2 paards vrachtwagen huren in Brabant?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

2 paards vrachtwagen huren in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 09:57

Hallo Bokkers,
Ik en een vriendin willen in oktober op onze eerste endurance rit. Voor die tijd willen we ook graag een keer een enjoy the ride rijden om te oefenen met trailer reizen en buiten rijden op vreemd terrein. Nu hebben we op stal een 2 paardstrailer, maar zelf geen auto om deze te kunnen trekken. Het zou betekenen dat we een auto moeten huren die 2 grote paarden mag trekken, en de trailer. Ik dacht dat het misschien makkelijker (en naar mijn idee fijner) zou zijn om een 2 paards paarden vrachwagen te huren. Persoon met vrachtwagen rijbewijs is aanwezig, mocht dit nodig zijn. Ik kan alleen nu niets in de omgeving vinden...en het zou wel fijn zijn als het redelijk in de buurt is. De paarden staan in Lierop omgeving Helmond (Eindhoven)

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: 2 paards vrachtwagen huren in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:52

2 paards B rijbewijs vrachtwagentjes zijn bijna niet te huur, daarnaast moet je heel erg opletten dat je wel genoeg laadvermogen overhoudt om twee paarden erop te mogen zetten.
Je moet nl jezelf en al je spullen ook in het laadvermogen tellen en dan zijn die wagentjes vaak overbeladen wat je leuke boetes en onverzekerd rondrijden kan opleveren.
Makkelijker te vinden is wellicht een zware bus huren en daar de 2 paards trailer achter te hangen, uiteraard dan wel met BE rijbewijs.

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: 2 paards vrachtwagen huren in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 12:52

Bedankt! Wellicht is het dan makkelijker om idd toch gewoon een goede bus te huren en de trailer van stal mee te nemen.

cberst
Berichten: 31
Geregistreerd: 25-06-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: 2 paards vrachtwagen huren in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:28

Hoi ik verhuur mijn tweepaardsvrachtwagen wel eens. Indien je meer informatie wilt kun je me een pbtje sturen.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:36

Ik weet een heel goed en betrouwbaar adres in Overasselt. Verhuurt diverse vrachtwagentjes voor B rijbewijs. Ik weet niet of dat te ver voor je is?

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Re: 2 paards vrachtwagen huren in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 21:02

Ik ben idd op de hoogte van plaatsen waar deze worden verhuurd. Het is niet dat er niets te vinden is in Nederland, maar meer in mijn omgeving :D Overasselt is alweer ruim 3 kwartier rijden voor mij (als ik het goed zeg uit mijn hoofd) dat zou betekenen 3 kwartier om de vrachtwagen te halen, 3 kwartier terug naar onze stal, een halfuur naar locatie reizen en weer een halfuur terug. Vervolgens moet de vrachtwagen weer terug gebracht worden en moeten we met onze auto weer terug reizen. Dat alles bij elkaar vind ik een beetje heftig op één dag.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:07

Tja, in de buurt van Helmond weet ik zo even niks helaas. Succes met je zoektocht.

incredible90
Berichten: 257
Geregistreerd: 03-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 23:26

er is ook zoiets als een soort paarden taxi / koerier, die brengt je naar de dierenarts , wedstrijd , vakantie adres etc. google maar eens dan kom je m wel tegen

Moos99
Berichten: 1675
Geregistreerd: 30-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-14 10:47

incredible90 schreef:
er is ook zoiets als een soort paarden taxi / koerier, die brengt je naar de dierenarts , wedstrijd , vakantie adres etc. google maar eens dan kom je m wel tegen


Was ik ook al bij terecht gekomen idd, kost alleen wel een hoop geld :( onze rit zou 170 euro kosten.

Zooist

Berichten: 11073
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:04

Moos99 schreef:
incredible90 schreef:
er is ook zoiets als een soort paarden taxi / koerier, die brengt je naar de dierenarts , wedstrijd , vakantie adres etc. google maar eens dan kom je m wel tegen


Was ik ook al bij terecht gekomen idd, kost alleen wel een hoop geld :( onze rit zou 170 euro kosten.

Ik denk dat je dat toch al snel kwijt bent met huur bus en tanken en km geld of huur vw. en tanken en km geld. Zou me niks verbazen als je via een taxi goedkoper uit bent.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: 2 paards vrachtwagen huren in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:06

Inderdaad het huren van een tweepaardsvrachtwagen loopt vaak al op in de honderden euro's dan kan je beter een auto huren...

incredible90
Berichten: 257
Geregistreerd: 03-02-13

Re: 2 paards vrachtwagen huren in Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:20

Denk da t je gewoon moet informeren wat een paardentaxi kost en wat een zware bus of jeep kost en wat er per km nog bij komt, brandstof, verzekering etc denk dat beide niet goedkoop is.
misschien als je gelukt hebt kun je bij de taxi de rit combineren met iemand die ook mee rijd

Danielle_L
Berichten: 6
Geregistreerd: 21-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:02

Sinds kort zijn wij gestart met het verhuren van een paardenwagen in de omgeving Helmond - Eindhoven. Om precies te zijn is deze gevestigd in Mierlo. Deze kun je gewoon besturen met een B-rijbewijs.

Kijk gerust eens op onze website: www.excellenthorsetravel.nl

Bij vragen over het huren van de paardenvrachtwagen kun je altijd een mailtje sturen.

Fijne dag!

Groetjes,

Danielle Leuvering

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 12:08

Danielle_L schreef:
Sinds kort zijn wij gestart met het verhuren van een paardenwagen in de omgeving Helmond - Eindhoven. Om precies te zijn is deze gevestigd in Mierlo. Deze kun je gewoon besturen met een B-rijbewijs.

Kijk gerust eens op onze website: https://www.excellenthorsetravel.nl

Bij vragen over het huren van de paardenvrachtwagen kun je altijd een mailtje sturen.

Fijne dag!

Groetjes,

Danielle Leuvering


Misschien even lezen want dit is een topic van 7 jaar geleden. Als je dan reclame wil maken voor jezelf doe het dan goed en niet met deze onzin.

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 18:51

Tigra_ schreef:
Misschien even lezen want dit is een topic van 7 jaar geleden. Als je dan reclame wil maken voor jezelf doe het dan goed en niet met deze onzin.


Nou, echt onzin, het is wellicht interessant voor degene die in die omgeving willen huren.

Alleen vraag ik mij af hoeveel paarden je met max 800 kilo totaal erin kan stoppen, in het wagentje wat op de website staat..Mijn haf van 1.50 woog al 575 kilo...