Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 36 [ 878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 36  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Stalling omgeving Prinsenbeek-Breda- A59-A27

 
Profiel   

Hier ook weer een oproepje.

Voor mijn 2 pony's (mini's) ben ik op zoek naar een stalling waar ze (het liefst) onbeperkt op de weide kunnen.
Specifieke faciliteiten heb ik niet nodig, zolang er een plek is waar ik mijn tuig kan opbergen en er uitrijmogelijkheden zijn.
In een straal van 7 km van het centrum van Breda.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-17 15:37 



 
Profiel   

Zouden jullie met mij mee willen denken lieve Bokkers?

Hallo allemaal,

Mijn huidige stalling gaat in vorm veranderen, waarbij ik nog geen concrete afspraken weet. Ik wil toch graag iets achter de hand hebben, mocht ik om wat voor reden niet met de nieuwe vorm mee kan/wil. Zouden jullie met mij mee willen denken over een mogelijke nieuwe plaats voor ons?

Voor mijn 13 jarige Friese ruin ben ik op zoek naar een (rustige) pensionstalling. Ook de particuliere adresjes of bij een boer aan huis mogen genoemd worden, graag zelfs!

Ik heb een aantal harde eisen:
- Jaarrond weidegang. Ook in de winter in ieder geval 6 uur per dag en de rest van het jaar overdag. Het is belangrijk dat er voldoende gras op de wei staat. Het is logisch dat er gedurende de winter minder gras is, maar hij mag absoluut niet op een kale/volledig afgegeten wei staan vanwege zandkoliekgevoeligheid. Daarnaast water kunnen drinken in de wei.
- Voldoende ruwvoer (en dat hier eventueel overleg over mogelijk is).
- Stal van minstens formaat 3x4 meter
- Eigen zadelkast met slot.
- Binnen en buiten zetten inclusief, eventueel op zondag zelf buiten of binnen zetten is niet erg.
Dan een aantal eisen waar meer of minder van afgeweken kan worden:
- Op stro of eventueel een andere bodembedekking maar dan vrijwel onbeperkt ruwvoer (uit een slowfeeder).
- Een goede rijbak met verlichting, niet te zwaar, waar bij relatief normale regenval niet meteen een lading water staat en waar niet jaarrond hindernissen in staan.
- Een binnenbak of mogelijkheid om een paard binnen te longeren/loswerken.
- Volpension of zelf mesten. Iedere dag uitmesten (en opstrooien). Eventueel 6x per week (en 1x zelf mesten).
- Bij zelf mesten maximaal 15-20 km vanaf Sint-Willebrord. Bij vol pension maximaal 25 km vanaf Sint-Willebrord.
- Maximaal 250 euro per maand.
Dan een paar voorkeuren:
- In de omgeving van het bos of een omgeving waar buiten rijden in rustig gebied mogelijk is.
- Het liefst alleen op de wei, maar in overleg met een maatje wat goed past prima. Geen kuddeverband.

Ik hoor graag wat jullie voor mogelijkheden zien!
Groetjes Kimberly.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 11:39 



 
Profiel   

Wij staan helaas helemaal over vol. Maar ik zal m'n oren eens voor je openhouden! Wellicht bij theike langs de snelweg daar? Als jeafslag richting Breda gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 16:44 



 
Profiel   

Ik ga je zo pb sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 17:02 



 
Profiel   

Lieve allemaal,

Heb dit hele topic doorgespit en ken veel stallen die genoemd worden, helaas zit voor mijn paardje de juiste er nog niet bij :( Ik zoek iets kleinschaligs, pensionstal, rusthuis of gewoon bij mensen thuis.

Voor mijn 19-jarige PRE ruin met artrose ben ik op zoek naar een volpension stal waar hij veel bewegingsvrijheid heeft, in de regio Dordrecht / Rotterdam of regio Breda. Het liefst een uitloopstal of een stal waar ze de hele dag buiten komen met gras/hooi (wel droog staan dus niet in de modder) en s nachts binnen. Mijn paard wordt bijna niet meer gereden, wel wandel ik met hem en werken we graag aan de hand. Een plekje als weidemaatje of coachingpaard behoort ook tot de mogelijkheden, al zou het wel fijn zijn als ik dan af en toe nog wat met hem kan doen. Ik zoek een stal die aan de volgende punten voldoet:

· Luchtzuigers toegestaan.
· IJzers en dekens toegestaan.
· Waar hij het liefst een stal met uitloop heeft en zelf kan kiezen, maar anders in ieder geval overdag de hele dag buiten met een schuilmogelijkheid en snachts op stal.
· Onbeperkt hooi van goede kwaliteit (nix wat in plastic heeft gezeten ook al is het nog zo droog) in verband met koliekgevoeligheid.
· Voldoende stro in de stallen (geen vlas).
· Toezicht (dus geen afgelegen weide in het bos oid).
· Het liefst ergens waar hij apart kan staan maar wel dan graag met andere paarden om hem heen. Dit doen we nu ook en dat gaat prima. Misschien zou hij samen kunnen met 1 of 2 andere rustige ruinen als ze op de juiste manier aan elkaar kunnen wennen.
· Goede bodem in de wei, paddock en eventuele bak ivm de chronische blessures en artrose aan zijn benen. Dus geen modder of zwaar zand. Het liefst dus een locatie op zandgrond ipv de kleibodem waar we nu op zitten.
· Mensen die ik kan vertrouwen en die doen wat we afspreken (bv een deken wisselen ofzo). Op de dagen dat ik er ben (3 a 4x per week) help ik natuurlijk mee met mesten ed!
· Liefst aan het bos of ergens anders waar we eventueel samen nog wat kunnen wandelen en af en toe een ritje maken.
· Max een half uur vanaf HI Ambacht met de auto.

Ik besef dat dit niet makkelijk zal zijn maar ik hoop dat iemand een geschikte plek voor ons weet! Alvast bedankt!

Groetjes Malin

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 19:26 



 
Profiel   

DinkeyGirl schreef
Lieve allemaal,

Heb dit hele topic doorgespit en ken veel stallen die genoemd worden, helaas zit voor mijn paardje de juiste er nog niet bij :( Ik zoek iets kleinschaligs, pensionstal, rusthuis of gewoon bij mensen thuis.

Voor mijn 19-jarige PRE ruin met artrose ben ik op zoek naar een volpension stal waar hij veel bewegingsvrijheid heeft, in de regio Dordrecht / Rotterdam of regio Breda. Het liefst een uitloopstal of een stal waar ze de hele dag buiten komen met gras/hooi (wel droog staan dus niet in de modder) en s nachts binnen. Mijn paard wordt bijna niet meer gereden, wel wandel ik met hem en werken we graag aan de hand. Een plekje als weidemaatje of coachingpaard behoort ook tot de mogelijkheden, al zou het wel fijn zijn als ik dan af en toe nog wat met hem kan doen. Ik zoek een stal die aan de volgende punten voldoet:

· Luchtzuigers toegestaan.
· IJzers en dekens toegestaan.
· Waar hij het liefst een stal met uitloop heeft en zelf kan kiezen, maar anders in ieder geval overdag de hele dag buiten met een schuilmogelijkheid en snachts op stal.
· Onbeperkt hooi van goede kwaliteit (nix wat in plastic heeft gezeten ook al is het nog zo droog) in verband met koliekgevoeligheid.
· Voldoende stro in de stallen (geen vlas).
· Toezicht (dus geen afgelegen weide in het bos oid).
· Het liefst ergens waar hij apart kan staan maar wel dan graag met andere paarden om hem heen. Dit doen we nu ook en dat gaat prima. Misschien zou hij samen kunnen met 1 of 2 andere rustige ruinen als ze op de juiste manier aan elkaar kunnen wennen.
· Goede bodem in de wei, paddock en eventuele bak ivm de chronische blessures en artrose aan zijn benen. Dus geen modder of zwaar zand. Het liefst dus een locatie op zandgrond ipv de kleibodem waar we nu op zitten.
· Mensen die ik kan vertrouwen en die doen wat we afspreken (bv een deken wisselen ofzo). Op de dagen dat ik er ben (3 a 4x per week) help ik natuurlijk mee met mesten ed!
· Liefst aan het bos of ergens anders waar we eventueel samen nog wat kunnen wandelen en af en toe een ritje maken.
· Max een half uur vanaf HI Ambacht met de auto.

Ik besef dat dit niet makkelijk zal zijn maar ik hoop dat iemand een geschikte plek voor ons weet! Alvast bedankt!

Groetjes Malin


Hee!

Als ik nog wat vind dan krijg je een fb-bericht, maar nog steeds niks geschikts gevonden..

Groetjes Kimberly.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 19:34 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik zoek in regio Breda ook een pensionstal voor mijn paard. Ik ben nog niet direct van plan te verhuizen maar ben mij aan het oriënteren.

Mijn wensen:
- elke dag het hele jaar rond, ongeacht het weer, liefst de hele dag weidegang (winter mag paddock met hooi ook)
- een goed te berijden buitenbak
- onbeperkt hooi,
- schone (!) Stallen.
- max 300 euro per maand.
- binnenbak mag, is geen must maar wel fijn :)
- binnen/buitenzetten, voeren en mesten wordt gedaan vanuit de stal.

Iemand ideeën? Ik ben namelijk in die regio absoluut niet thuis.

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 16:32 



 
Profiel   

Anouk1605 schreef
Hallo allemaal,

Ik zoek in regio Breda ook een pensionstal voor mijn paard. Ik ben nog niet direct van plan te verhuizen maar ben mij aan het oriënteren.

Mijn wensen:
- elke dag het hele jaar rond, ongeacht het weer, liefst de hele dag weidegang (winter mag paddock met hooi ook)
- een goed te berijden buitenbak
- onbeperkt hooi,
- schone (!) Stallen.
- max 300 euro per maand.
- binnenbak mag, is geen must maar wel fijn :)
- binnen/buitenzetten, voeren en mesten wordt gedaan vanuit de stal.

Iemand ideeën? Ik ben namelijk in die regio absoluut niet thuis.

Dankjewel!


In hoeverre wil je van Breda uitwijken? Ik kan je eventueel wel helpen. Heb laatst de hele regio zo'n beetje uitgekamt. Je mag me pben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 17:44 



 
Profiel   

Op marktplaats staat nu een advertentie voor een paddock paradise nabij Breda. Misschien is dat iets voor je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 21:09 



 
Profiel   

Chubby schreef
Op marktplaats staat nu een advertentie voor een paddock paradise nabij Breda. Misschien is dat iets voor je?


Ik zal eens kijken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 22:37 



 
Profiel   

ik stuur je een pb Anouk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:10 



 
Profiel   

Weten jullie nog opties voor mij? Zie een stukje naar boven. Vooral belangrijk: wei (met gras) geen paddock, goede rijbak. Overdag wei, 's nachts stal. Op maximaal 25 km.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:35 



 
Profiel   

kimberly1995 schreef
Weten jullie nog opties voor mij? Zie een stukje naar boven. Vooral belangrijk: wei (met gras) geen paddock, goede rijbak. Overdag wei, 's nachts stal. Op maximaal 25 km.


Al naar zeggezicht gekeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 23:59 



 
Profiel   

Vleddertje1 schreef
kimberly1995 schreef
Weten jullie nog opties voor mij? Zie een stukje naar boven. Vooral belangrijk: wei (met gras) geen paddock, goede rijbak. Overdag wei, 's nachts stal. Op maximaal 25 km.


Al naar zeggezicht gekeken?


Weet jij zo wat die kost?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 00:15 



 
Profiel   

Nee niet precies....even bellen, maar voldoet zo ver ik weet wel een heel eind aan je eisen

Weet jij zo wat die kost?[/quote]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 00:21 



 
Profiel   

Booooo schreef
Kennis van mij heeft een nieuwe stal in Breda.

Dit is de facebookpagina:
https://www.facebook.com/pensionstalasterd/?fref=ts

Het is meteen naast de Asterdplas, waar je gelijk naar buiten kan. Op dit moment heeft ze geloof ik zo'n 10 stallen, dit word aankomende zomer uitgebreid. Er komt dan ook een binnenbak bij (deze maand wordt er nog een buitenbak gelegd). Ik ga er zelf binnenkort ook rijden :D

Voor een kennis de vraag: bestaat deze stal nog? Kan het nergens meer terug vinden als ik de stal google

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 21:18 



 
Profiel   

vaaleriee schreef
Booooo schreef
Kennis van mij heeft een nieuwe stal in Breda.

Dit is de facebookpagina:
https://www.facebook.com/pensionstalasterd/?fref=ts

Het is meteen naast de Asterdplas, waar je gelijk naar buiten kan. Op dit moment heeft ze geloof ik zo'n 10 stallen, dit word aankomende zomer uitgebreid. Er komt dan ook een binnenbak bij (deze maand wordt er nog een buitenbak gelegd). Ik ga er zelf binnenkort ook rijden :D

Voor een kennis de vraag: bestaat deze stal nog? Kan het nergens meer terug vinden als ik de stal google


Stal bestaat niet meer...iig niet als pensionstal..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 21:49 



 
Profiel   

Ik had al zo'n vermoeden. Dat was maar van korte duur!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 00:36 



 
Profiel   

WoW das snel, weet iemand dan ook waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 08:10 



 
Profiel   

tita schreef
WoW das snel, weet iemand dan ook waarom?


Zover ik weet is het de bedoeling om verder te gaan op andere locatie..reden er achter?? Financieel?? Vergunningen?? Binnenbak en verdere uitbreiding is er in ieder geval nooit gekomen...pensionpaarden zijn volgens mij nu allemaal weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 08:18 



 
Profiel   

Vleddertje1 schreef
tita schreef
WoW das snel, weet iemand dan ook waarom?


Zover ik weet is het de bedoeling om verder te gaan op andere locatie..reden er achter?? Financieel?? Vergunningen?? Binnenbak en verdere uitbreiding is er in ieder geval nooit gekomen...pensionpaarden zijn volgens mij nu allemaal weg.


Ze zijn al verhuisd maar ze deden heel geheimzinnig over de plannen en nieuwe locatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-17 11:16 



 
Profiel   

Kan niemand mij helpen

Vorig jaar en jaar ervoor verscheen er geregeld een advertentie op MP van een particulier in Galder met een binnenbah
Weet iemand wie deze mensen zijn is niet manege Galderzicht

Okay gaat om de anorava hoeve kan iemand daar iets over vertellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 19:57 



 
Profiel   

Debbie van Dijk runt deze stal tegenwoordig Tita.
http://www.debbievandijk.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 20:43 



 
Profiel   

Is er iemand die een stal weet omgeving Prinsenbeek of Breda waar de paarden in inloopstallen staan?
Dus zelf keuze binnen of buiten. Met goede bak en uitrijmogelijkheden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-17 23:12 



 
Profiel   

@SanneSofia, kijk eens bij deze advertentie.
Ik sta hier op stal en er is/komt een plekje vrij!
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-17 23:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 36 [ 878 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 36  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen