Handelaar Baauw Montfoort

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riffiexrif
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 13:59

wilmatj schreef:
Nee ik werk niet voor stal baauw, wij doen veel paarden vervoeren voor verschillende handelaren en particulieren uit deze regio. Ik woon toevallig een paar km vanaf zijn stal.

Die pony's uit ierland komen deze kant op omdat de markt er daar voor te klein is. Teveel pony's en te weinig kopers. In nederland veel kopers, weinig pony's.

5 cm kleiner als dat ze zeggen, is altijd de vraag of ze gemeten hebben of geschat. Altijd nameten zou ik doen. En ja kan onder oplichting vallen, ligt eraan hoe bewust dit gedaan wordt.

Wat je zegt, handel is normaal gesproken dat zo'n paard of pony eerst doorgereden wordt. Ik kom zelf steeds meer stallen tegen waar ze snel weg gaan, hoeveel kan er nu verbeterd zijn in een paar weken?

Nou dit ging niet om 5 centimeter kleiner maar zeg maar rustig advertentie zei 150 ik gaf dr nog geen 135 dat vind ik toch een ruim begrip. Slechte hoeven als goede handelaar met hart voor je dieren laat je zo een dier bekappen deze waren niet bekapt. Ik ken echt wel goede handelaren waar het er niet zo bij uitziet. De schimmel kan gebeuren maar mijn idee behandel het en zet de pony dan pas te koop of wees zo eerlijk om het in de advertentie erbij te zetten dan doe je goed zaken. Er gaat veel geld nog steeds om in de paardenhandel maar ik vind het nog wel de kunst een pony of paard goed en netjes af te leveren. Ipv ze meteen dezelfde dag te koop te zetten met de mooiste verhaaltjes train zo een beestje een paar weken, ontworm het dier, haal er een smid bij. En als je ze dan te koop aanbied meet je pony's even na want hoeveel tijd en moeite kost zoiets nou? Wil je het goed en netjes doen doe dan zelf ook wat tijd investeren zo bouw je een goede naam op en zal je uiteindelijk aan de verkoop meer overhouden dan deze bak ellende.

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 09:37

Moderatoropmerking:
Ik heb een groot aantal off-topic berichten verwijderd. Topics op [ED] Ervaringen en diensten moeten aan strengere regels voldoen dat op de rest van het forum, waarbij 1 belangrijke regel is dat ervaringen uit eerste hand worden gedeeld. Daarnaast is het reageren zonder ervaring of off-topic gaan over het onderwerp 'handelaren' hier niet de juiste plek voor. De regels kun je hier nalezen: [ED] Regels en richtlijnen [ED] Ervaringen en Diensten
Alvast dank voor de medewerking!

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 20:40

Riffiexrif schreef:
wilmatj schreef:
Nee ik werk niet voor stal baauw, wij doen veel paarden vervoeren voor verschillende handelaren en particulieren uit deze regio. Ik woon toevallig een paar km vanaf zijn stal.

Die pony's uit ierland komen deze kant op omdat de markt er daar voor te klein is. Teveel pony's en te weinig kopers. In nederland veel kopers, weinig pony's.

5 cm kleiner als dat ze zeggen, is altijd de vraag of ze gemeten hebben of geschat. Altijd nameten zou ik doen. En ja kan onder oplichting vallen, ligt eraan hoe bewust dit gedaan wordt.

Wat je zegt, handel is normaal gesproken dat zo'n paard of pony eerst doorgereden wordt. Ik kom zelf steeds meer stallen tegen waar ze snel weg gaan, hoeveel kan er nu verbeterd zijn in een paar weken?

Nou dit ging niet om 5 centimeter kleiner maar zeg maar rustig advertentie zei 150 ik gaf dr nog geen 135 dat vind ik toch een ruim begrip. Slechte hoeven als goede handelaar met hart voor je dieren laat je zo een dier bekappen deze waren niet bekapt. Ik ken echt wel goede handelaren waar het er niet zo bij uitziet. De schimmel kan gebeuren maar mijn idee behandel het en zet de pony dan pas te koop of wees zo eerlijk om het in de advertentie erbij te zetten dan doe je goed zaken. Er gaat veel geld nog steeds om in de paardenhandel maar ik vind het nog wel de kunst een pony of paard goed en netjes af te leveren. Ipv ze meteen dezelfde dag te koop te zetten met de mooiste verhaaltjes train zo een beestje een paar weken, ontworm het dier, haal er een smid bij. En als je ze dan te koop aanbied meet je pony's even na want hoeveel tijd en moeite kost zoiets nou? Wil je het goed en netjes doen doe dan zelf ook wat tijd investeren zo bouw je een goede naam op en zal je uiteindelijk aan de verkoop meer overhouden dan deze bak ellende.


