Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 42 [ 1043 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Pensionstalling amsterdam?

 
Profiel   

nouklime schreef
Pipodino het is toch geen mening dat er weinig weiland (feit) is daar? En met 70 stallen (feit) en 3 paddocks (feit) is het ook geen mening dat dat erg weinig is. Ik begrijp niet zo goed waarom je het je zo aantrekt.

Dat heeft allemaal niets te maken met de vraag die gesteld werd en ik vind het niet netjes om een stal zo af te kraken.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 16:32 



 
Profiel   

Tja zo kun je het zien, ik zie niet in waarom je het mooier zou maken dan het is.
Bovendien vind ik dat je op een forum je mening moet kunnen zeggen en dat mensen tegenwoordig wat al te snel gekwetst zijn.
Daarbij haal je er van alles bij. Ik heb bijvoorbeeld nergens gezegd dat ik iets tegen boxen heb. Het gaat om het totaal plaatje. En bij HP draait het overduidelijk niet om het welzijn van de paarden.
Waarom zou dat niet gewoon gezegd kunnen worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 16:47 



 
Profiel   

Haha ik zie het probleem ook niet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-19 17:52 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Het wel of niet hebben van weide en het gebruik daarvan is voor een zoekende naar een stal zeer zinvol en mag daarom in dit topic prima besproken worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-19 07:46 



 
Profiel   

Pipodipo schreef
Dat heeft allemaal niets te maken met de vraag die gesteld werd en ik vind het niet netjes om een stal zo af te kraken.


Het heeft alles te maken met het doel van dit topic.
Dat jij het af kraken vind is een mening.
Laat het lekker varen. Beetje enorme topic vervuiling dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-19 06:32 



 
Profiel   

Ben benieuwd of iemand recente ervaringen heeft over stal (aan de) Oudekerkerplas? Van Jan de Dood...I.v.m. werk locatie en files me aan het oriënteren dichterbij huis....bedankt!


Laatst bijgewerkt door LoisenLouise op 06-12-19 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 21:44 



 
Profiel   

NikkiB1991 schreef
Ik verhuis eind deze maand naar Jan. Ik heb voor mijn paarden wel de grote boxen met buitenluik gekozen, die zijn wat groter en lichter. Leek mij een fijne plek voor ze. Ze krijgen een eigen weide met z'n tweetjes.
Wat ik ervan begreep zou hij voor de winter nog wat meer plaats in de paddocks regelen. Ik hoop dat dit lukt. Als het tegen die tijd toch niet bij mijn paarden past, zal ik helaas opnieuw moeten verhuizen. Ze hebben dan in ieder geval deze zomer lekker op het land gestaan, en zijn gelukkig niet moeilijk. En qua buiten lopen gaan ze er hoe dan ook flink op vooruit.
Ik vind het enorm spannend om te verhuizen en hoop dat het bevalt!
Het is toch altijd afwachten of een stal in de praktijk ook bij je past, denk ik.

@Veulen84, wanneer gaat jouw vriendin erheen? Wel leuk dat ik niet de enige nieuweling zal zijn!

Hoe bevalt het je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 21:45 



 
Profiel   

@LoisenLouise, ik ben er alweer dik anderhalve maand weg. Met gierende banden overigens.
De locatie heeft alles wat je zou kunnen wensen. Een goede overdekte rijbaan, voldoende weiland, mooie uitrijmogelijkheden, prachtige ruime stallen in de nieuwe unit, etc. Het is wat dat betreft een gouden stek.

Ik ben vertrokken omdat er met de stadhouder geen afspraken te maken zijn. En zelfs al je denkt dat het is gelukt... Nope. Mijn paarden zouden samen een eigen weitje krijgen, maar stonden na een week of wat ineens in een kudde van 7, zo bij elkaar gegooid. Ik kwam er pas achter dat ik aankwam die dag, 2 andere eigenaren waren zelfs op vakantie, en de 4e is gelijk vertrokken. Had hij nog mazzel dat het naast mijn eigen ruin alleen merries waren, anders was de schade niet te overzien geweest. Tolereert hij niet, en met z'n 1.80 ga je het ook niet van hem winnen. De ander was eraan gegaan... Mijn merrie is hem heilig, die beschermt hij tot het eind en delen doet hij ook niet.

Springschoenen omdoen ivm het steeds verliezen van orthopedische ijzers, welke hij heeft met serieuze medische gronden, wordt toegezegd en vervolgens gewoon niet gedaan. Beschimmeld hooi wordt als je er niet bovenop staat te kijken gewoon gevoerd, of het al op de mesthoop lag speelt geen rol. Daarnaast werd er soms in de avond niet gevoerd, of door stalgenoten, omdat de stalhouder daar door de drank zelf niet meer toe in staat was. Continue discussie over hoe een schone stal eruit ziet, want in mijn opinie staat droog niet gelijk aan schoon, maar is opgedroogd vuil ook gewoon ranzig. Eindeloze discussies over stro, je pakt altijd teveel. En ik strooide niet dagelijks maar alleen wanneer nodig.

Het was voor mij de druppel dat hij mijn bijrijdster de huid heeft volgescholden en zich agressief heeft opgesteld, wederom over het onderhoud van de stal. Naar aanleiding daarvan heb ik de stalling opgezegd.
Toen hij vervolgens kwam navragen "hoe het nou zit met dat opzeggen" en ik vertelde dat dat serieus was, was ik zelf aan de beurt. Weer schelden, dreigen, vals beschuldigen, en ga maar door. Vervolgens moest ik dan maar direct opdonderen. U vraagt/brult, wij draaien, want ik had er ook geen vertrouwen meer in dat mijn paarden het er nog goed zouden hebben. En dat is voor mij nog altijd het allerbelangrijkst. Ondertussen wacht ik nog steeds op het terug ontvangen van mijn borg, en restitutie van een halve maand stalling. Bij elkaar grofweg 600 euro... Aangezien hij ons heeft gedwongen te vertrekken, en ik alsnog alles netjes heb achtergelaten, heb ik daar gewoon recht op. Denk alleen dat ik op z'n minst een lange adem moet hebben... Maar ik ben er nog druk mee.

Wellicht inmiddels al wel zelf te bedenken, maar de boel loopt werkelijk leeg. De mensen die er nog staan waar ik nog contact mee heb, staan allemaal elders op de wachtlijst. De enige reden dat het niet compleet leeg staat, is dat hij nieuwe mensen vanalles belooft. Alles wat je wenst kan, tot je er eenmaal staat. Dus lijkt het heel aantrekkelijk... Ik ben in ieder geval flink op mijn neus gegaan. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd te helpen, net als zoveel andere eigenaren die er veel energie in hebben gestoken... Allemaal hoopten we dat het zou verbeteren, en daar wilden we ook best ons steentje aan bijdragen. Het heeft alleen absoluut geen zin, en wordt achteraf nog tegen je gebruikt ook als je niet op past.

Excuses voor het boekwerk! Mocht je desondanks toch nog vragen over hebben, stel ze gerust. Normaal gesproken ben ik absoluut niet van het negatief beoordelen in het openbaar, daarom was ik nog steeds aan het twijfelen of ik iets zou schrijven... Maar deze man is zoveel te ver gegaan in hoe hij mensen behandeld... Geloof me, ik ben niet de enige met een dergelijke ervaring. Dat je ernaar vroeg was voor mij het laatste zetje. Ik kan niet zwijgen en daardoor een ander dit ook laten meemaken. Of een paard wat door onzorgvuldig handelen gewond raakt. Ik kan en wil het niet op mijn geweten hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 00:51 



 
Profiel   

Dat meen je niet Nikki?!

In mijn zoektocht heb ik ook overwogen om daar heen te verhuizen, maar de beste man voelde niet okay aan. Dus ik heb het uiteindelijk niet gedaan.

Wat een blamage.
Voor zichzelf ook, zoveel geld er in gestopt met nieuwe stallen, nieuw zand etc etc.
En het dan zo naar zn malle moet helpen..

Waar sta je nu als we zo vrij mogen zijn? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 08:29 



 
Profiel   

Jemig wat een verhaal! Blij dat je het verteld en ik het weet... ik sta nu best oké al aantal jaar bij Wennekers en met name de files breken op. Ik dacht eigenlijk dat de situatie beter was geworden en iemand anders het runde? Maar niet dus... stemt me wel somber...leek me leuk zo bij de plas, weidegang en overdekte bak... :-(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:05 



 
Profiel   

Toenmalige stalgenoten hebben een tijdje de boel gerund bij Jan de Dood. In die periode is de binnenbak er gekomen, verlichting in de binnenbak en de nieuwe boxen. Echter ivm de hoeveelheid werk en Jan zelf zijn zij er toen toch mee gestopt. Later heeft ook anastasijas horses daar nog even gezeten. Allen niet lang volgehouden. Dus runt hij het zelf weer. Denk dat dat wel genoeg zegt. Verder inderdaad een prachtige locatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:24 



 
Profiel   

Is er dan geen nette kleinschalige stal te vinden met fijne eigenaar, goede basis verzorging (stal, buiten komen, voer) en knappe bak met mogelijk rondje buiten te rijden... zucht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:30 



 
Profiel   

LoisenLouise: Bij bouwman is nog 1 grote stal vrij. Is dat niet wat voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:38 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
LoisenLouise: Bij bouwman is nog 1 grote stal vrij. Is dat niet wat voor je?

Ga eens info opzoeken, is wel wat dichter bij huis

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:39 



 
Profiel   

In Vijfhuizen zijn er nog plekjes met uitloop stal vrij weet ik. Maar weet niet of dat op je route ligt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 09:55 



 
Profiel   

LoisenLouise schreef
Is er dan geen nette kleinschalige stal te vinden met fijne eigenaar, goede basis verzorging (stal, buiten komen, voer) en knappe bak met mogelijk rondje buiten te rijden... zucht...


Ja in Nessersluis. Vriend van mij heeft een paddock paradise. Voeren en mesten kan gedaan worden.
Paarden hebben alle ruimte, onbeperkt ruwvoer. Inloop stal, buitenbak, weiland. Prijs indicatie rond de 250 euro per maand,afhankelijk van wensen.
Pb voor telefoon nummer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 10:17 



 
Profiel   

darkadia schreef
In Vijfhuizen zijn er nog plekjes met uitloop stal vrij weet ik. Maar weet niet of dat op je route ligt...

Nee dat is veel verder weg en gestaan toen ik nog in Haarlem woonde, maar vanwege verhuizing weggegaan. Woon nu in Baambrugge en werk in Amsterdam zuid oost.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 10:22 



 
Profiel   

Rivendell schreef
LoisenLouise schreef
Is er dan geen nette kleinschalige stal te vinden met fijne eigenaar, goede basis verzorging (stal, buiten komen, voer) en knappe bak met mogelijk rondje buiten te rijden... zucht...


Ja in Nessersluis. Vriend van mij heeft een paddock paradise. Voeren en mesten kan gedaan worden.
Paarden hebben alle ruimte, onbeperkt ruwvoer. Inloop stal, buitenbak, weiland. Prijs indicatie rond de 250 euro per maand,afhankelijk van wensen.
Pb voor telefoon nummer.
kan het zijn dat die adverteert op mp?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 10:24 



 
Profiel   

Iemand al ervaring met Bocho’s Ranch in Spaarnwoude? Dat is een nieuwe stal sinds deze zomer.
Kennissen van mij verhuizen erheen einde van deze maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 10:27 



 
Profiel   

KellyR schreef
Dat meen je niet Nikki?!

In mijn zoektocht heb ik ook overwogen om daar heen te verhuizen, maar de beste man voelde niet okay aan. Dus ik heb het uiteindelijk niet gedaan.

Wat een blamage.
Voor zichzelf ook, zoveel geld er in gestopt met nieuwe stallen, nieuw zand etc etc.
En het dan zo naar zn malle moet helpen..

Waar sta je nu als we zo vrij mogen zijn? :)


Ongelooflijk hè... Ik kan het zelf ook nog niet begrijpen, zo zonde!

Ik sta nu tijdelijk bij Amstel Horse Hotel, daar kon ik diezelfde avond nog terecht. Met 2 paarden is dat toch wel een uitdaging. Was ook echt een mazzeltje dat daar nog plek was. Verder sta ik op de wachtlijst bij Stal Meerzicht in Abcoude, hopelijk wordt dat gauw onze nieuwe vaste plek!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 11:48 



 
Profiel   

Ineke2 schreef
Iemand al ervaring met Bocho’s Ranch in Spaarnwoude? Dat is een nieuwe stal sinds deze zomer.
Kennissen van mij verhuizen erheen einde van deze maand.


De paddocks zijn erg klein. Het land is een drama als het geregend heeft, het is net een badkuip.
De stal is een groot tochthok.

Ik heb er gestaan. Nu is de stal verhuurd aan degene die het dus zo genoemd heeft.
De eigenaar is erg wispelturig, ik zou nooit daar via een ander een stal huren..
Er zijn haar al een aantal voorgegaan met het verhuren, maar allemaal uiteindelijk met mot vertrokken.

Er is momenteel ook een funding actie gaande voor die stal... Vermoed dat de intenties van de huurster wel oke zijn, maar dat het financieel allemaal wat uit de hand loopt...

Ik zou zo zeggen, als ze er over een jaar nog zitten, zou ik eens gaan kijken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 12:27 



 
Profiel   

NikkiB1991 schreef
KellyR schreef
Dat meen je niet Nikki?!

In mijn zoektocht heb ik ook overwogen om daar heen te verhuizen, maar de beste man voelde niet okay aan. Dus ik heb het uiteindelijk niet gedaan.

Wat een blamage.
Voor zichzelf ook, zoveel geld er in gestopt met nieuwe stallen, nieuw zand etc etc.
En het dan zo naar zn malle moet helpen..

Waar sta je nu als we zo vrij mogen zijn? :)


Ongelooflijk hè... Ik kan het zelf ook nog niet begrijpen, zo zonde!

Ik sta nu tijdelijk bij Amstel Horse Hotel, daar kon ik diezelfde avond nog terecht. Met 2 paarden is dat toch wel een uitdaging. Was ook echt een mazzeltje dat daar nog plek was. Verder sta ik op de wachtlijst bij Stal Meerzicht in Abcoude, hopelijk wordt dat gauw onze nieuwe vaste plek!

Bizar dat iemand het zo kan verprutsen als stal eigenaar. Ben blij dat jij jouw verhaal gedaan heb! Ga wennekers daar niet voor inwisselen haha dan maar even files accepteren en ogen en oren openhouden.

Bouwman ziet er netjes uit maar vind al die losse pakketten wat minder, ervaring leert dat het erg op kan lopen ongemerkt en geen buitenzet in weekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 16:11 



 
Profiel   

Rivendell schreef
LoisenLouise schreef
Is er dan geen nette kleinschalige stal te vinden met fijne eigenaar, goede basis verzorging (stal, buiten komen, voer) en knappe bak met mogelijk rondje buiten te rijden... zucht...


Ja in Nessersluis. Vriend van mij heeft een paddock paradise. Voeren en mesten kan gedaan worden.
Paarden hebben alle ruimte, onbeperkt ruwvoer. Inloop stal, buitenbak, weiland. Prijs indicatie rond de 250 euro per maand,afhankelijk van wensen.
Pb voor telefoon nummer.


Als je bedoelt wie ik denk dat je bedoelt zou ik daar toch voorzichtig mee zijn..
Ben van de zomer op een hele nare manier weggegaan bij een plek die dezelfde omschrijving heeft, had oa te maken met een hele schuur vol beschimmeld hooi wat hij weigerde weg te gooien of terug te brengen.
Verder echt een idyllisch plekje, maar schijn bedriegt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 18:05 



 
Profiel   

En anders Swagerman in Nessersluis? Weet niet zeker of die plaats hebben alleen.


Heb wel het idee dat veel stallen dit jaar echt vol zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 22:48 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
En anders Swagerman in Nessersluis? Weet niet zeker of die plaats hebben alleen.


Heb wel het idee dat veel stallen dit jaar echt vol zitten.

Dat ziet er goed uit zeg! Die ga ik zeker in gedachte houden. Dank!
Heb ook zeker geen haast :-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 23:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 42 [ 1043 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen