Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 42 [ 1043 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionstalling amsterdam?

 
Profiel   

ik heb hier nog een lijst met buitenpensions www.hetnieuwepaardenhouden.nl
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 15:25 



 
Profiel   

Dank!

Kwam ook stal vechtzicht tegen wat er goed uit ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 20:04 



 
Profiel   

LoisenLouise schreef
Rivendell schreef


Ja in Nessersluis. Vriend van mij heeft een paddock paradise. Voeren en mesten kan gedaan worden.
Paarden hebben alle ruimte, onbeperkt ruwvoer. Inloop stal, buitenbak, weiland. Prijs indicatie rond de 250 euro per maand,afhankelijk van wensen.
Pb voor telefoon nummer.
kan het zijn dat die adverteert op mp?


Ja dat klopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 21:47 



 
Profiel   

LoisenLouise schreef
Veulen84 schreef
En anders Swagerman in Nessersluis? Weet niet zeker of die plaats hebben alleen.


Heb wel het idee dat veel stallen dit jaar echt vol zitten.

Dat ziet er goed uit zeg! Die ga ik zeker in gedachte houden. Dank!
Heb ook zeker geen haast :-)


Als je met Joyce overweg kan is het een leuke stal. Zij huurde tijdelijk een stal bij iemand die ken en dat was nogal moeizaam. En dat lag niet aan mijn kennis

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 21:48 



 
Profiel   

Cera_D schreef
Als je bedoelt wie ik denk dat je bedoelt zou ik daar toch voorzichtig mee zijn..
Ben van de zomer op een hele nare manier weggegaan bij een plek die dezelfde omschrijving heeft, had oa te maken met een hele schuur vol beschimmeld hooi wat hij weigerde weg te gooien of terug te brengen.
Verder echt een idyllisch plekje, maar schijn bedriegt.


Dat verhaal heeft twee kanten. Klanten die steeds meer willen zonder er een stuiver meer voor te betalen en die wel meer doen wat niet juist is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 21:50 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Cera_D schreef
Als je bedoelt wie ik denk dat je bedoelt zou ik daar toch voorzichtig mee zijn..
Ben van de zomer op een hele nare manier weggegaan bij een plek die dezelfde omschrijving heeft, had oa te maken met een hele schuur vol beschimmeld hooi wat hij weigerde weg te gooien of terug te brengen.
Verder echt een idyllisch plekje, maar schijn bedriegt.


Dat verhaal heeft twee kanten. Klanten die steeds meer willen zonder er een stuiver meer voor te betalen en die wel meer doen wat niet juist is.


Nou als ik op een middag aankom op stal en hij heeft besloten dat het een goed idee is om midden in de zomer het management in eigen handen te houden en met 37 graden de paarden op te sluiten op de wei zonder beschutting waaronder een 24+ paard, nee sorry maar dat is niet iets wat je vanaf zijn kant goed kan praten...
Zeker als hij vervolgens boos op mij wordt als ik er iets van zeg.
Natuurlijk deed hij dit niet uit kwade zin naar de paarden, maar puur uit ontwetendheid en door te weigeren te communiceren met ons, voor mij een reden om nooit meer mijn paard in dat soort handen te laten.

Edit. Destijds betaalden we trouwens boven wat hij nu vraagt, dus dat wij hem zouden 'uitbuiten' is ook niet helemaal correct ;)


Laatst bijgewerkt door Cera_D op 08-12-19 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 22:20 



 
Profiel   

LoisenLouise schreef
Dank!

Kwam ook stal vechtzicht tegen wat er goed uit ziet.


Vechtzicht is ook mooi. Dan kom je alleen wel op een wachtlijst, want die staan nu ook vol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 22:37 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Als je met Joyce overweg kan is het een leuke stal. Zij huurde tijdelijk een stal bij iemand die ken en dat was nogal moeizaam. En dat lag niet aan mijn kennis


He? Ze zitten toch al vanaf het begin daar naast Smit?
Heb niks dan goeie ervaringen met de familie. Ik zou m'n paarden zo aan ze toevertrouwen (en ik ben een zeikert op dat gebied). Vind het grote nadeel daar dat ze geen binnenbak hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 22:49 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Rivendell schreef
Als je met Joyce overweg kan is het een leuke stal. Zij huurde tijdelijk een stal bij iemand die ken en dat was nogal moeizaam. En dat lag niet aan mijn kennis


He? Ze zitten toch al vanaf het begin daar naast Smit?
Heb niks dan goeie ervaringen met de familie. Ik zou m'n paarden zo aan ze toevertrouwen (en ik ben een zeikert op dat gebied). Vind het grote nadeel daar dat ze geen binnenbak hebben.


Van wat ik heb gehoord heeft ze een extra locatie van een nabije boer gehuurd, die scheen zelf ook niet de makkelijkste te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-19 22:59 



 
Profiel   

Cera_D hij heeft voor meerdere pension klanten echt heel veel gedaan. Hele terrein aangepast aan hun wensen. Maar als het nooit goed genoeg is, houd dat een keer op.
Paarden mensen zijn vaak behoorlijk moeilijk en als er meteen geschreeuwd wordt door klanten ipv rustig iets uitleggen, dan loopt 't mis ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 08:40 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Cera_D hij heeft voor meerdere pension klanten echt heel veel gedaan. Hele terrein aangepast aan hun wensen. Maar als het nooit goed genoeg is, houd dat een keer op.
Paarden mensen zijn vaak behoorlijk moeilijk en als er meteen geschreeuwd wordt door klanten ipv rustig iets uitleggen, dan loopt 't mis ja


Als dat het probleem was geweest dan stonden we er nog, het ging meer over het feit dat hij zelf het management wou gaan doen. Dus dat ik elke dag met buikpijn naar stal toe ging omdat ik niet wist wat ik aan zou treffen omdat hij er niet met z'n hoofd bij was, of hij toevallig een mes+een bos lint midden in de wei zou laten liggen, of de paarden in de esdoorn wei heeft gezet, of dat hij een mega ventilator op beenhoogte heeft opgehangen of dat hij per ongelijk toch het beschimmelde hooi heeft gegeven.
Maar dat zijn vast de dingetjes die hij vergeet te vertellen aan z'n vrienden ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-19 09:35 



 
Profiel   

Met een zucht meld ik me hier weer :')

3 jaar geleden gedacht de perfecte stal gevonden te hebben.
Stonden in de winter uiteindelijk toch behoorlijk in de bagger en met veel paarden op een klein stuk, voor veel geld slecht (beschimmeld) hooi.

Zodoende vorig jaar naar een paddock paradise gegaan.
Paard is in een jaar tijd enorm achteruit gegaan en eigenlijk wil ik liever gisteren al vandaag weg, maar, maar, maar...

Het is nu echt nog geen 10 minuten fietsen.
Hij kan 24/7 buiten staan.
Heeft vriendjes
We zitten aan het ruiterpad.

Alles waar ik naar kijk lijkt als een enorme achteruitgang.

Ik ben opzoek naar het liefst iets kleinschalig.

- zoveel mogelijk buiten in groepsverband ; met eten. Nachten op stal vind ik okay.
- goede bak
- plek waar je droog kan staan/poetsen/zadelen.
- buitenrijmogelijkheid
- onbeperkt ruwvoer (dus niet perse onbeperkt hooi)
- bij voorkeur all-in ( ik weet plekken waar je elke dag of 6 uit 7 heen moet, maar dit is echt too much en red ik niet).
- budget €450.

Ik kom uit Purmerend en zit het liefst rond het Twiske.

Ik ken alle plekken waar ze in hun uppie buiten staan, of 20/24 uur per dag op stal staan.

Ben specifiek op zoek naar de plekjes die ik gemist kan hebben. Of iemand die dit misschien leest en denkt ; voor dat geld wil ik wel iemand bij mij aan huis hebben staan.

Het voelt echt bijna als een noodkreet :| hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 15:50 



 
Profiel   

Stal de Vries in Den Ilp (aan het Twiske) vind ik perfect! Pb mag altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:03 



 
Profiel   

Eapy schreef
Stal de Vries in Den Ilp (aan het Twiske) vind ik perfect! Pb mag altijd!


Bij Jan ben ik met hem naar de kliniek geweest omdat ze ze hele dagen buiten lieten zonder eten. En de winter daarna was al het hooi beschimmeld en door verzuurd :(
Geen optie tot droge voeten in de winter tenzij het echt heel droog was.

Vind dat best wel pittig voor die bijna €450 die hij vraagt ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:29 



 
Profiel   

Oh joh, wat een nare ervaring. Wij staan er nu sinds eind mei en ze staan de hele dag met heel mooi hooi in slowfeeders buiten. Mijn merrie is erg gevoelig voor mok en staat juist goed droog met dr voetjes... Jouw ervaring staat echt haaks op de mijne. Is er misschien een verandering geweest in de stalroutine nadat je er bent vertrokken?

Edit: typo, aanvulling

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 16:40 



 
Profiel   

Blijkmeer in holysloot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-22 19:36 



 
Profiel   

Heeft er iemand in de regio Amstelveen, Aalsmeer nog tips wat betreft stalling? Het liefst een locatie met uitrijmogelijkheden naar bijvoorbeeld het A’damse bos. Iig zomers weidegang en ‘s winters buiten. Het mag kleinschalig zijn. We zijn bekend met Wennekers en van Haastrecht e.d. maar hoop op een gouden, nieuwe tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 13:55 



 
Profiel   

Pallatin schreef
Heeft er iemand in de regio Amstelveen, Aalsmeer nog tips wat betreft stalling? Het liefst een locatie met uitrijmogelijkheden naar bijvoorbeeld het A’damse bos. Iig zomers weidegang en ‘s winters buiten. Het mag kleinschalig zijn. We zijn bekend met Wennekers en van Haastrecht e.d. maar hoop op een gouden, nieuwe tip!



Ik denk dat er best veel stallen aan deze eisen voldoen. Misschien handig om het wat concreter op te schrijven?
Budget, welke straal in km/min, hoeveel uur buiten, binnen/buiten bak etc etc. Dan kunnen we allemaal mee denken :)

Was je al bekend met deze website? Hier staan ook wat kleinere adresjes, ik heb er wel veel aan gehad.

https://www.hetnieuwepaardenhouden.nl/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-22 19:20 



 
Profiel   

Vraagje, zijn er nog stallen met binnenbak aan de zuidkant van amsterdam die stallen vrij hebben? Kennis is op zoek maar stuit op stallen met wachtlijsten. (En echt met 20 mensen ofzo, dat is dus in redelijke tijd geen oplossing)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-22 20:37 



 
Profiel   

KellyR schreef
Met een zucht meld ik me hier weer :')

3 jaar geleden gedacht de perfecte stal gevonden te hebben.
Stonden in de winter uiteindelijk toch behoorlijk in de bagger en met veel paarden op een klein stuk, voor veel geld slecht (beschimmeld) hooi.

Zodoende vorig jaar naar een paddock paradise gegaan.
Paard is in een jaar tijd enorm achteruit gegaan en eigenlijk wil ik liever gisteren al vandaag weg, maar, maar, maar...

Het is nu echt nog geen 10 minuten fietsen.
Hij kan 24/7 buiten staan.
Heeft vriendjes
We zitten aan het ruiterpad.

Alles waar ik naar kijk lijkt als een enorme achteruitgang.

Ik ben opzoek naar het liefst iets kleinschalig.

- zoveel mogelijk buiten in groepsverband ; met eten. Nachten op stal vind ik okay.
- goede bak
- plek waar je droog kan staan/poetsen/zadelen.
- buitenrijmogelijkheid
- onbeperkt ruwvoer (dus niet perse onbeperkt hooi)
- bij voorkeur all-in ( ik weet plekken waar je elke dag of 6 uit 7 heen moet, maar dit is echt too much en red ik niet).
- budget €450.

Ik kom uit Purmerend en zit het liefst rond het Twiske.

Ik ken alle plekken waar ze in hun uppie buiten staan, of 20/24 uur per dag op stal staan.

Ben specifiek op zoek naar de plekjes die ik gemist kan hebben. Of iemand die dit misschien leest en denkt ; voor dat geld wil ik wel iemand bij mij aan huis hebben staan.

Het voelt echt bijna als een noodkreet :| hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.


Benieuwd of je inmiddels iets gevonden hebt? Ik zit met een soortgelijk probleem en ben zoekende rondom de Zaanstreek voor mijn net 3 jarige (inmiddels) ruin.
Ik zoek veel buiten, weidegang, sociaal contact, binnen/buiten zetten, mestservice of middels mest beurten....vanwege mijn (2 weken p.m.) internationale werk moet dit bespreekbaar zijn. Gezien zijn leeftijd zijn veel rij mogelijkheden nog niet nodig,droge buitenbak is voldoende.

Heb al de nodige stallen benaderd maar stoor mij redelijk aan de manier van (niet) communiceren of mails met telefoonnummers (met verzoek tot appen) waar vervolgens niet op gereageerd wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-22 23:33 



 
Profiel   

@Foralquier,

Ik heb inmiddels wel iets gevonden. Wel heb ik de straal enorm uitgebreid naar 45 min reistijd.
Uiteindelijk heb ik op 35 auto minuten een plekje gevonden.

Niet vol pension, maar wel een enorme verbetering qua mest diensten en dat had ik echt nodig - lichamelijk en tijd technisch was onze vorige plek niet houdbaar.

We zitten nu in Alkmaar op een 24/7 buiten plek. Qua schuilmogelijkheden gaat hij er wel op achter uit tov onze vorige plek. Maar goed genoeg om met zijn alle te kunnen schuilen bij slecht weer, als hij geaccepteerd is (1 merrie vindt hem op dit moment nog niet okee. De rest is er prima mee.)
Grond is wel een stuk droger en beter doorlaatbaar omdat je in de kust regio op zandgrond zit ipv veen/klei.

Omdat hij zelf echt veel is afgevallen en ik hem niet vet kreeg, was de eis ook dat het hooi rijker moest zijn. Ipv hooi nu wel weer voordroog, maar ons hooi was de helft van de tijd ook van slechte kwaliteit met schimmel moet ik zeggen en hij heeft het altijd een stuk beter op voordroog gedaan.

Veel weidegang beschikbaar, half uur stappen naar het Bergerbos (of 4 auto/trailer minuten) en dan met 1.5 uur kunnen we op het strand zitten.

Het is een simpele plek, maar voor mijzelf een enorme vooruitgang. Voor hem heb ik de terug gang zoveel mogelijk weten te beperken en daarom blij met deze keuze.

Volgens mij is er geen plek meer, maar zal eens navragen.
Het zijn 3 paddocks met hun eigen kudde. En weet dat we net met 3 nieuwe paarden (1 in elke kudde) zijn aangekomen.

Edit: ik weet misschien nog wel een PP in Bergen. Wel met mest diensten, 1x in de week en 1x in de 6 weken een 2e dienst. In hoeverre ze flexibel zijn, geen idee. Ik liep daar erg aan tegen het feit dat ze voor 17h gevoerd moesten zijn. Maar als dat geen probleem is kan ik vragen of ik haar nr door kan geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-22 10:30 



 
Profiel   

KellyR schreef
@Foralquier,

Ik heb inmiddels wel iets gevonden. Wel heb ik de straal enorm uitgebreid naar 45 min reistijd.
Uiteindelijk heb ik op 35 auto minuten een plekje gevonden.

Niet vol pension, maar wel een enorme verbetering qua mest diensten en dat had ik echt nodig - lichamelijk en tijd technisch was onze vorige plek niet houdbaar.

We zitten nu in Alkmaar op een 24/7 buiten plek. Qua schuilmogelijkheden gaat hij er wel op achter uit tov onze vorige plek. Maar goed genoeg om met zijn alle te kunnen schuilen bij slecht weer, als hij geaccepteerd is (1 merrie vindt hem op dit moment nog niet okee. De rest is er prima mee.)
Grond is wel een stuk droger en beter doorlaatbaar omdat je in de kust regio op zandgrond zit ipv veen/klei.

Omdat hij zelf echt veel is afgevallen en ik hem niet vet kreeg, was de eis ook dat het hooi rijker moest zijn. Ipv hooi nu wel weer voordroog, maar ons hooi was de helft van de tijd ook van slechte kwaliteit met schimmel moet ik zeggen en hij heeft het altijd een stuk beter op voordroog gedaan.

Veel weidegang beschikbaar, half uur stappen naar het Bergerbos (of 4 auto/trailer minuten) en dan met 1.5 uur kunnen we op het strand zitten.

Het is een simpele plek, maar voor mijzelf een enorme vooruitgang. Voor hem heb ik de terug gang zoveel mogelijk weten te beperken en daarom blij met deze keuze.

Volgens mij is er geen plek meer, maar zal eens navragen.
Het zijn 3 paddocks met hun eigen kudde. En weet dat we net met 3 nieuwe paarden (1 in elke kudde) zijn aangekomen.

Edit: ik weet misschien nog wel een PP in Bergen. Wel met mest diensten, 1x in de week en 1x in de 6 weken een 2e dienst. In hoeverre ze flexibel zijn, geen idee. Ik liep daar erg aan tegen het feit dat ze voor 17h gevoerd moesten zijn. Maar als dat geen probleem is kan ik vragen of ik haar nr door kan geven.


Super dat je iets hebt kunnen vinden dat beter aan jullie wensen voldoet.
Ik herken wel wat jij zegt; het steeds verder afwijken van het aantal kilometers en reistijd. Ik had laatst de perfecte plek gevonden...in Brabant :')
Wat de schuilplekken op jullie nieuwe plek betreft zou ik mij ook niet zo druk maken. Ik heb hier thuis (geen plek voor mijn ruin) een compacte PP inclusief 24/7 open stallen en de dame's staan er haast nooit, staan liever met de kont in de wind in de stromende regen. Zolang er voldoende droge plekken en ruwvoer is komen ze het slechte weer wel door.

Ik ben ook langs de kustlijn wat PP's en stallen afgegaan. Helaas is het zelf mesten, voeren wel echt een ding voor mij puur omdat ik nooit helemaal zeker weet wanneer ik terug ben van transport. Het zou enorm vervelend en niet eerlijk zijn voor stalgenootjes als zij zich constant aan mij moeten aanpassen. Op mijn eigen PP heb ik dat allemaal prima met mijn moeder en dochter kunnen regelen maar om van iedereen dat begrip te verwachten zou niet netjes zijn :o

Wij zoeken gewoon nog even verder. Wel heel erg bedankt voor jouw behulpzaamheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-22 23:50 



 
Profiel   

KellyR schreef
Pallatin schreef
Heeft er iemand in de regio Amstelveen, Aalsmeer nog tips wat betreft stalling? Het liefst een locatie met uitrijmogelijkheden naar bijvoorbeeld het A’damse bos. Iig zomers weidegang en ‘s winters buiten. Het mag kleinschalig zijn. We zijn bekend met Wennekers en van Haastrecht e.d. maar hoop op een gouden, nieuwe tip!



Ik denk dat er best veel stallen aan deze eisen voldoen. Misschien handig om het wat concreter op te schrijven?
Budget, welke straal in km/min, hoeveel uur buiten, binnen/buiten bak etc etc. Dan kunnen we allemaal mee denken :)

Was je al bekend met deze website? Hier staan ook wat kleinere adresjes, ik heb er wel veel aan gehad.

https://www.hetnieuwepaardenhouden.nl/

Hi Kelly, bedankt, ik was idd bekend met die site! Het rottige is dat ik stalling zoek voor een paard en de pony van een stalgenoot en we overal tegen enorme wachtlijsten aan lopen. De paarden staan nu in een ruime box met uitloop en eigenlijk wil ik aan die buitenruimte geen concessies doen tenzij ze echt veel buiten staan overdag. Mijn paard staat eigenlijk altijd buiten in z’n uitloop. Wennekers heeft uitloop stallen maar die zijn veel kleiner dan wat m’n paard nu heeft. Dat in combi met fatsoenlijke weidegang en uitrijmogelijkheden rond Aalsmeer A’veen is lastig. We hebben beide een bijrijder die op de fiets komen en die graag ‘mee’ willen, dus het verder weg zoeken is niet ideaal. Doe het zelf stallen is lastig ivm de wisseldiensten van m’n stalgenoot, zelf mesten geen probleem. Budget tot zo’n 400 euro P.m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-22 08:29 



 
Profiel   

Wie o Wie heeft de gouden tip.

Ik ben opzoek naar stalling voor twee paarden.

Wat zoek ik:
Longeerkraal
Bak waar je goed in kan rijden.
Geen beurten met binnen, buiten of voeren door stalgenoten.
Buitenzetservice.
In de winter willen ze lekker in de paddock spelen.
35 kilometer ongeveer vanaf Kudelstaart.
Budget tot 450

Eigen beheer mag ook aangeboden worden. Wel graag dan in de buurt.

Ik heb alles afgemaild en ben al verder dan 20 km van mijn woonplaats aan het zoeken.

Ik wordt dagelijks geconfronteerd met een wachtlijst , niet reageren of een afwijzing.

Moet echt per 1 augustus wat andere stal hebben.

Wie helpt me? Ik weet het niet meer namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-22 22:25 



 
Profiel   

Kievitshoeve al geprobeerd?
Ik denk dat 450 euro voor twee paarden met buiten zetten misschien te weinig is
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-22 04:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 42 [ 1043 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen