar was (Reinaert) is me toch niet bevallen. Ik was wel erg tevreden over hoe het er verder ging, maar ik kan begrijpen dat er ook mensen zijn die zich hier niet in vinden. Ik zal dit topic even sluiten en de zoekfunctie gebruiken mocht ik meer informatie nodig hebben!