Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Handelaar Baauw Montfoort

 
Profiel   

Lillz schreef
Rizette schreef
Handelaren kunnen wel checken of ze met onervaren of ervaren kopers te maken hebben en het is het risico van de handelaar of hun verhaal wel of niet klopt. Klopt hun verhaal op punten van braafheid en/of gezondheid of capaciteiten en dergelijke niet kan het paard terug , zo simpel is het. Ze kunnen zich niet verschuilen achter: Ik heb het niet geweten. Ze moeten zorgen dat ze het weten want zij worden als professional aangemerkt ( ook door de rechter) en hebben dus een grote inspanningsverplichting.


Dat weet ik. Heb ook nergens gezegd dat dat niet zo is toch? Ik zeg alleen: als dingen niet worden gezegd dan is dat misschien omdat de handelaar het niet wist. Niet omdat hij bewust heeft gelogen/verzwegen.

Edit; @daffy_billy Ik snap je bericht even niet geloof ik


Je hebt op fb ook een site opgelicht bij de aan en verkoop van paarden wat uitgebreid over stal baauw gaat.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:05 



 
Profiel   

Dit was echt een interessant topic voor toekomstige kopers, die overwegen om bij deze handelaar een paard te kopen. Gemengde ervaringen, sommige goed, sommige iets minder, maar wel duidelijk en zonder al teveel verwijten.
Maar deze laatste 2 pagina's zitten vol met aannames en zeuren om het zeuren. Erg jammer.
Ik heb verschillende advertenties voorbij zien komen, maar het voelde niet helemaal vertrouwd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:10 



 
Profiel   

Ik zal het verhaal van het begin af aan vertellen mijn oude pony hebben mijn ouders door omstandigheden moeten verkopen wat ik echt super erg vond ik kreeg highlight als jonge onbeleerde connemara hengst (nu een ruin) waar ik uiteindelijk het z1 dressuur en L springen mee heb bereikt . Heel toevallig bleek de nieuwe eigenaresse die hem kocht voor haar zoontje ook in het ziekenhuis te werken waar ik net de opleiding ging starten. Zodoende hielden wij veel contact over highlight en reed ik hem het laatste jaar voor haar bij want haar zoontje ging er mee stoppen. Op een dag toen ik aan het rijden was stond de eigenaresse met mensen langs de kant zij zei dat het haar familie was dus haar “nichtje” ging ook even rijden. Prima ik zag daar geen kwaad in totdat ik hem had uitgestapt en de eigenaresse hem gelijk mee gaf aan haar zogenaamde familie. Dit bleek dus S Baauw met zijn stal ruiter ik mocht highlight daar bezoeken als ik wilde en ze zouden doorgeven waar die naar toe zou gaan want hij zou daar nog wel even staan bij hun op stal. Ik stond daar toen met tranen in mijn ogen. De volgende dag had ik contact opgenomen met M van der Post en S Baauw dat ik hem dan graag van hun wilde kopen maar ineens was die nog geen dag later verkocht naar Duitsland en ze wisten niet meer waar en naar wie.... en sindsdien ben ik hem uit het oog verloren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:40 



 
Profiel   

Tja, dan zou ik toch een oproepje op Bokt of Facebook gooien, ik denk dat je daar meer mee bereikt. Dit heeft niet zoveel te maken met de handelaar, die koopt en verkoopt. Voor sommige paarden hebben ze sneller iemand dan voor anderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 17:44 



 
Profiel   

In jouw geval maakt dat de handelaar geen slechte handelaar, enkel een handelaar. Mogelijk heeft die het dier na proefrijden gelijk doorgebracht naar een (mogelijke) eigenaar waarbij dit dier zou passen.
Zomaar gegevens van nieuwe eigenaren aan oude eigenaren geven is echt not done.

Als je op iemand boos wilt zijn zou ik dat op de eigenaar waar je bij reed zijn. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 18:58 



 
Profiel   

Icecrystal schreef
Niet goed praten, zeker niet. Maar wie zegt dat de handelaar dat weet? Vaak staan ze er maar een paar dagen tot max een aantal weken. Als je een keuring laat doen wordt er normaliter ook naar de tanden gekeken en koop je dus geen paard wat thuis ineens 8 jaar ouder blijkt te zijn.


Het gaat om het paspoort waar een andere leeftijd in stond als wat ze tegen me zeiden. Paspoort kwam wel overeen met de pony. Hoorde later meer mensen bij wie dat was gedaan. Zeggen dat de pony 5 is terwijl hij dus pas 3 was, maar anders zou het mensen "afschrikken" om een 3-jarige te kopen.. Dat is dus doelbewust liegen. (En bij ons nog gelukt ook, want wij kwamen er pas op de terugweg achter toen we de pony op de trailer hadden en ik weet niet of ik voor mijn doeleinde naar een 3-jarige was gaan kijken.. maar oké ik moet bekennen dat ik wel blij ben met het dier in kwestie. Desalniettemin is er gelogen en dat vind ik niet oké.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 21:01 



 
Profiel   

cobiie schreef
In jouw geval maakt dat de handelaar geen slechte handelaar, enkel een handelaar. Mogelijk heeft die het dier na proefrijden gelijk doorgebracht naar een (mogelijke) eigenaar waarbij dit dier zou passen.
Zomaar gegevens van nieuwe eigenaren aan oude eigenaren geven is echt not done.

Als je op iemand boos wilt zijn zou ik dat op de eigenaar waar je bij reed zijn. ;)

Ja dat vind ik eigenlijk ook.Want die handelaar heeft niets zakelijks gehad met jou,maar met de verkoper van het paard.Ik snap wel dat je het heel erg vindt en als hij naar Duitsland is verkocht dan zou je op Duitse paardensites kunnen zoeken. Iets dergelijks als Bokt hebben ze daar ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 09:00 



 
Profiel   

Wij hebben vorig jaar een Tinker merrie gekocht bij Melissa in de Meern. De merrie was echt super rusting en Lief en noem maar op. Eenmaal aangekomen bij ons op stal bleekt het een levens gevaarlijke pony te zijn!! Ze gooide mij steeds er af en ging bokken en doen terwijl er was gezegd bomproef kinderpony en doet geen stap verkeerd. Er was over alles geloven. Eerst wou de merrie zich niet laten pakken nu een half jaar later laat ze zich eindelijk pakken! En nog iets onze merrie bleke ook nog een drachtig te zijn! Wij hebben dit gemeld en komt er naar boven dat ze eerder een veulen heeft gehad wat we dus niet wisten. En nog een probleem ze bleek gewoon groen te zijn dus geen bomproef kinderpony te zijn. Uiteindelijk hebben we besloten om de merrie toch te houden maar wij hebben het idee dat onze maar niet alleen die van ons maar ook andere paarden worden gedrogeerd!! Koop daar absoluut geen paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 21:41 



 
Profiel   

Is dat deze? Of een andere?
[VN] Boete voor Montfoortse paardenhandelaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 21:49 



 
Profiel   

Kimenmollie schreef
Wij hebben vorig jaar een Tinker merrie gekocht bij Melissa in de Meern. De merrie was echt super rusting en Lief en noem maar op. Eenmaal aangekomen bij ons op stal bleekt het een levens gevaarlijke pony te zijn!! Ze gooide mij steeds er af en ging bokken en doen terwijl er was gezegd bomproef kinderpony en doet geen stap verkeerd. Er was over alles geloven. Eerst wou de merrie zich niet laten pakken nu een half jaar later laat ze zich eindelijk pakken! En nog iets onze merrie bleke ook nog een drachtig te zijn! Wij hebben dit gemeld en komt er naar boven dat ze eerder een veulen heeft gehad wat we dus niet wisten. En nog een probleem ze bleek gewoon groen te zijn dus geen bomproef kinderpony te zijn. Uiteindelijk hebben we besloten om de merrie toch te houden maar wij hebben het idee dat onze maar niet alleen die van ons maar ook andere paarden worden gedrogeerd!! Koop daar absoluut geen paard

Tjongejonge. Die merrie heeft wel geluk dat jullie haar hebben gehouden. Anders was ze in het handelscircuit beland. Heb je nog een leuk veulen van haar gekregen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 10:30 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef


Ja! En dit is natuurlijk nog steeds een lachterjte, 1000 euro en hij gaat gewoon verder! Maar je hoopt dat steeds meer mensen toch even goed zoeken op internet voordat ze zomaar ergens heen gaan en met dit soort berichten wordt de kans kleiner dat iemand erin trapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 11:23 



 
Profiel   

En niet alleen hij .
Paspoorten aanvragen opnieuw bij geïmporteerde dieren gebeurd op grote schaal.
Ze komen of zonder pas aan , of er wordt een nieuw gemaakt om leeftijden te veranderen .
Of andere rottigheid te laten verdwijnen.

Boetes zouden vele malen hoger moeten zijn.
En elk import transport zou gecheckt moeten worden.
Chip controleurs werken gewoon mee aan deze flauwekul.
En zie nog maar eens aan de originele pas te komen
Aangemeld voor export en t land van herkomst weet van niks meer.

Desalniettemin toch blij met onze pony,s

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-20 22:35 



 
Profiel   

Ochja, dit gebeurd bij een bepaald segment handelaars inderdaad als schering en inslag met import paarden. Wat ik niet goed begrijp is waarom mensen niet klinisch laten keuren en vragen of de DA ook even de tanden wilt bekijken om te zien of de leeftijd klopt. Als je een beetje handig bent kun je dat zelf ook.
Dit soort handelaren investeren weinig in de paarden, weten er ook weinig van dus mooie verkooppraatjes zijn dan al snel gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-20 09:07 



 
Profiel   

hoi allemaal,
ik ben net bij “M” in de Meern wezen kijken. naar een schimmel alles klopte wat ze zeiden en ze was heel lief. Ze was voor-gelongeerd goede galop beide kanten. Ze kwam uit spanje en is daar beleerd/veulens gekregen. Het enige is dat we haar niet mogen keuren, ze zou gaan verhuizen en ze moest voor vrijdag weg. Het is echt een lief paardje alleen ik heb zo mijn twijfels

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:19 



 
Profiel   

xrosalievv schreef
hoi allemaal,
ik ben net bij “M” in de Meern wezen kijken. naar een schimmel alles klopte wat ze zeiden en ze was heel lief. Ze was voor-gelongeerd goede galop beide kanten. Ze kwam uit spanje en is daar beleerd/veulens gekregen. Het enige is dat we haar niet mogen keuren, ze zou gaan verhuizen en ze moest voor vrijdag weg. Het is echt een lief paardje alleen ik heb zo mijn twijfels

Als je niet mag keuren dan weet je toch al genoeg?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:25 



 
Profiel   

Niet keuren ?
Dan moet ze goedkoop zijn
Anders zou ik willen keuren
Of zeker iemand meenemen met veel kijk erop

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:25 



 
Profiel   

xrosalievv schreef
hoi allemaal,
ik ben net bij “M” in de Meern wezen kijken. naar een schimmel alles klopte wat ze zeiden en ze was heel lief. Ze was voor-gelongeerd goede galop beide kanten. Ze kwam uit spanje en is daar beleerd/veulens gekregen. Het enige is dat we haar niet mogen keuren, ze zou gaan verhuizen en ze moest voor vrijdag weg. Het is echt een lief paardje alleen ik heb zo mijn twijfels


Meestal beleren ze merries niet in Spanje, dus dat in combinatie met eerst longeren en niet mogen keuren zou voor mij een grote rode vlag zijn. Voor vrijdag valt er prima te keuren, dus als je het dier graag wilt probeer dat te regelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:35 



 
Profiel   

Waarom mag je niet keuren als je dat op eigen kosten zou doen? Kan toch nog voor vrijdag? Dan zou ik denken dat er iets mis is met het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 14:48 



 
Profiel   

Niet doen dus. Niet keuren is niet pluis. Dan is er altijd iets mis.
Voorlongeren klinkt ook raar. Is dat gedaan waar jij bij was?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 15:10 



 
Profiel   

Hmm gek, ik heb pas geleden daar ook een schimmel spaanse ruin gekocht, en mocht gewoon laten keuren.

Voordat ik hem kocht had ik zeker twijfels en dat gaf ik ook aan bij hem. Hij gaf mij ook een paar maanden garantie voor solano. Hij gaf toe dat er heel veel gedoe was met het verkopen van slechtere paarden uit ierland, dat hij daarom is overgestapt.

Het is echt 100% een handelaar en dat kan je ook zien, maar heb geen seconde spijt gehad van de aankoop, het is een schat van een paard en kan ook erg leuk lopen. Ik zou best weer een keer daar een paard kopen. Het is alleen altijd opletten en nadenken wat je koopt, risico heb je ook bij anderen. Vorige paard moeten inslapen want heb hem ook blijkbaar ziek gekocht ( was wel helemaal gekeurd en zag daar helemaal niks aan), en dat was van een particulier..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 14:35 



 
Profiel   

Je hebt wettelijk 6 maanden garantie. Dus een paar maanden garantie geven, is niets bijzonders. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 15:56 



 
Profiel   

Hopelijk ook rontgenologisch gekeurd..

Dat ze op de klinisch keuring goed zijn zegt niks of ze wel of niet stuk zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 16:02 



 
Profiel   

[ img ]

hoi allemaal even een update. Ik heb de pony van M uit de meern gekocht! en het is mijn beste beslissing ooit. Ik ben ongelofelijk blij met haar, ookal klopt er vrij weinig van wat ze zeiden is ze helemaal gezond! Ook is ze super lief nog wel een beetje bang maar het gaat steeds beter. Ik heb 0% spijt! toen we haar ophalen was natuurlijk stefan baauw er om het geld op te halen! Het is een heel raar verhaal maar ik ben blij dat ik haar een goed huisje heb kunnen geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-20 14:33 



 
Profiel   

xrosalievv schreef
[ [url=m/Hu6zYT.jpg]Afbeelding[/url] ]

hoi allemaal even een update. Ik heb de pony van M uit de meern gekocht! en het is mijn beste beslissing ooit. Ik ben ongelofelijk blij met haar, ookal klopt er vrij weinig van wat ze zeiden is ze helemaal gezond! Ook is ze super lief nog wel een beetje bang maar het gaat steeds beter. Ik heb 0% spijt! toen we haar ophalen was natuurlijk stefan baauw er om het geld op te halen! Het is een heel raar verhaal maar ik ben blij dat ik haar een goed huisje heb kunnen geven


Eerst zeg je dat alles klopte wat ze zeiden en nu kom je er op terug?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-20 14:51 



 
Profiel   

Ik snap er niets van maar kennelijk is zij heel erg blij met haar paardje en daar gaat het tenslotte om!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-20 15:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen