Pensionstalling amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:05

Over welke stal gaat het?

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 23:51

Oh fijn, ook ik lees weer even een. Ik ben me ook weer aan het oriënteren op een paard. Ik heb er altijd een in het oosten gehad en dit is een heel ander verhaal... Ik zoek aan de kant van Amstelveen. Ik heb een auto.

Mijn eisen zijn:
- voeren, mesten en buitenzetten wordt gedaan
- veel weidegang, ook naar buiten in de winter
- verlichte buitenbak
- budget ongeveer 200 euro.


Een boer oid is prima, ik hoef verder niet veel luxe. Maar dat soort boeren zijn hier niet veel geloof ik.

gaucho

Berichten: 9523
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:31

Ik denk dat met name je budget erg uitdagend is voor deze regio, zeker in combinatie met niet zelf voeren, mesten etc

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 07:41

Ik denk dat in elke regio dat een uitdaging is. Dat is toch voor niemand rendabel incl uitmesten? Denk dat je voor die prijs rekening moet houden met zelf mesten en evt zelf buiten en binnen zetten. Op de wei in de winter moet je niet willen, het is 1 grote baggerbende, gedraineerde paddocks zijn dus een must.

Hoe ver wil je rijden Sheran? Je kan eens kijken naar de kievitshoeve.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:28

Dank je, ik zal eens kijken! Bij ons deden de boeren het meestal met een trekker,dan kostte uitmesten 3 minuutjes. Gewoon 1 of 2x per week de hele stal leeg en weer vol.

Ik wil vanuit Amstelveen max een half uur rijden, tenzij het richting Leiden is (daar werk ik). Dan mag het meer zijn.
In het oosten had ik mijn eisen voor 105 euro per maand, dus ben nu op het dubbele gaan zitten. Ik zal meestal wel zelf kunnen uitmesten, maar vind het fijn dit niet te móeten als ik eens een paar dagen niet kan komen.

Ik kom vaak op prijzen van meer dan 350 euro uit, en dan staan ze nog niet eens lang in een weiland of paddock. Wat je dat wel hebt is allerlei luxe die ik niet wil, zoals een binnenbak, stapmolen, longeerbak, wedstrijden etc. Dus eigenlijk ben ik op zoek naar iets wat richting die andere kant gaat. Deze stallen adverteren meestal niet, dus vandaar deze manier.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:38

Hou er rekening mee dat het in deze omgeving vaak veen of kleigrond is waardoor het ook niet mogelijk is om het hele jaar door op het land te lopen. Tenminste niet als je je paard droog wilt hebben staan en je land niet aan gort wil laten lopen.

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 13:59

@Sheran met wat jij wilt in deze regio moet je inderdaad richting de 350 per maand gaan denken. Of op een doe het zelf stal gaan staan en zelf de handen uit de mouwen steken maar dan kom je alsnog niet aan de 200 euro per maand. Ik heb die stal nog niet gevonden.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:40

Sheran schreef:
Oh fijn, ook ik lees weer even een. Ik ben me ook weer aan het oriënteren op een paard. Ik heb er altijd een in het oosten gehad en dit is een heel ander verhaal... Ik zoek aan de kant van Amstelveen. Ik heb een auto.

Mijn eisen zijn:
- voeren, mesten en buitenzetten wordt gedaan
- veel weidegang, ook naar buiten in de winter
- verlichte buitenbak
- budget ongeveer 200 euro.


Een boer oid is prima, ik hoef verder niet veel luxe. Maar dat soort boeren zijn hier niet veel geloof ik.


Je bent welkom om bij ons te komen kijken.
Pensionstal De Middenhoeve.
Ik heb op de vorige pagina toevallig een uitgebreid babbeltje staan. Kijk gerust even tussen mijn berichten of stuur een berichtje.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 10:41

Zijn er nog tips voor een stal in de omgeving amstelveen/uithoorn met meerdere stallen vrij? Met 24/7 hooi. Goeie paddocks en zeg een maximale prijs van 250. Zelfmesten is oke.

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:15

Blijkbaar niet, heb zelf niks gevonden helaas.

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:43

Misschien bij Braam?

Rivendell

Berichten: 6819
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 14:53

In nessersluis, tegen Waverveen zit een stal van een kennis van mij. Paarden hebben inloop stallen.
Ik weet niet of hij plek heeft momenteel.
Telefoon nummer via pb

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 15:16

Iemand ervaring met de stal van J. de dood in ouderkerk?

KellyR

Berichten: 1515
Geregistreerd: 23-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 22:33

Veulen84 schreef:
Iemand ervaring met de stal van J. de dood in ouderkerk?


Ben er in mijn zoektocht geweest.
Vond het zelf iets te houtje touwtje op dat moment. Hij was bezig met zijn nieuwe stallen en moest nog maar kijken hoe hij ze buiten zou zetten in de winter. Weet niet of dat nu geregeld is?
Dat was voor mij een groot breekpunt. Ik zag namelijk niet hoe hij zoveel nieuwe paarden in de winter maanden kwijt wilden op een klein stukje paddock.

Verder vond ik op zich wel fijn ogen. Overdekte rijbaan, nieuwe bodem stond toen in de planning. Volgens mij ligt deze er in nu.
In de zomer staan ze lekker op het land. De meiden die ik daar gesproken hebben waren ook positief over de stal. Jan schijnt alleen een beetje apart te communiceren..
Dat was voor mij ook wel een hekel punt.
Niet te vergeten kan je daar ook rustig een rondje buiten rijden zonder echt verkeer te hebben. De weg naar stal is volgens mij de enige die dicht langs het ruiterpad komt.

Heb je zelf daar met mensen kunnen spreken?
Ik zou anders kijken of je in het weekend kan gaan. Zijn er over het algemeen genomen meer mensen op stal en grotere kans op aanspraak:)

Nikass

Berichten: 16699
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 14:48

De stal ligt op natte veengrond waardoor de weilanden vaak nat zijn en de paarden in de winter niet buiten komen of in natte paddockjes staan. Je kunt dus het beste gaan kijken als het een paar dagen flink geregend heeft.

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 13:44

Veulen84 schreef:
Zijn er nog tips voor een stal in de omgeving amstelveen/uithoorn met meerdere stallen vrij? Met 24/7 hooi. Goeie paddocks en zeg een maximale prijs van 250. Zelfmesten is oke.


Niet echt dezelfde richting maar in loenen aan de vecht zijn stallen vrij op een klein maar fijn stal. De advertentie staat op marktplaats.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:09

Ik had per pb 2 tips vandaag inderdaad. Ga daar van de week even naar kijken, ook of het kwa afstand een optie is.

KellyR: ik ben er van de week geweest. Er waren toen geen pensionners. Vond Jan wel okee. Beetje een boer. Maar ik bleef logistiek inderdaad met wat vragen over. Inderdaad 4 paddocks en dan straks iets van 30 stallen. Er zijn er nu 8 klaar in het nieuwe gebouw en daar komen er nog 10 bij. Hij zegt dat ie het liefst zo vele mogelijk paarden bij elkaar in een paddock heeft of op het land. Maar zo groot vond ik ze niet. En ik zie mijn paarden echt niet in de winter nog op het land.

Nieuwe bak en bodem is absoluut een pre. Veel bovems tegenwoordig zijn veel te hard en deze zal fijn rijden. Nadeel vond ik dat ie alleen een buitenwasplaats met koud water heeft en ik heb geen duidelijke plek gevonden binnen waar gepoets/ gezadeld kon worden. Het gangpad van die oude stal is echt heel smal, dus vermoed dat dat alleen buiten kan of in stal. Dat vind ik dan een stuk minder fijn.

Een vriendin met wie ik ben wezen kijken gaat er wel stallen. Dus over een maand of 2/3 kan ik wel vragen hoe het nu werkt en gaat.

Heb met voeten de afgelopen jaren iets te veel winters gestoten aan stallen met slecht voer of slechte bodems. Dus doe dit jaar iets meer onderzoek :)

NikkiB1991

Berichten: 205
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:38

Ik verhuis eind deze maand naar Jan. Ik heb voor mijn paarden wel de grote boxen met buitenluik gekozen, die zijn wat groter en lichter. Leek mij een fijne plek voor ze. Ze krijgen een eigen weide met z'n tweetjes.
Wat ik ervan begreep zou hij voor de winter nog wat meer plaats in de paddocks regelen. Ik hoop dat dit lukt. Als het tegen die tijd toch niet bij mijn paarden past, zal ik helaas opnieuw moeten verhuizen. Ze hebben dan in ieder geval deze zomer lekker op het land gestaan, en zijn gelukkig niet moeilijk. En qua buiten lopen gaan ze er hoe dan ook flink op vooruit.
Ik vind het enorm spannend om te verhuizen en hoop dat het bevalt!
Het is toch altijd afwachten of een stal in de praktijk ook bij je past, denk ik.

@Veulen84, wanneer gaat jouw vriendin erheen? Wel leuk dat ik niet de enige nieuweling zal zijn!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 17:54

Volgende week. Ze gaat eerst in 2 oude stallen en dan als jan iets verder is ook in 2 nieuwe stallen.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 07:41

Door onverwachts overlijden is er plek op de Middenhoeve.
24/7 in een kleine groep.
Verschillende voer plekken.
Wel of geen weidegang.
Mooi hooi van eigen land
20-60 eb en vloed rijbak

Meer weten:
Stuur even een Pm voor gegevens om een afspraak te maken

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 19:37

Klopt het dat de stal van Kim Steutel wordt opgeheven?
Heb een gerucht gehoord hierover namelijk.
Even benieuwd in hoeverre dat onzin is of niet.

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 20:46

Neehoor :) wie zegt dat?

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 07:02

orsini schreef:
Neehoor :) wie zegt dat?


Zag een zoekertje van iemand van daar.
1 en 1...

orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:32

Aannames ;) je kan me ook appen om t aan mij te vragen hoe of wat ipv te speculeren online. Stuk makkelijker hihi

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 06:42

Huh? Jullie komen toch oorspronkelijk van dezelfde stal en kennen elkaar? Rare communicatie via een forum op bokt?