Pensionstalling amsterdam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:10

Nogal een understatement...

Ik zou me nog even drie keer bedenken alvorens je paard mee te willen nemen naar deze regio.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:38

Ideaal is het zeker niet, helemaal niet als je graag een binnenbak wilt, weet ik uit ervaring. En de stallen die goed zijn, hebben een flinke wachtlijst weet ik inmiddels na bijna een jaar wachten...Maar toch met een boel gepuzzel en concessies doen is er een mouw aan te passen, al zal het voor je paard en/of jezelf mogelijk niet zo ideaal zijn als je in gedachten had...

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 13:46


fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:51

hoi hoi,
ivm een verhuizing van een groot paardenbezitter bij ons op de boerderij komen er een paar plekjes vrij.
ik heb de advertentie op de boktmarkt gezet want dat mag niet hier in het topic lijkt me ;)

maar steekwoorden zijn: 24/7 buiten in een stabiele groep, goed ruwvoer (hooi of voordroog), keuze wel of geen weidegang, ook voor kleine pony's een eigen paddock, mooie droge!! paddocks met grote schuilplekken en meerdere slowfeeders, goede rijbak (20-60) en net zo goede kraal.
echt een enorm fijne plek.
Dus laat maar weten als je vragen hebt of wil komen kijken

gaucho

Berichten: 9558
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 21:53

Komt nog net ff te vroeg voor mijn tweejarige Fluffyfox, zeker een fijne plek.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:59

klinkt heel goed Fluffyfox! Ben alleen denk ik te fanatiek met wedstrijden ed om mijn binnenbak op te geven en weet ook niet of ik er dan zo goed tussen zou passen...

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:22

danoesje schreef:
klinkt heel goed Fluffyfox! Ben alleen denk ik te fanatiek met wedstrijden ed om mijn binnenbak op te geven en weet ook niet of ik er dan zo goed tussen zou passen...


Ja een binnenbak hebben we nog niet idd.
Ik werk dagelijks met mijn pony en mis dit niet, maar snap dat het voor veel mensen van groot belang is hoor ;)
Je bent altijd vrij om een afspraak te maken en te komen kijken.

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 13:02

Fluffyfox, vond ik ook niet erg toen ik nog studeerde en vaak overdag kon, nu vind ik het altijd wel een opgave als ik 's avonds in het donker nog heen moet, dan staat ie zomaar een week stil als het rotweer is, wat niet zo heel goed voor hem is aangezien hij spieren op moet bouwen en ik een mietje ben hahaha.
Maar wie weet veranderen de prioriteiten nog :) Wat rekenen jullie eigenlijk?

xLoki

Berichten: 3493
Geregistreerd: 16-01-08

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:16

Klinkt goed Fluffyfox! Ik woon de komende tijd nog in het midden van het land, maar wellicht moet ik volgend schooljaar naar Amsterdam. Zijn (wedstrijd) dressuurruiters ook welkom? En zijn het gemengde groepen?

gr_roos
Berichten: 7578
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 14:52

Nadeel van de stal vond ik dat er geen gemengde kudde met weidegang mogelijk was. Sta nu super naar m'n zin en m'n paarden staan lekker bij elkaar (merries en ruin).

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 15:31

roos, zo heeft iedereen weer zo zijn voorkeur. Mijn ruin kan toevallig ook prima met merries maar ik ken er ook genoeg die onrust gaan maken in zo'n gemengde groep. Kortom, lastig lastig! Voor mij vooral heel belangrijk dat ze goed gevoerd worden (mijn peerd valt erg snel in) en ook in de winter een aantal uren vrij buiten kunnen bewegen.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 21:25

xLoki schreef:
Klinkt goed Fluffyfox! Ik woon de komende tijd nog in het midden van het land, maar wellicht moet ik volgend schooljaar naar Amsterdam. Zijn (wedstrijd) dressuurruiters ook welkom? En zijn het gemengde groepen?

Alle mensen met hart voor paarden zijn welkom, sowieso om te komen kijken en te zien of er een klik is!
we hebben nu 1 gemengde groep, maar dat worden er zeer waarschijnlijk meer na de verhuizing van de stalgenoot die weg gaat. Dit is afhankelijk van wat er nodig is voor nieuwe en bestaande klanten.

gr_roos schreef:
Nadeel van de stal vond ik dat er geen gemengde kudde met weidegang mogelijk was. Sta nu super naar m'n zin en m'n paarden staan lekker bij elkaar (merries en ruin).

Ja Dit is tot het vertrek van de stalgenoot dus het geval, maar word dus anders zeer waarschijnlijk omdat daar nu meer opties voor vrij komen en er ook vraag naar is. Er is heel veel bespreekbaar bij ons en dat vind ik persoonlijk een groot pluspunt.

danoesje schreef:
roos, zo heeft iedereen weer zo zijn voorkeur. Mijn ruin kan toevallig ook prima met merries maar ik ken er ook genoeg die onrust gaan maken in zo'n gemengde groep. Kortom, lastig lastig! Voor mij vooral heel belangrijk dat ze goed gevoerd worden (mijn peerd valt erg snel in) en ook in de winter een aantal uren vrij buiten kunnen bewegen.

Dat is bij ons erg fijn geregeld naar mijn mening, meerdere voerbeurten per dag in slowfeeders. Dus geen zand ertussen en langere tijd om te eten. Het vrij bewegen is sowieso uniek in deze omgeving. De paarden lopen het jaar rond buiten in prachtige paddocks met zeer goede bodems (kunstgras/zand/platen) en een grote schuilstal met ruime overkapping.

danoesje schreef:
Fluffyfox, vond ik ook niet erg toen ik nog studeerde en vaak overdag kon, nu vind ik het altijd wel een opgave als ik 's avonds in het donker nog heen moet, dan staat ie zomaar een week stil als het rotweer is, wat niet zo heel goed voor hem is aangezien hij spieren op moet bouwen en ik een mietje ben hahaha.
Maar wie weet veranderen de prioriteiten nog :) Wat rekenen jullie eigenlijk?

Haha, kan mij dat goed voorstellen hoor, ik ben ook geen fan van avond trainingen in de donkere maanden.
Voor de kosten wil ik je vragen even een email te sturen naar demiddenhoeve@hotmail.com
Dit omdat het de voorkeur heeft dat iemand echt kiest voor de stal omdat het een match is qua gevoel en wensen voor het paard en niet omdat de kosten niet zo extreem hoog zijn als op de meeste stallen in deze omgeving. Dus ik probeer mensen te motiveren op zoek te gaan naar wat ze belangrijk vinden voor het paard dan enkel kijken of iets zo goedkoop mogelijk is (of misschien juist denk o goedkoop zal wel niks zijn...)
:)

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 10:58

Morning allemaal,

wat een stilte!
Ik sta helaas nog steeds waar ik al stond, de nieuwe stal heeft steeds toch geen plek dus ik ben er eigenlijk een beetje zat van na bijna een jaar wachten en toch weer aan het verder kijken met mijn eisenpakket.
Via een stalgenootje kwam stal veldhuisen in Nigtevecht voorbij. Heeft iemand daar ervaring mee? Nadeel vind ik dat ze op vlas staan, maar als ik gewoon een hooinet mag ophangen (of ze krijgen gewoon veel te eten/plak stro) dan is dat wel af te zien. Hoelang gaan ze daar op de paddock en hoe is het land? Ik ga er naartoe om te kijken binnenkort maar als iemand het me hier kan vertellen zou dat natuurlijk fijn zijn!

Calente

Berichten: 251
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Naast de buren

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 11:39

@ danoesje;
Ik kon je eisenpakket zo snel niet vinden, maar stal Panta Rhei misschien? Of is dat te ver weg? Ik sta daar nu een half jaar, dus als je iets wilt weten mag je me een pb sturen :)

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:33

Ik zou nooit bij veldhuizen willen staan. Mooie faciliteiten, ik ga er graag op wedstrijd. Maar het voldoet niet aan m'n eisen. Ze staan inderdaad op vlas en krijgen eind van de middag/begin van de avond de laatste voerronde. De paarden staan een uur of twee in de paddock 's winters, volgens mij voornamelijk alleen. Ze hebben wel veel land dus 's zomers zal het wel beter zijn, maar dat weet ik niet.

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 12:36

Danoesje:
Dit wat voor jou dan? http://www.stalswagerman.nl/ Zit in Waverveen. Laatste keer dat ik ze sprak was er nog 1 plek vrij. Betere plek voor je paard kan je bijna niet krijgen.Veel ruwvoer, veel buiten. Leuke mensen met aandacht voor paarden.

Veldhuizen zit hier om de hoek. Ik zou er niet willen staan. Coster, hier ook vlakbij zou ook nog kunnen voor je denk ik. Die hebben een binnenbak.

ElCamino

Berichten: 8947
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:47

Ik sta al 4 jaar bij Veldhuisen, super stal, aardige mensen en in overleg kan er veel.
Zou zeggen, kom gewoon eens kijken....en maak je eigen keuze.

In de winter idd 2 uurtjes op paddock volgens een schema maar met kou, regen etc vinden ze er toch niks aan meestal in de praktijk ( op de wei grazen ze nog) .En je kunt zelf je paard na 16.00 uur nog extra in de paddock zetten.
Zomer de wei.... 09.00 uur naar buiten en einde dag naar binnen....
3x per dag hooi, en idd half 6 laatste ronde maar genoeg voor de hele avond, mijn paard eet het niet eens op.
Ik vind het een erg fijne stal, al gebruik ik de faciliteiten amper, ik rij altijd buiten...

Veulen84

Berichten: 10882
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:18

Veldhuisen heeft wel een wachtrij. Een kennis wacht al 2 maanden op een stal daar.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 12:55

ElCamino schreef:
Ik sta al 4 jaar bij Veldhuisen, super stal, aardige mensen en in overleg kan er veel.
Zou zeggen, kom gewoon eens kijken....en maak je eigen keuze.

In de winter idd 2 uurtjes op paddock volgens een schema maar met kou, regen etc vinden ze er toch niks aan meestal in de praktijk ( op de wei grazen ze nog) .En je kunt zelf je paard na 16.00 uur nog extra in de paddock zetten.
Zomer de wei.... 09.00 uur naar buiten en einde dag naar binnen....
3x per dag hooi, en idd half 6 laatste ronde maar genoeg voor de hele avond, mijn paard eet het niet eens op.
Ik vind het een erg fijne stal, al gebruik ik de faciliteiten amper, ik rij altijd buiten...


Vindt je niet dat ze er dan veel te weinig uit komen? Ook in de zomer, de avonden en nachten binnen staan... |(
En ja, in een paddock vervelen ze zich gauw, daar is niet veel te doen. Dat wil niet zeggen dat ze graag binnen staan, maar dat de buiten voorziening niet voldoet.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:46

ElCamino schreef:
Ik sta al 4 jaar bij Veldhuisen, super stal, aardige mensen en in overleg kan er veel.
Zou zeggen, kom gewoon eens kijken....en maak je eigen keuze.

In de winter idd 2 uurtjes op paddock volgens een schema maar met kou, regen etc vinden ze er toch niks aan meestal in de praktijk ( op de wei grazen ze nog) .En je kunt zelf je paard na 16.00 uur nog extra in de paddock zetten.
Zomer de wei.... 09.00 uur naar buiten en einde dag naar binnen....
3x per dag hooi, en idd half 6 laatste ronde maar genoeg voor de hele avond, mijn paard eet het niet eens op.
Ik vind het een erg fijne stal, al gebruik ik de faciliteiten amper, ik rij altijd buiten...


Met alle respect voor jou word ik gewoon verdrietig als ik dit lees....
En waarom benoem ik dat dan hier ook nog?
Omdat ik toch hoop dat er mensen zijn die in gaan zien dat het niet acceptabel is je paard te huisvesten op deze wijze.

Ik kies ervoor mijn paard het jaar rond samen met andere paarden in een paddock te laten leven. Natuurlijk zijn hier ook meningen over. De 1 zou graag nog meer ruimte zien voor 7 paarden. Maar die van ons hebben 50m2 per paard ter beschikking en kunnen kiezen wel of niet bij de anderen te staan. Hij kan kiezen om op zand of stenen te staan. Onder een afdak/in stal of onder de blote hemel. Kiezen wanneer hij eet omdat er gedurende meerdere uren hooi is.

Natuurlijk blijft ook dit in principe een stal. Hij kan er namelijk niet uit want er staat een hek en kan niet zomaar even een paar km gaan struinen. Ja dat vind ik wel jammer. Maar ik hou mijn blik open voor verbeteringen en die worden doorgevoerd op de boerderij. Wij hebben geluk met een stalhouder die echt natuurlijk denkt en hier ook enorm in groeit.
Aan mij is het om dus te zorgen dat ik wel de afwisseling bied en mijn pony niet dagenlang alleen maar in de paddock staat. Dat vind ik zielig. Ondanks al die ruimte.
Ik denk dat dit de eerste en belangrijkste behoeftes zijn die je zou moeten bieden.

Als iemand wil komen kijken hoor ik het graag! Ik ben heel trots op wat wij hebben neer gezet en hoop echt op een verandering qua huisvesting voor onze geliefde viervoeters.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 11:08

Hey Fluffy,
Ik weet dat we het in t verleden wel eens oneens zijn geweest (volgens mij voornamelijk op details :D) en misschien kun je me nog steeds wel wurgen, maar ik wil je toch even laten weten dat ik het met je bovenstaande post eens ben! *\o/*

Soms is het roeien met de riemen die je hebt, maar zeven maanden per jaar niet meer dan 2 uurtjes per dag naar buiten is imo (en de jouwe ;) ) echt niet meer te verantwoorden.

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 14:18

Ik ben vandaag op HPS in Aalsmeer geweest.
Het ziet er allemaal geweldig netjes uit, maar jeetje wat ben ik daar terug gekomen met een naar gevoel.

Op de website kon ik het niet echt terug vinden, maar nu dus wel gezien.

Paard komen alleen op de paddock als de eigenaar er is. Als je extra betaald worden ze dagelijks in de stapmolen gezet en verder staan ze het hele winterseizoen binnen!

In de zomer hebben ze allerlei kleine weitjes gemaakt, hier staan ze met z'n 2e in. (Ik vind het al weinig voor 1) hier komen ze in de zomer 1 a 2 uurtjes per dag op.
Want nouja, na 2 uur zijn ze het ook echt wel zat op zo een klein stukje staan.

Sorry maar ik kan niet geloven dat je bewust denkt dat dit een goed paard waardig leven is. :n

Daar betaal je dan een start tarief van 425 pm voor.

darkadia

Berichten: 5256
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:56

HPS is heel mooi en veel luxe voor de ruiter, maar ik zou m'n paard er idd ook niet willen zetten. Die zou er niet gelukkig zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 16:16

KellyR schreef:
Ik ben vandaag op HPS in Aalsmeer geweest.
Het ziet er allemaal geweldig netjes uit, maar jeetje wat ben ik daar terug gekomen met een naar gevoel.

Op de website kon ik het niet echt terug vinden, maar nu dus wel gezien.

Paard komen alleen op de paddock als de eigenaar er is. Als je extra betaald worden ze dagelijks in de stapmolen gezet en verder staan ze het hele winterseizoen binnen!

In de zomer hebben ze allerlei kleine weitjes gemaakt, hier staan ze met z'n 2e in. (Ik vind het al weinig voor 1) hier komen ze in de zomer 1 a 2 uurtjes per dag op.
Want nouja, na 2 uur zijn ze het ook echt wel zat op zo een klein stukje staan.

Sorry maar ik kan niet geloven dat je bewust denkt dat dit een goed paard waardig leven is. :n

Daar betaal je dan een start tarief van 425 pm voor.


En dan heb je het over een stal die nog niet zo lang bestaat. Je zou toch zeggen dat men inmiddels beter weet.

KellyR

Berichten: 1519
Geregistreerd: 23-02-15

Re: Pensionstalling amsterdam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:08

@nikass, er werd me gewoon verteld dat er niet meer ruimte is dus dat ze het er maar mee moeten doen. Je zou het inderdaad denken dat men beter weet, maar er staat zo een 70 man die anders geloofd :n Waarom bouw je daar überhaupt een stal dan. Maar goed, ogen dicht en weer door.

@Darkadia, ja absoluut. Ik zou het geld er best voor over hebben om op zo een stal te staan, alleen wil ik dan wel dat mijn paard buiten komt. Ideaal, ze hebben zelfs een douche ruimte. Dan kan je makkelijk even voor je werk langs gaan als je bijvoorbeeld later moet beginnen. Of nog even snel langs als je op door reis bent.
Hopen dat dat er ooit nog komt (met net zoveel uitrij mogelijkheden!)