Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mamabird
Berichten: 924
Geregistreerd: 02-04-07

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:07

Ik weet niet of het mag via dit topic, maar mocht er iemand nog een stal zoeken vlakbij het Liesbos met een goede buitenbak, elke dag buiten (winter/ natte bodem:paddock met slowfeeder), box met buitenluik, onbeperkt ruwvoer enz. De topicstarter staat bij mij op stal .
Meer info via PB

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:56

Ik ben ook op zoek naar een stal omgeving rijsbergen, Breda, Etten leur. Wat ook geschikt is voor een wat oudere pony. Waar hij dagelijks buiten komt en snachts op stal. Graag met goed hooi.
En het liefst vlakbij bos

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 16:34

mamabird schreef:
Ik weet niet of het mag via dit topic, maar mocht er iemand nog een stal zoeken vlakbij het Liesbos met een goede buitenbak, elke dag buiten (winter/ natte bodem:paddock met slowfeeder), box met buitenluik, onbeperkt ruwvoer enz. De topicstarter staat bij mij op stal .
Meer info via PB

Je hebt een pb :)

xxRomyvl
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:48

Hallo allemaal !

Ik ben ook opzoek naar een stalling omgeving Breda , teteringen , terheijden etc.
Het betreft een jonge haflinger merrie van 4 die nog doorgereden moet worden.
Zeggezicht in Terheijden staat helaas vol , maar dat is wel de manier van verzorging die ik zoek.


Er moet dus ruimte zijn om te longeren en een buitenbak die het hele jaar door gebruikt kan worden.
Verder vind ik ruwvoer en weidegang erg belangrijk!
Dus geen paddocks waar ze alleen in staan...

Is er iemand die nog iets weet ?
Ik heb echt niet veel luxe nodig want voorlopig zal er nog niet intensief gereden worden, wel is het fijn als er een bos in de buurt zit om daar te kunnen wandelen evt.

Niet speciaal een budget , gewoon een goed plekje is het belangrijkst! <3

xxRomyvl
Berichten: 8
Geregistreerd: 10-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 09:50

mamabird schreef:
Ik weet niet of het mag via dit topic, maar mocht er iemand nog een stal zoeken vlakbij het Liesbos met een goede buitenbak, elke dag buiten (winter/ natte bodem:paddock met slowfeeder), box met buitenluik, onbeperkt ruwvoer enz. De topicstarter staat bij mij op stal .
Meer info via PB


U heeft een pb!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-20 10:54

Zeggezicht werkt met wachtlijsten ...dus ik zou gewoon daar op de lijst zetten Romy.

Is wel echt leuke stal, heb er zelf nooit gestaan maar wel 2x op gesprek geweest.
Alle stallen hebben voor en nadelen en dus ook zeggezicht maar eigen paard hebben heeft ook nadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 01:10

Ter oriëntatie... iemand enig idee of er een leuke, gezellige, niet te grote stal is in de buurt van Oosterhout? Niet te duur... budget is nu nog nav oriëntatie en mogelijkheden bespreekbaar.
In de zomer de hele dag buiten (min. 6 uur niet alleen!), winter enkele uren in de paddock (met min. 1 maatje) en een evt stapmolen is prima. Goede buitenbak met evt verlichting of binnenbak met goede bodem. Iig genoeg weide en vol pension, evt zelf uitmesten is (nu nog) een overweging. Ik ben puur ter oriëntatie aan het kijken wat voor welke prijs het aanbod is. We hebben nu de paarden aan huis, maar ivm sloop/opbouw/andere doeleinde stallen zit er misschien een verhuizing aan te komen. Daarom wil ik wel veel zelf doen, omdat ik ondernemer ben zou het fijn zijn als er gevoerd word (en evt uitgemest, maar is nog bespreekbaar).

Edit: liefst echt in de directe omgeving van Oosterhout dus. Als ik voorbij Breda ben rij ik net zo lief door naar de plek waar ze nu staan (Rucphen). Gaat er mij meer om dat ik de afstand van een half uur naar een kwartier zou kunnen brengen.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:01

Zag deze voorbij komen op fb. Ziet er netjes uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 20:51

Als het adres klopt zoals ik het gevonden krijg, weet ik waar het zit en dat ziet er heel netjes uit van buiten! Straat oversteken en je zit in de Chaamse bossen :j

Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:48

Misschien niet helemaal het juiste topic maar aangezien iedereen hier uit de buurt komt, probeer ik het toch even.

Kan er iemand een goede DA aanraden?
Ik zoek eigenlijk een echte paardenarts, 2e lijns kliniek evt.
Ik zit in de knoop met wat ik met mijn bejaarde paard moet doen. Hij reageert niet meer goed op de medicatie voor zijn Cushing, maar eraf halen is ook vragen om ellende. Helaas is er echt een gebrek aan kennis bij veel dierenartsen over deze ziekte. Het zou fijn zijn als de DA verder kijkt dan standaard medicatie en evt 'natuurlijke' supplementen kan aanraden.

Paard staat in Gilze maar ben uiteraard wel bereid om meer te betalen voor voorrijkosten. Ik zit al jaren tevreden bij een grote kliniek in Chaam maar vind hem soms overkomen als een botte veearts. Ik kan zijn antwoord hierover ook nu al raden; "ja probeer het maar.."

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:49

Paardenpraktijk West Brabant?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 11:50

Ik zit zelf bij praktijk Equidoc al jaren. Jonge artsen, ik vind het fijne meiden (is natuurlijk altijd persoonlijk). De meeste van mijn stalgenoten hebben diezelfde dierenartsen. Andere stalgenoten zitten bij DierNArtsen en Langerwerf.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:27

Equidoc zijn idd fijne dierenartsen.

Alpha89

Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 12:34

Ik laat meestal Parmentier uit België komen :)

Zowel ik als veel van mijn stalgenoten zijn niet tevreden over DierNartsen uit Oosteind

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:39

Langewerf in Oosteind?

meintje

Berichten: 1834
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: Waterlandkerkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 13:44

Als je iemand zoekt die verder kijkt dan de standaard medicatie zou je ook de Silverlinde kunnen contacteren. Zij werken ook samen met reguliere dierenartsen.

Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 14:21

Bedankt voor jullie reacties :)
DierNartsen niet, daar heb ik hele slechte ervaringen mee met stage.
Langewerf was ik even vergeten, ik dacht dat die ook nog wel van de oude garde waren? Wat eenvoudig denken soms?
Equidoc herken ik wel ken gezicht, ik ga die eens bellen!

De Silverlinde is een goede! Misschien dan eerst een dierenarts laten langskomen en pijn veroorzaakt door iets anders, laten uitsluiten. Ik gok dat een gewoon consult erg aan de prijs is?

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:08

Vind dat visdonk er ook wel veel kennis van heeft hoor. Vooral maarten.
Verder zijn ze bij equidoc ook vrij goed.

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 19:24

Qua kliniek is de visdonk idd ook echt goed en fijne communicatie..

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 20:49

Ik zou ook zeggen DierNartsen wat was daar het probleem als ik vragen mag?

Allegra

Berichten: 2451
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Biesbosch

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 09:21

Ik heb met dierNartsen ook geen goede ervaringen helaas. Voor dingetjes als enten enzo prima, maar bij een echt probleem laat ik ze niet meer komen. Een paard hebben ze een half jaar laten lopen met glaucoom en maanblindheid wat een iets a-typisch beeld gaf, verkeerde druppels en behandeling omdat het zeker weten het hoornvlies was en niks van binnen. Uiteindelijk ben ik ermee naar de Visdonk gegaan, nog geen kwartier binnen geweest, oogdruppels mee en met twee weken was het helemaal weg. Een andere keer paard met koliek, s middags was ie zogenaamd klinisch nog te goed al voelde ze wel dat de darm baloonvormig was en naar achteren was verplaatst. Darmonstpanners en pijnstiller erin. Ik s nachts terug, paard slecht, opnieuw hun erbij, die da zei nou als ze vanmiddag dat al voelde was er eigenlijk al geen hoop meer. Midden in de nacht paard op de trailer en naar de kliniek voor een echo, daar laten inslapen helaas. Als ik dit s middags al had geweten had ik hem toen al laten gaan. Maar hij was 'klinisch nog zo goed'.

De Visdonk vind ik wel erg goed. Dat oogprobleem waar ze zo uit waren, ook weleens een paard met vage bewegingsklachten heen gebracht voor foto's etc en altijd heel fijn geholpen en goed advies gekregen.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:41

Ik ga ook zeer zeker in voorgaande adviezen mee en zou gaan voor Dierenhospitaal Visdonk!
Vragen naar Maarten die heeft veel ervaring en zeker ook met cushing.

Selente
Berichten: 1863
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:31

Jan Mertens, komt uit Belgie maar is echt heel erg fijn. Super direct en je weet meteen waar je aan toe bent.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 18:25

Zeer zeker Dierenhospitaal Visdonk. Ben er al 25 jaar zeer tevreden over, ik heb Mark van der Harst als dierenarts echt een fijne arts!

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 23:16

Ik zoek tussen roosendaal en Sprundel een 24/7 buiten plek (met schuilstal/-mogelijkheden), waar voordroog of nat hooi gevoerd (kan) wordt(en).
Een stal en/Of droog hooi is helaas GEEN optie meer ivm dampigheid/copd.