Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 12 [ 277 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Handelaar Baauw Montfoort

 
Profiel   

Ik las dit topic over handelstal baauw. Nu las ik diverse berichten over Melissa v der P en stefan B zij hebben mijn oude pony in 2015 of 2016 door verkocht wat ik heel erg vind want zij willen tot op heden niet zeggen waar die naar toe is gegaan.
De pony heet highlight van de zonnehoeve een connemara schimmelruin geboren in 2002. (Foto’s staan hierboven).

Als jullie misschien die pony daar hebben gezien destijds dan hoor ik het heel graag.

Mvg
Daphne
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 15:06 



 
Profiel   

@daffy-blly: Had jij wel zelf deze pony aan hun verkocht,of is het een geval van diefstal of fraude?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-20 15:28 



 
Profiel   

@anjali: mijn pony is toen verkocht en die nieuwe eigenaren hebben hem een paar jaar later doorverkocht aan s baauw

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 09:38 



 
Profiel   

daffy_billy, heel jammer maar verkocht = verkocht en daar heb je als oude eigenaar niets meer mee te maken. uiteraard geven ze geen info door over de nieuwe eigenaars, dat zou ik ook niet willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 09:47 



 
Profiel   

Dat paspoorten gedoe wordt ik ook simpel van .
Niet specifiek met deze handelaars maar in t algemeen .
Heb er al eens een post over geopend.
Maar duplicaten worden zo makkelijk aangevraagd ook bij andere uitgevende instanties.
Dat leeftijd gegokt kan worden.
Toevallig 2 pony,s met een nieue paspoort .
En niet makkelijk te achterhalen waar hun oorsprong begonnen is .

Over elke handelaar zal wel wat te zeggen zijn
Maar dingen worden voor kopers wel makkelijker als er minder makkelijk een duplicaat of nieuw pas aangevraagd wordt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 10:36 



 

Zinzi_jewel schreef
Dat paspoorten gedoe wordt ik ook simpel van .
Niet specifiek met deze handelaars maar in t algemeen .
Heb er al eens een post over geopend.
Maar duplicaten worden zo makkelijk aangevraagd ook bij andere uitgevende instanties.
Dat leeftijd gegokt kan worden.
Toevallig 2 pony,s met een nieue paspoort .
En niet makkelijk te achterhalen waar hun oorsprong begonnen is .

Over elke handelaar zal wel wat te zeggen zijn
Maar dingen worden voor kopers wel makkelijker als er minder makkelijk een duplicaat of nieuw pas aangevraagd wordt


Dit is zo waar. Heb het zelf ook. Nieuw paspoort, paardje 6 jaar oud. Zou uit Spanje komen, maar geen papieren van. Geboortedatum is dan wel heel specifiek 10 mei 2014.

Maarja hoe en wat en waarvandaan, kan alles zijn. Handelaar blijkt ook een ongelooflijke grappenmaker te zijn. Zij hebben het paspoort ook aangevraagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 10:40 



 

Zo heb ik bij bovenstaande meneer gekeken naar een Lusitano, een onwijs leuk dier maar er zat me een vaag verhaal bij. Een paspoort uitgegeven door het fjordenstamboek, hij zou ergens een jaar op de wei hebben gestaan maar dat veranderde later naar ziek geweest. Uiteindelijk zat het hele verhaal mij niet lekker en heb het dier laten staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 10:45 



 
Profiel   

@elcamino dat vind ik heel kort door de bocht toen mijn pony verkocht werd was ik 18 en ging studeren mijn ouders konden door omstandigheden de kosten niet meer dragen en besloten toen mijn pony te verkopen. Wij hebben altijd contact gehouden met de Nieuwe eigenaresse en ik heb zelfs tot het laatste moment nog geholpen door hem bij te rijden. Totdat ze besloot hem te verkopen en omdat er snel een nieuw paard moest komen heeft ze hem weg gescheten naar Handelaar S Baauw. En ik geef nog steeds om mijn oude pony en zou hem graag terug willen kopen vandaar de zoektocht. Maar blijkbaar begrijp jij dat niet el Camino

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 10:57 



 
Profiel   

daffy_billy schreef
@elcamino dat vind ik heel kort door de bocht toen mijn pony verkocht werd was ik 18 en ging studeren mijn ouders konden door omstandigheden de kosten niet meer dragen en besloten toen mijn pony te verkopen. Wij hebben altijd contact gehouden met de Nieuwe eigenaresse en ik heb zelfs tot het laatste moment nog geholpen door hem bij te rijden. Totdat ze besloot hem te verkopen en omdat er snel een nieuw paard moest komen heeft ze hem weg gescheten naar Handelaar S Baauw. En ik geef nog steeds om mijn oude pony en zou hem graag terug willen kopen vandaar de zoektocht. Maar blijkbaar begrijp jij dat niet el Camino


dit kan camino natuurlijk niet weten. En is misschien niet leuk voor jouw. Maar een handelaar of wie dan ook en zeker een bedrijf, mag niet zomaar persoons gegevens door geven. Dit mag niet vanwege de privacy wet.

misschien oproepje op fb ofzo doen dat je pony zoekt.

verder geen ervaringen met deze handelaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 11:02 



 
Profiel   

@plutolover nee snap ik maar dan hoeft camino ook niet zo te reageren. Maar goed dat doet er nu niet toe.
Ik weet inderdaad dat ze geen gegevens mogen vrijgeven maar ik bood aan om mijn gegevens door te sturen maar een week na de verkoop wisten ze niet meer waar of naar wie die was verkocht.... ik neem aan als je een goede handelaar bent dat je op z’n minst administratie bijhoud.... maar klaarblijkelijk doen ze dat niet en sjoemelen ze met paspoorten.
Ik heb al meerdere advertenties geplaatst op fb op verschillende site s maar helaas zonder resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 11:08 



 
Profiel   

ik reageer niet "zo" maar het is gewoon de realiteit en ik kan het niet aardiger zeggen dan dat.
Feit blijft gewoon dat verkocht, verkocht is, dan hadden jullie hem moet verleasen aan iemand of een constructie maken dat jullie eigenaars bleven.

Het is natuurlijk onzin om te roepen dat ik "dat niet begrijp", ik begrijp donders goed dat het gemis enorm is, en je de pony graag terugwilt . Maar het is gewoon zo dat nieuwe eigenaars de baas zijn en een oude eigenaar niets verplicht zijn. Tenzij in het koopcontract had gestaan dat bij verkoop jullie als eerste benaderd hadden moeten worden....maar of zich daaraan houden is ook een tweede....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 16:25 



 
Profiel   

Ik vind dit soort topics altijd zo bijzonder.. Je weet toch dat als je bij een handelaar koopt, deze weinig van de paarden af weet. Zeker wanneer het een geïmporteerde betreft. Gewoon goed kijken, laten keuren door je eigen dierenarts en bij niet goed, kan je hem ook zo weer ruilen.

Als je dat risico niet wil lopen koop dan gewoon bij een particulier die je van A tot Z kan vertellen hoe het paard is. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 16:49 



 
Profiel   

Icecrystal schreef
Ik vind dit soort topics altijd zo bijzonder.. Je weet toch dat als je bij een handelaar koopt, deze weinig van de paarden af weet. Zeker wanneer het een geïmporteerde betreft. Gewoon goed kijken, laten keuren door je eigen dierenarts en bij niet goed, kan je hem ook zo weer ruilen.

Als je dat risico niet wil lopen koop dan gewoon bij een particulier die je van A tot Z kan vertellen hoe het paard is. :)


En daarmee kun je ook goedpraten dat er bijvoorbeeld over leeftijd wordt gelogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 22:32 



 
Profiel   

Niet goed praten, zeker niet. Maar wie zegt dat de handelaar dat weet? Vaak staan ze er maar een paar dagen tot max een aantal weken. Als je een keuring laat doen wordt er normaliter ook naar de tanden gekeken en koop je dus geen paard wat thuis ineens 8 jaar ouder blijkt te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 22:47 



 
Profiel   

Ach, over leeftijd gelogen is ook niet altijd.
Het is ook gewoon slecht gokken.
Ook import komt zonder chip en paspoort hierheen al zou het niet moeten kunnen.
Precieze leeftijden weet je dan natuurlijk niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-20 22:55 



 
Profiel   

@ elcamino als het via een eerlijke paardenhandelaar had gegaan had ik er nu meer vrede mee gehad maar deze handelaar verwisselt paspoorten of geven geen paspoorten mee ze liegen over de paarden en pony s en dat stuit me voornamelijk tegen de borst ik vind dat gewoon echt niet kunnen zo iemand mag gewoon geen enkel levend wezen verkopen! Ik weet bijvoorbeeld dat mijn oude pony schrok van tegenliggers wij hebben dat ook eerlijk vermeld aan de toen nieuwe eigenaresse. Deze handelaar is daar zeker weten niet eerlijk in geweest. En misschien ben ik als paarden eigenaar inderdaad wel te lief ik heb altijd contact gehouden met de oude eigenaren en dat vonden zij altijd er fijn. Maar goed jij klaarblijkelijk niet en dat is ook oké hoor maar dan moet jezelf ook niet zo defensief reageren dat verkocht verkocht is. want niet iedereen denkt daar zo over het is natuurlijk geen fiets die je verkoopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 10:48 



 
Profiel   

Waar haal je dat nou weer vandaan dat ik geen contact heb met oude eigenaren.......??? je trekt te voorbarige conclusies, ik heb juist van een oude eigenaar van Chico foto's gekregen toen hij 4 was. Dat is juist leuk. Je trekt steeds mijn reacties totaal uit verband... ten eerste had JIJ met de nieuwe eigenaren een afspraak moeten maken, ZIJ verkochten hem door aan een handelaar staat in je OP.
Maar we gaan wel erg op de persoon spelen en dat is niet de bedoeling.
Succes met vinden van je pony.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 11:17 



 
Profiel   

Icecrystal schreef
Niet goed praten, zeker niet. Maar wie zegt dat de handelaar dat weet? Vaak staan ze er maar een paar dagen tot max een aantal weken. Als je een keuring laat doen wordt er normaliter ook naar de tanden gekeken en koop je dus geen paard wat thuis ineens 8 jaar ouder blijkt te zijn.

Wie zegt of die handelaar het wel wil weten of alleen de leuke dingen wil weten en de rest "vergeet"of in ieder geval zeker niet controleerd want dat verkoopt beter. Nu al zo vaak zo veel narigheid over o.a. deze handelsstal gelezen dat ik er absoluut niet naartoe zou gaan ook niet MET keuren.Alles komt er op een keuring niet uit en als men van plan is niet eerlijk te zijn dan kan dat met zo vreselijk veel dingen. Je moet alleen kopen op een plek waar je in ieder geval goede recensies van hebt of minstens een top gevoel bij hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:00 



 
Profiel   

daffy_billy schreef
@ elcamino als het via een eerlijke paardenhandelaar had gegaan had ik er nu meer vrede mee gehad maar deze handelaar verwisselt paspoorten of geven geen paspoorten mee ze liegen over de paarden en pony s en dat stuit me voornamelijk tegen de borst ik vind dat gewoon echt niet kunnen zo iemand mag gewoon geen enkel levend wezen verkopen! Ik weet bijvoorbeeld dat mijn oude pony schrok van tegenliggers wij hebben dat ook eerlijk vermeld aan de toen nieuwe eigenaresse. Deze handelaar is daar zeker weten niet eerlijk in geweest. En misschien ben ik als paarden eigenaar inderdaad wel te lief ik heb altijd contact gehouden met de oude eigenaren en dat vonden zij altijd er fijn. Maar goed jij klaarblijkelijk niet en dat is ook oké hoor maar dan moet jezelf ook niet zo defensief reageren dat verkocht verkocht is. want niet iedereen denkt daar zo over het is natuurlijk geen fiets die je verkoopt.


Wat is nu precies je probleem? Eerst is het dat je wil weten waar je pony is, nu weer dat het prima is dat je pony naar een handelaar is verkocht maar niet déze handelaar? Geloof mij maar (ik ken deze stal namelijk ;) ): Het is heus niet zo dat er moedwillig paspoorten verwisseld worden. Maar ja, met dit type stal is er een hoge 'turn over rate'. Als je 10+ tinkers hebt staan die je zelf niet goed kent snap ik heus dat dat af en toe fout gaat..

Ik ga helemaal mee met elcamino. Keuren voordat je koopt en verkocht is verkocht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:17 



 
Profiel   

Lillz schreef
daffy_billy schreef
@ elcamino als het via een eerlijke paardenhandelaar had gegaan had ik er nu meer vrede mee gehad maar deze handelaar verwisselt paspoorten of geven geen paspoorten mee ze liegen over de paarden en pony s en dat stuit me voornamelijk tegen de borst ik vind dat gewoon echt niet kunnen zo iemand mag gewoon geen enkel levend wezen verkopen! Ik weet bijvoorbeeld dat mijn oude pony schrok van tegenliggers wij hebben dat ook eerlijk vermeld aan de toen nieuwe eigenaresse. Deze handelaar is daar zeker weten niet eerlijk in geweest. En misschien ben ik als paarden eigenaar inderdaad wel te lief ik heb altijd contact gehouden met de oude eigenaren en dat vonden zij altijd er fijn. Maar goed jij klaarblijkelijk niet en dat is ook oké hoor maar dan moet jezelf ook niet zo defensief reageren dat verkocht verkocht is. want niet iedereen denkt daar zo over het is natuurlijk geen fiets die je verkoopt.


Wat is nu precies je probleem? Eerst is het dat je wil weten waar je pony is, nu weer dat het prima is dat je pony naar een handelaar is verkocht maar niet déze handelaar? Geloof mij maar (ik ken deze stal namelijk ;) ): Het is heus niet zo dat er moedwillig paspoorten verwisseld worden. Maar ja, met dit type stal is er een hoge 'turn over rate'. Als je 10+ tinkers hebt staan die je zelf niet goed kent snap ik heus dat dat af en toe fout gaat..

Ik ga helemaal mee met elcamino. Keuren voordat je koopt en verkocht is verkocht.

Je hebt ook al die rare insteek dat handelaren niet hoeven checken of wat ze beweren ook waar is. Dat moeten ze nl wel en ze moeten ook een half jaar garantie geven ook als het paard niet gekeurd is maar zij zelf wel beweerd hebben dat het geen mankementen heeft. De koper heeft best wat bescherming alleen moet je bij deze mensen w.s naar de rechter om dat af te dwingen terwijl er ook best handelaren zijn die zelf willen zorgen dat ze niet liegen over hun paarden en zich dus heel goed laten informeren en die info ook doorgeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:33 



 
Profiel   

Wie zegt dat de nieuwe eigenaren de eerlijke melding van Daffy_Billy wat betreft de tegenliggers wel aan de handelaar hebben gemeld ?? het zijn aannames...

Robijntjah begint over een Lusitano bij het Fjordenstamboek. Dat kan eigenlijk gewoon.... als je paard niks heeft kun je eender waar een paspoort aanvragen, dat heeft niets met gesjoemel te maken, al is de rest dan wel vaag...

En een leeftijd, die kun je zelf verzinnen, mijn paard is een slachtpaard uit polen met datum:10-05-1988, denk dat dat gewoon de datum is waarop de handelaar hem kreeg of zo.... geen papieren is een fictive datum verzinnen....
.

En handelaren willen neem ik aan ook gewoon hun bedrijf handhaven. Ze weten heel goed dat er een "Bokt" bestaat en de meesten zullen echt niet onder valse voorwendselen een paard verkopen. Ze hebben hun naam hoog te houden en willen graag gewoon hun bedrijf goed neerzetten.
Uitzonderingen daargelaten....

Feit blijft dat veel mensen gewoon geen ( of niet genoeg)verstand van paarden hebben, niet (goed) laten keuren door een onafhankelijke dierenarts en zich vaak wat aan laten praten. Ben vaak zat mee geweest met mensen naar paarden kijken. Zodra ze vallen voor "dat mooie snoetje" of "die oogjes" of het bewegen zie je al dat de handelaar weet dat hij ze het dier kan verkopen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 12:48 



 
Profiel   

Paspoort aanvragen gebeurt vaak bij bepaalde stamboeken omdat het goedkoper is :) Heeft verder nergens iets mee te maken bij mijn weten.

Handelaren kunnen vaak niet echt checken of wat ze beweren helemaal waar is, ook omdat ze de dieren zo kort hebben. Wellicht is het dier bij hen hartstikke braaf. (Onervaren) kopers vergeten nog weleens dat een dier compleet anders kan zijn in een andere omgeving met ander management.. Vind het jammer dat het dan vaak direct op oneerlijke handel wordt gegooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 14:13 



 
Profiel   

@lillz: mijn oude pony was een goedgekeurde dekhengst bij het connemara stamboek met paspoort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 15:38 



 
Profiel   

Lillz schreef
Paspoort aanvragen gebeurt vaak bij bepaalde stamboeken omdat het goedkoper is :) Heeft verder nergens iets mee te maken bij mijn weten.

Handelaren kunnen vaak niet echt checken of wat ze beweren helemaal waar is, ook omdat ze de dieren zo kort hebben. Wellicht is het dier bij hen hartstikke braaf. (Onervaren) kopers vergeten nog weleens dat een dier compleet anders kan zijn in een andere omgeving met ander management.. Vind het jammer dat het dan vaak direct op oneerlijke handel wordt gegooid.

Handelaren kunnen wel checken of ze met onervaren of ervaren kopers te maken hebben en het is het risico van de handelaar of hun verhaal wel of niet klopt. Klopt hun verhaal op punten van braafheid en/of gezondheid of capaciteiten en dergelijke niet kan het paard terug , zo simpel is het. Ze kunnen zich niet verschuilen achter: Ik heb het niet geweten. Ze moeten zorgen dat ze het weten want zij worden als professional aangemerkt ( ook door de rechter) en hebben dus een grote inspanningsverplichting.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 16:11 



 
Profiel   

Rizette schreef
Handelaren kunnen wel checken of ze met onervaren of ervaren kopers te maken hebben en het is het risico van de handelaar of hun verhaal wel of niet klopt. Klopt hun verhaal op punten van braafheid en/of gezondheid of capaciteiten en dergelijke niet kan het paard terug , zo simpel is het. Ze kunnen zich niet verschuilen achter: Ik heb het niet geweten. Ze moeten zorgen dat ze het weten want zij worden als professional aangemerkt ( ook door de rechter) en hebben dus een grote inspanningsverplichting.


Dat weet ik. Heb ook nergens gezegd dat dat niet zo is toch? Ik zeg alleen: als dingen niet worden gezegd dan is dat misschien omdat de handelaar het niet wist. Niet omdat hij bewust heeft gelogen/verzwegen.

Edit; @daffy_billy Ik snap je bericht even niet geloof ik
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-20 16:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 12 [ 277 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen