Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:22

Ik kende Peter persoonlijk vanuit de menwereld en toen was hij taaltechnisch al niet zo sterk. Nu nog niet geloof ik :+

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 23:37

Ach lekker boeien als hij paard technisch maar sterk is ;)

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 00:05

Karin_deB schreef:
Bij Stal Petrideko zie ik ze ook altijd zonder eten in de paddock staan. Kan ik mij uiteraard ook in vergissen maar ik rij er toch regelmatig langs op verschillende tijden omdat ik er in de straat woon.
Ken ze verder niet dus kan er verder niet over oordelen.


Dat klopt hoor. Er wordt niet gevoerd in de paddocks. Althans, niet in de tijd dat ik er stond.

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 01:56

NdV74 schreef:
Karin_deB schreef:
Bij Stal Petrideko zie ik ze ook altijd zonder eten in de paddock staan. Kan ik mij uiteraard ook in vergissen maar ik rij er toch regelmatig langs op verschillende tijden omdat ik er in de straat woon.
Ken ze verder niet dus kan er verder niet over oordelen.


Dat klopt hoor. Er wordt niet gevoerd in de paddocks. Althans, niet in de tijd dat ik er stond.


Dat is voor mij dus een no go, dat vind ik gewoon niet acceptabel voor dierenwelzijn.
Beekdal gaf vroeger ook gewoon hooi in de paddock maar dat is al heel lang geleden.

Ik vind het gewoon niet kunnen, paarden zo lang zonder ruwvoer maar zo lang mensen zonder paardenverstand en zonder enige kennis van zaken dat accepteren kunnen stadhouders gewoon voortdoen.

Snap het wel, onder de prijs blijven en dan inboeten op welzijn, een koud bloed trekt dat wel en heeft er misschien zelfs vast baat bij maar dat gaat niet voor alle paarden op.

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:09

Mijn koudbloed trekt dat absoluut niet. Zo heb ik op een stal gestaan waar ze onbeperkt hooi kregen. Behalve als ze s a vonds op stal gingen. Dan sliepen de paarden en aten ze niet :7

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 08:17

Percy schreef:
Snap het wel, onder de prijs blijven en dan inboeten op welzijn, een koud bloed trekt dat wel en heeft er misschien zelfs vast baat bij maar dat gaat niet voor alle paarden op.


Sorry? Met alle respect, maar ook een koudbloed mag niet uren zonder ruwvoer staan hoor... Dat ze makkelijker dik worden (en ook dat niet eens allemaal!), betekent dat ze armer gevoerd moeten worden, niet dat ze minder voer moeten krijgen. Als je minder wil voeren, voer je uit een slowfeeder - zodat ze niet uren zonder staan, maar wel minder binnenkrijgen. Ook die krijgen gewoon maagzweren hoor...
Ik vind langere tijd geen ruwvoer onacceptabel! Mijn haflinger (ja, zo'n koudbloed dus) staat overdag op de weide, daar kan ze wel knabbelen, maar echt veel staat er natuurlijk niet nu in december. Eind van de middag komt ze binnen, krijgt ze een bult hooi, rond middernacht nog een bult hooi en s ochtends om 7 uur weer. Bij iedere voerbeurt krijgen de paarden ook krachtvoer/vitaminekorrel. Dan rond 9/ half 10 gaan ze de wei op. Als ze zouden zeggen 'de koudbloeden krijgen een voerbeurt minder want die hebben t niet nodig', zou ik toch meer dan een beetje stampij maken....

Percy

Berichten: 12074
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:46

Ik bedoel niet dat ze dan maar uren zonder hooi moeten staan, absoluut niet.

Ik bedoel meer het dag en nacht buiten blijven met kouder weer. Mijn Tinkers hebben daar absoluut geen probleem mee, de warmbloeden die ik had konden daar veel slechter tegen.

Had het niet duidelijk geschreven, Sorry.

Ik heb op een stal gestaan waar ze tegenwoordig de hele dag zonder hooi op de paddock staan en dat vind ik beslist onacceptabel. Toen ik daar kwam in 2003 ging het er heel anders aan toe.

Is een stal in deze regio. Andere stal waar mijn dochter later haar wedstrijd paarden heeft gezet geeft hooi in slowfeeders op de paddock. Daarom bewust voor die stal gekozen.

Toen ze aan huis stonden gaf ik ook onbeperkt hooi en mijn huidige tinker staat in een mini kudde met de Tinkers van een vriend samen met mijn welshje en die hebben ook onbeperkt de beschikking over hooi. Alleen staan degenen die wat gevoeliger zijn voor bevangenheid op een arme wei.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 15:48

@percy ah op die manier, helder!

_Nynkeeee_

Berichten: 61
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:01

Hi allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een geschikte stalling en heb de meeste stallen uit dit topic meegenomen maar heb nog steeds niks passend gevonden. Deels omdat het niet aansluit bij mijn wensen en als het dan wel aansluit dan hebben ze niet genoeg stallen vrij. Ben namelijk voor 5 paarden op zoek, maakt het er niet echt makkelijker op :D

Ben op zoek naar:
- Binnenbak
- Liefst minimaal 8 uur weidegang, in de winter paddock met slowfeeder prima
- Ruime en liefst open stallen
- Goede kwaliteit hooi of de mogelijkheid hebben om dit zelf in te kopen
- Alles op een afstand van ongeveer 30 min rijden vanaf Tilburg

Verder sta ik open voor vol, half pension of zelf iets huren. Sta nu ergens vol pension maar loop alsnog elke dag hooinetten te vullen en zelf de stal bij te houden.
Weet iemand nog een plek die ik over het hoofd heb gezien?

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:34

Er stond pas op marktplaats een stal in oosteind. Hele dagen buiten veel ruwvoer. De advertentie is eraf en weet niet meer waar het was. Iemand een idee?

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:40

Stal gratia of beekdal in oosteind? die hebben er beide opgestaan..

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:11

Mariposa11 schreef:
Stal gratia of beekdal in oosteind? die hebben er beide opgestaan..


Nee beide niet. Maar kom er dus niet achter welke het wel was. Goede faciliteiten en 300 euro per maand had een bericht gestuurd.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:17

Tooske schreef:
Mariposa11 schreef:
Stal gratia of beekdal in oosteind? die hebben er beide opgestaan..


Nee beide niet. Maar kom er dus niet achter welke het wel was. Goede faciliteiten en 300 euro per maand had een bericht gestuurd.


http://link.marktplaats.nl/m1486770040? ... nt=app_ios

Deze toevallig ook niet? Die is er geregeld af maar dan weer op.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:38

Dat is stal beekdal.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 23:38

Tooske schreef:
Dat is stal beekdal.

Oh oja :o

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-19 12:19


Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:31

Ik ben niet bekend in deze regio, maar wellicht dat we erheen gaan verhuizen dus aan het orienteren. Ik heb het topic doorgelezen, maar zie weinig over de Raakeindse Hoeve. Wat zie ik over het hoofd als nadelen van deze stal? Ze komen de hele dag buiten, hebben een binnenbak en stalgeld is onder de 300 euro.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 19:50

Breek m'n bek niet open over Raakeind :=
Toen ik daar wat paarden reed, kwamen ze zelden buiten, zonder structuur eigenlijk. Of meteen op een volle wei dat de helft koliek had. Stallen zijn ook erg donker en worden eens in de week uitgemest.
Toen had je achteraan nog een stuk zelf service met eigen land waar je met andere samen alles kon regelen maar of dat er nog is weet ik niet.
Momenteel zit er een handelstal bij in maar zo er ik weet is het nog van dezelfde eigenaar.

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 23:41

casperzazoe schreef:
Breek m'n bek niet open over Raakeind :=
Toen ik daar wat paarden reed, kwamen ze zelden buiten, zonder structuur eigenlijk. Of meteen op een volle wei dat de helft koliek had. Stallen zijn ook erg donker en worden eens in de week uitgemest.
Toen had je achteraan nog een stuk zelf service met eigen land waar je met andere samen alles kon regelen maar of dat er nog is weet ik niet.
Momenteel zit er een handelstal bij in maar zo er ik weet is het nog van dezelfde eigenaar.


Ook niet zo over te spreken, ze staan op een nog kleiner stuk een postzegel, binnenbak was toen net zo koud als buiten (gat in het dak). Maar opzich wel prima tijd gehad!

Ladyson

Berichten: 3222
Geregistreerd: 03-01-10
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 13:44

Oh, dat klinkt ook allemaal niet zo fantastisch nee..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 08:08

Ladyson schreef:
Ik ben niet bekend in deze regio, maar wellicht dat we erheen gaan verhuizen dus aan het orienteren. Ik heb het topic doorgelezen, maar zie weinig over de Raakeindse Hoeve. Wat zie ik over het hoofd als nadelen van deze stal? Ze komen de hele dag buiten, hebben een binnenbak en stalgeld is onder de 300 euro.


kennis is daarheen verhuisd, ja, er is een binnenbak, ja er is wei... Mesten gebeurt eens per week, verder wel opgestrooid tussendoor. Ruwvoer is niet heel veel wat ze krijgen - ik zou het écht te weinig vinden. Weidegang is niet gestructureerd en er zit inderdaad een handelsstal bij in.
Als je het over 'vertrouwen' hebt: kennis heeft alleen kopie van haar paspoort daar op stal gelaten en het origineel thuis liggen. Ze zegt 'ja, het is een handelsstal, met een beetje louche reputatie, als er iets gebeurt en mijn paspoorten liggen daar, vertrouw ik niet dat mijn paarden niet ineens verdwenen zijn'. Dus nee, ik zou daar niet heen gaan ;)

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 09:42

Ladyson schreef:
Ik ben niet bekend in deze regio, maar wellicht dat we erheen gaan verhuizen dus aan het orienteren. Ik heb het topic doorgelezen, maar zie weinig over de Raakeindse Hoeve. Wat zie ik over het hoofd als nadelen van deze stal? Ze komen de hele dag buiten, hebben een binnenbak en stalgeld is onder de 300 euro.

Ik ben er zo’n 1,5 jaar geleden gaan kijken, voor ik naar onze huidige stal verhuisde. Erg donkere stallen, slechte bodems en vond alles een beetje viezig en smoezelig. Had er geen prettig gevoel. En op zondag gaan de paarden niet naar buiten, voor mij een no go.

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:21

Pure armoe, die stal. Stallen zijn vies en muf, kwaliteit ruwvoer beneden alle peil en ik hoor ook vaak dat de paarden niet volgens afspraak buiten komen. Weides zijn veel te klein, althans toen ik er was een jaar of 5 terug. Eigenaresse van de stal heb ik ook geen prettig gevoel bij.

Nyaleti

Berichten: 6144
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 13:57

Zo te horen zit dezelfde eigenaar er nog in :+ jammer dat er niks verbeterd is. ze hebben in principe een mooie locatie en lekker dicht bij het bos.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 08:02

casperzazoe schreef:
Zo te horen zit dezelfde eigenaar er nog in :+ jammer dat er niks verbeterd is. ze hebben in principe een mooie locatie en lekker dicht bij het bos.


Ja, de locatie is echt handig gelegen, en er valt echt wel iets van te maken daar. Met een eigenaar met een andere mentaliteit.