Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
klavertje
Berichten: 433
Geregistreerd: 08-07-05

Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 13:56

Ze hebben heel veel pony's te koop staan op Marktplaats.De pony's zien er prima uit op de foto's , dat wel. Maar de communicatie loopt heel apart , bepaalde info klopt ook niet. Ze schrijven bv. pony is goed verkeersmak en bij navraag blijken ze er zelf helemaal niet op te hebben gereden....ook de stokmaat was ineens verhoogd met 5 cm.Ik zit erg te twijfelen of ik nu wel heen zal gaan.Wie heeft er ervaring met de Fam. de Jager want ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 13:59

Een pony kan verkeersmak zijn terwijl er nog niet op gereden is hoor Clown

M

viv77

Berichten: 2205
Geregistreerd: 06-03-07
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:02

Somebitch schreef:
Een pony kan verkeersmak zijn terwijl er nog niet op gereden is hoor Clown

M


ben ik met je eens, ik zou eerst wat meer info vragen enzo voordat je ze hier een slechte naam bezorgt..

klavertje
Berichten: 433
Geregistreerd: 08-07-05

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:06

Ik vraag toch om info ! Maar als ik ze vraag om te pony uit te proberen krijg ik als antwoord dat ze geen zadel hebben...tja toch een beetje raar, wie koopt er nou een pony zonder 'm te kunnen rijden ????

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:07

Mischien is de pony nog niet ingereden of hebben ze geen goedpassend zadel?

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 14:09

Ik zou er niet heen gaan, ookal wordt je daardoor wel nieuwschierig. Als men paarden te koop aanbied zullen ze 9 van de 10 keer netjes reageren met onderbouwde informatie en eventuele commentaar. Zoals jij de verkopers beschrijft voldoen ze hier niet aan. Als het nu ging om een paard met lange manen, waarvan de manen perongeluk zijn afgevallen (lol) oké zoiets kan veranderen. Maar een paard van zeg maar 1.60 moet niet ineens 1.65 zijn en onbereden zijn. Ik zou dus niet gaan kijken. Ik neem aan dat je proef wil rijden en zonder zadel of uberhaupt wel een volwassen paard zal dat niet gaan.

klavertje
Berichten: 433
Geregistreerd: 08-07-05

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-07 14:28

Inderdaad , je wordt nieuwsgierig. Maar er kloppen teveel dingen niet ! Ik wil ze absoluut geen slechte naam bezorgen maar gewoon weten of mensen hier weleens een pony hebben gekocht en hoe dat is gegaan.De pony spreekt me namelijk erg aan, maar ik ben al twee keer " belazerd " met een pony, ik kan die pijn niet nog een keer aan !! Enne dat waren factoren die niet aan mij lagen....voor iemand dat weer denkt.

LadyElmira

Berichten: 3737
Geregistreerd: 11-01-07
Woonplaats: In een huisje

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 15:00

Nou ik vind dat je het netjes houd dus is er naar mijn idee niets aan de hand. Voor hetzelfde geld wordt je inderdaad voor de gek gehouden en na drie keer wordt je dat wel helemaal zat. Je zou ook een mailtje naar ze kunnen sturen waarin je de dingen zet die vraagtekens bij je hebben. Hoe verklaren ze dat het paard ineens 5 centimeter groter is? Hoe verklaren ze dat het paard op de advertentie is ingereden en daarna niet meer, en dat ze ook geen zadel hebben om te rijden? Als je daar geen normaal antwoord op krijg is het naar mijn idee zeer duidelijk, dat ze niet helemaal zuivere koffie verkopen.

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 18:54

PP-->EA Diensten

dierfysio

Berichten: 5288
Geregistreerd: 16-10-05
Woonplaats: Leusden

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-07 19:06

ontzettend off-topic, maar ik lees nu dit, en gisteren hier op bokt een ander topic over een of ander penny-meisje, dat zogenaamd pony's te koop heeft, maar de kluit flink belazert! er rijden mensen met trailers het halve land door, en dan blijkt dat er geen pony is, en dat de foto van internet geplukt is...

het zal wel toeval zijn, maar daar moest ik dus een beetje aan denken bij je verhaal. zou goed informeren, en me niet direct lekker laten maken door een mooi fotootje.
succes, hoop dat je iets leuks vindt (waar dan ook). Lachen

harnessmaker

Berichten: 1753
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: gelderland

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 14:36

ik had hetzelfde als dierfysio.....

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 13:23

die mensen uit giethoorn handelen inderdaad in behoorlijke mate in pony, eigenlijk in alle paardenbeesten die ze voor handen krijgen.
Waar ze allemaal staan is mij een raadsel want zoveel ruimte is er niet in en om giethoorn.

Voor een 'inside' verhaaltje mag je me pb-en dat ga ik niet op bokt zetten. (ben niet vaak online de laatste tijd door kapotte laptop)

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 14:22

Ik ken deze mensen wel. Niet kopen! Aub niet doen. Deze mensen wonen vlak bij mij in de buurt. een paar paarden van hun staan 2 km van mij af. Je kan me pb-en.

_Dunja_

Berichten: 4204
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 10:22

……..
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 06-04-22 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

JudithO

Berichten: 7110
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 13:07

Hier ook slechte ervaringen. Ik vertel liever niet meer.

orritmic
Berichten: 4
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:52

judithjuhh schreef:
Hier ook slechte ervaringen. Ik vertel liever niet meer.


ik ook helaas,,

heb een fries veulen gekocht bij deze dhr de jager woonachtig op de van nassauweg 4 giethoorn

ik worstel nog steeds met de gezondheid van mijn veulen,,
wormen is hij nog nooit echt vanaf geweest,,hij is nu vel over been loopt weer een mestonderzoek bij ggd ,
heeft diaree remmers en antibiotica,,,
de ene dag eet ie de andere dag weer niet,,en hij staat niet bij me thuis anders was het geen probleem dan zou ik heel de dag bij m zijn om dr eten in te proppen,,,hij staat nu met andere veulens in de opfok,,wel met zn eigen stalletje,,gelukkig kan ik altijd naar hem toe,,ben al 2wk nonstop met m bezig,,wachtend op de zon en het nieuwe gras zodat hij weer op krachten kan komen,,,

die fokker dhr de jager is heel erg,dieronvriendelijk,,
ik kwam daar een veulen uitzoeken,,zonder stamboek,,had ik nooit moeten doen,maar ja wis ik veel..
paarden stonden in de wei zag er wel ok uit,,lekker dik allemaal,,achteaf had ik moeten denken wormen,,maar ja,,

ook liet hij de vader van mijn veulen zien,,of dit waar was of is weet ik nog niet,,want mijn fries blijf klein,
de hengst ziet er aardig mooi uit echt n plaatje om te zien,,zodat je alle min punten vergeet op zijn boederij,,

ik een keuze gemaakt ,en ik moes me veulen op zn 3e mnd op komen halen,,ook zo raar,,veel te vroeg,,hij sabbelt nu nog op zijn tong,,
hij is gewoon te vroeg bij zn moeder weggehaald,

ik kwam hem ophalen,,we werden heel koel ontvangen,veulen zat onder de stront en zn moeder ook,,stonden al 3 wk op stal zei hij omdat ik hem niet eerder op had gehaald zei hij,,mijn mening is dan,,zet ze dan nog lekker op de wei,,maar nee dat dee hij niet,,dus ze stonden al 3 wk op stal in de zelfde mest..

zn kinderen ene lissette de jager is al net zn rare als dr pa,,die doet net zo hard mee,
als ik dit allemaal eerder had geweten had ik nu een gezond paard gehad ipv een zorgen kindje,,geluikkig leeft hij nog,maar af en toe denk ik ,,,die red het niet,,zeker niet met deze kou,,het is zn schat van een jaarling en zo onwijs lief ,,,ik zou gek worden als ie weg zou vallen,,als dat gebeurd breng ik me paardje persoonlijk naar die vent terug,,,,

als iemand een levend fries paard van hem heeft mail me,,

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 16:01

Er is nog een bokker met een fries van hem....
Ik pb je nog...

mamamika
Berichten: 512
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Varsseveld

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:03

HIer is dan nog een bokker die een fries merrie met veulen onder haar hoede heeft die van die "aardige meneer" komt.
Ik heb een week of 2 geleden wel een priveberichtje gehad van een andere bokker dat alle dieren van hem in beslag zijn genomen. En dat hij zon scene heeft gemaakt dat ze hem met de ambulance hebben moeten afvoeren.

Ze hebben toen wat ik ervan begreep alle dieren in beslag genomen, en ook een aantal overleden paarden/ponys kunnen ruimen.
Wat ik persoonlijk ook niet anders had verwacht.
Gelukkig gaat het met ons projectje xera erg goed, ze gaat met veel plezier met ons mee op de buitenritjes en verder geniet ze heerlijk van haar wel verdiende pensioen.

Groetjes Natasja

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:05

Hoe is het met het veulen (Rinke toch?)

Sabinee__

Berichten: 6544
Geregistreerd: 01-08-05

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 22:11

ik zou het niet doen ..

mamamika
Berichten: 512
Geregistreerd: 27-12-04
Woonplaats: Varsseveld

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 01:10

Hey Paintlinger.

Met rinke gaat het super hihi, is een echte ontdeugt.
Maar ook wel heel erg lief tot nu toe weinig gezondheidsproblemen mee gehad.
IK ga morgen naar stal toe zal dan even wat fotos van hem maken.
De eigenaar laat hem ook niet meer gaan, en mams is zo goed opgeknapt.
Ik was nu een beetje bang voor de vorst en de sneeuw maar wonder boven wonder doet ze het super goed.
Ze loopt onder een heerlijke dikke deken.
En gaat iedere dag minimaal 4 uur naar buiten toe, nu de sneeuw weg is ze van 9.00 tot 16.30 oingeveer buiten.
Ze heeft alleen wat moeite als de grond heel erg ongelijk is en dan bevroren is heeft ze moeite met lopen. En dan gaat ze heerlijk de rijbak in met een flinke kruiwagen vol hooi en een heerlijke bak brokken zodat ze toch lekker in de frisse lucht buiten kan lopen.


Groetjes Natasj

DinkieToy

Berichten: 1587
Geregistreerd: 28-10-09

Re: Kent iemand Fam. de Jager uit Giethoorn ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 23:13

Even een vraagje,,
tis een oud topic.. nl van 2007 :o maar..
Heet ze op mp ed Lisette, tegenwoordig?!
staat nl een Lisette op, met heel veel paarden. Was benieuwd :) vandaar

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:07

Ook ik heb een pony van die mongoggels daar uit giethoorn.
Doordat er op stal bij ons een pony vertrok waar mijn Friese tante bijstond was zij dus alleen en ging op zoek naar een leuke pony zag een leuk dartmoortje en na nogal vreemd gedrag van die Lisette konden we langskomen, doordat haar gedrag vaag was had ik zeker de drang om daar heen te gaan,ik wilde weten hoe of wat. Kwam daar aan en Karita(de dartmoor pony) werd uit een stalletje getrokken ze was werkelijk doods en doodsbang.
Mocht haar niet aanraken en was niet best..hoeven zeer en zeer slecht en die ouwe viezerik daro deed net of hij er verstand van had.

Voor mij des te meer reden om Karita daar weg te halen...we hebben haar gekocht en alles daar was broodmager maar zij niet..heej vreemd..maar je mocht niet bij haar komen zo bang was ze en dus dierenarts had geen zin..naja na veel dingen te proberen..toch maar de wee foal checker gekocht en jawel mijn kleine dametje was drachtig en 2 weken daarna lag het veulen gezond en wel in de wei..De schat is zo opgeknapt bij me alleen ze wil absoluut haar achterbenen niet geven dus ze moet een roes als de hoefsmid komt..Het moest toch gebeuren want haar benen stonden niet goed..Al met al ben ik hiermee naar instanties gegaan en wilde dat ze toch maatregelen tegen deze handelaar gingen nemen, het kan toch niet zijn dat hij zomaar veulens van de merrie wegtrek en verkoopt en geen druppel te eten hebben. Deze vent is en de kinderen mogen in mijn ogen geen enkel dier in bezit hebben.
Nu ik lees dat zijn dieren toch in beslag zijn genomen heeft het recht toch zegegevierd door iedereen die toch een melding heeft gedaan bij de AID.
Ik snap trouwens dan ook niet wie zijn paard/pony daar achter laat..
Allemaal bedankt en dat de in beslag genomen dieren een zeer goed tehuis krijgen..

MiSsY_Me

Berichten: 1829
Geregistreerd: 23-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:08


Nynkex01
Berichten: 1131
Geregistreerd: 05-07-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 02:31

14 jaar later: deze stal bestaat dus nog steeds! Kwam ze tegen dus ging voor de gein eens even kijken of er al een topic over was, en ja hoor… ik ben hier ooit geweest, en heb ook een pony meegenomen, maar echt niet best hoe het er daar aan toe gaat. Is inmiddels vijf jaar geleden maar ik zit er nog steeds een soort van over in tweestrijd, ik heb hem wel geld gegeven en daarmee beloond voor dit idiote gedrag, maar de pony heeft wel een heel fijn plekje gekregen en is wel echt een heerlijk dier