Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 42 [ 1043 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionstalling amsterdam?

 
Profiel   

Raamzicht schreef
Huh? Jullie komen toch oorspronkelijk van dezelfde stal en kennen elkaar? Rare communicatie via een forum op bokt?


Haha ja. Maar we spreken elkaar niet echt meer sinds kim weg is.
Geruchten vind ik niet direct iets om opeens contact over te zoeken.
Zal allemaal wel mee vallen namelijk. Dacht wie weet heeft iemand erover gehoord. Thats iT he
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 08:26 



 
Profiel   

fluffyfox schreef
Raamzicht schreef
Huh? Jullie komen toch oorspronkelijk van dezelfde stal en kennen elkaar? Rare communicatie via een forum op bokt?


Haha ja. Maar we spreken elkaar niet echt meer sinds kim weg is.
Geruchten vind ik niet direct iets om opeens contact over te zoeken.
Zal allemaal wel mee vallen namelijk. Dacht wie weet heeft iemand erover gehoord. Thats iT he



Jeetje, waarom Kim dan niet even een berichtje sturen i.p.v. dat hier te speculeren? Ik denk dat Kim liever even contact met je heeft, dan hier dit soort dingen te moeten lezen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 08:58 



 
Profiel   

Precies beetje rare gang van zaken dit zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 19:03 



 
Profiel   

Ik snap het probleem niet zo, er wordt in dit topic regelmatig gevraagd of een stal er nog is en nu wordt er op deze vraag een beetje overdreven gereageerd.

Er zullen vast wel meer mensen geruchten gehoord hebben en geen nummer hebben van die persoon. Die weten nu ook dat de stal nog gewoon bestaat.


Het zou fijn zijn als er gewoon informatie gevraagd en uitgewisseld kan worden over stallen in de omgeving van Amsterdam, daar is dit topic tenslotte voor bedoeld ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 07:38 



 
Profiel   

Iemand ervaring met Horse Paradise stables?

Krijgen de paarden veel ruwvoer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 07:22 



 
Profiel   

Horse paradise rij ik altijd langs als ik naar het bos ga en maak er altijd grapjes over met mijn stalgenoten waarom het zo heet en niet gewoon ruiter paradijs. Aangezien de paarden altijd in boxen staan en dat ene uurtje dat ze in de 'wei' staan staan ze vierkant ingepakt op een stukje van 5 bij 10 waar geen gras met op staat. Verder zelf geen ervaring mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 07:59 



 
Profiel   

Ik ben er 1 keer wezen kijken en ik vond het vreselijk. Voor de paarden is er niks imo :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 14:52 



 
Profiel   

Kan bovenstaande meningen alleen maar beamen met betrekking tot het zgn paardenparadijs, misschien heeft de oprichter een vergissing gemaakt, en dacht dat paradise het woord voor gevangenis was...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 17:40 



 
Profiel   

Haha ben zo blij dat jullie dat ook vinden! Ik dacht kom ik nu niet te hard over? Maar ik zou mijn paard er voor geen goud zetten. Zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om ze 24/7 in een box te houden en nooit te kunnen rennen door de wei met soort genoten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 18:48 



 
Profiel   

Die stal ernaast is al net zo'n drama. Was echt in schock toen ik helemaal achterin in een donkere ruimte, achter allerlei rotzooi nog stalletjes ontdekte met een paar paardjes erin, waaronder een jaarling |(

Dat was wel een soort "magic" ervaring -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 20:23 



 
Profiel   

Welke stal zit ernaast?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 20:48 



 
Profiel   

Magic stables bedoelt nikass denk ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 21:46 



 
Profiel   

Dit topic is toch bedoeld voor tips over stallen in de omgeving en niet om ze af te branden vanwege een persoonlijke mening?

Kelly, ik weet niet precies hoe het ruwvoer beleid is op HPS, maar je kan het natuurlijk ook gewoon gaan vragen. Wie weet wat er mogelijk is in de praktijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-19 22:34 



 
Profiel   

Volgens mij gaat het om pensionstallen in Amsterdam te bespreken?
Dat is volgens mij precies wat hier gebeurt?

Pallatin klopt :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 06:17 



 
Profiel   

Dat ze daar in boxen gehouden worden en geen weiland hebben is geen mening hoor Pipodino.

Op markplaats zag ik een advertentie voorbij komen van een uitloopstal per 1 sep die vrij kwam in Aalsmeer 10 minuten stappen van het amsterdamse bos. advertentie komt vanuit nieuw-vennep maar locatie bevind zich in Aalsmeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 07:06 



 
Profiel   

Commentaar op het weiland is geen antwoord op de vraag die er gesteld werd. Iedereen weet dat er weinig land is bij HPS, maar het is niet zo dat de paarden daar alleen maar op stal staan en er nooit uitkomen. Meningen over boxen doen er niet zoveel toe, want rondom Amsterdam hebben de meeste stallen nu eenmaal de paarden in boxen staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 08:49 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels een fijne PB gehad met wat info.

Bedankt voor jullie reactie's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 08:54 



 
Profiel   

@Pipodipo prima, wij verschillen in mening met wat fijn is voor een paard qua leefomgeving.

Fijn Kelly!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 08:57 



 
Profiel   

Nouklime, over mijn mening weet je heel weinig. Maar laat ik mezelf even quoten van eerder in dit topic:
Pipodipo schreef
De discussie over binnen/buiten blijft eigenlijk al jaren om hetzelfde draaien, maar iedereen mag gewoon zelf weten wat ze met hun paard(en) doen en hoe die gehuisvest zijn. Het is geen kwestie van altijd alles zus of altijd alles zo, er is heel veel grijs tussen zwart en wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 10:25 



 
Profiel   

Pipodipo schreef
Commentaar op het weiland is geen antwoord op de vraag die er gesteld werd. Iedereen weet dat er weinig land is bij HPS, maar het is niet zo dat de paarden daar alleen maar op stal staan en er nooit uitkomen. Meningen over boxen doen er niet zoveel toe, want rondom Amsterdam hebben de meeste stallen nu eenmaal de paarden in boxen staan.

En daar ben ik het dan niet mee eens.
Woon nu 5 jaar in Amsterdam en heb op meerdere plekken heel fijn gestaan met veel buiten zijn.

Nu op Wennekers van 5 uur sochtends tot 21 uur 'savonds buiten en een uitloopstal.
Winter 3 uur in groepspaddock in de ochtend en later op de middag nog een keer wat korter met zijn 2en.

Middenhoeve ( mijn paard werd spierbevangen van 24/7 buiten zijn helaas ) . 24/7 op de paddock en in de zomer weidegang erbij.

Holysloot, Bleijkmeer : mei- oktober 24/7 op de wei ( na wen periode, en ook terug de paddock op een wenperiode ), rest van het jaar grote groepspaddock van 8:30 tot het donker wordt.

Dat zijn de drie waar ik echt ervaring mee heb. Er zijn er vast nog wel wat meer. En allen met goede bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 10:26 



 
Profiel   

Voor mij de eeuwige discussie.
1. Ja, ik wil bij het bos staan
2. Ja, ik wil weiland (groot - geen postzegel, en minimaal 5-6u, alleen, geen kudde)
3. Ja, ik wil luxe én services. (binnen- en buitenzetten, mesten, een toeziend oog op de gezondheid)
4. Ja, ik wil een normale staleigenaar waar ik prof en fatsoenlijk mee kan communiceren en zakelijke afspraken kan maken.
5. Nee, ik hou niet van massa-stallen. En Nee, een stal met 4 mensen trek ik ook slecht. Het moet voldoende zijn dat ik de mensen ken. En met hoi en doei kan volstaan. Ik ben niet op zoek naar nieuwe vrienden. Maar toch net dat randje van persoonlijk (hoi, doei, hoe gaat het).
Kosten maken mij nog niet eens zo uit. Als het goed is betaal ik graag.

Uiteindelijk nu gestald buiten Amsterdam.
en pak dus de trailer naar het bos. problem solved (voor mij)
Ik lever nu in op het bos, maar dat is voor mij te overkomen. Afwegingen horen er bij.

Ik heb nu meerdere stallen gehad in Amsterdam.
Waarvan ik nu meer dan 1,5 er buiten sta. Met heel veel plezier én goed zorg.
De kwaliteit van al mijn eisen en wat ik er voor terug krijg zijn voor mij bepalend.
Ja die kunnen voor iedereen anders zijn. Sommige mensen zweren bij de andere stallen, ieder wat wils.

Ook voor de mensen bij HPS of Magic.
Leven en laten leven.

Als een stal voor mij niet goed voelt, vertrek ik weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 11:29 



 
Profiel   

Dat is dan denk ik een hele goede beslissing voor jou geweest SG1985 ;)

Als je op zoek bent naar info over stallen, en daarom dit topic raadpleegt, is het prettig om te weten of een wei groot of klein is en hoeveel de paarden erop staan en dat soort dingen.
Commentaar op het weiland is dus wel een antwoord dat logischerwijs gegeven kan worden imo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 14:05 



 
Profiel   

SG1985, zo zie ik het ook. Eerder in dit topic heb ik mijn wensen opgesomd en daarvan heb ik het overdekt longeren laten varen, maar daar kwamen weer andere dingen voor in de plaats.

Nikass, 2 dingen: 1- het is handig om antwoord te geven op vragen die gesteld worden en er niet ongevraagd meningen aan toe te voegen die niets met de vraag te maken hebben en waar je geen feitelijke informatie over hebt en 2- in alle gevallen kan de stal zelf de beste informatie geven en soms mensen die er staan. Speculeren heeft geen zin, het is dan handiger om bij de stal zelf na te vragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 14:54 



 
Profiel   

Ik vertel gewoon mijn mening en ervaringen. Zie niet wat daar mis mee zou zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 15:07 



 
Profiel   

Pipodino het is toch geen mening dat er weinig weiland (feit) is daar? En met 70 stallen (feit) en 3 paddocks (feit) is het ook geen mening dat dat erg weinig is. Ik begrijp niet zo goed waarom je het je zo aantrekt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 15:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 42 [ 1043 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen