stalling omgeving velp/arnhem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:21

Nikass schreef:
Ik weet het, oud topic :D Maar ik blaas het even nieuw leven in, aangezien een kennis van mij op zoek is naar een pensionstal in omgeving Arnhem.
De eisen zijn:
-hele jaar door naar buiten (liefst weide)
-goede uitrijmogelijkheden
-schoon, veilig
-goed ruwvoer
Ik heb met haar de stallen die in dit topic genoemd zijn bekeken, dus misschien is er niet meer dan dat, maar we hopen toch op nog wat nieuwe opties, vooral niet te duur en kleinschalig.
Voorzieningen als een bak, longeerkraal of stapmolen zijn dus niet nodig.

Bedankt alvast voor het meedenken :)


Bij ons op de wei is nog plek voor een merrie.
Voldoet aan je eisen. Prachtige uitrijmogelijkheden maar alleen een slechte bak. Onbeperkt gras of ruwvoer. Ligt aan de Dr. Hartogsweg in Renkum. 135 euro pm. Zomers 1x per 9 dagen uitmesten of uitlaten besteden voor 15 euro per keer.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 19:18

Nikass schreef:
Ik weet het, oud topic :D Maar ik blaas het even nieuw leven in, aangezien een kennis van mij op zoek is naar een pensionstal in omgeving Arnhem.
De eisen zijn:
-hele jaar door naar buiten (liefst weide)
-goede uitrijmogelijkheden
-schoon, veilig
-goed ruwvoer
Ik heb met haar de stallen die in dit topic genoemd zijn bekeken, dus misschien is er niet meer dan dat, maar we hopen toch op nog wat nieuwe opties, vooral niet te duur en kleinschalig.
Voorzieningen als een bak, longeerkraal of stapmolen zijn dus niet nodig.

Bedankt alvast voor het meedenken :)


Inmiddels sta ik alweer een jaar op de Mariahoeve in Heteren met een a-pony. Heel erg fijne stal met heel fijne mensen. Niet te groot, voor de paarden heel fijn. Wel redelijk aan de prijs maar voor mij iedere euro meer als waard!

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:19

Jammer dat de website van de Mariahoeve in Heteren alleen uitgebreid de stallen en de bakken beschrijft, maar ik niets kan lezen over weidegang en uitrijmogelijkheden, de twee belangrijkste punten. >;)
Bij zoveel luxe faciliteiten verwacht ik een hoge prijs, terwijl de faciliteiten niet gebruikt gaan worden.
Oftewel: hoeveel komen de paarden op de wei, en hoe: merries/ruinen gescheiden of alles door elkaar?
Hoe zijn de uitrijmogelijkheden? En wat is de prijs van de stalling?

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:24

xNicolx schreef:
Nikass schreef:
Ik weet het, oud topic :D Maar ik blaas het even nieuw leven in, aangezien een kennis van mij op zoek is naar een pensionstal in omgeving Arnhem.
De eisen zijn:
-hele jaar door naar buiten (liefst weide)
-goede uitrijmogelijkheden
-schoon, veilig
-goed ruwvoer
Ik heb met haar de stallen die in dit topic genoemd zijn bekeken, dus misschien is er niet meer dan dat, maar we hopen toch op nog wat nieuwe opties, vooral niet te duur en kleinschalig.
Voorzieningen als een bak, longeerkraal of stapmolen zijn dus niet nodig.

Bedankt alvast voor het meedenken :)


Bij ons op de wei is nog plek voor een merrie.
Voldoet aan je eisen. Prachtige uitrijmogelijkheden maar alleen een slechte bak. Onbeperkt gras of ruwvoer. Ligt aan de Dr. Hartogsweg in Renkum. 135 euro pm. Zomers 1x per 9 dagen uitmesten of uitlaten besteden voor 15 euro per keer.


Klinkt wel interessant, maar ik kom op een half uur rijden, dat is nog best wel veel.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-19 08:42

Nikass schreef:
Jammer dat de website van de Mariahoeve in Heteren alleen uitgebreid de stallen en de bakken beschrijft, maar ik niets kan lezen over weidegang en uitrijmogelijkheden, de twee belangrijkste punten. >;)
Bij zoveel luxe faciliteiten verwacht ik een hoge prijs, terwijl de faciliteiten niet gebruikt gaan worden.
Oftewel: hoeveel komen de paarden op de wei, en hoe: merries/ruinen gescheiden of alles door elkaar?
Hoe zijn de uitrijmogelijkheden? En wat is de prijs van de stalling?


Uitrijmogelijkheden zijn niet top, stal kost €350. Weidegang ed kun je het beste over bellen. Ik sta er op dit moment met een Welsh hengstje en een merrie van 1,11m dus allebei andere gevallen.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: stalling omgeving velp/arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:28

Is de weidegroep van De Wolfskuil niets?

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:53

De Wolfskuil is toch een hit actief?

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: stalling omgeving velp/arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:57

Nee, er zijn ook een aantal weidegroepen. Die staan 24/7 op de wei met onbeperkt ruwvoer.
Is wel alleen voor pony's bedenk ik me nu.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 17:40

Oh ja, nee het gaat om paarden en één ervan is oud en heeft echt wel een stal nodig voor de nachten in de winter.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: stalling omgeving velp/arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:15

Oh nee dan houdt het op. Jammer!

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 18:50

Ja jammer -O-

Ilaan 350,- is veel, als je geen voorzieningen nodig hebt, en als dan ook de uitrijmogelijkheden niet top zijn, dan wordt t m niet :n

Anoniem

Re: stalling omgeving velp/arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:15

Laag soeren bij Roel? Ben z’n achternaam even kwijt.
Wel veel zelf doen..

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:24

Ik heb mijn paard bij de Snippervlucht staan en dat is echt een enorm fijne stal.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 21:25

Mooie foto's Marjan!

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: stalling omgeving velp/arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 23:22

Ik kwam vandaag langs de Enkhoeve bij Dieren/Laag-Soeren. Heel veel ruiterpaden in de buurt!

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:31

MarjanB schreef:
Ik heb mijn paard bij de Snippervlucht staan en dat is echt een enorm fijne stal.

[ [url=m/jL5uKM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QVAJpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lrFW0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ppxmaR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er netjes uit. Ik heb net even op de site gekeken. Volgens mij hebben ze het goed voor elkaar daar?!
Ze hebben 70 paarden, merk je daar veel van. Lijkt me best druk.
Ik zag dat de stalprijs 300,- is. Is dat de kleinste naar stal of gewoon de standaard prijs?
Ik ben zelf nog niet op zoek naar een andere stal. Maar zou op den duur graag met mijn dochter ergens samen staan. Een paard en een pony stallen is best prijzig. Vooral omdat ze voor pony’s vaak ook de volle mep vragen.
Misschien moet ik een keer langs gaan daar. Maar was stiekem heel erg benieuwd.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 05:08

Xritt schreef:
MarjanB schreef:
Ik heb mijn paard bij de Snippervlucht staan en dat is echt een enorm fijne stal.

[ [url=m/jL5uKM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QVAJpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lrFW0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ppxmaR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er netjes uit. Ik heb net even op de site gekeken. Volgens mij hebben ze het goed voor elkaar daar?!
Ze hebben 70 paarden, merk je daar veel van. Lijkt me best druk.
Ik zag dat de stalprijs 300,- is. Is dat de kleinste naar stal of gewoon de standaard prijs?
Ik ben zelf nog niet op zoek naar een andere stal. Maar zou op den duur graag met mijn dochter ergens samen staan. Een paard en een pony stallen is best prijzig. Vooral omdat ze voor pony’s vaak ook de volle mep vragen.
Misschien moet ik een keer langs gaan daar. Maar was stiekem heel erg benieuwd.


Het is wel eens druk in de binnenbak maar ik rijd eigenlijk altijd in de buitenbak. Verder is alles nu 300 en zodra nieuwe stal gebouwd is gaat de prijs omhoog. Maar moet zeggen dat je hier nergens in buurt zo fijn staat op zo’n fijne locatie. Hele aardige mensen en paarden staan er gewoon goed. Goed en veel hooi/voordroog, op vorige stallen maakte ik me nog wel eens druk maar of paard wel goed staat maar hier nog geen enkele keer gehad.

Xritt
Berichten: 605
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:28

MarjanB schreef:
Ik heb mijn paard bij de Snippervlucht staan en dat is echt een enorm fijne stal.

[ [url=m/jL5uKM.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QVAJpU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/lrFW0q.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ppxmaR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat ziet er netjes uit. Ik heb net even op de site gekeken. Volgens mij hebben ze het goed voor elkaar daar?!
Ze hebben 70 paarden, merk je daar veel van. Lijkt me best druk.
Ik zag dat de stalprijs 300,- is. Is dat de kleinste naar stal of gewoon de standaard prijs?
Ik ben zelf nog niet op zoek naar een andere stal. Maar zou op den duur graag met mijn dochter ergens samen staan. Een paard en een pony stallen is best prijzig. Vooral omdat ze voor pony’s vaak ook de volle mep vragen.
Misschien moet ik een keer langs gaan daar. Maar was stiekem heel erg benieuwd.[/quote]

Het is wel eens druk in de binnenbak maar ik rijd eigenlijk altijd in de buitenbak. Verder is alles nu 300 en zodra nieuwe stal gebouwd is gaat de prijs omhoog. Maar moet zeggen dat je hier nergens in buurt zo fijn staat op zo’n fijne locatie. Hele aardige mensen en paarden staan er gewoon goed. Goed en veel hooi/voordroog, op vorige stallen maakte ik me nog wel eens druk maar of paard wel goed staat maar hier nog geen enkele keer gehad.[/quote]


Bedankt voor je reactie. Ik rij ook veel in de buitenbak, maar een binnenbak voor het echte slechte weer is wel fijn. Is het voor jonge kinderen ook een leuke stal?

Sorry, ts dat ik je topic even gebruik. Een goede stal vinden is best lastig. Vooral voor een paard en pony en ook nog eens een beetje betaalbaar. Vooral voor de pony.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:16

Zijn er nog mensen die kleinschalige stallen in de buurt van Arnhem weten? Van die stallen die geen website hebben, en niet al te veel voorzieningen, maar waar de paarden lekker jaarrond naar buiten kunnen en die ook niet de hoofdprijs vragen?

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:17

Nikass schreef:
Zijn er nog mensen die kleinschalige stallen in de buurt van Arnhem weten? Van die stallen die geen website hebben, en niet al te veel voorzieningen, maar waar de paarden lekker jaarrond naar buiten kunnen en die ook niet de hoofdprijs vragen?


En waar de paarden ook wat langer naar buiten kunnen; we zijn bij de Henriette Hoeve wezen kijken, maar van 9.00 tot 16.00 buiten vind ik (in de zomer) wel erg weinig ;(

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:05

Nikass schreef:
Nikass schreef:
Zijn er nog mensen die kleinschalige stallen in de buurt van Arnhem weten? Van die stallen die geen website hebben, en niet al te veel voorzieningen, maar waar de paarden lekker jaarrond naar buiten kunnen en die ook niet de hoofdprijs vragen?


En waar de paarden ook wat langer naar buiten kunnen; we zijn bij de Henriette Hoeve wezen kijken, maar van 9.00 tot 16.00 buiten vind ik (in de zomer) wel erg weinig ;(


Is ook niet kleinschalig... ik heb mijn paard op de Snippervlucht staan en ben super tevreden maar ook daar niet veel langer buiten. Wel veel en goed hooi op stal! Bij henriettehoeve wel goed hooi maar niet onbeperkt.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 20:58

Nee niet kleinschalig, honderd paarden begreep ik ;)

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 14:54

Hebben jullie ervaringen met de Mariahoeve in Renkum? Wat moet ik mij aantrekken van de verhalen over de eigenaar die op internet circuleren?

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:24

Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met de Boleemhoeve in Zevenaar. Kun je daar buitenrijden?

Irene793
Berichten: 268
Geregistreerd: 04-08-17

Re: stalling omgeving velp/arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:18

Mariahoeve in Renkum ben ik pas geleden vertrokken. Het is een fijne stal, maar ik zou het toch niet aanraden. Dat heeft alles te maken met de stalhouder en zijn voerbeleid. De paarden stonden regelmatig (vrijwel dagelijks) een halve dag zonder voer en dat was helaas niet bespreekbaar met hem. We hebben echt van alles geprobeerd, het is me nooit duidelijk geworden waarom hij dat niet veranderd.
Daarnaast is hij een nare man, hij kan soms enorm uitvallen zonder duidelijke aanleiding.
Succes met de overwegingen.