Ik snap helemaal wat je bedoeld!
Ben het ook met jou eens maar ik snap wel waarom ze het doen.

Groter als dat ze zijn, vele zien het niet en toch koopt een klant eerder een pony van 1.45m dan een van 1.40m. Wat jij noemde van verschil, tja dan laat je kopers ook voor niets komen. Zou ik persoonlijk gewoon dom vinden.

Hoefsmid, ja met jou eens. Maar, hoeveel kost een hoefsmid? Gaat van de winst af. Zo denkt de handelaar, denk ik dan..

Tijd is geld, alles gaat tegenwoordig om een paar honderd euro.. Dan is dus elke dag op stal er 1tje te veel.

IngeRdJ
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:43


Saaams

Berichten: 13272
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:45


IngeRdJ
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-06-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:50

Ja, en 1 daarvan was een dochter van een kennis van mij. Zij werd afgeworpen door een pony die 'bomproof' en geschikt voor kinderen zou zijn. Durft van haar leven niet meer paard te rijden.

Ghostattack

Berichten: 11245
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:53

Paar jaar geleden toen ik opzoek was naar een pony ben ik ook bij Kim wezen kijken naar een schimmel pony. Pony zou heel braaf zijn, maar was nog wel jong. Kreeg het beest uiteindelijk niet meer terug in draf toen ze eenmaal in galop zat, ging steeds harder en harder, steeds platter door de bocht. Stonden ook aardig wat hindernissen in de bak en het stuur was inmiddels ook aardig zoek geraakt. Heb vriendelijk bedankt en ben weer vertrokken :=

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:01


maria4
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-07-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:14

omdat dit nog steeds gaande is op deze stal bij SB die zich ook anders noemt van achternaam kuipers, verkopen van slechte en zieke paarden, er valt geregeld een meisje van paard omdat het paard nog lang niet beleerd is zijn jonge paarden die nog niets kunnen zeer onverantwoordelijk

xxpaaardje
Berichten: 1390
Geregistreerd: 20-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:31

Ik ben toevallig voor ander geweest die had alleen niet gekocht. Maar was echt leuk paard maar als ik zelf op zoek zou zijn. En ze zouden een leuk paard hebben dan zou zo een kopen. Maar wel laten keuren maar dat zou bij iereen doen. Of nou van iemand persoonlijk koop die niet handelt. Als bij handelaar en keuren mocht ook gewoon.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:04

Hier is onze verzorgster er ook afgebokt tijdens het proefrijden.
Tinker zou bomproof zijn en geschikt voor gehandicapten.

Careri18
Berichten: 156
Geregistreerd: 18-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 00:41

IngridR schreef:
Het zegt mij al genoeg als ik check hoe vaak hier de ambulance naartoe gestuurd wordt.
https://www.oozo.nl/bedrijven/montfoort ... stal-baauw

6 keer in 5 jaar tijd...........misschien woont er wel een ouder iemand met medische problemen. Vind dit echt een beetje op een nare manier dingen suggereren waar je totaal niets van weet.

maria4
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-07-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:41

je bent goed op de hoogte, tel nog maar een paar keer

maria4
Berichten: 5
Geregistreerd: 24-07-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 15:51

volg op facebook opgelicht en of ervaringen bij de aan of verkoop van paarden

annev2278
Berichten: 4
Geregistreerd: 26-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:27

Kim Verhoeff was een tijdje met Stefan, zij kwam erachter dat hij foute zaken deed en is dus met hem gekapt. Nu heeft ze heel vaak erg leuk ponys staan die goed bereden zijn. Zelf een aantal maanden geleden ook een pony gekocht; pony kwam helemaal overeen met de beschrijving, super bomproof, lief en braaf. We wilden de pony graag laten keuren en daar had ze geen enkel bezwaar tegen. Pony kwam topfit uit de keuring en ze heeft hem zelfs bij ons gebracht! al met al; meeste reacties op dit topic zijn erg gedateerd en Kim is een hoop veranderd de laatste paar jaren. Heeft nu veel leuke ponys staan en is heel behulpzaam tijdens bezichtigen.

Patriesjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:50

Iemand hier ervaring mee. Een paard die helemaal gezond lijkt te zijn en dan binnen 12 weken chronische bronchitis te hebben. ????????

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:02

lekker duidelijk bericht Patriesjuh, misschien wel zo handig om je vraag te verduidelijken. Heb jij een paard gekocht wat nu opeens bronchitis heeft? Dan lijkt het me logisch dat je dit aan een veearts vraagt.

Senna1golden
Berichten: 1
Geregistreerd: 02-06-17

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:12

Is dit door een dierenarts vast gesteld.

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:19

Patriesjuh schreef:
Iemand hier ervaring mee. Een paard die helemaal gezond lijkt te zijn en dan binnen 12 weken chronische bronchitis te hebben. ????????


Plaats je dit in elk ervaring topic?
Je hebt dit ook al in een ander topic geplaatst over een andere handelsstal.

Patriesjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:24

Senna1golden schreef:
Is dit door een dierenarts vast gesteld.

Yep, door de dierenarts vastgesteld en het is zo'n lief diertje maar helaas moet ik nu een goed plekje voor hem zoeken.

Sorry voor de onduidelijkheid Kinke maar het is zo sneu.. hier was ik niet van op de hoogte en komt dan even rauw op mijn dak.

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 12:33

Maar bij welke stal heb je hem /haar gekocht dan aangezien je dit bericht in meerdere handelsstaltopics plaatst?

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:05

Patriesjuh schreef:
Senna1golden schreef:
Is dit door een dierenarts vast gesteld.

Yep, door de dierenarts vastgesteld en het is zo'n lief diertje maar helaas moet ik nu een goed plekje voor hem zoeken.

Sorry voor de onduidelijkheid Kinke maar het is zo sneu.. hier was ik niet van op de hoogte en komt dan even rauw op mijn dak.


Chronische bronchites kan heel snel verslechteren.. maar als hij het daar ook al had waren of daar de omstandigheden vele malen beter als jou stal.
Of het weer zorgt er voor dat het vele malen slechter gaat.
Of je hebt slecht opgelet, niets gemerkt bij aanschaf.

Patriesjuh
Berichten: 8
Geregistreerd: 30-09-18

Re: Handelaar Baauw Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:19

Zou zomaar kunnen Wilmatj. Jammer dat je hier niet in de stal kan kijken .
Beetje sneu voor het paardje zelf om hem dan, zonder te weten dat hij Chronische Bronchitis heeft, s'avonds in een lekker dik pak stro neer te zetten met een lekker vers verdiend topje hooi. Met alle goeie bedoelingen dan hé.

wilmatj

Berichten: 2419
Geregistreerd: 13-07-07
Woonplaats: oudewater

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:26

Patriesjuh schreef:
Zou zomaar kunnen Wilmatj. Jammer dat je hier niet in de stal kan kijken .
Beetje sneu voor het paardje zelf om hem dan, zonder te weten dat hij Chronische Bronchitis heeft, s'avonds in een lekker dik pak stro neer te zetten met een lekker vers verdiend topje hooi. Met alle goeie bedoelingen dan hé.


Ja de vraag is natuurlijk, wist de handelaar dit?
Als de handelaar hem 24/7 buiten in een lekkere paddock had staan met voordroog ipv stoffig hooi.
Dan wist hij misschien van niets.

Maar als hij echt chronische bronchitis had.. toen net zo erg als nu.
Dan had ie moeten hoesten/ kuchen met rijden. Anders was het toen nog lichte versie..
En nu ivm andere omstandigheden snel verslechterd.

Overigens kan 1. Handelaar hier niets aan doen.
2. Jij hier niets aan doen.


Oftewel, dikke vette pech.

Ladygiroc

Berichten: 5084
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 15:27

Chronische bronchitis kan zo uit de lucht komen vallen. Zelf een merrie gehad die ik 's middags (16.30) nog gereden had en 's avonds rond 22.30 werd ik gebeld dat ze benauwd was en met dikke benen stond. Alle onderzoeken ga ik niet benoemen maar ik geloofde mijn DA in 1e instantie niet waardoor we voor een second opinion naar Utrecht gegaan zijn en daar kwamen ze tot de zelfde conclusie. Paard stond al jaren op die stal, op hooi en stro en nooit geen last gehad. Het kan dus wel degelijk zo ontstaan Patriesjuh.