Handelaar Baauw Montfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 01:17

Ik ga hier toch eens in reageren.
Ik ken alle stallen die hier genoemd worden, ik woonde zelf namelijk in montfoort.

even een paar dingen.
- verhoef en baauw zijn 2 verschillende stallen.
- elke handelaar hier uit de buurt kopen en verkopen wel eens paarden van elkaar en gebruiken wel eens elkaars fotos.

verder wil ik jullie vragen, hebben jullie de paarden/ponys laten keuren bij verkoop?
zo ja, oke dan is het wat jullie zeggen opgelicht misschien wel iets wat de stal ook niet kon weten?
zo nee, misschien was je daar ook zelf wat makkelijk?

Bijna elke handelaar koopt paarden zonder te keuren, ziektes weten ze zelf dus ook pas als het na boven komt.
Handelaren proberen altijd zo snel mogelijk te verkopen, de paarden kennen hun dus uit een korte tijd. misschien is een paard daar heel braaf maar bij een nieuwe eigenaar raakt paard meer op het gemak en komen er streken naar boven?

Ik verbaas mij er wel eens over hoe makkelijk mensen zeggen dat ze opgelicht zijn. Vaak zijn ze zelf lax of doen zelf iets niet helemaal handig waardoor paard denkt hey.. daar kan ik mooi onderuit.

Ik weet dat stal baauw vroeger idd slechte dingen deed, maar tegenwoordig vind ik hem heel netjes.
nu is het wel zo dat ik daar ook niet vaak op stal kom dus ik zou ook vast een hoop niet zien..
Kim verhoeff ken ik tot nu toe alleen maar positief, maar ook daar kom ik niet elke dag op stal ;)

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:11

dit topic heet ervaring met. Het zijn dus ervaringen die mensen met het bedrijf hebben..
blijkbaar linken zo te zien daar een paar andere bedrijsnamen aan.
Het is wat het is, iedereen moet er mee doen wat hij wil.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:32

kalliexxxx schreef:
dit topic heet ervaring met. Het zijn dus ervaringen die mensen met het bedrijf hebben..
blijkbaar linken zo te zien daar een paar andere bedrijsnamen aan.
Het is wat het is, iedereen moet er mee doen wat hij wil.


Dat snap ik maar er wordt ook genoeg gezegt wat geen oplichting is maar eigen onderzoeksplicht.
verder worden er dingen genoemd wat nu helemaal geen sprake meer van is.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 10:38

Recent ervaring met Kim Verhoef die volgens mij helemaal niets meer met Stefan Baauw doet. Mijn ervaring is goed, ik vind haar service gericht en ook als er wat aan de hand is, geeft ze gewoon thuis.

Ze handelt in het lage segment en daardoor een hoge omloopsnelheid dus of ze 100% weet wat een dier doet, misschien niet maar die garantie krijg je ook niet bij iemand waar een dier al tien jaar staat. Ook die kan anders reageren als je m uit zijn omgeving haalt. Vlak niet uit dat een dier ook reageert op hoe je ermee omgaat.....niet alles is aan een dier te wijten!

Mijn stalgenoot heeft er een leuke pony gekocht maar dier werd niet goedgekeurd, op proef meegenomen maar ging niet beter en kon dus gewoon terug. Jammer want we hoopten dat ie zich simpel verstapt had en het beter zou gaan. Het was echt serieus een heel leuk dier. Ik vind Kim open en eerlijk en heel reeel hoor.

Keuren moet je altijd doen maar dat is ook wat zij zelf zegt dus doe je het vervolgens niet, dan heb je in mijn ogen ook weinig recht van spreken.

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:17

Als iemand zich geroepen voelt om op mijn bericht te reageren mag dat gewoon hier in het topic hoor in plaats van via pb, en dan nog op zo'n manier dat ik denk oké lekker communiceren is ook een vak.....

En kun je niet zelf reageren hier in het topic dan zul je eerst zelf moeten zorgen dat je fatsoenlijke berichten op bokt plaatst in plaats van alleen maar via pb. Beetje raar dit.

Ik mag gewoon mijn ervaring delen en dat doe ik ook.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:24

Twee jaar geleden een Fellpony gekocht bij stal Baauw. Waren op zoek naar een toekomstige kinderpony en evt. voor kinderen met een beperking.
2,5jarige ruin met eerlijk verhaal, was net 6wkn daarvoor uit Ierland gekomen, had daar in bergen gelopen, was volledig groen, maar wel mak en kon wel vaststaan. Verhaal klopte ook precies.
Toen we kwamen kijken was er alle tijd om paardje te zien, te bevoelen en te laten lopen in de bak. Mocht gekeurd worden en mocht geruild worden als hij tegenviel.

Nooit een seconde spijt gehad van de aankoop. Was heel braaf in de omgang, had wat moeite met voetjes geven maar schopte niet. Was binnen een week opgelost. Zelf zadelmak gemaakt (heb daar ervaring mee) wat zonder slag of stoot ging. Paard liep op 3,5 jarige leeftijd zijn eerste onderlinge bixie springwedstrijd (ik had hem vast aan een touw) met mijn dochtertje van toen 6 jaar. Inmiddels rijd ze hem los in de bak in stap en draf. Heeft nog nooit een pas verkeerd gezet. Zij is overigens de enige die hem rijdt (ik ben helaas te groot/te zwaar voor hem). In het grondwerk is hij zeer voorzichtig en volgt haar blindelings.
Zou daar zo weer een paardje vandaan halen.
Raadt wel altijd mensen aan om een ouder/bereden paardje eerst goed te laten voorrijden en zelf te laten rijden en te laten keuren. Maar dat geldt bij iedere aankoop van een paard.

Afbeelding

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 10:30

Ah fijn @Alfi! Ik moet zeggen dat mijn laatste pony die ik bij Melissa weg heb ook echt een schat van een dier is. De eerste voldeed niet echt aan de omschrijving en bij beide had ze gelogen over de leeftijd, maar de tweede voldoet wel echt aan wat ik wilde. 4 jaartjes jong, maar zó ontzettend rustig dat ik er soms echt van moet lachen als ik hem daar zie staan :p Schat van een beest!!
Afbeelding

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:57

daffodil schreef:
Als iemand zich geroepen voelt om op mijn bericht te reageren mag dat gewoon hier in het topic hoor in plaats van via pb, en dan nog op zo'n manier dat ik denk oké lekker communiceren is ook een vak.....

En kun je niet zelf reageren hier in het topic dan zul je eerst zelf moeten zorgen dat je fatsoenlijke berichten op bokt plaatst in plaats van alleen maar via pb. Beetje raar dit.

Ik mag gewoon mijn ervaring delen en dat doe ik ook.



sunshine777 zeker? ik kreeg ook al

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:09

Yep....en ik snap best dat iemand zijn verhaal wil doen ofzo maar ga mij niet aanvallen in een pb terwijl je zelf niet eens de moeite neemt om op bokt te reageren. DAar kan ik dan weer niks mee.

Ik werd nog net niet voor leugenaar uitgemaakt terwijl ik gewoon mijn ervaring vertel. Ik verkondig niet dat alles super is wat ze doen of verkopen maar slechts mijn ervaring. En in dit segment wordt er gewoon heel veel en snel verkocht en dan kunnen dingen onbekend zijn of mmisschien gebeurt er ook wel eens iets met medeweten, geen idee. Mijn ervaring is mijn ervaring.....

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:26

Je kunt geluk of pech hebben bij een aankoop.

Denk dat je bij een onbeleerd dier weinig last zult hebben van de niet kloppende omschrijving.

Feit blijft dat hun omschrijving 90% knip en plak werk is. Niet specifiek voor het betreffende dier.
We zijn ook blij met onze Roosje.
Alleen is ze niet zoals ze verkocht werd.
Leeftijd en hoogte klopten niet. Idem met diverse andere punten.
Zelf verder beleerd en ze is lief.

bo_janssen
Berichten: 7
Geregistreerd: 12-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 18:19

Nee we konden haar niet meer inruilen omdat we haar al een tijdje hebben nu. We hebben de pony gekocht als super brave 100% bomproof pony. Bij het uitproberen ging het allemaal super, werd daar netjes ontvangen en pony werd voorgereden. Merkte zelf wel dat ze wat moeite had met de rechterhand, maar dit zou volgens hun kunnen komen door de 30 uur lange boot reis vanuit Ierland. ( ze stond sinds 5 dagen bij hun ) eenmaal thuis ging het een tijdje goed, met buitenritjes dan. Zodra ze aan het werk moest begonnen de problemem, ik kreeg haar niet in galop, stuurde heel stug, ging rechts wanneer ik links wilde en kon zomaar ineens op de noodrem trappen. Met als gevolg een hersenschudding. We hebben nu hulp gezocht en gevonden! Ik hoop dat het goedkomt. Ik baal zo erg dat ik nog elke week pony's van hun op Marktplaats zie staan :( moet stoppen dit.

edit;
er was ons verteld dat de pony gekeurd was. Maar over het paspoort werd erg moeilijk gedaan deze was ze bij het brengen van de pony 'vergeten' en werd veel later met de post nog opgestuurd

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:21

Bij wie je de pony ook koopt weet dat zulke beestjes verpest zijn door mensen. Het enige wat jij kunt doen zal je ze niet terug wilt/kan brengen is om ze een kans te geven. Wij hebben ook zo'n pony gekocht,die anders bleek te zijn. het is dus niet zo dat ik hier uit onervaren spreek. Maar hij is zo blij dat hij nu eindelijk een kans krijgt om paard te zijn. Plus hij is heel leuk en lief is. Dat ze het met rijden niet doen is meestal omdat ze OVER vraagt zijn door mensen. Hier krijgen ze gewoon lichamelijk en geestelijke klachten van. Met een dosis liefde een overdosis geduld en tijd krijg je er een pracht paard voor terug.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:21

Mee eens.
De teleurstelling verwerken en er wat moois van maken.

shampy

Berichten: 91
Geregistreerd: 14-04-09
Woonplaats: Aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:54

Wat bedoelen jullie met : Ze loog over de leeftijd?

Was het zo dat je bij bezichtiging in het paspoort een andere leeftijd zag staan?

Of, stond de leeftijd ook fout in het paspoort en kwam je er pas achter na controle van de dierenarts, bij of na aankoop?

Dat tweede is echt fraude

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:00

shampy schreef:
Wat bedoelen jullie met : Ze loog over de leeftijd?

Was het zo dat je bij bezichtiging in het paspoort een andere leeftijd zag staan?

Of, stond de leeftijd ook fout in het paspoort en kwam je er pas achter na controle van de dierenarts, bij of na aankoop?

Dat tweede is echt fraude


Ik ben heel blij met de pony die hier nu staat. Want hij is 100x beter af.

Toen wij er waren had ze een hele stapel paspoorten. En wist ze zelf eigenlijk niet welke dr nou bij de pony hoorden die wij mee namen. Uiteindelijk een paspoort mee gekregen wat meeste over een kwam.
Maar ik kan me indenken dat als er een boot met 50 paarden aankomt er paspoorten verwisselt zijn of kwijt.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 11:14

kalliexxxx schreef:
shampy schreef:
Wat bedoelen jullie met : Ze loog over de leeftijd?

Was het zo dat je bij bezichtiging in het paspoort een andere leeftijd zag staan?

Of, stond de leeftijd ook fout in het paspoort en kwam je er pas achter na controle van de dierenarts, bij of na aankoop?

Dat tweede is echt fraude


Ik ben heel blij met de pony die hier nu staat. Want hij is 100x beter af.

Toen wij er waren had ze een hele stapel paspoorten. En wist ze zelf eigenlijk niet welke dr nou bij de pony hoorden die wij mee namen. Uiteindelijk een paspoort mee gekregen wat meeste over een kwam.
Maar ik kan me indenken dat als er een boot met 50 paarden aankomt er paspoorten verwisselt zijn of kwijt.


De meeste handelaren hebben een chip lezer, dan kunnen zij heel eenvoudig kijken of het paspoort en de chip over een komen.

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 14:35

De meeste handelaren hebben een chip lezer, dan kunnen zij heel eenvoudig kijken of het paspoort en de chip over een komen.[/quote]

Nu je over chip begint weet ik het weer. De pony had geen chip zowel zij als de dierenarts hebben niks kunnen vinden. Geen idee waarom je uberhoud het risico neemt om een pony vanuit Ierland naar nederland te laten komen zonder chip haha

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:30

Hier ook paspoort gedoe. Na lang wachten. Nog naar een andere stalling gereden. Daar stapel paspoortjes doorgekeken. Uiteindelijk het in zijn auto gevonden.
Leeftijd scheelde een jaar in het paspoort en de advertentie.
Paardentandarts dacht meer jaar verschil.

GMekkes
Berichten: 766
Geregistreerd: 23-05-10
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:08

Onze Tinker komt hier ook vandaan.
Het beslag waar hij op stond was dramatisch, hij struikelde veel tijdens de bezichtiging. Was wel heel braaf, zo braaf dat we wisten dat hij niet zichzelf was. Ze deden een beetje moeilijk toen we hem voor de wagen wilden zien, totaal niet nodig want hij was echt heel braaf voor de wagen. Eenmaal thuis kwam hij tijdens de eerste keren aanspannen steil overeind, maar dat was al snel verholpen. Bij een tandartsbezoek bleek dat hij een jaar ouder was dan op zijn paspoort vermeld stond. Wij waren hier alleen maar blij mee omdat dat betekende dat hij iets meer werk aan zou kunnen. Het struikelen was direct over toen hij nieuw beslag had. Na een poosje voelde hij zich thuis en bleek hij niet het sulletje te zijn wat ik gehoopt had te kopen. Toch zijn we heel blij met hem, het betekende alleen iets meer werk voor ons. In het begin liet hij zich niet pakken in de weide maar ook dat was al heel snel verholpen. Toen we daar op stal rondkeken was onze Tinker de enige die interesse in ons toonde, de rest stond met de achterhand richting de deur. Wij zijn tot op de dag van vandaag heel tevreden met onze aankoop, maar ik kan me voorstellen dat je er makkelijk een miskoop kunt begaan.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 14:57

Het gebeurt idd geregeld dat er eentje drachtig is.
Onze tinker hebben we gelijk laten scannen. Ze had best wat uier. Echter bleek bij haar dat het veulen er pas afgehaald was.

Ziek in welke vorm?
Tijdelijke ziekten of chronische?

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 15:27

Toen ik op zoek was naar mijn huidige paardje heb ik n paar keer op marktplaats gekeken. Eerst een paardje bij Verhoeff gevonden en wist meteen: die wordt het! Beschrijving was echt exact wat wij zochten, 100% betrouwbaar en goed met kindjes. Helaas was hij al verkocht voordat we konden gaan kijken. Dat hij dan nu, 3 maanden later, weer door Verhoeff aangeboden wordt maakt me toch wel extra blij met mn huidige pony. Niet dat er perse iets mis is met die andere, maar ik vraag me dan toch af of er iets mee is dat de kopers hem waarschijnlijk terug gedaan hebben en hij nu opnieuw aangeboden wordt. Ook van de paarden die op onze kijkdag bij Melissa op stal stonden heb ik meerdere paarden later weer door iemand anders op marktplaats aangeboden zien worden onder het mom van: "niet voor beginners", terwijl ze tegen mij zeiden dat ze uiterst geschikt waren voor bij mij in de kinderlesjes. Ik heb dus echt een lot uit de loterij met mijn lieve paardje, die wel lekker rustig is en top met kindjes. Het kan dus wel, maar echt goed opletten! Heb daar ook een haflinger gereden die súper braaf haar rondjes liep en eigenlijk wel was wat ik zocht, maar in verband met de leeftijd heb ik toch de gok gewaagd op mijn huidige jonge paardje. En gelukkig, want 2 weken later stond die haflinger op marktplaats, omdat ze niet braaf genoeg was. Dan vraag ik me toch af hoe het dan kan dat hij op de dag dat wij gingen kijken zó rustig was. Ik trek geen conclusies, maar ik heb wel zo mijn vraagtekens.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 16:15

SaraViavia...dat is een hele goede vraag. Heb ik me ook geregeld afgevraagd.
Na een paar weken lijken pas de problemen echt te beginnen.

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:21

wij hebben ook gebruik gemaakt van ons omruil 'recht' nog de zelfde dag is de pony die we hebben omgeruild aangeboden als braaf paard. bij toeval de nieuwe eigenaar gevonden en die vertelde me dat de pony al weg sprong als je ook maar 1 onverwacht beweging maakte de eerste maanden en schrok van een blaadje wat van de boom viel. 1 ding weet ik wel 100% zeker die pony was zo mak als een lammetje en echt niet bang het boeide hem niet wat jij deed. was nergens van onder de indruk. Dus k vraag me heeeel erg af wat ze in 2 wkn tijd met die pony gedaan is, dat hij zo bang is geworden.

wilmatj

Berichten: 2418
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:19

bedenk ook dat er veel aan het gedrag kan veranderen door de manier van voeren/stallen/rijden. ;)

kalliexxxx
Berichten: 280
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:24

Zeker waar maar ik denk dat geen paard in een donker stal(schemer donker) wil staan met 2 paarden per stal. Dan is een uitloopstal met weiland en paddock denk echt beter.
trouwens het paard is om andere reden geruild.