Deken wassen bij tankstation

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10445
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:26

Kan iemand mij helpen aan een up to date overzicht van waar ze staan?

Ik ben nog op zoek naar een in de buurt van t dorp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:41


LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 02:40

Heel handig, dekens wassen bij tankstations! Had er wel vaker van gehoord, maar was het een soort van vergeten.
Dekjes kan ik gelukkig thuis wassen.

Wil er mijn dekens wassen, maar ben er met mijn waterdichte dekens een beetje bang voor dat ze dan niet meer waterdicht zijn. Even snel langs bij de Action voor wasspul dat het waterdicht houdt kan nu natuurlijk ook niet.

Maar meerderen hebben gezegd dat hun dekens waterdicht zijn gebleven, dus ik ga maar hopen dat dat bij mij ook zo is. Zit alleen te twijfelen of ik ze ook in de droger doe, want mijn paard die moet zijn dekens op het grootst dus ik kan het risico niet nemen dat ze krimpen.

LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 02:47

Paardenfan25 schreef:
Weten jullie misschien of je bij een officiële dekenwasservice er zelf vantevoren de haren eraf moet halen?

Meestal moet dit wel. Plaatselijke dekenwasserij hier die zegt zelf dat ze soms ook dekens weigeren als er teveel haren op zitten.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 08:18

@lijm waterdicht spul haal ik meestal bij de kruidvat. Dus dat kan nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:50

LIJM schreef:
Heel handig, dekens wassen bij tankstations! Had er wel vaker van gehoord, maar was het een soort van vergeten.
Dekjes kan ik gelukkig thuis wassen.

Wil er mijn dekens wassen, maar ben er met mijn waterdichte dekens een beetje bang voor dat ze dan niet meer waterdicht zijn. Even snel langs bij de Action voor wasspul dat het waterdicht houdt kan nu natuurlijk ook niet.

Maar meerderen hebben gezegd dat hun dekens waterdicht zijn gebleven, dus ik ga maar hopen dat dat bij mij ook zo is. Zit alleen te twijfelen of ik ze ook in de droger doe, want mijn paard die moet zijn dekens op het grootst dus ik kan het risico niet nemen dat ze krimpen.

Zou je dekens niet in de droger doen. Mijne was (200gr) na 24u uithangen in huis helemaal droog. Dat gaat veel sneller dan op stal laten opdrogen na bijv een regenbui.

dat waterdicht spul kan je idd bij het Kruidvat halen, de AH heeft er ook een van HG. Ik heb zelf die van Bucas gebruikt dus dat is sowieso te koop, de paardensportzaken mogen open blijven.

Ashleytjuhh

Berichten: 6666
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 10:17

Als ik mijn dekens was dan doe ik dat in de zomer :j Deze spuit ik in met impregneer voor tenten ez..
Vind ik fijner werken als het met dat spul wassen

LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:21

Is dat wasmiddel te koop bij de Kruidvat of enkel die spray? Ik ga binnenkort dan eens even kijken.

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:57

@Lijm nee is een wasmiddel. Staat bij de schoonmaak spullen althans hier. Ik moet wel zeggen dat ik al eens heb meegemaakt dat ik mijn deken met witte strepen er uit kreeg. Ik was meestal alleen de dekens die haast aan vervanging toe zijn.

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:02

Ik heb mijn deken laatst met de HG spuitbus ingespoten. Had aan 1 bus voor een deken maat 205 niet genoeg.

Werkt wel goed

Slmt9

Berichten: 4818
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:11

Er wordt toch juist geadviseerd om dekens daar niet mee in te sprayen?
Ik weet even niet meer exact de reden, geloof iets met dat die chemische middelen de waterafstotende laag aantasten? Of de deken niet meer kan ademen?

belle_boef

Berichten: 10747
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:37

Slmt9 schreef:
Er wordt toch juist geadviseerd om dekens daar niet mee in te sprayen?
Ik weet even niet meer exact de reden, geloof iets met dat die chemische middelen de waterafstotende laag aantasten? Of de deken niet meer kan ademen?


Geen idee, maar voor nu werkt het wel en ondervind ik nog geen problemen

Ashleytjuhh

Berichten: 6666
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:59

Slmt9 schreef:
Er wordt toch juist geadviseerd om dekens daar niet mee in te sprayen?
Ik weet even niet meer exact de reden, geloof iets met dat die chemische middelen de waterafstotende laag aantasten? Of de deken niet meer kan ademen?



Ik doe daar al jaren mijn dekens mee. Zowel bucas dekens als andere dekens.

Van Bucas zelf heb je er ook een spray van.

Kim_W

Berichten: 584
Geregistreerd: 17-10-16

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:18

Ik dacht omdat die chemisch behandeld zijn t gevaarlijk kan zijn als de paarden aan de dekens gaan knabbelen. Daar zijn ze niet voor gemaakt.

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 17:38

Anoniem schreef:
LIJM schreef:
Heel handig, dekens wassen bij tankstations! Had er wel vaker van gehoord, maar was het een soort van vergeten.
Dekjes kan ik gelukkig thuis wassen.

Wil er mijn dekens wassen, maar ben er met mijn waterdichte dekens een beetje bang voor dat ze dan niet meer waterdicht zijn. Even snel langs bij de Action voor wasspul dat het waterdicht houdt kan nu natuurlijk ook niet.

Maar meerderen hebben gezegd dat hun dekens waterdicht zijn gebleven, dus ik ga maar hopen dat dat bij mij ook zo is. Zit alleen te twijfelen of ik ze ook in de droger doe, want mijn paard die moet zijn dekens op het grootst dus ik kan het risico niet nemen dat ze krimpen.

Zou je dekens niet in de droger doen. Mijne was (200gr) na 24u uithangen in huis helemaal droog. Dat gaat veel sneller dan op stal laten opdrogen na bijv een regenbui.

dat waterdicht spul kan je idd bij het Kruidvat halen, de AH heeft er ook een van HG. Ik heb zelf die van Bucas gebruikt dus dat is sowieso te koop, de paardensportzaken mogen open blijven.


Hoe gebruiken jullie de bucas wash? Op de gebruiksaanwijzing staat dat je deze later toe moet voegen. Maar bij alle wasmachines hier in de buurt voegt de wasmachine een eigen wasmiddel toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:08

Flip schreef:
[naam] schreef:
Zou je dekens niet in de droger doen. Mijne was (200gr) na 24u uithangen in huis helemaal droog. Dat gaat veel sneller dan op stal laten opdrogen na bijv een regenbui.

dat waterdicht spul kan je idd bij het Kruidvat halen, de AH heeft er ook een van HG. Ik heb zelf die van Bucas gebruikt dus dat is sowieso te koop, de paardensportzaken mogen open blijven.


Hoe gebruiken jullie de bucas wash? Op de gebruiksaanwijzing staat dat je deze later toe moet voegen. Maar bij alle wasmachines hier in de buurt voegt de wasmachine een eigen wasmiddel toe

Ik heb het er in gegoten voordat ik de deur sloot. Daarna meteen het programma gestart. Is niet echt een andere manier :7

Ben zojuist weer geweest. 7 zadeldekken, 1 paar peesbeschermers, 1 kaptoom met bont, 1 bontsingel en 1 orenkap gewassen. Daarvoor was ik bij de Avia 35 euro kwijt. Ik heb alle programma’s met wasverzachter gedaan en op 30 graden. Alles is echt SQUEAKY clean er uit gekomen, sommige spullen waren op voorhand echt niet schoon meer.

“Groepen” waren als volgt:
Was 1 - kleine wasmachine: lemieux dekje
Was 2 - grote wasmachine: QHP puff pad, HH dekje, kaptoom, imitatiebontsingel, orenkap
Was 3 - kleine wasmachine: Lemieux dekje
Was 4 - kleine wasmachine: QHP puff pad + set peesbeschermers
Was 5 - grote wasmachine: QHP puff pad + Lemieux dekje

Aanvankelijk was het plan om in de kleine wasmachine ook gewoon 2 dekjes te stoppen, maar dat werd mij echt te krap. Zou er dan niet meer schoon uit komen vermoed ik. Dus vandaar mijn mooie dure dekjes apart gedaan.

Heel blij met hoe alles er uit is gekomen, weer lekker zacht en schoon. Thuis wassen is voor mij geen optie dus dit komt mooi uit. Tankstation is op 5 min rijden van stal dus kan tussendoor genoeg andere dingen doen.

Anoniem

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 14:26

Nu nog wifi erbij. Kan je werken in de auto als je was draait. :D

Hippotha

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Mooie locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 04:09

In de grote 2 dikke 300 grams outdoor dekens en prima waterdicht gebleven. In de kleine nog 1 winter deken.
Ik was ze op 40 graden ipv 30. Worden ze schoner en blijven mooi.

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 07:51

Ik bestel voor onze manegedekens altijd spuitbussen bij de agradi van Rapide, werkt prima en je kan echt wel veel dekens inspuiten met 1 bus

Indi_Vito

Berichten: 2744
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 08:10

realmagic schreef:
handig, ken dit helemaal niet, iemand die adressen weet in de buurt van rotterdam waar dit kan?


Vanaf zuidplein die weg richting de snelweg. Bij de tankstation op de hoek van de oldegaarde

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:10

Bij cappelle ad IJssel. Voorbij alexandrium schuintegenover de mac donalds.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 10:46

Gebruikt iemand bucas wash bij rambo dekens? Rambo wash is niet te verkrijgen overal uitverkocht en de bucas is een stuk goedkoper zag ik bij agradi. Ik heb geprobeerd om mijn 185 dikke winter deken rambo in de wasmachine te frotten maar ja dan kon het deurtje NET dicht....dus ik dacht neh laat maar. Hier in de buurt zijn alle Limpia deken depots gesloten. Ik moet ook maar eens naar een tankstation. Hoe lang duurt zo'n was?

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:04

Zonnetje81 schreef:
Gebruikt iemand bucas wash bij rambo dekens? Rambo wash is niet te verkrijgen overal uitverkocht en de bucas is een stuk goedkoper zag ik bij agradi. Ik heb geprobeerd om mijn 185 dikke winter deken rambo in de wasmachine te frotten maar ja dan kon het deurtje NET dicht....dus ik dacht neh laat maar. Hier in de buurt zijn alle Limpia deken depots gesloten. Ik moet ook maar eens naar een tankstation. Hoe lang duurt zo'n was?


Jahoor Bucas wash werkt ook.

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Deken wassen bij tankstation

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:38

Ik had van de week een hele boze poolse meneer bij de pomp-wasserij :')
Ik haalde mijn schone deken er uit en hij was boos dat het een paardendeken was, omdat hij zijn kleding en dekbedden er in moet wassen.

En eigenlijk heeft hij misschien wel een punt, al zag de trommel er heel schoon uit :+

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 12:53

c_alsemgeest schreef:
Ik had van de week een hele boze poolse meneer bij de pomp-wasserij :')
Ik haalde mijn schone deken er uit en hij was boos dat het een paardendeken was, omdat hij zijn kleding en dekbedden er in moet wassen.

En eigenlijk heeft hij misschien wel een punt, al zag de trommel er heel schoon uit :+


Hij heeft ook zeker een punt. Daarom was ik daar geen dekbed. Ik weet wat er allemaal ingaat aan paardendekens. :')
Maar er staat nergens dat er geen dierentoebehoren in mag?