Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 09:02

Jammer, voldoet ( op de website ) wel aan de eisen van de vrager. Als de goede uitvoering ontbreekt houd het al snel op.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 14:57

Tijdelijke stalling is natuurlijk ook een optie,of de stal nou slecht of heel slecht is.

En overal heb je mensen en voor en tegen een stal

Als ik nu moet spoed weg zou moeten zou ik wellicht stallen op Galderzicht of Manege Belle in Etten-Leur
Die gaat stoppen met manege en alleen pensionstalling doen, komen niet hele dag buiten

De hoge brug nieuwe eigenaar groot verloop maar voldoende plek

Verder zou ik me op de wachtlijst zetten bij Rolling in Alpen-Chaam deze stal staat nog niet in dit topic en is ook vol

Ik sta nog steeds prima waar ik sta

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 15:08

Als tijdelijke stalling is misschien Stal de Chaamse bossen te overwegen.
Ze hebben uitloopstallen dus toch buiten maar niet echt de beweging. Geen idee hoe het zit kwa weidegang / paddock in de winter.
Het is denk ik niet wat je zoekt maar zag laatst dat ze nog promoten dus ze hebben wel plek vermoed ik.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:35

Nyaleti schreef:
Als tijdelijke stalling is misschien Stal de Chaamse bossen te overwegen.
Ze hebben uitloopstallen dus toch buiten maar niet echt de beweging. Geen idee hoe het zit kwa weidegang / paddock in de winter.
Het is denk ik niet wat je zoekt maar zag laatst dat ze nog promoten dus ze hebben wel plek vermoed ik.

Begreep dat zij stoppen/zijn gestopt met pension
Laatst bijgewerkt door vaaleriee op 14-10-23 16:37, in het totaal 1 keer bewerkt

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:36

tita schreef:
Tijdelijke stalling is natuurlijk ook een optie,of de stal nou slecht of heel slecht is.

En overal heb je mensen en voor en tegen een stal

Als ik nu moet spoed weg zou moeten zou ik wellicht stallen op Galderzicht of Manege Belle in Etten-Leur
Die gaat stoppen met manege en alleen pensionstalling doen, komen niet hele dag buiten

De hoge brug nieuwe eigenaar groot verloop maar voldoende plek

Verder zou ik me op de wachtlijst zetten bij Rolling in Alpen-Chaam deze stal staat nog niet in dit topic en is ook vol

Ik sta nog steeds prima waar ik sta

Nouja, een tijdelijke stal die slecht of heel slecht is zou voor mij toch echt geen optie zijn. Als de basis verzorging voor mijn paard niet goed is…

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 16:41

Als je weg moet dan moet je weg

Op een van mijn stallen werd pensionpaard aan hek vast gezet
Ze moest binnen 24 uur weg en ze dacht dat ie het niet meende

Maar echt beest stond aan hek heb haar gebeld en ze is alles gaan regelen

Dus als je moet is iets “slechts” ook tijdelijk best
Bovendien echt slecht weet niet of dat is in Nederland moet je eens naar India of Pakistan gaan

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:45

tita schreef:
Als je weg moet dan moet je weg

Op een van mijn stallen werd pensionpaard aan hek vast gezet
Ze moest binnen 24 uur weg en ze dacht dat ie het niet meende

Maar echt beest stond aan hek heb haar gebeld en ze is alles gaan regelen

Dus als je moet is iets “slechts” ook tijdelijk best
Bovendien echt slecht weet niet of dat is in Nederland moet je eens naar India of Pakistan gaan


Ja hehe, nogal appels met peren vergelijken. Net zo’n dooddoener als ‘er is overal wel wat’. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar door een aantal verhuizingen er wel achter dat op zoveel stallen de basis al niet op orde is. Ook al is het tijdelijk, gewoon geen optie. Zoals een hoge brug bijvoorbeeld.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 16:47

Trouwens kijk even op MP

Stal pedriko heeft plek Rijsbergen
Stal bij galderse meren ook

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-23 16:50

vaaleriee schreef:
tita schreef:
Als je weg moet dan moet je weg

Op een van mijn stallen werd pensionpaard aan hek vast gezet
Ze moest binnen 24 uur weg en ze dacht dat ie het niet meende

Maar echt beest stond aan hek heb haar gebeld en ze is alles gaan regelen

Dus als je moet is iets “slechts” ook tijdelijk best
Bovendien echt slecht weet niet of dat is in Nederland moet je eens naar India of Pakistan gaan


Ja hehe, nogal appels met peren vergelijken. Net zo’n dooddoener als ‘er is overal wel wat’. Natuurlijk zijn er uitzonderingen maar door een aantal verhuizingen er wel achter dat op zoveel stallen de basis al niet op orde is. Ook al is het tijdelijk, gewoon geen optie. Zoals een hoge brug bijvoorbeeld.



Jij bent wel slechte graadmeter hoor …. :P bedoel je hebt aardig wat stallen versleten
Vind echt niet kunnen om de hoge brug af te zeiken als je er zelf niet gestaan hebt

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 16:54

Ga je lekker Tita? Je kent me niet eens, hele rare opmerking weer. 4 verschillende stallen in 8 jaar, poeh poeh. Heftig ja.
Ik zeik de hoge brug niet af, ik benoem feiten. Zou je ook eens kunnen proberen voordat je een poedersuiker opmerking maakt.

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 17:20

Bedankt voor de reacties! Ik ga alle opties straks even bekijken :)
De plekken die ik hier in de omgeving zelf tegenkom zijn toch echt vooral pensionstallen waar paarden maar beperkt buiten komen. Voor mij is 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer echt het belangrijkste.
Een tijdelijke stalling is echt mijn allerlaatste optie, omdat ik liever niet de stress wil van het constant verhuizen. Mijn paard staat nu net geen maand op deze plek, en ik wil niet weer ergens een korte tijd staan :(
Ik heb een maand de tijd gekregen om een nieuwe plek voor hem te zoeken, dus het is niet dat hij nú weg moet, maar wel op redelijk korte termijn.

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-23 18:08

vaaleriee schreef:
Nyaleti schreef:
Als tijdelijke stalling is misschien Stal de Chaamse bossen te overwegen.
Ze hebben uitloopstallen dus toch buiten maar niet echt de beweging. Geen idee hoe het zit kwa weidegang / paddock in de winter.
Het is denk ik niet wat je zoekt maar zag laatst dat ze nog promoten dus ze hebben wel plek vermoed ik.

Begreep dat zij stoppen/zijn gestopt met pension


Oh huh? Ze zijn enorm aan het opknappen. Weet jij wat ze dan gaan doen? Ik vermoed richting proffesionele springstal setting?


Annikoe: lastige situatie. Dan is een tijdelijke stal nog minder een optie ja. Ik zou in jouw geval (omdat 24/7 buiten niet vaak is bij grote stallen) op lokale FB groepen gaan posten.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 09:08

Geen idee! Ze hebben het prachtig verbouwd, ik stond er toen het nog stal meeuwesen was. Dat was al geen lelijke of vervallen stal maar het is nu helemaal mooi geworden :)

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-23 17:30

De Berg Hoeve in Oudenbosch voldoet aan je wensen en eisen. Ik weet alleen niet of het niet te ver rijden is. Verder zie ik regelmatig een advertentie van een pp in oprichting in Rucphen langskomen. Misschien is dat iets?

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 10:18

Mrijn schreef:
De Berg Hoeve in Oudenbosch voldoet aan je wensen en eisen. Ik weet alleen niet of het niet te ver rijden is. Verder zie ik regelmatig een advertentie van een pp in oprichting in Rucphen langskomen. Misschien is dat iets?


Oudenbosch is voor mij bijna een uur rijden, dat is helaas te ver…
Ik ben gisteren inderdaad gaan kijken bij een plekje in Rucphen, en woensdag ga ik nog ergens kijken in Baarle-Nassau. Het blijft toch altijd een lastige zoektocht, je weet vaak pas of iets goed is/voor jou en je paard werkt als je er al staat.

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 20:39

Hoi!

Voor een vriendin plaats ik hier een zoekertje. In omgeving van Breda gezocht een stal waar ze 6/8u buiten komen, voldoende ruwvoer krijgen natuurlijk en een fijne buitenbak en groot voordeel als er een binnenbak(je) aanwezig is voor slecht weer. Bijvoorbeeld alleen longeren qua formaat ook een optie. Door de weeks volpension en in het weekend wel wat ruimte om eventueel dingen zelf te doen. Blijkt nogal moeilijk te vinden te zijn dus misschien dat hier iemand iets weet :)

Annikoe

Berichten: 1102
Geregistreerd: 19-09-16
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 23:57

Robin_Rikkie schreef:
Hoi!

Voor een vriendin plaats ik hier een zoekertje. In omgeving van Breda gezocht een stal waar ze 6/8u buiten komen, voldoende ruwvoer krijgen natuurlijk en een fijne buitenbak en groot voordeel als er een binnenbak(je) aanwezig is voor slecht weer. Bijvoorbeeld alleen longeren qua formaat ook een optie. Door de weeks volpension en in het weekend wel wat ruimte om eventueel dingen zelf te doen. Blijkt nogal moeilijk te vinden te zijn dus misschien dat hier iemand iets weet :)


Ik heb een advertentie voorbij zien komen bij Woodcroft Stables, misschien is dat iets?

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 09:58

Ik woon vlakbij Woodcroft in Rijsbergen. Ken het zelf niet maar een kennis staat er en die is erg tevreden!

Twister_mini
Berichten: 1
Geregistreerd: 18-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 15:41

Stalling in Prinsenbeek is erg fijn!
Echter heb ik ook op een paddock paradise in breda gestaan, deze raad ik niet aan. De plek zelf is ideaal, alleen de stalhouder niet helaas. Erg zonde van het plekje. Ik ken meerdere mensen die er weg zijn gegaan om dezelfde reden als mij....

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 16:03

Twister_mini schreef:
Stalling in Prinsenbeek is erg fijn!
Echter heb ik ook op een paddock paradise in breda gestaan, deze raad ik niet aan. De plek zelf is ideaal, alleen de stalhouder niet helaas. Erg zonde van het plekje. Ik ken meerdere mensen die er weg zijn gegaan om dezelfde reden als mij....



Prinsenbeek heeft meerdere stallingen dus deze post zegt niet zoveel.
Iig zijn er genoeg stallen
De bekendste die geregeld boxen heeft is Jansen ….. het is een nette accommodatie

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 11:14

Twister_mini schreef:
Stalling in Prinsenbeek is erg fijn!
Echter heb ik ook op een paddock paradise in breda gestaan, deze raad ik niet aan. De plek zelf is ideaal, alleen de stalhouder niet helaas. Erg zonde van het plekje. Ik ken meerdere mensen die er weg zijn gegaan om dezelfde reden als mij....


Daar heb ik jaren geleden ook gestaan met mijn pony. Dus met nieuwe eigenaar is t niet veel beter geworden , begrijp ik !!

ligtbeam
Berichten: 32
Geregistreerd: 04-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:22

Hoi hoi,

Ik ben zelf rustig op zoek naar een stalling in omgeving Breda (straal van 20 km daaromheen is ook mogelijk).
Ik ben echt op zoek naar een 24/7 buiten plek met schuilstal mogelijkheden. Het liefst in paddock paradise variant. Mijn harde eis is dat er suikerarm hooi gevoerd wordt en het paard niet verplicht op het gras hoeft, als snack kan wel. Daarnaast is droge voeten een must, of dat de natheid snel wegtrekt. Een fijne bak (hoeft geen 20x40 te zijn maar wel een waar je een beetje fatsoenlijk in kan werken) is prettig, evenals de mogelijkheid tot uitrijden. Er kan meegeholpen worden in het mestschema, het liefst 1 x p/w, voor het juiste plekje kan 2x p/w ook.
Ik verbaas mij enorm over het feit dat er ook in deze regio nog zoveel traditionele pensionmogelijkheden zijn. Ik houd uiteraard ook fb en marktplaats in de gaten maar ben ook gevoelig voor sfeer dus die moet ook echt prettig zijn op een stal.

Dusja1

Berichten: 364
Geregistreerd: 02-02-14

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 22:43

Ik heb vanaf mei plekjes vrij voor Shetlanders.
2 opties:
Volpension 24/7 buiten op de weide met beperkt gras, onbeperkt hooi en een ruime schuilstal met vlas. Stroom en water aanwezig. Volledig omheind met heras hekwerk dus er komt er geen een uit.

Optie 2 andere locatie:
24/7 buiten op de weide met voldoende beschutting van bomen, bijvoeren van hooi wanneer dat nodig is. Volledig shetlandproof omheind.

Amelie_vg
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-12-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-24 20:53

Hoi allemaal,

Ik ben voor mijn dressuurpaard rustig aan opzoek naar een nieuw plekje in de buurt van Oudenbosch. Ik heb geen maximum budget. Iemand tips?

Waar ik naar op zoek ben:

- hengsten MOETEN welkom zijn
- binnen- én buitenbak
-longeercirkel of mogelijkheid tot longeren in de bak
- goed geventileerde ruime stallen liefst met buitenluik
- paard moet mits het weer het toelaat naar buiten kunnen. Bij voorkeur in paddock/ weide maar stapmolen is evt ook nog een optie
-rust en ruimte op stal

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 00:16

Enige die me nu te binnen schiet is bij van Beek in de Wouwse Plantage.