Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 21:44

Annenas schreef:
Hoihoi!

Ik kom ook even meelezen, ga in januari in Dongen wonen en ben op zoek naar een stal in/rond Dongen. Paard staat nu aan huis dus liefst niet te ver weg (verwend....), daarnaast heb ik als enige eisen dat paardlief het jaar door overdag buiten komt en dat de bak ook met regenval te rijden is.
Alle plekjes die hieraan voldoen hoor ik graag!
Uiteraard heb ik het topic ook doorgelezen en al een aantal afspraken staan om eens te gaan kijken of die stallen wat voor ons zijn. :)


Stal gratia in oosteind.

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 16:04

Ik zie dat er veel vragen worden gesteld in dit topic. Wellicht is het voor sommige te ver rijden, wellicht voor andere niet. Ik sta momenteel de afgelopen 2,5 jaar met volle tevredenheid op The Pine Ranch. Er word goed gekeken naar wat de paarden nodig hebben, komen veel buiten (weiland en/of paddock), binnen en buiten gezet, uitgemest en opgestrooid, goed gevoerd, zeer ruime binnenbak waar zowel reining ruiter als reacreatief zijn lol op kan zonder elkaar in de weg te rijden, een stal waar ook gebouwd word dus de boel ligt niet stil of te verstoffen, alles is in goed overleg mogelijk, bos op stapafstand van zo'n 5 minuutjes.

Ik ben zelf helaas de afgelopen 9mnd erg weinig op stal maar kan mijn merrie met volle vertrouwen 'achterlaten'. Ze komt niets te kort wat op andere stallen waar ik gestaan heb (omgeving Rotterdam bijvoorbeeld) wel eens anders was :(
Ze heeft sociaal contact, kan lekker bewegen etc.

Erg tevreden dus wie weet ook voor mensen in dit topic een optie om eens langs te komen! :)

Bodiwi
Berichten: 142
Geregistreerd: 22-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:25

vaaleriee schreef:
Klopt. Maar dat er geen combi is van veel weidegang en goede kwaliteit ruwvoer en een goede (binnen) bak, vind ik persoonlijk echt bizar. Maarja, helaas is het zo hier in de regio. Gelukkig nu zelf wel zo'n plek gevonden maar uiteraard niet voor 240€.

Het is inderdaad te bizar voor woorden eigenlijk. Je betaalt zo €350 en dan krijgt je paard van dat voordroog troep te eten en staan ze in een paddock die amper groter is dan hun stal.

Ik heb mijn paarden aan huis en met slecht weer laad ik de boel op en rij ik naar een binnenbak. Toen ik ze nog niet aan huis had loste ik dat ook al zo op. Ook niet ideaal, maar destijds was de stal en de binnenbak in mijn woonplaats dus de reistijd was niet heel gek. Misschien is dat ook nog een overweging waard voor mensen met dit probleem.

Ik zie overigens bij de Roosberg nu vaker paarden buiten staan dan toen de vorige eigenaren er in zaten.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 14:30

Bodiwi schreef:
Het is inderdaad te bizar voor woorden eigenlijk. Je betaalt zo €350 en dan krijgt je paard van dat voordroog troep te eten en staan ze in een paddock die amper groter is dan hun stal.

Ik heb mijn paarden aan huis en met slecht weer laad ik de boel op en rij ik naar een binnenbak. Toen ik ze nog niet aan huis had loste ik dat ook al zo op. Ook niet ideaal, maar destijds was de stal en de binnenbak in mijn woonplaats dus de reistijd was niet heel gek. Misschien is dat ook nog een overweging waard voor mensen met dit probleem.

Ik zie overigens bij de Roosberg nu vaker paarden buiten staan dan toen de vorige eigenaren er in zaten.


Doen meer mensen inderdaad, ook vanuit onze stal. Zit een stal met binnenbak op kleine afstand, die kun je huren voor 10 of 15 euro per uur. Alternatief vanuit ons is de rijbak van de gemeente/ ponyclub,die is niet meer in gebruik, maar op dat terrein kun je wel rijden nog steeds op gras - doen er vanuit ons ook een paar als het bij ons té slecht is.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 20:25

Bodiwi schreef:
vaaleriee schreef:
Klopt. Maar dat er geen combi is van veel weidegang en goede kwaliteit ruwvoer en een goede (binnen) bak, vind ik persoonlijk echt bizar. Maarja, helaas is het zo hier in de regio. Gelukkig nu zelf wel zo'n plek gevonden maar uiteraard niet voor 240€.

Het is inderdaad te bizar voor woorden eigenlijk. Je betaalt zo €350 en dan krijgt je paard van dat voordroog troep te eten en staan ze in een paddock die amper groter is dan hun stal.

Ik heb mijn paarden aan huis en met slecht weer laad ik de boel op en rij ik naar een binnenbak. Toen ik ze nog niet aan huis had loste ik dat ook al zo op. Ook niet ideaal, maar destijds was de stal en de binnenbak in mijn woonplaats dus de reistijd was niet heel gek. Misschien is dat ook nog een overweging waard voor mensen met dit probleem.

Ik zie overigens bij de Roosberg nu vaker paarden buiten staan dan toen de vorige eigenaren er in zaten.


Ja echt te bizar. Ik heb zo ongeveer alle stallen in de omgeving bezocht maar bij de meeste komen de paarden in de winter helemaal niet buiten kwamen of alleen in de molen en als je paard echt geluk heeft, 2 uur in de paddock. Dat dit nog bestaat.

Mijn paard staat van dec tot april ook in een paddock die ik te klein vind maar wel 8 uur per dag en met goed hooi. Ik zie het liever anders maar hier in de omgeving is het gewoon treurig. Toen ik nog in Roosendaal woonde, vond ik de opties echt beter.

Ze staan idd vaker buiten nu bij de roosberg dan bij de vorige eigenaar maar ik rij er 2x per dag langs en alsnog staan ze grotendeels binnen en anders met z’n tweeën in een kleine paddock...

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:01

Inmiddels 3 stallen bekeken en elke keer dingen die dan achteraf heel erg tegenvallen: geen goed rijdbare bak (binnenbak is meer een loods zonder vloer ipv goede bodem), geen weidegang (wat wel online staat...). Ben ik nou zo kritisch of is het echt zo moeilijk...

Nyaleti

Berichten: 6138
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:10

Ik ben zo blij dat ik m'n paarden aan huis kan hebben.. we rijden dan wel altijd op gras en de stal is oud en valt half uit elkaar maar heb in iedergeval die ellende niet dat afspraken niet na worden gekomen of ze stiekem toch een aantal uur korter op de wei gaan dan afgesproken..
Vind het toch belachelijk dat we hier in Brabant, waar nog zoveel graslanden zijn, het al moeilijk is om je paard voldoende buiten te hebben en nog door kan trainen in de winter.
Zeker als ik het budget van sommige van jullie zie, schrik ik er toch wel van dat de 'ideale' stal hier toch niet bestaat..

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 20:13

Ik had een “perfecte” stal gevonden maar €350 per maand vind ik okey, alleen dan nog €12,50 extra per les van eigen instructrice moeten betalen vanwege inkomstenderving.. dan is het geen leuke hobby meer. Mocht iemand wel dat budget hebben: pb me maar want het zag er verder echt top uit!

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:30

Ik heb dan toch eindelijk mijn stal gevonden :) paard komt lekker de hele dag buiten en in de zomer op de wei ipv het hele jaar in een paddock. Een stuk rustiger dan op mijn huidige stal waar we soms met 6/7 man in de bak rijden, maar heb wel het springen er op in moeten leveren :o

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:34

xLianneeee schreef:
Ik heb dan toch eindelijk mijn stal gevonden :) paard komt lekker de hele dag buiten en in de zomer op de wei ipv het hele jaar in een paddock. Een stuk rustiger dan op mijn huidige stal waar we soms met 6/7 man in de bak rijden, maar heb wel het springen er op in moeten leveren :o


Mag ik vragen welke stal het geworden is? En of ze misschien nog een plekje hebben :D

xLianneeee

Berichten: 359
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:47

Dressuurstal in dongen :)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-11-19 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-19 21:53

xLianneeee schreef:
Dressuurstal in dongen :)



Volgens mij sta je hier nog maar heel kort en wilde je hier eerst niet staan.

Buiten rijden is matig
Springen was vroeger niet toegestaan in de bak
Bakhuur moet je betalen bij les andere instructie
En boven de 300€


Verder zou ik het wel fijn vinden als men zegt waarom ze de stal niet fijn vinden. En dat idee ben Ik dit topic gestart.
Posten met heb 3 stallen bezocht en het is niks, is gewoon nutteloos.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-11-19 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:14

Ik sta zelf ook in deze omgeving, maar bij een boer, geen officiële pensionstal.
Je moet even zoeken, maar zulke dingen zijn in de buurt van Teteringen, Oosterhout,Dorst zeker ook te vinden. Alleen gaat dit vaak via, via.
Ook een tip: laat zoveel mogelijk mensen in die omgeving weten dat je iets zoekt en wat je zoekt.
Geen luxe van een binnenbak vaak, maar wel een goede buitenbak, weidegegang/uitloop, mesten/voeren en een fijne prijs.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:46

tita schreef:
xLianneeee schreef:
Dressuurstal in dongen :)



Volgens mij sta je hier nog maar heel kort en wilde je hier eerst niet staan.

Buiten rijden is matig
Springen was vroeger niet toegestaan in de bak
Bakhuur moet je betalen bij les andere instructie
En boven de 300€


Verder zou ik het wel fijn vinden als men zegt waarom ze de stal niet fijn vinden. En dat idee ben Ik dit topic gestart.


Ruim boven de 300, 350 per januari a.s. zelfs. Eigen instructeur mag, moet je wel 10 euro aftikken elke keer. Springmateriaal niet aanwezig, hoewel ze wel bezig zijn met cavaletti materiaal. Echt springen nog steeds een no-go.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 14-11-19 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd op verzoek

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:49

€12,50 per keer eigen instructrice zelfs!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:51

Annenas schreef:
€12,50 per keer eigen instructrice zelfs!


Dat is dan ook al verhoogd weer, was een jaar geleden nog 10 begreep ik van een vriendin toen. Die er overigens met veel plezier staat hoor, paard verbetert daar enorm tov toen hij bij ons stond - die gedijt veel beter in het kleinschalige daar.

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:59

Ze gaat daar wel rap met de prijzen omhoog zeg. Een jaar geleden was het €337,50, nu dus al €350.

Het is daar prachtig, denk dat je er prettig staat, maar vond het, met wekelijks lessen, wel erg prijzig worden.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 09:08

Vaaleriee sta jij nog in Chaam?

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:09

tita schreef:
Vaaleriee sta jij nog in Chaam?

Yes!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 09:13

vaaleriee schreef:
Ze gaat daar wel rap met de prijzen omhoog zeg. Een jaar geleden was het €337,50, nu dus al €350.

Het is daar prachtig, denk dat je er prettig staat, maar vond het, met wekelijks lessen, wel erg prijzig worden.


Ja vond ik ook... als ze in 1 jaar van 337,50 naar 350 gaat... ná al ivm de belastingverandering het nodige erop gedaan te hebben... ik zou het niet aandurven, straks stijgt het écht boven budget uit voor je klanten (nou vind ik 350 al boven budget wel hoor) en dan nog inderdaad de lessen erop... Nope.

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:04

Tja en aan de andere kant is het aanbod van fatsoenlijke stallen zo klein in de buurt dat er denk ik toch wel genoeg mensen zijn die het neertellen...

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:24

Belgje wilt hier even volgen, ik woon net over de grens, heb momenteel mijn paard 24-7 op het land wegens zwangerschap, maar daarna wil ik terug naar een stal met binnenpiste.
Ik zoek dus meer rond de zuid-west kant van Breda.

Ik vind de prijzen nog best meevallen, want aan deze kant van de grens is 450 per maand doodnormaal...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 12:30

Seltje schreef:
Belgje wilt hier even volgen, ik woon net over de grens, heb momenteel mijn paard 24-7 op het land wegens zwangerschap, maar daarna wil ik terug naar een stal met binnenpiste.
Ik zoek dus meer rond de zuid-west kant van Breda.

Ik vind de prijzen nog best meevallen, want aan deze kant van de grens is 450 per maand doodnormaal...


Maar 'aan jullie kant van de grens' liggen prijzen voor alles anders: boodschappen zijn er duurder, huizen goedkoper, verzekeren goedkoper, pensionstallingen duurder ;) Vriendin heeft haar paard in Duitsland staan op een reining stal. Die tikt bijna 1000 euro per maand af voor stalling, weidegang, en wekelijks les. Wel stal met alle faciliteiten, dát wel. Maar dan nog zou je dát hier voor zo'n 500 euro wel hebben vaak zeg maar... Maar vergelijken tussen landen is niet zo zinvol dus haha

stitchlover

Berichten: 2606
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:00

Seltje schreef:
Belgje wilt hier even volgen, ik woon net over de grens, heb momenteel mijn paard 24-7 op het land wegens zwangerschap, maar daarna wil ik terug naar een stal met binnenpiste.
Ik zoek dus meer rond de zuid-west kant van Breda.

Ik vind de prijzen nog best meevallen, want aan deze kant van de grens is 450 per maand doodnormaal...


Wat vindt je belangrijk aan een stalling? Ik ben namelijk bekend met meerdere stallen met binnenbak aan de zuidkant van Breda (eigen ervaring of uit eerste hand).

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:44

* Jaarrond weidegang of paddock (hoeft geen hele dag, minstens 6u)
* Buiten niet alleen staan
* Binnenbak
* Luchtige stallen met vlas of krullen (stofallergie)
* Volpension, maar wel eigen voer mogen aanbrengen