hulp gezocht bij trailerladen (SPOED)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piepstuitert
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-11
Woonplaats: limburg

hulp gezocht bij trailerladen (SPOED)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 20:40

Hi,


nu ben ik nog niet zo aktief op bokt dus ik hoop dat het hier goed staat!

Mijn paard, tinker , 5 jaar, ruin is tijdelijk gestald in Beek (vlak bij maastricht) a.s. zaterdag kan hij gelukkig naar zijn vaste plek (20 minuten rijden) waar hij weer lekker buiten kan staan in een kudde van meerdere paarden.

Dus voor zaterdag een trailer gereserveerd , iemand met het juiste rijbewijs,iemand om te helpen met opladen, alles goed tot blijkt dat de persoon die mij zou helpen met het opladen in het ziekenhuis ligt!

Zelf heb ik dus nog nooit een paard vastgezet in de trailer, wel bij het opladen geholpen maar dat was op transport op een vrachtwagen. Hij gaat er heus wel op (al is het langzaamaan,,,, je bent een tinker of je bent het niet!)

Bij deze dus, hellup! Is er iemand in de buurt van Beek die mij even zou kunnen helpen met mijn paard opladen? Ik zou aan de eigenaar van de pensionstalling kunnen vragen mij te helpen met het uitladen daar ter plekke!


Wie o wie ????????????

alvast heel erg bedankt als er iemand wil reageren.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: hulp gezocht bij trailerladen (SPOED)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:42

Ik denk dat als je paard de trailer ingaat je hem best zelf vast kan zetten toch? Gewoon er voor zorgen dat hij niet te lang staat, en met een veilige knoop ( waarmee zo'n 99 % zijn paard toch al vastzet) kan er weinig gebeuren :)

piepstuitert
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-11
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 20:44

owkee,

misschien dat ik dan iets te voorzichtig ben maar is het echt alleen een kwestie van even vastzetten?

Angela

Berichten: 25692
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 20:46

Denk er niet te moeilijk over. Gewoon zelf de tijd nemen, 's ochtends niet voeren, en voer in de trailer geven (klein beetje, en pas als het paard veilig vaststaat de rest). Iemand die achter/naast het paard meeloopt kan net het beetje aanmoediging zijn wat het nodig heeft. Ga stapje voor stapje, en beloon voor alles voorwaarts. Negeer achterwaarts en ga weer naar voren. Ga nooit recht tegenover het paard staan, maar altijd weggedraait je blik met vertrouwen de trailer in.

En zorg dat je eerst de stang achter dicht doet voor je aan de voorkant vastzet.

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: hulp gezocht bij trailerladen (SPOED)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 23:50

TAO-->EA-GZ-Diensten

cissy

Berichten: 19853
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:17

even een quote van mezelf herhalen uit een zelfde soort topic [TAO] trailer laden
cissy schreef:
niet al beginnen met nadenken over een probleem als het probleem er nog niet eens is....
gewoon inladen en lekker naar het strand gaan! Hoe meer jij er over na gaat denken wat er allemaal verkeerd kan gaan hoe meer je pony je angst voelt en dan heb je kans dat ze niet laadt.

Paarden denken niet zoals mensen dus ze zal echt niet bang zijn dat ze gaat verhuizen, ze zal het wel vreemd vinden maar zolang jij meegaat zal dat wel meevallen.

Hoe minder jij er een issue van maakt des te makkelijker zal je pony laden, neem er gewoon de tijd voor en laat haar snuffelen aan de trailer als ze wil.
Als je pony helemaal nog nooit op de trailer heeft gestaan ben je nu al te laat met oefenen, dat had je dan al veel eerder kunnen oefenen...

tljrtos
Berichten: 2501
Geregistreerd: 16-10-09
Woonplaats: Overloon

Re: hulp gezocht bij trailerladen (SPOED)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:47

Gebruik gewoon touwen met een paniekhaak.Hoef je ook niet al te moeilijk te knopen !!

piepstuitert
Berichten: 30
Geregistreerd: 19-02-11
Woonplaats: limburg

Re: hulp gezocht bij trailerladen (SPOED)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 19:03

Hoi,

dankjewel voor alle geruststellende woorden! Ik ben niet echt bang dat ie er niet ingaat, hij neemt zn tijd voor vreemde dingen maar met een worteltje voor zn neus gaat ie overal naartoe!!
Heb alleen geen ervaring met hoe hem vast te zetten, en hoe zo'n hooinet vast moet zodat ie kan knabbelen tijdens de rit... Verder istie nog niet zolang van mij (1 maand) dus gewoonweg nog niet zo veel ervaring en vertrouwen in mezelf als het op zoiets aankomt.... Er is verder niemand die ik ken met paarden die met me mee kan lopen bij het trailer laden dus ik zal eens op de manege rondvragen of iemand kan helpen. Iedereen heeft hier sportpaarden dus ik ben een beetje het buitenbeentje met mijn tinker die daarbij ook nog eens een superdikke wintervacht heeft en in zn eigen mest gaat liggen.... haha meer een stinker dan een tinker op dit moment!

Maar in ieder geval allemaal heel erg bedankt, heb er wel meer vertrouwen in!

groetjes

jibberjabber

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Achter m'n voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:57

Vergeet ook niet bij het uitladen het paard eerst los te maken en daarna de trailerstang erachter weg te halen. Als je dan ook nog zelf met het halstertouw ernaast blijft lopen terwijl je Stinker <3 achteruit loopt dan komen jullie mooi tezamen op de klep terecht en daarna nog een stukje recht achteruit om vervolgens netjes samen van de trailer weg te lopen.
En als je je niet zo heel veilig voelt dan is het beslist geen schande om iemand te vragen met je mee te gaan. Heel veel succes ermee.