Pensionstalling amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manon_goldy
Berichten: 775
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 11:40

Merald schreef:
Mijn bijrijdpaard staat op Manege de Ruif. Het is een gezellige en fijne stal in Amsterdam Sloten. Het heeft een binnenbaan, overdekte buitenbaan, trainingsmolen, een paddock voor longeren en losgooien. De paarden krijgen 6x voer op een dag, waarvan 2 keer krachtvoer en 4 keer ruwvoer. Er worden op de manege onderlinge en KNHS wedstrijden georganiseerd. Je kunt op de website kijken naar de stallingstarieven etc. http://www.manegederuif.nl

Veel succes met het zoeken van een fijn plekje voor je paard!

Idd manege de ruif!

Xxfjordz
Berichten: 17
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Swifterbant

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:47

Als je een grote box zoekt, zou ik is bij Braam aan de amstel gaan kijken. Daar hebben ze vrijwel alleen maar boxen met uitloop en staan ze overdag buiten en in de zomer kunnen ze op het land. €270 per maand excl krachtvoer en mesten. Ze krijgen wel ontzettend veel (goed) hooi. Inmiddels is er naast de grote gedraineerde buitenbak ook nog een losgooibak bij gemaakt en hebben ze een overdekte longeerkraal en elk paard heeft z'n eigen paddock.. Moeite waard om even langs te rijden als ik jou was!

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:24

Xxfjordz schreef:
Als je een grote box zoekt, zou ik is bij Braam aan de amstel gaan kijken. Daar hebben ze vrijwel alleen maar boxen met uitloop en staan ze overdag buiten en in de zomer kunnen ze op het land. €270 per maand excl krachtvoer en mesten. Ze krijgen wel ontzettend veel (goed) hooi. Inmiddels is er naast de grote gedraineerde buitenbak ook nog een losgooibak bij gemaakt en hebben ze een overdekte longeerkraal en elk paard heeft z'n eigen paddock.. Moeite waard om even langs te rijden als ik jou was!


Het is geen hooi wat ze daar krijgen, maar een soort voordroog. Mijn paard kon er niet tegen en de boer staat niet open voor iets anders voeren (ook niet als je het zelf betaalt). Ook voert hij twee keer per dag en soms is de laatste keer al om drie of vier uur smiddags en moet je paard er tot de volgende ochtend mee doen.
De duo stallen zijn schitterend, als je daar kan staan met een maatje is het prachtig. De overige uitloopstallen zijn nog geen 3x3 voor de stal en ook de uitloop is iets van 2,5 bij 2,5, verhard en op het westen dus altijd de regen erop. De binnen stallen hebben hele smalle paddocks (mijn paard kon er niet in rollen) waar ze een uur of 5, 6 op staan maar niet gevoerd mogen worden.
De overdekte longeerkraal is een voormalige mestsilo. Het is binnen, dat wel, maar je paard loopt op een erg kleine volte.
De vernieuwde buitenbak schijnt goed te zijn, dus daar kan ik niet over oordelen (toen ik er stond was er nog een kleine, zeer zware bak).
Qua locatie ligt de stal prima en er is een vrij lang weideseizoen.
Je moet om kunnen gaan met de gebruiksaanwijzing van de boer (hij is grof en meet met twee maten).
Voor wat er hier aan stallen te vinden is, is het wel een van de stallen waar de paarden meer buiten komen. Onder de stalgenoten onderling is wel een prettige sfeer. Het is er wel behoorlijk druk (ik denk nu 30 paarden?) met maar één rijbaan.

Ik denk de meeste stallen hier in de omgeving te kennen, maar zou toch graag van jullie horen als jullie nog een stal weten op stapafstand van het Amsterdamse bos, waar de paarden in de zomer 24/7 op de wei kunnen.

gewoonmarie

Berichten: 1145
Geregistreerd: 19-12-11
Woonplaats: Gasselte

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 23:43

Manege de jong heeft ook ruime boxen en een leuke sfeer

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 07:42

Alleen geen land, zeer weinig mogelijkheden tot buitenzetten paard.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 07:45

Een stal zonder wei zou voor mij absoluut geen optie zijn :n

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 10:41

Dit was ook voor mij de reden om verder te kijken inderdaad.

Hinke

Berichten: 2095
Geregistreerd: 26-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 18:48

DromenLies schreef:
Mij is bij stal Veldhuisen verteld dat paarden halve dag buitenkomen buiten het weideseizoen. Dat kun je natuurlijk te weinig vinden maar ik zou daar tevreden mee zijn.


Ik ook :) Meer dan een halve dag is op weinig stallen het geval. En als ze wel de hele dag buiten kunnen, heeft de stal 9 van de 10 keren geen voorzieningen als een binnenbak, en is het een doe het zelf stal.
Ik had veldhuisen als serieuze optie overwogen (ook omdat ze vaak clinics organiseren en wedstrijden hebben) maar uiteindelijk vond ik het voor nu te ver weg maar het is een prima stal volgens mij.

Van manege Ruif had ik het idee dat ze wel echt minder buiten kwamen -als je daar geen problemen mee hebt lijkt het me een ok stal.

Wbt eigen instructie op de Eenhoorn - dit is wel toegestaan :D Anders was ik er ook niet gaan staan. Heb het nu 1 keer meegemaakt dat je geen eigen instructie mag hebben en dat was eens maar nooit weer ;) Eenhoorn heeft ook een grote weide voor de zomer, daar lopen ze de hele zomer.

Wennekers is idd erg groot maar heeft wel alle mogelijke voorzieningen. Ik ben er meerdere keren wezen kijken maar vond het uiteindelijk te ver weg.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:07

Ik heb Wennekers, ondanks dat ik het net een voormalige oostblokwijk vind, overwogen vanwege de combinatie wei en bos. Volgens mijn dierenarts zit daar echter zoveel gif in de grond en in de lucht dat ze mij met klem afraadt daar te gaan staan. Zij en haar collega's hebben er vele paarden behandeld die pas beter werden nadat ze verhuisd waren naar een andere plek. Ik heb een sensibel paard en ga het risico niet nemen.

Hinke nog steeds tevreden dus bij de Eenhoorn? Ziet er best goed uit daar. Voor mij wel een behoorlijk eind fietsen.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:10

Ik lees hier even mee, wil over enkele maanden een paard kopen dus ben me vast aan het oriënteren. Ik woon zelf vlakbij de RAI en heb alleen een fiets en OV tot mijn beschikking. Dus best moeilijk om een goede pensionstalling te vinden -O- Of het is gelijk ruim 400 euro of het is enorm ver weg. Manege de Ruif heb ik al op mijn lijstje staan om te overwegen. De Eenhoorn is voor mij denk ik net te ver weg. Wennekers twijfel ik over in verband met de grootte.

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 22:38

Ghostattack schreef:
Ik lees hier even mee, wil over enkele maanden een paard kopen dus ben me vast aan het oriënteren. Ik woon zelf vlakbij de RAI en heb alleen een fiets en OV tot mijn beschikking. Dus best moeilijk om een goede pensionstalling te vinden -O- Of het is gelijk ruim 400 euro of het is enorm ver weg. Manege de Ruif heb ik al op mijn lijstje staan om te overwegen. De Eenhoorn is voor mij denk ik net te ver weg. Wennekers twijfel ik over in verband met de grootte.

Vanaf de RAI kan je met de trein naar Diemen Zuid en vanaf daar is het nog tien minuten fietsen naar De Eenhoorn. Er gaat ook nog een bus vanaf het station richting de manege. Misschien handig om te weten :)

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:44

Ghostattack schreef:
Ik lees hier even mee, wil over enkele maanden een paard kopen dus ben me vast aan het oriënteren. Ik woon zelf vlakbij de RAI en heb alleen een fiets en OV tot mijn beschikking. Dus best moeilijk om een goede pensionstalling te vinden -O- Of het is gelijk ruim 400 euro of het is enorm ver weg. Manege de Ruif heb ik al op mijn lijstje staan om te overwegen. De Eenhoorn is voor mij denk ik net te ver weg. Wennekers twijfel ik over in verband met de grootte.


Wat zoek je precies? In een kwartier fietsen zit je bij stal Braam.

Waarom overweeg je De Ruif? Dat is dus een hele dure stal en je paard komt er niet buiten. -O-

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:22

Ik vind de Ruif niet per se duur, inderdaad jammer dat er geen weidegang is. Er zijn wel paddocks en het is voor mij vrij dichtbij. Dichtste bij is voor mij Nieuw Amstelland, maar die is echt duur.

Braam was ik inderdaad ook tegen gekomen, lijkt me ook wel wat! Ik heb niet echt eisen, behalve een bak die het hele jaar door te rijden is en verder gewoon paardvriendelijke stalling. Doe het zelf stal alleen als het dichtbij is, voor verder weg liever volpension. Qua prijs wil ik liever niet iets als Kahmann, dat vind ik echt te duur.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:34

Bij De Ruif zijn de paddocks toch alleen om even zelf in te zetten? Niet om de hele dag buiten te staan. Dus dan komt je paard alleen uit stal als je er zelf bent. Of als je t voor elkaar doet, maar niet meer dan een uurtje. Voorzieningen zijn prima, maar dat zou ik mijn paard niet aandoen.
Braam heb ik ook wel wat kanttekeningen bij, maar daar staan ze tenminste een lang weideseizoen op het land en in de winter nog een paar uurtjes in de paddock.

Overigens zou ik helemaal geen paard meer nemen in deze regio.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:37

Ik zit hier de komende 5 jaar nog, dus ik heb niet zoveel keuze. Daarna verhuis ik weer terug naar de Betuwe (met paard uiteraard). Ik zit hier helaas niet vrijwillig :=

Wennekers vind ik trouwens de uitloopstallen wel mooi. Maar het is zo dicht bij Schiphol en ze gigantisch groot daar..

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:42

Maar je hebt toch nog geen paard gekocht?

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:45

Nee dat zei ik, de zoektocht begint over enkele maanden. En nee ik ga niet nog 5 jaar wachten om een paard te kopen. Er zijn prima stallen hier in de omgeving :j Alleen wordt het dan of wat duurder of wat verder weg voor mij, maar dat is geen probleem.


_Sofie schreef:
Vanaf de RAI kan je met de trein naar Diemen Zuid en vanaf daar is het nog tien minuten fietsen naar De Eenhoorn. Er gaat ook nog een bus vanaf het station richting de manege. Misschien handig om te weten :)

Dan valt het qua reistijd enorm mee! Dat is zeker het overwegen waard :)

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:55

Okee moet je zelf weten, maar een keus heb je dus wel. Ik zoek al jaren naar een "prima" stal in deze regio en er is niets wat voldoet aan mijn norm van diervriendelijk en zeker niet in combinatie met goede uitrijmogelijkheden. (maar ik weet niet of je die zoekt).
Kievitshoeve in Mijdrecht is wat paardvriendelijker, evenals de Middenhoeve in Uithoorn. En misschien is de hit van Amstelhoeve iets. Maar dan dus geen/nauwelijks uitrijmogelijkheden.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:07

En Double R Ranch? http://www.doubler.nl/page3.aspx
Kahmann vind ik zelf een mooie locatie, alleen is de prijs daar aardig om te huilen. Weet iemand trouwens iets over Funny Horse?

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:09

Ik sta in de buurt van Amsterdam en die stalling heeft volgende faciliteiten:
Binnenbak
Buitenbak
Halve dag in de paddock met ander paard
Uitrijmogelijkheid voor de deur
Wedstrijd op stal
Paardvriendelijke boxen
Eigen instructrice
Stapmolen zit bij prijs inbegrepen
Tijdens weideseizoen kun je kiezen uit halve of hele dagen of 24/7

Mijn paard is erg happy hier en ikzelf ook. Voor kosten mag je me pb-n. Ik betaal niet de hoofdprijs maar het is ook niet goedkoop. Echter ik vind het toch een goede deal gezien de mogelijkheden.

Kahmann heb ik zelf niet voor gekozen omdat ik de stallen erg klein vind, geen paddocks(ervice), niet uitrijden en geen wedstrijden.

Nikass

Berichten: 16709
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:29

Funny horse heeft een prima locatie vlak aan het bos. In het weideseizoen mei tm okt staan de paarden van 9 tot 5 op de wei. Buiten het seizoen twee uurtjes in de paddock. Stallen zijn erg klein. Behalve de uitloopstallen maar daar kom je niet voor in aanmerking (interne wachtlijst).
Ze hebben een binnenbak van ik meen 18x40 en een 20x60 buitenbak waar ook wedstrijden worden gereden. Er zijn manege lessen maar daar is wel om heen te rijden. (Niet extreem veel).

Dromenlies welke stal sta je?
Ik moet toegeven dat ik met "deze regio" een beperkt gebied bedoel voornamelijk Aalsmeer, Amstelveen, Ouderkerk, Diemen. Die kant. De noordkant van Amsterdam ben ik minder bekend mee. Ik hoor positieve verhalen van stal Bleijkmeer en zelf leek me de stal in Holysloot erg leuk (maar te ver weg voor mij). Zij adverteerden laatst op mp.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:35

Nikass, misschien heb ik het gemist. Maar heb jij een paard en zo ja waar sta je?
Funny Horse klinkt wel prima, wel jammer van die 2 uurtjes in de winter en de kleine stallen.

Het is jammer dat het van Amsterdam Zuid naar Noord toch een aardige reistijd is.

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:49

Ik sta zelf ten noorden van Amsterdam... het kost me 30 minuten om naar stal te komen. Ik woon in zuid en ga altijd via de ij-tunnel. Daar heb ik echt zelden file terwijl ik daar van te voren juist een beetje bang voor was.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:50

Nikass schreef:
Ik heb Wennekers, ondanks dat ik het net een voormalige oostblokwijk vind, overwogen vanwege de combinatie wei en bos. Volgens mijn dierenarts zit daar echter zoveel gif in de grond en in de lucht dat ze mij met klem afraadt daar te gaan staan. Zij en haar collega's hebben er vele paarden behandeld die pas beter werden nadat ze verhuisd waren naar een andere plek. Ik heb een sensibel paard en ga het risico niet nemen.

Hinke nog steeds tevreden dus bij de Eenhoorn? Ziet er best goed uit daar. Voor mij wel een behoorlijk eind fietsen.


Ik zoek nog even naar onderbouwing, want waarom zou het daar zo veel slechter zijn dan bv De Jong, Horse Paradise, Nakita, Funny Horse etc. Dat ligt toch allemaal op loopafstand van Wennekers?

Lioony
Berichten: 2818
Geregistreerd: 14-07-10

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:08

Nikass ik snap niet dat jij zegt dat hier geen goede stallen te vinden zijn... Er zijn namelijk toch echt wel genoeg stallen te vinden, maar alleen niet met fiets bereikbaar nee..
En het is maar net wat iemand zelf wil qua hoeveelheid buiten staan.