Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
shaun93
Berichten: 65
Geregistreerd: 23-10-12

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:45

Er staan wel rond een 30 paarden ongeveer denk ik.. Misschien iets minder..
Het tarief is wel aan de hoge kant rond de 270 volgens mij!? Dit omdat je dus die uitrijdmogelijkheden hebt.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 14:52

Oke, dank je wel voor de informatie! Het ligt inderdaad erg mooi zie ik op de kaart, alhoewel het nog wel 20 min. rijden zal zijn van mijn huis, wat ik toch ietwat ver vind. Maar de moeite waard om te gaan kijken lijkt me!

shaun93
Berichten: 65
Geregistreerd: 23-10-12

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 14:58

Ik zou het overwegen want het is echt een prachtig gebied en gezellige mensen op stal. Ik rijd ook met de auto een kwartier naar mijn paard ;)

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-13 15:03

Er zijn ook wat andere opties op nog geen 5km van mijn huis, bij de Hatertse Vennen, wat ik ook wel heeeeel aanlokkelijk vind :)

Goldenflower

Berichten: 1616
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: Gelderland-zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:35

Je hebt ook henny arts achter st. frans. Ze hebben binnenbak en springweide.

Er staat advertentie van Arts op marktplaats en er staan méér advertenties in de omgeving en dat geldt ook voor bokt markt.
Volgens mij staat een advertentie die voor haar vader plaatst via marktplaats met buitenbak in de buurt van ponyclub st walrick, dus kun je altijd informeren naar lidmatschap gebruik rijbakken.

Je hebt ook manege in gassel. staat bekend onder naam alaska rijkunst.

En stal in hernen bij rob jansen. Hij heeft eigen website. Als je van springen houd, zit je helemaal goed! Stond ooit bij hem op stal toen op oude locatie. Aardige kerel en leuke springlesse.

Goldenflower

Berichten: 1616
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: Gelderland-zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:53

Goldenflower schreef:
Rais schreef:
Hier een lijstje met links van stallen in de buurt. Meeste stallen zitten in Groesbeek, daar zijn er meerdere met een binnenbak. Is alleen wel wat verder rijden dan je wilt denk ik. Verder zitten er in Nijmegen zelf geen echte pensionstallen, al helemaal niet met binnenbak. Verder zitten er ook een aantal in Malden, hier heb ik echter geen websites van. Op marktplaats e.d. willen ook nog weleens wat stallen staan die minder bekend zijn, bij particulieren e.d. Maar dat heb je zelf waarschijnlijk ook al uitgevonden. Deze hebben vaak ook geen binnenbak.

Pensionstallen met binnenbak.
Met binnenbak: http://www.stoeterijjmsommers.nl/
Met binnenbak: http://www.lagewald.nl/pension.html

Pensionstallen zonder binnenbak.
Zonder binnenbak: http://www.deflierenberg.nl/
Zonder binnenbak: http://www.allebedrijveninnijmegen.nl/b ... ng-wikkers

Maneges met pensionstal.
Met binnenbak: http://www.debrandenburgh.nl/ (Dit is meer een pensionstal met manegelessen.)
Met binnenbak: http://www.hippischcentrumgroesbeek.nl/ (Ook meer een pensionstal die lessen geeft.)
Met binnenbak: http://www.stal-ebbers.nl/
Met binnenbak: http://www.manegedehorst.nl (Website doet het tijdelijk niet.)
Met binnenbak: http://www.manegekleinamerika.nl/manege ... erika.html

Ter aanvulling
Pensionstal met binnenbak in malden
Stal Theunissen: http://home.kabelfoon.nl/~ivonka/theunissen/
Weidegang in de vorm van paddocks en de stal ligt in het bos

Manege met binnenbak in alverna
St. Frans: http://home.kabelfoon.nl/~ivonka/theunissen/
Biedt wel weinig weidegang aan en hij grenst tegen het bos aan

Pensionstal met binnenbak in wijchen
Stal diervoort: http://www.diervoort.nl/
ik weet het niet of ze nog in de paarden zit en de stal zit midden in het bos

Pensionstal met binnenbak in alverna
Stal Arts: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
zit achter St. Frans

Pensionstal met buitenbak (en binnenbak in aanbouw)in hernen
Stal Heumstede: http://www.heumstede.nl/
Leuke plek voor de spring/crosslessen en kleine uitrijmogelijkheid

Pensionstal met binnenbak in Overasselt
Stal Formidabel: http://www.stalformidabel.nl/indexnl.html
Het bos ligt op circa 10 min afstand

Pensionstal met buitenbak in berg en dal
Stal de Fliereberg: http://www.deflierenberg.nl/flierenberg
Het ligt midden in het bos

Pensionstal met buitenbak en mini binnenbak in wijchen
Stal Bullekamp: http://mobiel.detelefoongids.nl/redirec ... 70650.html
Ligt vlakbij het bos en voldoende weidegang

Particuliere stal met buitenbak in wijchen
Stal: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Manege met binnenbak in gassel
http://www.akasha-rijkunst.nl/index.php

Manege de Veerkracht met binnenbak in heumen
http://www.manegedeveerkracht.nl/
Volgens mij grenst hij aan overasseltse vennen en heumense bos en heumensoord ligt verder weg





Ik heb deze lijst aangevuld op basis van de reacties van dit topic
Hopelijk heb je of andere bokkers voldoende informatie om jouw zoektocht te vergemakkelijken.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 13:45

Top, dank jullie voor de aanvulling!
Ik neig ernaar om op een stal rond de Hatertse Vennen te gaan staan, de Diervoort spreekt me aan, de man telefonisch gesproken ook. Binnenkort maar eens kijken.

Maar die Hatertse vennen, iemand schreef dat je dat 'zo gezien hebt'. Is dat zo?

Goldenflower

Berichten: 1616
Geregistreerd: 22-09-05
Woonplaats: Gelderland-zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:54

Ik stond vroeger op stal diersoort en er schuilt wel een halve waarheid in. Het gebied is groot genoeg om een paar uur te rijden, maar na een jaar ken je onderhand wel alle routes. En wat ik soms een nadeel vond, is dat in de weekenden te druk wordt met de voetgangers en de honden. Daar had ik toch minder last van toen ik in Malden stond.

En om bijvoorbeeld heumensoord ( bossen bij malden, berg en dal en groesbeek) te bereiken heb je een trailer nodig of je moet lang willen rijden plus zeer verkeersmakke paard onder jouw kont hebben vanuit stal diersoort.

Graag zou ik willen weten voor welke stal je hebt gekozen ;) en op welke stal in Arnhem sta je nu en voor welke tarief?

Afanaisa91

Berichten: 1348
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:32

Vroeger stond ik in Malden, nu vlakbij de Veerkracht. De vennen hier zijn echt prachtig, en een route van 3 uur kun je zeker rijden door afwisselend terrein, maar dan heb je de grenzen van het gebied bereikt. Daarnaast kom je hier meer in aanraking met het verkeer en dagjesmensen dan in Malden.

Ik denk dat je idealiter in Malden (of ergens anders grenzend aan heumensoord/groesbeek etc) kan stallen. Daar heb je standaard meer te rijden en je kan altijd voor een keer de trailer naar Overasselt pakken, i.p.v. andersom.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-13 17:06

Het duurt nog even tot ik mijn paard daadwerkelijk verhuis, ben me nu echt nog aan het oriënteren. Maar aangezien ik het gebied rond Nijmegen-Zuid niet ken, is het een ware zoektocht. Gelukkig behoorlijk wat mensen hier die bekend zijn in het gebied, dank je!
Groesbeek vind ik net te ver vanaf mijn toekomstige huis trouwens.
Ik sta nu in Arnhem midden in de bossen voor 180,- per maand. Voor die prijs ga ik niets vinden denk ik, maar ik wil dan ook graag een binnenbak (heb ik nu niet) en de optie tot volpension.

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 00:03

Mijn paard staat op stal Theunissen in Malden. Wij hebben inderdaad alleen paddocks (in het begin stond dat mij ook erg tegen, nu vind ik het fijn omdat ik het gewicht van paardlief beter onder controle heb zonder gras ;-)). Ik sta daar nu al een aantal jaar met veel plezier, er is veel mogelijk op stal, nette mensen en weinig verloop.
Onze stal grenst aan Heumensoord, een fijn bos, met in de weekenden en bij goed weer, wel veel recreanten. Vanuit Heumensoord kun je de treinbaan oversteken en zit je in het Groesbeekse bos waar weer veel ruiterpaden lopen. Je kunt dus een heel eind rijden!
Ik moet eerlijk toegeven dat de kwaliteit van de ruiterpaden niet al te best is, er schijnt aan gewerkt te worden.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-13 11:18

Bedankt voor je reactie Ilsje!
Ik voel er echter echt niets voor om mijn paard enkel in een paddock te kunnen zetten, dus zoiets valt al af.

Ilsje_007
Berichten: 583
Geregistreerd: 13-02-08

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-13 23:11

Dat snap ik, het ging me eigenlijk meer om je een beschrijving van het uitrijgebied te geven, wat waarschijnlijk zal tegenvallen vergeleken met waar jij in arnhem reed (zowel heumensoord als de haterse vennen). Als je prioriteit ligt bij buitenrijden zou ik richting groesbeek/berg en dal en reichswald op zoek gaan naar een stal :-).
Veel succes!

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-13 23:55

Bij Jan Janssen van de Veerkracht hebben ze geloof ik ook de mogelijkheid tot pensionstalling. Stal ligt direct aan het bos en er is zowel een binnen als een buitenbak. Volpension zal het zeker zijn, weet alleen niet in welke mate er weidegang mogelijk is. Ken de stal verder persoonlijk niet zo goed, maar weet wel dat Jan en Janneke hartstikke aardige mensen zijn en de sfeer op stal is dan ook wel aardig geloof ik. Het is wel een aardig groot bedrijf, dat is iets wat je aan moet staan. En gezien het ook een manege is zal je de bak vrij vaak moeten delen.

Verder inderdaad Stal Diervoort. Vind de sfeer daar nooit zo geweldig, maar ben er ook niet heel vaak geweest en het is alweer een tijdje terug. Vond het toen overkomen alsof niemand echt contact heeft met elkaar, maar dat zal vast wel meevallen;) Ook de Diervoort ligt direct aan het bos dus dat is erg fijn. Vind de buitenbakken er wel klein ogen, binnenbak heb ik zelf nooit gezien. Wel heel veel weiland waar de paarden geloof ik ook veel inkomen dus dat is wat mij betreft een pluspunt!

In de zelfde straat als de Veerkracht heb je ook SE Stables, met voornamelijk western gerichte ruiters, maar ook veel dressuur en recreatieruiters. Net een wat luxere stal om te zien. Nette binnenbak en een goede buitenbak. De paarden staan daar allemaal op volpension voor zover ik weet, ze hebben weides en enkele paddocks dacht ik en ik geloof dat ze daar iedere dag behalve zondag in komen (zondag mogen ze er wel in maar dan moet je dat zelf regelen als ik me niet vergis). Of je direct van het erf het bos in kan rijden weet ik niet, maar anders is het hooguit een paar honderd meter stappen.

Verder heb je Stal Franssen (geloof dat het zo heet, vlak bij het skicentrum), maar daar weet ik eigenlijk niets van af.

En dan heb je het geloof ik wel zo ongeveer gehad qua stallen in dat gebied die aan het bos grenzen en een binnenbak hebben, hoewel ik er vast een of enkele vergeet.

In malden en groesbeek heb je uitgebreidere uitrijmogelijkheden, want als je een enkele weg oversteekt, kan je van plaats naar plaats rijden, zelfs naar Duitsland als je zou willen. Als je op googlemaps kijkt naar de grootte van het groene gebied, zal je duidelijk het verschil zien tussen malden en heumen;) Dus wil je veel buitenrijden dan is malden misschien een betere optie.

In malden heb je voor zover ik weet alleen stal Teunissen die een binnenbak heeft, maar zoals je al zegt spreekt dat je niet aan vanwege de paddocks. Verder weet ik daar zo niets te zitten. In groesbeek heb je meer keuze alleen daar ben ik verder niet van op de hoogte.

Ik vind de Hatertse Vennen persoonlijk best een leuk gebied, rijd er al jaren eenmaal per week en het verveelt nog steeds niet;) Wel is het inderdaad vaak drukbezocht qua wandelaars ed. Als het geregend heeft en de paden slecht zijn wordt je ook erg beperkt in je rijmogelijkheden en dan kom je al vaak uit op iedere keer hetzelfde rondje... Als je echt vaak het bos in wil en lange ritten wil maken, denk ik dat je in de hatertse vennen misschien niet op de goede plek zit. Maar als je twee keer per week een uurtje of twee lekker naar buiten wil dan is het geloof ik geen punt!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 16:07

Bedankt voor je uitgebreide uitleg No-a. Het is niet zo dat ik elke dag het bos in ga, maar ik vind het wel fijn voor de afwisseling zo'n 1 a 2 keer per week. Zeker nu mijn paard nog jong is. Uiteindelijk wil ik me meer richten op de dressuur, dus daarom is een binnenbak toch ook wenselijk.
Ik lees verschillende berichten over de stallen die in dit topic genoemd zijn (sfeer-en kwaliteitgerelateerd), dat is wel verwarrend, maar verhuizen naar een nieuwe stal blijft naar mijn idee toch vaak een gok.

Groesbeek is nog een behoorlijk eind rijden vanaf de plek waar ik kom te wonen, dat vind ik zonde. Liefst dus toch in de buurt van de Hatertse Vennen of bij Malden aan de rand van het bos?
Stal Formidabel ziet er echt goed uit, alhoewel ik 'm vrij prijzig vind (285 volpension - zon-en feestdagen zelf je paard buiten en binnen zetten--> iemand enig idee hoe men dat regelt daar? Komt ieder voor z'n eigen paard steeds op en neer op zulke dagen, of is er ook de mogelijkheid om dit gezamenlijk te doen met een rooster ofzo?).

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:09

Als je af en toe een keer lekker het bos in wilt is de Hatertse Vennen een prima gebied! En persoonlijk vind ik de Diervoort een van de aantrekkelijkste stallen die daar zit. Vooral omdat er heel veel weidegang is en het sluit gelijk aan op paden die het hele jaar door aardig te berijden zijn. Geloof dat het stalgeld ook niet geweldig hoog ligt daar. Als Groesbeek afvalt en alleen Malden overblijft, zou ik persoonlijk toch eerder naar richting Heumen gaan als je een binnenbak een must vind. In Malden zijn er weinig stallen te vinden met een binnenbak (naar mijn weten dus alleen Teunissen, maargoed alleen paddocks..). De uitrijmogelijkheden zijn dan wel weer fijner in malden, maar als je je voornamelijk wilt gaan richten op de dressuur en ter afwisseling af en toe naar buiten wil red je je in de hatertse vennen prima;)

Het blijft inderdaad een gok om van stal te wisselen. Ik zou dan ook zeker op veel verschillende stallen gaan kijken! Vooral goed bedenken of je graag op een kleine of grote stal staat, wat vind je zelf fijn en hoe zit het met de beschikbaarheid van de bak(ken) en andere faciliteiten. Daar zit namelijk nogal veel verschil tussen. Voordeel bij SE-stables is bijvoorbeeld ook dat er meer wedstrijdgerichte ruiters staan, wat fijn kan zijn als je je daar zelf ook op wilt gaan richten. Op de Diervoort zal je ook wedstrijdruiters vinden maar het merendeel wat daar staat is toch recreatieruiter geloof ik. Hoeft verder geen probleem te zijn natuurlijk maar dat moet je voor jezelf wel even afwegen.

Er zijn tegenwoordig overigens ook veel stallen die een prima buitenbak hebben die in vrijwel alle weersomstandigheden te rijden is. Maar ik neem aan dat je dat al overwogen hebt en dat je toch liever een binnenbak hebt? Anders zou het het aantal keuzes in stallen namelijk aanzienlijk vergroten.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 22:19

Hoi No-a,

Ik kan een stal met enkel een buitenbak ook overwegen inderdaad, dat zal in elk geval aanzienlijk in kosten schelen. De meeste stallen met wie ik nu contact heb gehad kosten tussen de 250-300 euro per maand.
Er staan al wat stallen zonder binnenbak in het lijstje hierboven, maar als je aanvullingen hebt, dan hoor ik het graag.

cashlee

Berichten: 472
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Wijchen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:41

Ik heb niet alle antwoorden gelezen, kan dus zijn dat deze al genoemd zijn.

Hennie Arts is alverna heeft een binnen en buitenbak, een springbak, stapmolen, mogelijkheid tot weidegang/paddock en is dicht bij het bos. Hij adverteert vrijwel altijd op marktplaats. Ligt achter manege Sint Frans. Je moet hier wel zelf mesten volgens mij. Ik heb er zelf nooit gestaan, mijn paard staat een stalling ernaast. Ook in alverna zit Jo van de weem. Geen binnenbak maar stal staat wel goed bekend en hoor er positieve verhalen over. Heb ergens nog wel een telefoonnummer, zou ik voor je op kunnen zoeken als je wilt.

In Hernen zit er ook nog een. Kom alleen even niet op de naam.. Maar dat is misschien al weer te ver weg voor je. In batenburg zit Petra, adverteert ook op MP.

Anders Cor Jansen proberen? Zitten wel veel menners. de bullenkamp kun je ook proberen, wel een kleine binnenbak. Maar daar is vaak een wachtlijst. In wijchen zit ook irish cob stal de viersprong (of zo ongeveer) die hebben ook een binnenbak maar heb je niet zo mooie uitrijmogelijkheden. Of de manege's proberen. Bv de diervoort, heumstede, de veluw, stal zwier, Sint Frans, La grande in Beuningen etc. In berg & dal, groesbeek en malden moeten ook mooie stallen zitten maar daar heb ik geen ervaring mee.

In weurt zat er vroeger altijd een westernstal, ben daar wel eens geweest om te kijken. Kan me herinneren dat ze een erg mooi complex hebben. Alleen geen idee meer hoe het heet..

Als je echt graag een binnenbak er bij wilt blijven er toch minder keuzes over.
Ik sta zelf op een stal zonder binnenbak maar heb de mazzel tussen twee 'grotere' pensionstallingen/manege in te zitten. Bij Hennie arts mag je, tegen betaling, altijd de binnenbak afhuren. Ik doe dit eigenlijk nooit omdat ze een all-weather tuft rijbak bij ons op stal hebben. Kan dus het hele jaar door rijden. Dat ik niet kan rijden omdat het zo slecht weer is komt bijna nooit voor en gebeurd dan ook alleen nog maar omdat ik niet nat geregend wil worden.


Charlie staat ook gestald bij de hatertse/wijchense vennen. Maar dan aan de andere kant van de diervoort. Je kunt via deze bossen ook naar de maldense bossen gaan, is alleen een behoorlijk lange rit.
Ik vond de diervoort overigens niet erg goedkoop.. Ik rij er regelmatig langs als ik op buitenrit ben, op een of andere manier trekt deze stal mij niet. Maar dat is persoonlijk denk ik.

Succes!!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 22:52

Dank je cashlee! Ben wel benieuwd op welke stal jij dan staat?
De Diervoort is inderdaad behoorlijk duur.

cashlee

Berichten: 472
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Wijchen

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:51

Ik sta tussen Sint Frans en Hennie arts in, bij particulieren. Vrij grote stal met verschillende stallingsmogelijkheden. Je kan kiezen uit 24/7 op de wei, daarin is ook weer keuze tussn kleine of grote kudde's. andere mogelijkheis is overdag op de wei en 's nachts op stal.
Momenteel staan we helemaal vol. Binnenkort gaat er wel eentje weg op een van de kleinere kudde's.

De stal is niet erg bekend, wordt pensionstal alverna genoemd. Ze hebben geen website maar als er plek is adverteren ze op MP en hier op bokt, volgens mij onder de naam bull. Liefst nemen ze via via klanten aan of op aanraden van. Ze vinden het belangrijk dat het een leuke en gezellige stal blijft. Er staan volgens mij rond de 28-30 paarden en er is eigenlijk nooit onenigheid onderling (de ruiters dan hè), iedereen gaat leuk met elkaar om. De meesten rijden recreatief.
Erg fijne stal met veel persoonlijke aandacht voor jou en je paard. Zijn bereid om met je mee te denken etc.
Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding ook prima, zou hier echt niet meer weg willen! Moet wel zelf mesten als je paard op stal staat. Als ze op de kudde staan mest je om de beurt de wei uit geloof ik.

De stal van Rob Jansen in Hernen ben ik ook zeer over te spreken. Bullekamp staat ook erg goed bekend naar wat ik hoor.

In weurt zit ook nog een leuke pensionstalling, heb hier een tijd lang met veel plezier gestaan. Kleine groep, 8 paarden. Stal de toekomst, ze hebben ook een website. Ik ben hier toentertijd weg gegaan omdat ik de bak te slecht vond, vaak maar aan een kant kunnen rijden als het geregend had. Ze zouden hier wel iets aan gaan doen maar of dat al gebeurd is weet ik niet.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-13 11:11

Dank je wel weer voor je bericht Cashlee!

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:30

Hmmm das eigenlijk een goede vraag, pensionstallen met alleen een buitenbak zijn er genoeg. Maar ik neem aan dat jij het hele jaar door wilt kunnen rijden in de bak, dus dan vallen er toch al weer een heel aantal af ivm slechte bodem. Wat is ongeveer je prijsklasse?
Ik zag laatst toevallig op marktplaats een advertentie staan voor de stallen tegenover de macdonalds aan de rijksweg als ik me niet vergis. Volpension, veel weiland, stapmolen geloof ik (of een longeerbak, misschien allebei, dat weet ik zo niet precies), en een ruime buitenrijbak. Weet alleen niet meer wat ze ervoor vroegen per maand (kan de advertentie ook niet meer vinden op marktplaats) én er staan nu nog geen paarden. Weet dus niet of het nou wel of geen pension wordt, maar mochten ze opnieuw pension aanbieden, en voor een aardige prijs, is het misschien een aardige plaats om te staan! Het ziet er daar in ieder geval heel netjes uit, je zit aan een klein bosje waar je bijvoorbeeld een keer uit kan stappen of een kort rondje kan maken en als je de rijksweg oversteekt zit je gelijk in het bos.

Verder schiet me zo eigenlijk niets te binnen met een goede kwaliteit bak. Behalve de Flierenberg, maar die werd hierboven ook al genoemd. Geloof dat de sfeer daar heel goed is en de uitrijmogelijkheden ook. Verder staan daar ook een aantal (fanatieke) wedstrijdruiters, en de bak is van goede kwaliteit als ik me niet vergis. Maar dan zit je wel in Berg en Dal/Groesbeek dus dat valt weer af...

Als er me nog een stal te binnen schiet dan post ik het in ieder geval;)

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 12:51

Ik ben me ook aan het oriënteren op pensionstallingen in de omgeving van Nijmegen. Ik heb tot nu toe veel gehad aan dit topic!

Ik weet niet zeker of het al genoemd is, maar op Lagewald zit ook Stal Brandenburgh (http://www.debrandenburgh.nl). Ik weet niet wat de kosten voor volpension zijn, maar ik ga er over twee weken een kijkje nemen. Het is wel weer in Groesbeek, dus het is voor jou mogelijk te ver weg, Britt1. Ben je toevallig al gaan kijken bij Stal Formidabel? Deze heeft ook mijn interesse, alleen twijfel er over vanwege het zelf buiten zetten op zon- en feestdagen. Heb via de mail wel begrepen dat de pensionklanten onderling afspraken over maken over het binnen- en buitenzetten.

Ik vind het lastig om een goede inschatting te maken welke pensionstal het beste past. Vooral omdat het mijn eerste paard wordt en hier in de buurt niet heel bekend ben. Ik heb best wel wat eisen betreft paardenwelzijn (veel naar buiten!), maar daarnaast zou ik zelf ook graag een binnenbak willen en wil ik een stal die bij me past en gezellig is.

Edit: zie net dat Stal Brandenburg er al bij staat!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-13 20:28

Hallo Soof, leuk dat je een eigen paard gaat kopen! Spannend ook om alles er omheen uit te zoeken.
Ik ga kijken bij Formidabel, want wat ik er over hoor, spreekt me het meest aan van alle stallen die voorbij komen.

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 11:14

Ik ben ook van plan om bij Stal Formidabel te gaan kijken. Ben benieuwd!