Deken wassen bij tankstation

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:33

Hahaha tja is dan pech voor die meneer. En dat is uiteraard niet fijn maar helaas pindakaas.

Op mijn dekens zitten geen haren en de stront zal wel oplossen in het water.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:40

Suzanne F. schreef:
c_alsemgeest schreef:
Ik had van de week een hele boze poolse meneer bij de pomp-wasserij :')
Ik haalde mijn schone deken er uit en hij was boos dat het een paardendeken was, omdat hij zijn kleding en dekbedden er in moet wassen.

En eigenlijk heeft hij misschien wel een punt, al zag de trommel er heel schoon uit :+


Hij heeft ook zeker een punt. Daarom was ik daar geen dekbed. Ik weet wat er allemaal ingaat aan paardendekens. :')
Maar er staat nergens dat er geen dierentoebehoren in mag?

Nee klopt, ik blijf er ook gewoon wassen... :Y)
maar ik had daar dus nooit bij nagedacht, dat er mensen zijn die volledig op die machines zijn aangewezen voor de dagelijkse was.
Ik zie normaal alleen naar mensen met paarden spullen en hondendekens slepen :+

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 13:43

hier zie je ook veel oostblokkers hun kleding er in wassen :j

maar bij de wasmachines hangt er hier een papiertje dar als je paarden of honden spullen hebt gewassen ze met een vochtig doekje af wilt doen en als je deze niet zelf hebt je ze bij kassa van het tankstation kunt vragen kosteloos.

Bokker31
Berichten: 155
Geregistreerd: 16-04-07
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 15:35

safina schreef:
Boedha_1981 schreef:
In Harmelen zit een bp waar ook wasmachines staan. Leuke bijkomstigheid is dat er een divoza om de hoek zit om de tijd te doden :')


In Enschede staan de wasmachines nu ook tegenover de Divoza. Alsof ze het erom doen: niet meer je spul naar de dure dekenwasserij via Divoza, maar intussen je bespaarde geld wel uitgeven aan andere mooie paardenspulletjes. :D


Ben er laatst langs gereden, maar kon de wasmachines niet vinden? Staan die binnen bij de autowasserette ofzo?

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:04

Ik geef deze weer eens een schopje!

Ik denk dat ik me er ook aan ga wagen mijn waterdichte dekens bij de tank te wassen, de kosten voor dekenwasservice rijzen hier in de buurt echt de pan uit. Wassen + waterdicht behandeling voor een Horseware deken met hals kost hier gewoon, schrik niet, €30,50! Per deken! :+

Nu lees ik hier alleen wisselende reacties of je wel of niet kan kiezen voor wassen zonder wasmiddel. Iemand enig idee of je dit kan kiezen bij de Revolution Laundry wasserettes? Kan het op hun site/Facebook niet ontdekken :o?

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:06

Je hoeft geen wasmiddel toe te voegen. Dat wordt automatisch gedaan.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:14

Ik heb afgelopen jaar ook de dekens in de wasmachine bij de Shell gewassen.
Onze wasservice via stal was gestopt.
Ik heb de dekens alleen niet in de droger gedaan, maar gewoon in de garage te drogen gehangen.
Vanaf deze maand hebben wij weer wasservice op stal, dat vind ik iets fijner.

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:16

xx_Irisje schreef:
Je hoeft geen wasmiddel toe te voegen. Dat wordt automatisch gedaan.


Ja dat las ik idd, maar is er ook een optie te wassen zonder wasmiddel? Ivm die waterdichte laag? Dan gooi ik er zelf een beetje van die bucas wash bij in :)

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:19

Bellarose schreef:
xx_Irisje schreef:
Je hoeft geen wasmiddel toe te voegen. Dat wordt automatisch gedaan.


Ja dat las ik idd, maar is er ook een optie te wassen zonder wasmiddel? Ivm die waterdichte laag? Dan gooi ik er zelf een beetje van die bucas wash bij in :)



Ik had ook die bucas wash, maar wij konden geen optie kiezen, zonder wasmiddel.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:39

Nee dat gaat niet, daarom ga ik niet wassen, je waterdichte dekens van rambo en bucas hebben een speciale laag dat het naar buiten kan ademen, die schijnt dicht te gaan zitten als je met gewoon wasmiddel wast. Dus ik waag mijn dekens er niet aan.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 23-02-22 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:52

Ik doe het idd ook niet met mijn waterdichte dekens.
Ik werk bewust veel met liners. Die was ik wel bij een tankstation en mijn buitendekens laat ik 1x per jaar wassen bij een wasserette hier in de buurt (die gelukkig nog niet zo prijzig is als ik hier lees).

Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:58

Helaas kun je bij het tankstation bij ons in de buurt ook je eigen wasmiddel niet toevoegen.
Ik heb nu zelf een wasmachine met een trommel die tot 9 kg kan en ik was mijn dekens nu zelf.
Ik was ze per stuk in een oude dekbedhoes die ik goed dicht speld. Zo heb ik geen last van de haren in de wasmachine. Na het wassen draai ik altijd nog het reinigingsprogramma.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:02

Maar daar krijg je die dikke rambos niet in lijkt me.

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:34

Bellarose schreef:
Ik geef deze weer eens een schopje!

Ik denk dat ik me er ook aan ga wagen mijn waterdichte dekens bij de tank te wassen, de kosten voor dekenwasservice rijzen hier in de buurt echt de pan uit. Wassen + waterdicht behandeling voor een Horseware deken met hals kost hier gewoon, schrik niet, €30,50! Per deken! :+

Nu lees ik hier alleen wisselende reacties of je wel of niet kan kiezen voor wassen zonder wasmiddel. Iemand enig idee of je dit kan kiezen bij de Revolution Laundry wasserettes? Kan het op hun site/Facebook niet ontdekken :o?



Deze zit vlakbij ter aar en kost maar €22,00 voor een deken wassen inclusief de speciale Bucas &
Horseware wash

https://www.pdwgroenehart.nl/wassen52b31abe

Liek1996
Berichten: 51
Geregistreerd: 28-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 11:51

Ik vind die wasmachines een van de meest briljante uitvindingen ever! :D
Gooi er werkelijk alles in van de paarden, nog net de paarden zelf niet :+
Dekens, dekjes, halsters, peesbeschermers, handdoeken...Werkt als een trein!
Ik doe er soms nog wel extra wasmiddel bij zelf, in de vorm van zo'n Ariel pad
Wel doe ik dat dan het liefst s'avonds zo tegen achtten....als er niemand bij is...
Want ik voel me ook altijd een beetje schuldig richting die poolse mensen die er afhankelijk van zijn >;)

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:08

Het is eigenlijk best ranzig inderdaad dat paardeneigenaren daar hun strontspul ingooien en dat er daarna een dekbed ingaat van iemand.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 14:15

Suzanne F. schreef:
Het is eigenlijk best ranzig inderdaad dat paardeneigenaren daar hun strontspul ingooien en dat er daarna een dekbed ingaat van iemand.


:') :') :') :') :')

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:19

Ik zie regelmatig in advertenties voorbij komen dat deze machines ideaal zijn voor oa paardendekens.
Dus dan voel ik me al minder bezwaard.

Ik heb er overigens nog geen gebruik van gemaakt maar het lijkt me wel interessant. Scheelt een hoop geld met de officiële wasserijen die er soms ook een puinhoop van maken.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 15:24

Ik voel me op zich ook niet bezwaard. Tot ik een keer op een zaterdagmiddag ging en een man en vrouw de hele middag alle machines gebruikten voor hun wasgoed :o
Ik voelde me toch wat knullig dat ik mijn paardendekens er einde vd middag in deed, mc donalds ging halen, eten in de auto voor de machine en zij ook pas klaar waren toen mijn dekens klaar waren.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:31

Nav dit topic, ging ik Googlen op een tankstation in de buurt met wasserette (en vlak bij mijn werk gevonden), Maar ik kwam ook dit artikel tegen, wel twee en een half jaar oud, waarin er wordt gezegt dat er mensen met paarden spullen komen. (en geen verzoek om dit niet te doen), ook in het filmpje erbij en vrouw die dekjes in de machine heeft. Dus geen negatieve reactie hierop.
Niet je auto maar je was wassen bij een tankstation | RTL Nieuws
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ken-drogen

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:47

Hoe lang duurt zo`n wasprogramma?

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 16:58

ik voel mij ook niet bezwaard. ik neem doekjes mee om daarna de trommel haar vrij te maken.
meestal doe ik er zon 12 dekjes per keer in ( wel verdeeld over de 2 trommels).
Ik blijf er bij wachten of ik stel de sms in dan krijg je netjes 10 min voordat hij afloopt een sms dat je programma bijna klaar is.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 17:13

Nibbit schreef:
Hoe lang duurt zo`n wasprogramma?

40-45 minuten als je op 30/40 graden wast.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 09:18

Nadat 2 Rambo dekens bij mij na een aantal jaren al lek waren, kreeg ik het advies om ze vaker te wassen.
Ik waste ze alleen met biotex in een speciekuip 1x per jaar. Maar er werd mij verteld dat je ze beter 6x in 1 seizoen kan wassen vanwege de urine die de waterdichte laag kan aantasten. Dat is bij mij waarschijnlijk de reden geweest dat ze niet lang mee gingen.

Heb nu nog 1 Rambo deken (1 seizoen oud) en een nieuwe PE deken gekocht. Maar die wil ik graag langer laten mee gaan.

Mijn Rambo deken overweeg ik om te wassen bij het tankstation en daarna in de eigen wasmachine (8kg) te impregneren met de Nikwax rugproof.

Hoe is jullie ervaring met outdoordekens wassen bij het tankstation waar standaard wasmiddel aan wordt toegevoegd?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 23:47

Niet doen. Het wasmiddel tast het ademende systeem van de deken aan.

En die eerste heb ik nog nooit gehoord. Vroeger waste ik niks ivm dat ik dat niet kon betalen.

Nu alleen maar professioneel.