Opfok Hengelo e.o. Voor ponyveulen.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Opfok Hengelo e.o. Voor ponyveulen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 19:56

Wert iemand een goede opfokstal voor pony's in de buurt van Hengelo?
Ik vraag dit voor een vriendin die eind juni een new Forest/ nrps veulen verwacht.
Ze komt zelf niet uit die regio, maar wil het veulen daar graag stallen ivm ruimte en aanwezigheid van mensen die oogje in het zeil kunnen houden ( maar geen contacten in die richting hebben)

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Opfok Hengelo e.o. Voor ponyveulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:04

Is Zwolle te doen? Ik ben erg tevreden over stal equus. Grote loopstal met overdag altijd gehele dag paddock. In de zomer weidegang. Ik had mijn quarter er staan, die zal ongeveer net zo groot zijn.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Opfok Hengelo e.o. Voor ponyveulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:08

http://staldenink.nl/ en in raalte zit er ook nog eentje maar daar ben ik de naam zo van kwijt, iets met JJS volgens mij.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 20:08

Ik heb mijn paard toen ik in Hengelo zat, in Markelo gehad staan bij een opfok, maar daar kwam ze niet super fijn uit, dus die raad ik niet echt aan.... en verder zit er nog een andere stal in Enschede waarbij je niet eens bij je paard langs mocht komen als hij daar in de opfok stond dus daar was ik ook niet blij mee. Toen ze in Markelo zo slecht erbij stond uiteindelijk heb ik haar maar gewoon op een normale stal gezet, want er zit in die buurt niet echt heel veel fijns, we hebben hard gezocht maar niet echt een geschikte plek kunnen vinden.

Als je meer info wil over onze ervaringen (ik noem nu ook bewust even geen namen), stuur dan vooral even een pb'tje.

Rondom Zwolle zit inderdaad veel meer fijns. Heeft ze eerder ook gestaan toen ik nog in Zwolle woonde, op de Country Fair Hoeve, en daar was ik ook zeer over te spreken. :)

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-17 20:28

ClauH schreef:
Is Zwolle te doen? Ik ben erg tevreden over stal equus. Grote loopstal met overdag altijd gehele dag paddock. In de zomer weidegang. Ik had mijn quarter er staan, die zal ongeveer net zo groot zijn.


Staan ze dan verder tussen de kwpn-ers?
Voor een merrie veulen vind ik dat niet zon probleem, maar voor een evt hengstveulen is het echt niet handig.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Re: Opfok Hengelo e.o. Voor ponyveulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 21:23

Mijn hengstje stond tussen kwpners, een tinker, 2 nrpsers, een groninger en een paint, en nog een koudbloed die ik niet kon plaatsen qua ras. Ze hadden 2 groepen en keken een beetje aan wat bij elkaar paste. Die van mij is heel rustig en relaxed, net als de rest van de groep. Als je wilt kan ik je wat foto's of filmpje WhatsAppen? Moet je je telnr even per pb sturen.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Opfok Hengelo e.o. Voor ponyveulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:23

De stal in Zwolle waar ik gestaan heb was een gemengde kudde met oudere en jongere paarden, en pony's en paarden. Werd ook goed op de paarden gepast, erg fijn.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Opfok Hengelo e.o. Voor ponyveulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:25

Mijn paard heeft bij Woudenberg in de opfok gestaan. Zitten in Enter/Wierden.
Hele fijne mensen en grote weides.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Opfok Hengelo e.o. Voor ponyveulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:57

KS --> ED