Handelaar Baauw Montfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:25

kalliexxxx schreef:
Zeker waar maar ik denk dat geen paard in een donker stal(schemer donker) wil staan met 2 paarden per stal. Dan is een uitloopstal met weiland en paddock denk echt beter.
trouwens het paard is om andere reden geruild.


Dat is waar maar het kan zijn dat een paard dan 'blij' wordt en daardoor drukker onder het zadel.
Of paarden die in ene brok krijgen en hun energie niet kwijt kunnen. Of gewoon onzekere eigenaren waar een paard op reageerd.
Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar gedrag veranderingen komen vaak door dat soort oorzaken.

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:43

wilmatj schreef:
kalliexxxx schreef:
Zeker waar maar ik denk dat geen paard in een donker stal(schemer donker) wil staan met 2 paarden per stal. Dan is een uitloopstal met weiland en paddock denk echt beter.
trouwens het paard is om andere reden geruild.


Dat is waar maar het kan zijn dat een paard dan 'blij' wordt en daardoor drukker onder het zadel.
Of paarden die in ene brok krijgen en hun energie niet kwijt kunnen. Of gewoon onzekere eigenaren waar een paard op reageerd.
Ik zeg niet dat het bij jou zo is, maar gedrag veranderingen komen vaak door dat soort oorzaken.


Nee k snapte al dat vrij algemeen was. Tuurlijk heeft een omgeving invloed.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 09:58

Het gaat vaak om importdieren, die zijn in t begin 9 vd 10 x braaf doordat ze overweldigd zijn. Ze maken zoveel mee in zo'n korte tijd. Ze sluiten zich af en laten alles over zich heen komen.

Echter als ze wat bij gaan komen, dan beginnen de problemen.

Zolang je deze dieren ziet als groen en ze zo behandeld, dus goed de tijd geven en vanaf 0 beginnen zoals met een onbeleerd paard dan kun je er n topper aan hebben.

Echter als deze verkocht wordt als kinderpony....En zo wordt gebruikt...Of erger verkocht aan mensen met minder ervaring die in de praatjes trappen en denken n leuke pony te kopen voor hun kind.. levensgevaarlijk! Snap ook niet dat zo'n bedrijf dit bewust doet. Met hun teksten en prijzen spelen ze vooral in op de wat onwetende mensen of nieuwe mensen in de paardenwereld.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 07:57

Helemaal mee eens Calanddra.

De tekst is erg aantrekkelijk.

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 09:26

Maar een paard die daar zeven dagen per week wordt gereden (door hun of kopers) en thuis opeens veel minder doet. Dan wordt mijn paard ook een stuk drukker hoor.. en misschien rijdt daar een kind erop, pony braaf omdat het een handig jong ruitertje is. Ongemerkt zal een onervaren kind heel andere signalen afgeven.

Ik heb bij baauw een KWPN gekocht een aantal jaar terug. Super gaaf dier. Zelf opgeleid en uiteindelijk via een andere handelaar verkocht. Loopt nu internationaal eventing in engeland.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 21:18

Dat is ook geen punt. Als ze de koper hierover eerlijk informeren.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:01

Zou het ook niet zo kunnen zijn dat mensen hun rijvaardigheid (of dat van hun kind) enorm overschatten?
Heb nu sinds 2 weken een meisje (9 jaar) in de les die "al" 4 jaar pony rijdt (1x per week op een manege). Weet niet hoe een halster om moet, kent de paardenknoop niet, weet niet hoe je op een veilige manier met een pony moet lopen, kan niet opzadelen en al helemaal geen hoofdstel (bitloos!) indoen, want ja,.... zo dicht bij zijn mond, stel je voor dat hij bijt en toen ze er een maal opzat (opstappen was ook een drama) zonder zadel lag ze er bijna direct weer af aan de andere kant: evenwichtsgevoel van nul komma nul. Lichtrijdenkon ze wel zei ze: continue op het verkeerde been en in een totaal ander ritme dan het paard, maar ach ze ging op en neer zullen we maar denken. En een versnelling hoger is een flinke schop en liefst ook nog een tik met de zweep (die ze uiteraard niet had gekregen van, maar zo vertelde ze dat het moest). Oh ja en remmen: is gewoon keihard aan de teugels trekken en het liefst dan ook nog naar voren kukelen en je hakken even flink in zijn flank porren.

Tja........ Kan me zo voorstellen dat als zo'n meisje een eigen pony koopt/krijgt dat wel eens heel verkeerd kan uitpakken. Zelfs onze meest brave pony deed gewoon waar hij zelf zin in had toen ze met hem bezig was vanaf de grond. En aan de lange lijn erop was dus om te huilen.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:32

Er staat meestal soortgelijke tekst:
Geschikt voor angstige ruiters en beginners. Iedereen kan ermee (weg)rijden. Bomproof.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:33

Hetgeen jij omschrijft, omvat 80% van de manegeruiters.

Het is geen punt als een pony hier niet voor geschikt is, echter de koper laten denken van wel en dit ook toezeggen, is misleiden.

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 08:01

Helemaal mee eens.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:31

Deels mee eens.
Paard wat normaal gesproken gereden wordt mensen met kennis en ervaring daar zal een beginner ook zo mee wegsturen, totdat het bijrijden van die ervaren ruiter minder wordt of zelfs wegvalt. Dan beginnen de problemen. En dat hoef je als verkoper natuurlijk niet te weten.
Neem nu mijn eigen paard. Zolang ik hem aan het werk heb/rijd kan een beginner er zo op weg rijden, zelfs mijn dochtertje van 7. Maar na 3 weken is dat een heel ander verhaal.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:26

Alfi2010 schreef:
Deels mee eens.
Paard wat normaal gesproken gereden wordt mensen met kennis en ervaring daar zal een beginner ook zo mee wegsturen, totdat het bijrijden van die ervaren ruiter minder wordt of zelfs wegvalt. Dan beginnen de problemen. En dat hoef je als verkoper natuurlijk niet te weten.
Neem nu mijn eigen paard. Zolang ik hem aan het werk heb/rijd kan een beginner er zo op weg rijden, zelfs mijn dochtertje van 7. Maar na 3 weken is dat een heel ander verhaal.


Zo'n paars heen Ik nu ook te koop staan, ik weet het dan maar mensen zijn heel eigenwijs en denken dat het toch wel mee gaat vallen.
En heel banketstaaf maar een handelaar maakt het verder weinig uit een zegt ja dan is het hun probleem.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:35

Precies! En eerlijk gezegd neem ik dat die handelaar niet eens kwalijk.
Buiten het feit dat je het als handelaar in sommige gevallen ook echt niet weet.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 14:30

Alfi2010 schreef:
Zou het ook niet zo kunnen zijn dat mensen hun rijvaardigheid (of dat van hun kind) enorm overschatten?
Heb nu sinds 2 weken een meisje (9 jaar) in de les die "al" 4 jaar pony rijdt (1x per week op een manege). Weet niet hoe een halster om moet, kent de paardenknoop niet, weet niet hoe je op een veilige manier met een pony moet lopen, kan niet opzadelen en al helemaal geen hoofdstel (bitloos!) indoen, want ja,.... zo dicht bij zijn mond, stel je voor dat hij bijt en toen ze er een maal opzat (opstappen was ook een drama) zonder zadel lag ze er bijna direct weer af aan de andere kant: evenwichtsgevoel van nul komma nul. Lichtrijdenkon ze wel zei ze: continue op het verkeerde been en in een totaal ander ritme dan het paard, maar ach ze ging op en neer zullen we maar denken. En een versnelling hoger is een flinke schop en liefst ook nog een tik met de zweep (die ze uiteraard niet had gekregen van, maar zo vertelde ze dat het moest). Oh ja en remmen: is gewoon keihard aan de teugels trekken en het liefst dan ook nog naar voren kukelen en je hakken even flink in zijn flank porren.

Tja........ Kan me zo voorstellen dat als zo'n meisje een eigen pony koopt/krijgt dat wel eens heel verkeerd kan uitpakken. Zelfs onze meest brave pony deed gewoon waar hij zelf zin in had toen ze met hem bezig was vanaf de grond. En aan de lange lijn erop was dus om te huilen.


Ponies van hun zijn allemaal "geschikt voor manege- en zorgwerk"
Een paard dat geschikt is voor manegewerk, laat staan zorgwerk, moet er tegen kunnen dat ruitertjes niet goed kunnen rijden. En daarmee bedoel ik niet dat het maar moet accepteren als ruitertje schopt of trekt, maar wel dat het héél geduldig is op stal en met rijden super lief.
Er zit wel iets in in wat jij zegt, dat sommige mensen de pony zelf verpesten, maar dat is hier echt niet keer op keer het geval.
(Ben zelf 1 van de weinige gelukkige die hier WEL een goed lief paard hebben gekocht, maar voor het zelfde geld was ik de pineut.) Het ligt echt niet alleen aan je eigen ervaring oid

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:07

Ik heb er ook 1 vandaag: super lief beest. Amper 6 weken onder het zadel reed mijn 6 jarige dochtertje er een onderlinge springwedstrijd mee (bixie niveau, dus ik liep er naast, maar toch). Mensen uit een dorp verder hebben er ook twee paardjes gekocht, die hebben een zorgboerderij.
Denk dat je altijd een miskoop kan hebben, maar ben wel van mening dat er veel mensen zonder gezond verstand een pony kopen. En dan bedoel ik: 5 minuten kijken: ja, hij is leuk, die nemen we! Zonder proefrijden, zonder instructeur mee, zonder aankoopkeuring, zonder een keer terug te gaan om te kijken of hij echt wel zo leuk is en braaf.

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:58

Tuurlijk telt ook je ervaring in de paarden wereld mee. Maar idd als jij zegt dat hij geschikt is voor zorgwerk moet je zkr zijn v je zaak. Soms heb je weinig keuze bij hun, we zijn paar x geweest en toen was het ter plekken na 1x kijken beslissen. De volgende was gewoon al onderweg en reed het erf op als jij weg liep bij wijze van. Tuurlijk is dan de keuze aan jou, maar ik snap best dat sommige door die druk bezwijken en te snel kiezen. Die speelt overige bij meer handelaren

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:31

kalliexxxx schreef:
Tuurlijk telt ook je ervaring in de paarden wereld mee. Maar idd als jij zegt dat hij geschikt is voor zorgwerk moet je zkr zijn v je zaak. Soms heb je weinig keuze bij hun, we zijn paar x geweest en toen was het ter plekken na 1x kijken beslissen. De volgende was gewoon al onderweg en reed het erf op als jij weg liep bij wijze van. Tuurlijk is dan de keuze aan jou, maar ik snap best dat sommige door die druk bezwijken en te snel kiezen. Die speelt overige bij meer handelaren


Klopt hadden wij ook. Waren nog niet weg en de volgende stonden er al. Dat verklaarde waarschijnlijk ook dat er vrij moeilijk werd gedaan toen wij zeiden dat het iets later werd ivm file haha

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:05

Ik had een jong sportpaard te koop. Was alleen voor de goede ruiter en 50% van bokt had er niet op hoeven gaan zitten. Ik was er 1x afgekukeld door m'n eigen schuld, dat was al erg lang daarvoor. Kwamen kijkers, erg ervaren zeiden ze. Die heeft er 20m opgezeten en hapte toen zand.
Smiddags ging m'n zus erop: zandhappen. Ik weer erop gegaan, wel ff bokken maar toen weer braaf..

Wat ik hiermee wil zeggen, mensen overschatten zichzelf heel ernstig, ik heb ze meerdere malen gewaarschuwd en gezegd dat ze echt goed moesten kunnen rijden. Dit was een paard voor iemand die heel handig en geduldig was. Hij staat nu bij een erg goede amazone in Engeland.

Afbeelding

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:42

Dat zullen sommige mensen zkr doen. Dat ben ik ook echt met je eens. En die mensen zijn ook vaak het hards beledigd als je ze verteld dat je JOU paard niet aan hun verkoopt. En mensen die zeggen dat ze het dan toch aankunnen tja dan is het hun eigen schuld. Maar bij elk paard de zelfde advertenties neerzetten, hooguit de leeftijd veranderen. Sorry maar dan krijg je idd mensen die minder kunnen rijden of die gewoon een rustig en relext paard zoeken. Ik vind dat als jij als verkoper erbij zet dat hij voor beginners of manege/zorg werk geschikt is. Dat dan elk soort ruiter erop kan. Zowel on ervaren ( dat zijn manege ruiters.) Als de ruiters die gewoon hun eerste eigen paard kopen. En dan achteraf een half wild of niet ingereden paard thuis hbbn staan. Dan Faal je als handelaar zeker bij zoveel herhalingen in die trant

milikak
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 18:40

Hallo allemaal,
Ik lees hier allemaal erg negatieve reacties en aventoe positieve reacties. Ik mag een E pony hebben waar ik super blij mee ben! ik zie geregeld bij M (ik denk verhoeff) ponys te koop staan die leuk lijken voor een redelijke prijs. Maar door vele negatieve reacties weet ik het nu niet meer :) Wat zouden jullie doen?

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:12

Ik zou heeeel voorzichtig zijn.
Het is niet onmogelijk om er een leuke pony te kopen.
Het is alleen een risico. Zeker voor mensen met weinig kennis/ervaring.

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 20:49

Bij M zou ik hem niet halen bij verhoeff dan nog eerder. Maar heel voorzichtig zijn en bij enige druk voor beslissen afhaken

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 07:42

M is niet Verhoeff.. Laat dat op de eerste plaats duidelijk zijn.

M zit in haastrecht en verhoeff in Montfoort.

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:56

Ja idd maar M is erger dan verhoeff.
M zit zover ik weet in gouda

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:37

Ik zou het alleen doen als je echt goede ervaring hebt, maar hou er wel rekening mee dat de paarden vaak geïmporteerd zijn, waardoor ze in het begin heel rustig lijken door alles wat ze meegemaakt hebben en als ze beginnen te wennen na een poosje komt hun ware aard naar boven. Als je echt je eerste eigen pony mag uitkiezen en je zoekt een maatje voor het leven zou ik als ik jou was toch verder kijken. Succes!