[GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Briljant76
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-10-10

[GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 15:39

Beste lezer,

voor mijn paard met artrose ben ik op zoek naar een plekje waar hij lekker van zijn pensioen kan gaan genieten. Ik ben dan ook op zoek naar een rusthuis / pensionstalling, waarbij in ieder geval aan de volgende eisen wordt gedaan:

- iedere dag de wei op (individueel of samen met ander pensioenpaard (geen rijpaard!)), avond weer op individuele stal. Eventueel bij heel slecht weer los in binnenbak / drainage of overdekte paddock.

- incl. verzorging, dat houdt in ieder geval in: dekens verwisselen, hoeven uitkrabben (zeer belangrijk i.v.m. snel gevoelig voor rotstraal) en zijn medicatie bij het voeren geven

- ruime, schone stal met het liefst een luik naar buiten of zonder tralies voordeur of buitenbox

- zo vaak mogelijk hooi, indien hij op stal staat i.v.m. verveling, waardoor hij soort weefgedrag kan tonen

Ik hoor graag jullie tips!

Gianna

Berichten: 351
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 15:41

heb je een bepaalde omgeving/plaats in je hoofd?

femiaans

Berichten: 1020
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:10

Ik denk dat wij wel aan al je eisen kunnen voldoen. Kijk maar even op de website voor een eerste indruk.
www.pensioenpaarden.nl

Briljant76
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-10-10

Re: [GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 16:15

Het liefst ergens in Zuid Holland, maar als hij super wordt verzorgd dan mag het ook verder weg.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Re: [GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:16

Stal Oostende in Oude Tonge.
Hebben geen website.
Voor meer info kan je me een PB sturen.

Briljant76
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-10-10

Re: [GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-10 16:17

@femiaans: dank voor je aanbod. Helaas gaan de paarden 24/7 naar buiten in de zomer en ik wil hem juist in de avond op stal hebben, voor zijn rustperiode.

@zooist: ik pb je even

femiaans

Berichten: 1020
Geregistreerd: 02-07-06
Woonplaats: Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 16:55

Briljant76 schreef:
@femiaans: dank voor je aanbod. Helaas gaan de paarden 24/7 naar buiten in de zomer en ik wil hem juist in de avond op stal hebben, voor zijn rustperiode.

@zooist: ik pb je even


Klopt, we zouden de paarden erg veel verdriet doen als we ze in de zomer op stal zouden zetten. En 1 paard in zijn uppie op stal is ook geen optie. Wat wel mogelijk zou zijn is dat hij met een maatje een eigen weide zou krijgen.

Diamant191

Berichten: 1135
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:37

@femiaans: ik hou het in gedachte, bedankt!

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:52


Briljant76
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-10-10

Re: [GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-10 10:01

@diamant191: thnx vriendinnetje, dat je me meehelpt zoeken!

@liefhelietje: bedankt voor de tip, ziet er goed uit en ze hebben ook een rijhal/binnenbak zo te lezen, dus dat is prettig om in los te gooien of te wandelen. De 2 filmpjes van de paarden op de wei vind ik zelf iets minder, aangezien die paarden helemaal onder de blubber enzo zitten. Wordt er dan wel aan goede verzorging gedaan?

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 10:07

Tjah helaas als je ze in de wei gooit komen ze ook onder de blubber :+ .
Uiteraard wordt er aan verzorging gedaan, maar wat ons vaak opvalt bij pensioenpaarden is dat hoe langer ze bij ons staan en niets meer hoeven te doen, hoe meer het beesten worden. Mijn oude paard heeft er ook gestaan (is inmiddels helaas overleden) en was thuis altijd netjes in haar stal (poepen/plassen in 1 hoekje) maar toen ze daar kwam en weer helemaal paard kon zijn was dat snel afgelopen ;) .
Het is natuurlijk niet zo dat de paarden elke dag worden gepoetst (dat is voor ons niet te doen, er staan zo'n 40 paarden dus daar zouden we een dagtaak aan hebben). Je kunt natuurlijk altijd eens langskomen om met eigen ogen te zien hoe het er aan toe gaat. We hebben inderdaad ook een binnenbak van 22x50 maar het streven is dat de rusthuis-paarden sowieso iedere dag het land op gaan, of het moet wel heel bijzonder weer zijn. Mocht hij absoluut geen dagje binnen kunnen blijven dan kan je altijd even overleggen wat de mogelijkheden zijn wat betreft losgooien in de bak.

MoniqueBuu
Berichten: 59
Geregistreerd: 08-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:36

Wij zijn sinds kort een kleinschalig rusthuis in Dwingeloo begonnen. We hebben een paddockparadijs voor voldoende beweging in de zomer en winter, en weiland waar de paarden in de zomer naar behoefte een aantal uren op kunnen. In het paddockparadijs hebben de paarden onbeperkt ruwvoer ter beschikking. Verder hebben we individuele stallen, waar in de winter in ieder geval alle paarden in komen, en in de zomer in overleg.
Doordat we kleinschalig zijn kunnen we veel individuele aandacht en zorg besteden aan de paarden.
Stuur maar even een PB als je belangstelling hebt, of eventueel nog specifieke vragen.

MoniqueBuu
Berichten: 59
Geregistreerd: 08-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:43

Hier nog even een link naar de website van Sense4horses waar wij opstaan
http://www.sense4horses.nl/paardenrusth ... ngeloo.htm
Als je info vraagt via die website krijg je eerst contact met Aart van Sense4horses. Kan natuurlijk ook, want die weet alles van ons rusthuis. Maar rechtstreeks met mij contact opnemen kan natuurlijk altijd via PB hier.

Opie1991
Berichten: 1201
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Poortugaal

Re: [GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 21:15

rusthuis klavertje vier in de buurt van eindhoven. Een stalgenoot is er zaterdag heengegaan. Echt super daar. Moet je maar even googlen.

Briljant76
Berichten: 7
Geregistreerd: 04-10-10

Re: [GZ] Rusthuis / Pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 13:22

en is er toevallig ook iemand bekend met rusthuis/paardenhotel Smitshoeve in Overijssel?