[GZ] Toffe Zadelmaker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AnnetB

Berichten: 622
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Cothen

[GZ] Toffe Zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 16:04

Ik ben op zoek naar een fijne zadelmaker die voor mij een speciaal zadel wil maken. Ik werk met kinderen met een beperking. Nou zit 1 van die kinderen in een rolstoel en heeft soms wat moeite om haar benen op de juiste plaats te houden. Voor haar zou het heel prettig zijn om een aangepast zadel te hebben wat haar benen op de juiste plaats houd en haar meer steun en stabiliteit geeft. Paardrijden is erg belangrijk voor dit meisje, na het paardrijden kan ze met begeleiding stabieler lopen en het geeft haar veel rust.

Wie wil ons, het liefst vrijwillig, helpen?!

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88892
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [GZ] Toffe Zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:19


Anoniem

Re: [GZ] Toffe Zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:22

In de laatste bit stond een artikel over barebackpads waarbij er eentje in westernuitvoering was, een soort vaqueromodelletje. Zou dat niet lekker zitten voor haar? Ik schrok me wel kapot van de prijs overigens, was dik 300 euro. Maar misschien met een sponsor...?

DubbelFun

Berichten: 88892
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [GZ] Toffe Zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:24

Een echt goede BBP is net zo duur als een goedkoop boomloos zadel :)

Anoniem

Re: [GZ] Toffe Zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:25

Wist ik helemaal niet. Maar deze BBP viel me op omdat het er supercomfi uitziet, ik denk dat je daar lekker stevig in komt te zitten.

DubbelFun

Berichten: 88892
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: [GZ] Toffe Zadelmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:27

Probleem met de meeste BBP's is dat je ze beter zonder beugels kunt gebruiken ivm schuiven en dat lijkt me voor iemand die juist steun aan de benen nodig heeft minder geschikt.

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:40


DiamondHorse

Berichten: 1306
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Rijpwetering

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:09

Misschien is zo een Australian Stock Saddle wel een optie, tweedehands zijn ze vaak helemaal niet duur en het geeft veel steun bij de bovenbenen! :)

xx_Irisje

Berichten: 12347
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:34


AnnetB

Berichten: 622
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 00:45

Wat fijn dat er zo veel mensen mee denken!!

Ik heb zelf al wel wat naar aanpassingen gekeken. Het fijnste zou toch zijn als er een zadel aangepast kan worden voor haar. Ze heeft namelijk haar benen niet onder controle, daardoor kan ze ineens haar benen in de lucht laten vliegen. Ik heb wel banden gezien waarmee je de hele benen vastlegt maar dat vind ik niet zo veilig.

De aanpassing die ik graag zou zien is extra steun voor(omdat de benen omhoog schieten) en achter(om haar benen op de plek te houden) haar benen een vergelijkbaar kussen als wat Irisje laat zien. En dat dan het liefst op een zadel met een diepe zit gemaakt.