Recente ervaringen Stal Doorstap?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7422
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:47

Ben er geweest. Zogenaamde brave grote schimmel bekijken.superbraaf op buitenrit. Gevoelige rug. Toevallig zat er in zijn papieren een briefje van zijn vorige eigenaar bij.

Met telefoonnummer... Ik heb haar even stiekem gebeld op de parkeerplaats met de vraag of ie echt zo braaf was op buiten terrein.

Antwoord; levensgevaarlijk en gaat aan de kletter. De gevoelige rug was ook pas sinds dat ie daar stond.


Dus als ik hun hadden geloofd... was er ongetwijfeld iets gebeurd.

Toen ik ze erop aansprak kreeg ik een luchtig antwoord en dat ie wel wat anders had. En die zag er slecHTC uit. Kregen als commentaar mee dat als ze niet goed was we haar gewoon in konden ruilen.

Mijn conclusie getrokken en gegaan

Babootje

Berichten: 26449
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 17:58

Eight schreef:
En waarom zou een paard niet 500 euro kunnen stijgen in prijs?

Misschien hebben ze geld gestoken in keuringskosten. En is het paard uiteindelijk niet verkocht?

Babootje

Berichten: 26449
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 18:06

Kinke schreef:
Van de politie? En waar baseren ze dat verzoek dan op? Kan me niet voorstellen dat de politie zich hier druk om maakt. Weet je zeker dat dit echt van de politie komt?


Dat kan ik me ook niet voorstellen. Geen agent die zich hier druk over maakt. Zelfs niet over oplichterij: dan is het altijd weer een civiele zaak. Nee hoor, laat je niet opjutten. Dit is vast een bevriende nepagent.
Ik denk dat iedereen met een beetje verstand van paarden weet dat je niet bij stal Doorstap moet zijn als je een gezond paard wil kopen.

Anomien

Berichten: 7422
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:42

Nee ze wisten het wel. De ruiter had namelijk in dat briefje staan dat ze er bij een bekende trainer had getraind. En dat men daar over kon bellen om het te Veriferen. Dus zij wilden wat graag dat briefje behouden als prijsverhoger.

Mij ging het enkel over het braaf zijn op buitenrit, dus ik heb besloten haar stiekem te bellen op de parkeerplaats.

Schimmel was levensgevaarlijk op buitenrit.
Leuk trainen bij bekende ruiters/trainers maar niet wat ik zocht.

Dus als ik iets krijg aangesmeerd wat niet is wat ik zoek, maar wel met het verhaal dat het is wat ik zoek... dan is mijn vertrouwen weg. Dan speel je gewoon met mijn veiligheid.

Veraaaaah

Berichten: 2337
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 23:35

Ook ik ben gewaarschuwd door verscheidene mensen. Wij hebben er momenteel 2 op stal staan van Stal Doorstap, beide niks anders dan problemen. Toen ik zelf op zoek was naar een ander paard daar een afspraak gemaakt, gelukkig op tijd tegen gehouden!!
Belde op om een keer langst te komen voor een leuk paard, begon ze meteen over 100 euro om het paard 'vast te houden'
Voor mij never nooit geen stal doorstap...

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 05:58

Hopelijk verspreid het zich rond en houden dat soort stallen uiteindelijk verplicht op! 100 euro voor reserveren..te gek om los te lopen!!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:00

Te gek voor woorden dat mensen daar uberhaupt in trappen

Goof

Berichten: 28960
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:18

Iedereen piept over die 100 euro, maar je hoeft toch niet te reserveren? Je kan er ook 'nee' op antwoorden. Je hebt enkel de kans dat het paard dan weg is als je wil komen kijken. Maar zo werkt dat overal.
Als ik mijn auto te koop zet reserveer ik die ook niet voor iemand, wie het eerste komt heeft eerste keuze. Simpel. Zelfde geldt voor huizen. En ook voor paarden.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 11:35

Eens hoor.
Maar heb jij al ooit van reserveren gehoord vóórdat je bent wezen kijken?
Dergelijke stal zou ik dus bij voorbaat voorbij gaan.

Goof

Berichten: 28960
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:23

Ja, bij dezelfde stal. Maar ik heb niet gereserveerd. Ik heb het risico genomen. Als 'ie al dan al weg zou zijn....pech. Dan de volgende.
Daar kan iedereen zelf over nadenken. En dat die stal het probeert op deze manier; tja, ik neem het ze niet kwalijk en kennelijk loont het en trappen er veel mensen in.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23533
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:26

Ze bieden het toch aan? Het is toch geen verplichting?
De gemiddelde koper gaat er tegenwoordig vanuit dat als ie over 4 dagen wil komen kijken dat je het beest wei ff vasthoud, daar springen ze op in door dat aan te bieden. het is geen verplichting maar als er dan iemand komt die meteen betaald is ie wel weg. Risico wat een koper wil nemen of niet.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:51

Ja bij dezelfde stal dat geloof ik wel ja :+
Ik bedoelde elders.

Ja mensen trappen er zelf in.
Maar dat is met veel dingen ook 8 van de 10 keer van "bedonderd" worden.
Totaal geen zelfkennis maar wel denken dat te hebben.
Niet keuren.

Mizora

Berichten: 18130
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 12:59

Zo heeft een kennis van mij 2 shetlandjaarlinghengstjes gekocht voor 150€/stuk in slechte conditie op de paardenmarkt omdat ze anders naar de slacht zouden gaan. Als de handelaar er 30€/stuk voor had gekregen bij de slager was het veel geweest.

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 13:09

pol1 schreef:
We zullen hier binnenkort ook wel reactie van Doorstap krijgen..ongelooflijk dat dit soort stallen kunnen bestaan!!

Nee hoor... die krijg je namelijk privé via pb
en dat is vaak geen kattenpis wat er wordt gezegd
*eerder dat soort pb's gehad dus spreek uit ervaring

Fireniels
Berichten: 1
Geregistreerd: 23-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:23

Ik heb me speciaal aangemeld om hier iedereen te overtuigen om geen paarden te kopen van stal doorstap te Achtmaal of van Melanie Musters.
Maar blijkbaar is dit niet meer nodig.
Ook wij zijn bedrogen met een kreupel paard.
Toen we wilden wisselen, ging dit enkel indien we veel geld bovenop legde.
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 28-06-17 08:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Waarschuwing uit bericht gehaald

Goof

Berichten: 28960
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:30

Fireniels schreef:
Ik heb me speciaal aangemeld om hier iedereen te overtuigen om geen paarden te kopen van stal doorstap te Achtmaal of van Melanie Musters.
Maar blijkbaar is dit niet meer nodig.
Ook wij zijn bedrogen met een kreupel paard.
Toen we wilden wisselen, ging dit enkel indien we veel geld bovenop legde.


Had je het paard laten keuren?

pol1
Berichten: 3832
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 18:46

Wendy1978 schreef:
pol1 schreef:
We zullen hier binnenkort ook wel reactie van Doorstap krijgen..ongelooflijk dat dit soort stallen kunnen bestaan!!

Nee hoor... die krijg je namelijk privé via pb
en dat is vaak geen kattenpis wat er wordt gezegd
*eerder dat soort pb's gehad dus spreek uit ervaring


Die ervaring heb ik Ook!!

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 22:39

bruintje123 schreef:
Ja bij dezelfde stal dat geloof ik wel ja :+
Ik bedoelde elders.

Ja mensen trappen er zelf in.
Maar dat is met veel dingen ook 8 van de 10 keer van "bedonderd" worden.
Totaal geen zelfkennis maar wel denken dat te hebben.
Niet keuren.


Goed gelovig of naïef, geef het een naam.
het blijft misleiden of in veel gevallen glashard liegen en dus bedonderen.

Zou fijn zijn als je gewoon in het goede van de mens zou kunnen geloven....
Dat de maatschappij harder wordt komt ook door dit soort gevallen. Blijkbaar mag je niemand vertrouwen want dan is het je eigen schuld.
En nee, heb hier geen paard vandaan ;-)

Apple

Berichten: 76217
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:30

Moderatoropmerking:
Ik heb even wat off-topic verhalen verwijderd en wat reacties die niet uit eerste hand zijn. Op ED is het de bedoeling dat je alleen verhalen uit eerste hand plaatst, positief en negatief

kusjeJ
Berichten: 1
Geregistreerd: 15-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:53

Paard die ik verzorg komt daar vandaan, zou een beginnerspaard zijn en super braaf. echt voor een beginner. Daar heeft ook iemand erop gereden en ging goed en was super braaf, op de poetsplaats ook super mak. Eenmaal thuis naar een paar dagen super schuw, kwam niet naar je toe in de wei en bang voor de zweep en toen het zadel erop ging werd ze helemaal wild en laat zich vallen. Paard was dus nog helemaal groen en waarschijnlijk gedrogeerd. Nu rustig weer opnieuw zadelmak maken. Ik zou er in iedergeval niet heen gaan en anders je eigen dierenarts meenemen!

Overigens ook een 'speciaal passend zadel' erbij gekocht die totaal niet past.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:21

het is gewoon bizar dat deze stal nog steeds bestaat...

ik heb er een paard in 2000 gekocht toen zaten ze in Moerstraten en heette ze BM Stables

heb geen zin om het verhaal neer te zetten , paard was lichamelijk goed maar geestelijk beetje in de knoop heb er wel een fijn paard aan gehad met gebruiks aanwijzing
maar...
er bleek dus een rechtszaak aan vast te zitten met iemand die hun paard eerder hadden ingeruild voor deze en na erge problemen deze weer hadden ingeruild voor een ander [ die nog veel erger was ] de rechtszaak heeft jaren geduurd maar BM heeft die verloren en ze heeft moeten betalen...

ik werd er ook in betrokken door beide kanten en M speelde een vuil spel waar ik niet aan mee gedaan heb...

Wees gewaarschuwd voor deze vrouw!!!!!!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 10:28

keuren mag ,ik heb toen ook laten keuren

maar omdat zij ze al met een rapport aanbied en ze nogal dominant overkomt trappen veel mensen in haar praatje

funnyhorses
Berichten: 8047
Geregistreerd: 30-06-09

Re: Recente ervaringen Stal Doorstap?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 11:08

Ik heb mijn fjord bij hun gekocht, 12jaar geleden en ze is nog steeds bij mij.
Ik had toen geen moeilijkheden met M heb zelfs nog de prijs omlaag kunnen pingelen, paardje opgeladen en tot nu toe veel plezier van gehad.

Het blijft toch altijd een gok als je een paard koopt het zijn levende wezens en geen fietsen waar je opstapt en weg rijd.
De dieren kunnen zich net zo poedersuiker voelen als een mens en wie weet hoe vaak ze al zijn verhuisd in hun leven.

Mensen denken ook vaak een paard met knopjes te kopen maar het is hard werken met en voor een paard niks krijg je kado!

Ik zou zo weer een paard daar kopen maar ik doe een dier ook niet zomaar weer weg omdat er 'iets' aan schort.
Beestje verdient een kans toch?!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78584
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 16:59

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik weer een heleboel berichten verwijderd. Voor de duidelijkheid, er mogen alleen ervaringen uit eerste hand geplaatst worden. Andere discussies zijn niet toegestaan.

Yvonm
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:29

Fireniels schreef:
Ik heb me speciaal aangemeld om hier iedereen te overtuigen om geen paarden te kopen van stal doorstap te Achtmaal of van Melanie Musters.
Maar blijkbaar is dit niet meer nodig.
Ook wij zijn bedrogen met een kreupel paard.
Toen we wilden wisselen, ging dit enkel indien we veel geld bovenop legde.

Voor zij die nog twijfelen om toch te kopen, echt NIET doen aub?


Wij hebben 4 paarden van stal doorstap en zijn er hartstikke blij mee. We zijn altijd goed geholpen en hebben ook wel eens n paard terug gedaan omdat we er geen klik mee hadden. Daar hebben we nu een hele brave voor terug. Er word eerlijk en lief met de paarden omgegaan en ze worden heel goed verzorgd.
Onze ervaringen zijn heel positief. Dus als je daar n paard of pony naar je zin ziet KOPEN je krijgt geen spijt