De Dunsborg ruitersport ervaringen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 21:20

Heeft iemand ervaring met De Dunsborg ruitersport in Hengelo? Leveren zij snel/netjes?

Jessica_D
Berichten: 50
Geregistreerd: 17-04-12
Woonplaats: Laren gld

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 21:32

Ik persoonlijk ben niet gecharmeerd van de service. Heb er 1 x een deken laten repareren en iedere keer werd de datum aangepast dat de deken klaar was...

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 15:04

Bedankt voor je reactie. Flink balen als er steeds een andere datum doorgegeven wordt..

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:44

Ik heb pas geleden telefonisch contact gezocht met De Dunsborg. Dit n.a.v. van een advertentie op MP met een super-aanbieding waar ik een vraag over had. Ik werd netjes teruggebeld nadat ik de voicemail in had gesproken. Heb daarna, zoals afgesproken, mijn gegevens gemaild en zou daarna factuur en betaalgegevens krijgen omdat het artikel in kwestie niet via de webshop verkrijgbaar was.
Sindsdien geen teken van leven meer vanuit de winkel. Geen reactie meer op een 2e mail en verschillende telefoontjes (kreeg telkens de voicemail).
Vreemde gang van zaken.

Hengelo
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 01:07

Kreeg vandaag een tip van een klant. Je moet eens Google-en op je eigen naam.
Met verbazing zag ik op de eerste pagina een item van BOKT over ervaringen met De Dunsborg Ruitersport in Hengelo Gld.

Een reactie van een ontevreden klant.

Met enkele duizenden klanten, via de winkel in Hengelo Gld., via de Mobiele Ruitersportzaak op concours, via de Webwinkel door heel Europa, loop je als bedrijf altijd de kans dat iemand een keer niet of minder tevreden is. Heel vervelend, maar als dat zo is kijken we graag samen naar een oplossing.

Vervelender is het wanneer mensen, met "anonieme" verzonnen namen, via sites als BOKT negatieve ervaringen uitten. Als bedrijf kun je hier weinig tegen beginnen. Je hebt niet de kans om de klant (als het al werkelijk een klant betreft) te benaderen en te vragen wat er eventueel gedaan kan worden om het probleem op te lossen.
Als bedrijf sta je dan met je rug tegen de muur.

Ik heb getwijfeld of wij zouden reageren op zo'n bericht op BOKT.
Uiteindelijk toch besloten om het te doen. Wij hebben immers geen enkel idee waar het in dit item over gaat.
Wisten we dat wel, dan hadden we het kunnen oplossen.

Omdat we een, volgens 99,9% van onze klanten een keurig bedrijf zijn, waar door een team van deskundige en enthousaste medewerkers zo'n 15 uur per dag gewerkt wordt om onze klanten van dienst te zijn met een uitgebreide service, hebben we besloten toch een reactie te plaatsen.

Helaas konden we geen BOKT account aanmaken onder onze eigen (geregistreerde) bedrijfsnaam. Die naam is blijkbaar al in gebruik door iemand anders......?????
Daarom maar onder de naam Hengelo. Dat is de plaats waar we gevestigd zijn. Aan de Spalstraat 32. Bereikbaar onder 0575-465301 of dedunsborg@hotmail.com
Heeft een klant of iemand anders ons iets te vragen of iets mede te delen, zijn we daar bereikbaar.
Mocht u bellen, spreek dan alstublieft het antwoordapparaat in als we even bezig zijn met een andere klant. De telefoon krijgt bij ons immers geen voorrang als we met een klant in gesprek zijn. (Dat zou u toch ook niet prettig vinden als u bij ons in de winkel zou zijn?)

Zo, nu kan ik rustig gaan slapen. De frustatie die opkomt wanneer een bedrijf waar met man en macht, op een open en eerlijke manier, gewerkt wordt om onze vele klanten van dienst te zijn, op deze manier beschadigd wordt, heb ik van me afgeschreven.

Wij verbergen ons niet achter allerlei verzonnen namen op sites als BOKT.

Vriendelijke groeten, Meindert Hoogeweegen, Directie De Dunsborg Ruitersport - Hengelo Gld.

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 09:27

Ik heb meneer Groenewegen een PB gestuurd en hem nogmaals mijn ervaringen met bovenstaand genoemd telefoonnummer en e-mailadres beschreven. Ik heb hem tevens aangeboden om bewijs hiervan op te sturen.
Tevens heb ik aangegeven dat ik blij ben dat hij hier gereageerd heeft omdat dit mij een mogelijkheid om WEL in contact te komen nadat dat eerder niet is gelukt.

domosan

Berichten: 250
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 14:30

Ik wil toch even reageren. Doe dit normaal nooit.
Ik ben al jaren klant bij de Dunsborg. Op concoursen in z'n bus, toen hij nog geen winkel had thuis in z'n bus en nu in de winkel in Hengelo.
Ben zeer tevreden over de service en vaak de extra service die hij geeft.
Ik ben altijd netjes geholpen en als er een probleem was, werd deze correct opgelost.
Er kan altijd iets verkeerd gaan, dat gebeurd ook bij andere bedrijven.
Maar klanten zijn soms ook heel veel eisend en ombeschoft.
Ik zelf ben 30 jaar werkzaam in de detailhandel.
De laatste 7 jaar werkzaam in een groot tuincentrum, waar ik dagelijks in contact kom met klanten.
Je wil niet weten hoe mensen zich kunnen gedragen.
Ik bekijk het dus van 2 kanten.
Blijf redelijk, dan volgt er altijd wel een oplossing.
Emma ik weet niet wat er voorgevallen is, maar het is wel heel gemakkelijk om iemand de "grond in te trappen".

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 15:50

Domosan, ik trap niemand de grond in, ik beschrijf enkel wat zich voor heeft gedaan. En ik kan dat ook bewijzen.
Ik beweer nergens dat De Dunsborg verder geen goede winkel is of slechte service verleent. Alleen dat er in MIJN geval iets niet zo is gegaan als wenselijk was geweest.

Je hebt gelijk, je weet niet wat er voorgevallen is. En je kent me verder niet, dus laat s.v.p. niet de indruk ontstaand dat ik me onbeschoft gedragen heb of dat ik onredelijke eisen heb gesteld. Als je mijn bijdrage nog een keer doorleest kun je zien dat ik dat niet eens had gekund.

Zoals ik hierboven al schreef: ik ben alleen maar blij dat het op DEZE manier eindelijk WEL gelukt is om in contact te komen en om aan te kunnen geven waar ik mee zat.

Verder kan ik melden dat Dhr. Hoogewegen de kwestie vandaag per PB heel netjes en correct heeft afgehandeld. Dat waardeer ik zeer en wil hem bij deze voor zijn klantgerichte oplossing bedanken!

domosan

Berichten: 250
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Drempt

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 16:16

Emma, dat klanten zich zo kunnen gedragen, is in het algemeen, niet persoonlijk bedoelt.
Ik ben blij dat het correct afgehandeld is.

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:02

Ik ook.

Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 18:39

Ik ga naar de winkel zelf in hengelo, ik ben een zeer tevreden klant.

Hengelo
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-12-12

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:02

Wat zo iets al niet teweeg brengt.

De mevrouw "Emma" die dit hele verhaal begonnen is, had gebeld voor een deken die wij niet op de website hadden staan, doch wel in de winkel hadden liggen.

Mevrouw "Emma" zou haar gegevens mailen zodat wij wisten waar de deken en de factuur naar toe kon.
Naar nu vermoed wordt is de mail van mevrouw "Emma" waarschijnlijk in onze SPAMbox terecht gekomen en daardoor niet gelezen. De deken ligt overigens nog steeds ingepakt klaar.

Mevrouw "Emma" heeft de door haar gewenste deken inmiddels elders gekocht voor een hogere prijs. Dit heeft mogelijk bijgedragen aan de irritatie.
Ik heb mevrouw "Emma" verteld dat ik e.e.a. heel vervelend vind, maar er verder niets meer aan kan veranderen. Daarnaast heb ik haar een tegoedbon aangeboden voor het verschil dat ze elders meer heeft betaald.

Ik denk dat ik daarmee ruimschoots heb aangegeven dat wij het vervelend vinden dat mevrouw "Emma" een minder prettige ervaring heeft gehad, maar dat wij grote waarde hechten aan tevreden klanten.
Misschien gaan we daarin ook wel eens te ver...

Zo, en nu ga ik de betreffende deken weer uitpakken en terug leggen in de winkel.

Meindert Hoogeweegen - De Dunsborg Ruitersport

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 19:22

Meer nog dan het prijsverschil was de verbazing dat ik geen reactie op mail en voicemailberichten kreeg. Laten wij het maar houden op een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
De deken vindt vast alsnog een tevreden koper.

renate5
Berichten: 1417
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 17:54

Hier nog een ontevreden klant.
Ook ik had gereageerd op een MP advertentie. Lekkere warme outdoorlaarzen.
Na telefonisch contact over de maatvoering heb ik de laarzen besteld. Ik heb ruime kuiten en wilde gewoon zeker weten dat de laarzen zouden passen. Netjes aangegeven dat ik kuitmaat 42 heb. De laarzen moesten passen werd mij verteld.

Ik kreeg de laarzen netjes binnen 2 dagen geleverd, maar kwam er totaal niet in met mijn kuit. Ze waren veeeel te klein.
Dus heb ik de laarzen retour gestuurd. Ik was 2x de verzendkosten kwijt en dit vond ik erg jammer.
Nadat ik dit in een mailtje had gestuurd heb ik nooit weer iets gehoord. Wel mijn aankoopbedrag minus verzendkosten terug ontvangen.

Ik vind dat de voorlichting over de maatvoering beter had kunnen verlopen + dat 1 v/d 2 verzendkosten voor de verkoper had moeten zijn.

Hengelo
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 19:18

renate5 schreef:
Hier nog een ontevreden klant.
Ook ik had gereageerd op een MP advertentie. Lekkere warme outdoorlaarzen.
Na telefonisch contact over de maatvoering heb ik de laarzen besteld. Ik heb ruime kuiten en wilde gewoon zeker weten dat de laarzen zouden passen. Netjes aangegeven dat ik kuitmaat 42 heb. De laarzen moesten passen werd mij verteld.

Ik kreeg de laarzen netjes binnen 2 dagen geleverd, maar kwam er totaal niet in met mijn kuit. Ze waren veeeel te klein.
Dus heb ik de laarzen retour gestuurd. Ik was 2x de verzendkosten kwijt en dit vond ik erg jammer.
Nadat ik dit in een mailtje had gestuurd heb ik nooit weer iets gehoord. Wel mijn aankoopbedrag minus verzendkosten terug ontvangen.

Ik vind dat de voorlichting over de maatvoering beter had kunnen verlopen + dat 1 v/d 2 verzendkosten voor de verkoper had moeten zijn.


Geachte mevrouw ******

Met enige verbazing las ik uw bericht op Bokt en iets zei mij dat dit verhaal niet helemaal klopte.
Ik heb het even voor u nagekeken.

Eind december 2010 hebben wij een aantal malen telefonisch contact gehad over de kuitmaat van Outdoorlaarzen waarmee wij destijds op Marktplaats adverteerden.
Op 31 december 2010 heeft u de laarzen besteld.
Op 31 december 2010 zijn de laarzen ook naar u toe gestuurd.

Volgens de advertentie destijds waren deze laarzen € 89,95 en werden deze [b]gratis verzonden.[b]
Blijkens uw iDEAL betaling heeft u ook inderdaad € 89,95 betaald.

Vervolgens heeft u de laarzen gepast en bleek uw kuitmaat toch iets ruimer te zijn dan de schachtmaat van de laarzen.
U heeft de laarzen terug gestuurd.
Conform het Retourbeleid, zoals dit duidelijk op onze website staat vermeld, zijn de kosten van retournering voor de klant.
Conform hetzelfde Retourbeleid is het door u betaalde bedrag minus de door ons gemaakte verzendkosten aan u terug betaald.

Het spijt ons dat u hier niet tevreden over bent geweest.
Wij zijn echter wel van mening dat, zowel onze advertentie, als ook onze voorlichting op de Website duidelijk is geweest.

Uw ervaring dateert van december 2010
Inmiddels is het december 2012 en zijn we, dankzij onze grote groep tevreden klanten sterk uitgebreid met o.a. een grote nieuwe Ruitersportspeciaalzaak in Hengelo Gld. en hebben we via de Webwinkel in de tussentijd ca. 1500 tevreden klanten gehad, waarvan een groot gedeelte met regelmaat terug komt.

Met vriendelijke groeten,

Meindert Hoogeweegen
De Dunsborg Ruitersport
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 20-12-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privé informatie verwijderd.

renate5
Berichten: 1417
Geregistreerd: 21-10-06
Woonplaats: Emmen

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:32

En zelfs privacy van de klant wordt niet gewaarborgd... Beetje jammer dat mijn naam + woonplaats door u genoemd wordt.

Ik snap dat u graag goede referenties wilt lezen, maar helaas kan ik niet positief zijn. Uit uw bericht kan ik opmaken dat u geleerd heeft van dit soort "foutjes" en dat u nu vele positieve reacties ontvangt. Ik hoop voor u dat dit zo blijft en wens u het allerbeste.

Een verdere discussie lijkt mij niet nodig. Maar ik blijf het jammer vinden dat ik 2x de verzendkosten heb moeten betalen. Volgens het retourbeleid waren alleen de retourkosten voor mij. Wat voor mij ook begrijpelijk is. Hier wil ik het verder bij laten.

Hengelo
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 22:19

renate5 schreef:
En zelfs privacy van de klant wordt niet gewaarborgd... Beetje jammer dat mijn naam + woonplaats door u genoemd wordt.

Ik snap dat u graag goede referenties wilt lezen, maar helaas kan ik niet positief zijn. Uit uw bericht kan ik opmaken dat u geleerd heeft van dit soort "foutjes" en dat u nu vele positieve reacties ontvangt. Ik hoop voor u dat dit zo blijft en wens u het allerbeste.

Een verdere discussie lijkt mij niet nodig. Maar ik blijf het jammer vinden dat ik 2x de verzendkosten heb moeten betalen. Volgens het retourbeleid waren alleen de retourkosten voor mij. Wat voor mij ook begrijpelijk is. Hier wil ik het verder bij laten.


Geachte mevrouw "Renate5",

Ik begrijp nu dat u het wellicht minder prettig vindt dat ik u gewoon netjes met uw eigen naam heb aangesproken.
Was eerder uit beleefdheid bedoeld en niet om u te kwetsen. Ervaart u dit zo, dan bied ik u hiervoor mijn excuses aan.

Mogelijk kunt u zich nu wel voorstellen hoe het bijvoorbeeld voor een bedrijf, dat op een keurige wijze zaken doet en heel veel klanten graag op een prettige wijze van dienst wil zijn, af en toe is wanneer op internet anoniem commentaar of kritiek gespuid wordt.

Natuurlijk komt het bij een bedrijf (dus ook bij ons) wel eens voor dat een klant minder tevreden is. Ieder normaal bedrijf zal altijd proberen om tot een oplossing te komen die voor beide partijen aanvaardbaar is. Iedere situatie heeft twee kanten en twee verhalen, aan de ene zijde de ondernemer en aan de andere zijde de klant.
En natuurlijk, ook op klanten is, net als op ondernemingen, best wel eens iets aan te merken.

Wij gaan niet al onze ervaringen met klanten op internet gooien (misschien schrijf ik nog eens een leuk boek over klanten als ik met pensioen ben)
U vond het nodig om uw ervaring met mij/ met ons bedrijf van precies 2 jaar geleden vandaag op internet te plaatsen.
En ik vond het nodig om hier op te reageren omdat enige verduidelijking noodzakelijk was.
Ik zal de komende feestdagen overigens eens kijken of de tekst van het Retourbeleid misschien nog duidelijker geschreven kan worden, want uit uw reactie merkte ik op dat u het nog niet goed gelezen en/of begrepen heeft.

Tenslotte zal ik vanavond de verzendkosten die wij destijds voor uw laarzen gemaakt hebben, aan u overmaken.
Ik vind het oprecht naar dat dit u nu na twee jaar dwars schijnt te zitten.

Met vriendelijke groeten,

Meindert Hoogeweegen
De Dunsborg Ruitersport

Emma_s_girl
Berichten: 1721
Geregistreerd: 04-07-11
Woonplaats: Westbrabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 20:23

Pas geleden wilde ik een bestelling via de webshop van De Dunsborg doen. Het gewenste artikel moest nog op de website gezet worden en toen dat na een week gebeurd was is de bestelling verder netjes en snel afgehandeld.

annelieke92

Berichten: 1978
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:59

Ik ben ook klant bij de Dunsborg en ben erg tevreden over de service.
Naar mijn ervaring hebben de medewerkers alle aandacht van de klant en proberen ze alles om de klant tevreden te houden.
Van mij alleen maar positieve ervaringen!

delviraJarig
Berichten: 828
Geregistreerd: 23-03-09

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:21

ik ben inmiddels al bijna vaste klant bij de Dunsborg en ben zeer tevreden over de service etc.
inmiddels kennen ze door mijn verhaal mij paard ook een beetje en geven hierdoor dus een goed advies...
en Meindert de groeten aan je vrouw en vraag even of de rit in het voorjaar (menmeerdaagse) nog doorgaat...

nikitabanana

Berichten: 1777
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 17:30

Vrijdag een amigo deken via bokt besteld vandaag binnen! Ik zeg perfecte service! En een mooie prijs!
Koop er zobiezo wel weer iets!

Buxy

Berichten: 2308
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Beltrum

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:59

De Dunsborg is voor mij de dichtstbijzijnde ruitersportzaak, dus kom ik er regelmatig voor kleine dingen of dingen die ik snel nodig heb.
Wordt altijd netjes en snel geholpen.
Toevallig was ik eergisteren er nog omdat ik een nieuwe onderdeken nodig had.
Ondanks dat het redelijk druk was in de winkel kreeg ik genoeg tijd en hulp met de juiste keuze.
Deken wat ik wilde was helaas niet op voorraad en zou besteld worden.
Nu dus even afwachten waar neer die binnen is

max66
Berichten: 3581
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 17:26

de gewassen/gerepareerde deken is maanden weg geweest! Was niet zo erg, had m niet nodig, maar duurde wel heeeeel errug lang! Wel netjes gerepareerd en mooi schoon hoor!

Hengelo
Berichten: 60
Geregistreerd: 12-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 21:54

Helaas zijn wordt ieder bedrijf wel eens geconfronteerd met 'klanten' die er een zeker genoegen in hebben om bedrijven op internet, vaak met een ongeremde fantasie, 'te bespreken'.
Misschien is het verstandiger om dit maar aan je voorbij te laten gaan, gewoon van je af laten glijden, diep adem halen en rustig denken: Onze echte klanten (die zich ook gewoon als een klant gedragen) weten wel beter.
Maar toch, wanneer 'verhalen' te onjuist en te onterecht zijn, kan ik het niet laten er een enkel woord aan te wijden.

Mevrouw hier heeft al meermaals een verhaal op internet geplaatst. Mevrouw heeft al een waarschuwing gehad dat er aan smaad en laster grenzen zijn. Ik heb al een keer getracht een telefoongesprek met mevrouw te voeren, hetgeen niet lukte omdat de 'haak' er op werd gelegd.

De feiten: Mevrouw heeft eind september 2012 in de Outlet-opruiming een jas besteld. De jas is per aangetekende post verzonden. Klaar.
Hierna is het begonnen. Jas zou niet ontvangen zijn. Politie zou ingeschakeld worden. En diverse zeer nare uitingen op internet.

Toen een telefoongesprek niet mogelijk bleek, heb ik de eer aan mezelf gehouden. Ik heb de order alsnog geannuleerd waarbij ik het aankoopbedrag heb teruggestort op de rekening van mevrouw (waarbij overigens bleek dat er meerdere namen gebruikt worden).

Je hoopt er dan alles aan gedaan te hebben om een 'klant' toch zo goed mogelijk van dienst te zijn geweest, je slikt een keer, haalt een keer diep adem en denkt: Er komen vandaag nog een heleboel leuke klanten! Laat ik daar mijn energie maar in stoppen!

En wie weet, misschien begin ik nog wel eens een topic: Ervaringen met klanten!

Zo, ik heb het toch weer niet kunnen laten om eens te reageren. Nu ga ik weer verder met de leuke vragen en berichten van Bokkers.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 04-02-13 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: De Dunsborg ruitersport ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-13 12:04

Geen ervaring met de (web)winkel, maar ik ga wel even kijken.

Het kan helaas altijd voorkomen dat niet alles even netjes kan worden afgehandeld.
Ik vind het knap dat ze zich hier meldt, zo horen wij ook het verhaal van 2 kanten.

Interessant topic.

Zo, nu even webwinkelen :wave: