Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-13 19:43

Leuk Soof, wanneer ga je ?

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 20:44

Ik ben inmiddels gaan kijken en ben er positief over. Nadelen voor mij persoonlijk zijn dat je je paard op zon- en feestdagen zelf buiten moet zetten (sommige klanten hebben hier wel afspraken over met elkaar) en dat je geen les mag nemen van iemand buitenaf (zij geven zelf wel les). Het zag er netjes uit, maximaal 4 paarden per wei, grote binnenbak, et cetera.

Wanneer ga jij kijken, Britt?

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 20:47

Oh dank voor je reactie Soof!
Dat van binnen en buiten zetten wist ik, van die regel van les van buitenaf niet. En dat vind ik ook bezwaarlijk zeg. Instructie is belangrijk en ben daar ook kieskeurig in.

Ik ga in het voorjaar een rondje stallen kijken, aangezien het nog eventjes duurt tot ik verhuis.

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:46

Ik ben ook pas op de langere termijn van plan een paard te kopen, maar ben maar vast aan het rond kijken (ook vanwege evt. wachtlijsten en gewoon omdat ik het leuk vind ;)).

Het is fijn dat ze zelf les geven, maar jammer dat je zelf niemand mag laten komen...

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 21:01

Gelijk heb je Soof! Is dat echt een strakke regel bij Formidabel: geen eigen instructie?

Ik vind het aanbod toch wat tegenvallen merk ik in de omgeving waar ik zoek :/ Hopelijk vind ik nog wel iets fijns.

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 22:53

Zoals ik begreep wel echt een strakke regel, dus daar baal ik wel van. Er is geen enkele stal die alles heeft wat ik zoek, maar ben ook nogal kritisch haha.

Wat voor ervaringen hebben jullie met SE stables? Is een western- en dressuurstal in Heumen, dus ligt voor jou ook wel in de buurt Britt?

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 22:55

Ik zat net weer alle stallen en aantekeningen die ik erover heb gemaakt door te nemen Soof, maar ook ik ben denk ik te kritisch, want er springt nog steeds niet echt iets uit. SE Stables ziet er goed uit, maar biedt meer minimale weidegang, in de vorm van paddocks. En dat voor bijna 300 euro per maand vind ik dan wel erg veel.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:01

Wat was er ook alweer met de Flierenberg? :) Heb er geen aantekeningen van..hmm

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:18

Haha, herkenbaar! Ik heb inmiddels een bestandje aangelegd met alle gegevens (ook voor- en nadelen) per stal :D.
Mijn 'nadelen' bij de Flierenberg zijn: geen binnenbak en paarden gaan in grotere groepen naar buiten gaan.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:19

Oh handig! Misschien wil je dat bestandje naar me door sturen? Per PB? Ik kan de mijne ook naar jou sturen als je wil :) Kan handig zijn!

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:19

Flierenberg heeft geen binnenbak en dat wilde je wel. Ik denk dat wat je zoekt ook moeilijk te vinden is hier. Het is meestal of echt in/tegen het bos aan, óf iets verder van het bos af (wel op stapafstand) met binnenbak. (Of vaak ook gewoon zonder binnenbak.)

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:24

Klopt, daar ben ik inmiddels ook achter Visitor. Wel/geen binnenbak, dat maakt nog wel verschil qua locatie inderdaad.
Iemand noemde de Meerwijkse Hoeve in Berg en Dal nog. Heb ik verder nog geen informatie van, ben er ook nog niet geweest, maar overweeg toch ook daar te gaan kijken.

Visitor
Berichten: 1560
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:26

Dat is met (alleen) binnenbak en in/tegen bos, misschien wel wat voor jou dan inderdaad!

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:29

Helemaal geen buitenbak dan?
En heb je enig idee van de kosten? En de sfeer? :)

Rais

Berichten: 1036
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: GROESBEEK

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:34

Staan volgens mij veelal jachtruiters. Vroeger, meer dan 10jaar geleden kwam ik er regelmatig. Geen buitenbak wel wordt er soms in de weide gereden dacht ik... Verder dacht ik dat de paarden daar ook in vrij grote groepen op de wei staan. Dacht dat je daar ook rond de 280 of 300 betaald, maar dat weet ik niet zeker.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 23:36

Hmm, zucht. Klinkt nu ook weer niet alsof dát echt bij me past.

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 13:24

Soof89 schreef:
Zoals ik begreep wel echt een strakke regel, dus daar baal ik wel van. Er is geen enkele stal die alles heeft wat ik zoek, maar ben ook nogal kritisch haha.

Wat voor ervaringen hebben jullie met SE stables? Is een western- en dressuurstal in Heumen, dus ligt voor jou ook wel in de buurt Britt?


Ben een aantal keer op SE Stables geweest. Hele nette stal, goed onderhouden. Ruime binnenbak en als ik het me niet vergis was er ook een buitenbak (geloof dat in de buitenbak het springmateriaal stond, maar het kan ook zijn dat het springmateriaal op een apart veldje stond). Kantine en nette wasplaatsen. Ruime zadelkasten als ik me niet vergis!
Mooie uitrijmogelijkheden want het ligt direct naast het bos, weet alleen niet of je via een pad achterlangs het bos in kan of dat je een paar minuutjes om moet stappen langs de weg...

Het enige nadeel, hoewel ik niet weet wat jij als eisen stelt, is dat er inderdaad weinig weidegang is. Ze hebben wel verschillende weides afgezet maar allemaal vrij klein. De paarden komen wel dagelijks buiten, toen ik er voor het laatst was moest je geloof ik wel op zondag zelf regelen dat je paard buiten kwam maar dat kan weer verandert zijn, maar ik weet niet hoe lang ze buiten staan en ook niet of dit alleen is of in groepsverband.

Je hebt geloof ik wel de mogelijkheid een trailer te plaatsen.

Mocht je iets zoeken waar de paarden veel buiten komen is dit misschien niet de juiste stal, maar verder zit je er qua faciliteiten en mogelijkheden prima!

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:20

Dank voor je reactie no--a!

Weinig weidegang is toch ook wel jammer...

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 00:35

Het is natuurlijk maar net wat jezelf en natuurlijk het paard, gewend is. Ze zullen er zeker een aantal uur buiten komen iedere dag. Wat voor het grootste deel van de pensionpaarden in Nederland geloof ik heel normaal is. Maargoed, mijn paard staat hier 's zomers dag en nacht buiten en gaat alleen in de winter 's nachts de stal op. Dus dat is een heel ander verhaal;)

Ik zie een paard toch het liefst met een groep soortgenootjes lekker de hele dag buiten, wat op SE helaas niet mogelijk is.

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-13 10:11

Er aan gewend of niet, paarden horen gewoon buiten met soortgenootjes en niet het grootste deel van de dag in een hok te staan. Tenminste, dat is mijn visie. Mijn paard komt altijd buiten, weer of geen weer en daar ben ik blij om. Om dit visieverschil valt SE stables dus al af voor mij. Helaas.

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:34

Ja, dat vind ik ook! Iedereen denkt daar natuurlijk anders over, maar ik zou mijn paard graag in ieder geval overdag buiten willen hebben :).

no--a
Berichten: 690
Geregistreerd: 20-01-09

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:07

Misschien verkeerd verwoord, bedoelde meer dat veel mensen het als normaal zullen zien dat een paard slechts enkele uren buiten staat ('mijn paard komt dagelijks wel van 10 tot 3 buiten!'). Meer om aan te geven dat wat ik weinig uren vind misschien niet voor iedereen zo wordt ervaren. Voor ik het beeld schep dat de paarden op SE maar een uurtje naar buiten gaan;)
Mijn paard staat hier ook lekker dag en nacht buiten (hoewel ze nu met de vorst 's nachts naar binnen gaat), misschien niet de meest luxe stal maar wel een heel tevreden paard!

goofyM

Berichten: 291
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 23:09

Ik zou aanraden om een dag/middag uit te trekken om rond te rijden en alle stallen persoonlijk te bekijken. Hoe ziet het er uit, hoe staan de paarden erbij, sfeer proeven etc. Heb ik ook gedaan toen ik van Eindhoven naar Nijmegen ben verhuisd. Ik schrok hoe sommige stallen en paarden erbij staan. Ik vind het belangrijk dat mijn paard er goed bij staat.
Voor mij waren goede uitrij mogelijkheden in bos ook belangrijk. En daar geniet ik vaak volop van! Ik sta nu 3 jaar op stal klein amerika in groesbeek en ik heb het er super! Nadeel voor jou is geen wei in winter, wel paddock en weiden in zomer. Dus tja... Zo heeft alles wel voors en ergens... Maar misschien idee om klein amerika ook eens te bezoeken...
Succes!

Doppers
Berichten: 469
Geregistreerd: 15-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:54

goofyM schreef:
Ik zou aanraden om een dag/middag uit te trekken om rond te rijden en alle stallen persoonlijk te bekijken. Hoe ziet het er uit, hoe staan de paarden erbij, sfeer proeven etc. Heb ik ook gedaan toen ik van Eindhoven naar Nijmegen ben verhuisd. Ik schrok hoe sommige stallen en paarden erbij staan. Ik vind het belangrijk dat mijn paard er goed bij staat.
Voor mij waren goede uitrij mogelijkheden in bos ook belangrijk. En daar geniet ik vaak volop van! Ik sta nu 3 jaar op stal klein amerika in groesbeek en ik heb het er super! Nadeel voor jou is geen wei in winter, wel paddock en weiden in zomer. Dus tja... Zo heeft alles wel voors en ergens... Maar misschien idee om klein amerika ook eens te bezoeken...
Succes!


Ik ben ook al bij meerdere stallen gaan kijken, dat geeft inderdaad het beste beeld!

Connepon, die link ga ik ook eens bekijken :)

Britt1

Berichten: 2580
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Stalling Nijmegen-Zuid e.o.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 17:49

Kijken is het duidelijkst inderdaad :) Ga ik in het voorjaar doen, een dag er op uit om verschillende stallen van dichtbij te zien.

Had iemand hier ook ervaring met de Diervoort en/of de stal van Henny Arts? Hoor het graag!