Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 09:46

Halverwege juni gaan wij naar Dalfsen verhuizen. Ik ken die regio verder helemaal niet en zoek voor mijn twee Gelderse paarden een pensionstalling nabij Dalfsen.
Met Google kom ik onder andere stal de Vierels tegen, die ligt heel dicht bij ons nieuwe huis.
Heeft iemand hier ervaringen mee?
Of met bijvoorbeeld
De Ontginning?
Stal Zielman?

Een andere pensionstalling?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:00

Ik heb een facebookgroep die heet "Ruiters en menners omgeving Ommen" misschien dat je het daar kan vragen? Daar worden ook ritjes op besproken, dus misschien vind je dat ook gezellig? :D

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 10:09

Dankjewel! Ik heb hem gevonden. Een besloten groep zie ik, dus ik heb me aangemeld... Eens zien wat er gaat gebeuren.

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:21

Wat zoek je voor iets?

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 10:24

Stalling voor 2 paarden met weidegang, volpension. Daarbij graag een binnenbak of een buitenbak met een bodem die zo goed als altijd te gebruiken is. Dan ook of mogelijkheid tot volgen van dressuur- en springles op het terrein of toestemming om instructive op het terrein te laten komen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:24

Nickeltje schreef:
Dankjewel! Ik heb hem gevonden. Een besloten groep zie ik, dus ik heb me aangemeld... Eens zien wat er gaat gebeuren.

Ik kreeg al een melding van je berichtje! :D

Skyka
Berichten: 103
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:24

Je zou kunnen informeren bij Manege Gerner.
Ik weet niet wat je precies zoekt. Maar er is veel mogelijk daar o.a. wat jij omschrijft.

Jasmijn1989

Berichten: 759
Geregistreerd: 02-10-08
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:26

Nickeltje schreef:
Stalling voor 2 paarden met weidegang, volpension. Daarbij graag een binnenbak of een buitenbak met een bodem die zo goed als altijd te gebruiken is. Dan ook of mogelijkheid tot volgen van dressuur- en springles op het terrein of toestemming om instructive op het terrein te laten komen.


Dan kan ik je niet helpen :)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:30

Leuk dat je deze kant op gaat :)

Manege Gerner betaal je rond de 300,- voor per paard. Ze lopen daar wel het hele jaar op de wei en ligt aan het bos, ook is er een binnenbak. Ik weet niet of je een eigen instructrice mee mag nemen, wel kun je daar les krijgen.

Vierels moet je met de feestdagen en in het weekend zelf je paard buiten en binnen zetten en uitmesten. Ook lopen ze daar niet de hele dag buiten, met goed weer ongeveer 4 uur, met slecht weer vaak alleen in de stapmolen of je moet zelf buiten en binnen zetten of overleggen of iemand dat voor je wil doen. Ze hebben een kleine binnenbak en 2 buitenbakken die wel een goede bodem hebben, alleen met slecht weer liggen er plassen. De paddocks waren wel altijd slecht met redelijk wat regen. Eigen instructrice kun je daar meenemen.

Je hebt daar ook nog Country Fair Hoeve in de omgeving, vriendin van mij staat daar, ik weet niet hoe deze stal is.

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 10:36

Bedankt voor de reacties. Vierels klinkt niet heel bemoedigend...
Gerner was ik zaterdag ook langs gereden maar we hadden geen tijd meer om te stoppen. Die zal ik vandaag ook eens bellen dan.

Edit: stal Gerner klinkt nogal alternatief... Weet niet of ik daar tegen zou kunnen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:42

Nickeltje schreef:
Bedankt voor de reacties. Vierels klinkt niet heel bemoedigend...
Gerner was ik zaterdag ook langs gereden maar we hadden geen tijd meer om te stoppen. Die zal ik vandaag ook eens bellen dan.

Edit: stal Gerner klinkt nogal alternatief... Weet niet of ik daar tegen zou kunnen.

Mijn zusje rijdt daar ook en dat is een heel nuchter persoon dus dat valt wel mee!

Zolang jij niet het type bent "geen gelul, paard in de krul" die alleen maar loopt te zagen en te schoppen met sporen zal het wel meevallen. :P

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 10:44

Haha, nou ik rij met mijn oudje wel wedstrijden, Z1 dressuur en met de tweede wil ik gaan starten, ook in het springen dus ik ben redelijk fanatiek.
Maar, lekker buiten rijden en fatsoenlijk met mijn paarden omgaan is wel degelijk belangrijk. Ik doe alleen niet aan allerlei vage niet-wetenschappelijk bewezen therapie zoals bach-bloesem en wat heb je nog meer in die hoek...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33858
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:53

Eigenaresse heeft geloof ik zelf ook wedstrijden gereden maar dat weet ik niet zeker? :P Maar ik zou er gewoon eens gaan kijken, veel weidegang en een binnenbak vind je namelijk bijna nergens. Tenzij je verder van "huis" wat wil vinden.

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:48

Nickeltje schreef:
Bedankt voor de reacties. Vierels klinkt niet heel bemoedigend...
Gerner was ik zaterdag ook langs gereden maar we hadden geen tijd meer om te stoppen. Die zal ik vandaag ook eens bellen dan.

Edit: stal Gerner klinkt nogal alternatief... Weet niet of ik daar tegen zou kunnen.



Ze is nogal "zweverig" ja. Ik kon daar niet tegen }:0 Ik kan zo even niet iets anders bedenken. Wat voor straal wil je?

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 13:13

Liefst 10-15 km. Maar voor een ideale stal kan iets veder ook

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:43

Dan kan je eventueel wat meer richting wythem/Zwolle kijken

cp112

Berichten: 14748
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:45

Stal Equus heb ik wel goede dingen over gehoord. Er is ook nog se country hoeve (weet niet zeker of dat de goede naam is)

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 13:47


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:07


Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-17 14:12

Die ziet er op de site heel erg top uit. Ik ben een rijtje met mogelijke kandidaten aan het opstellen en ga zo als het hier rustig is een aantal stallen opbellen of ze plek hebben en of ik in een weekend langs kan komen om kennis te maken.
Op dit moment komen in aanmerking
Stal Mark Schreurder
Stal Equus
County Fair Hoeve

Cheytjuh

Berichten: 4034
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 14:58

Stal Equus zijn echt fijne mensen, de vaste opfok voor onze jonkies en heerlijk nuchter en fijne mensen in de omgang !

Stal Zielman in Dalfsen misschien ? Is mijn oude hoefsmid, erg fijne kerel. Weet niet hoe het aangaande de stalling is daar, maar je zou altijd kunnen vragen !

janveneberg
Berichten: 1
Geregistreerd: 08-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 08:53

Hoi,kijk op de website van fam. Veneberg. stalveneberg.nl

WillemYntJee
Berichten: 6305
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Stalling rondom Dalfsen, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 09:24

De laarbrug in Ommen?

Nickeltje

Berichten: 28258
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-17 09:56

We gaan volgend weekend kennis maken bij County Fair Hoeve.
Ik denk dat die kan bieden wat wij zoeken. Ook met ons werk. Door diensten en dergelijke hebben wij soms drukke weken en komen dan een paar dagen niet bij de paarden. Ik kan dan praktisch gezien niet mee doen met stallingen waar voer schema's werken en schema's om buiten te zetten en binnen te halen.
En als ik er een paar dagen niet ben verwacht ik dat ik een stalling uitgekozen heb waar dan wel iemand met inzicht en verstand op mijn paarden let. Met 24 uur per dag weidegang of iets dergelijks weet ik niet of ik dan lekker slaap...

2misty2

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-08-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:22

Stal eguus is een prima stal! Mijn vriendin staat daar. Je kan prima bij wijze van een dag of paar dagen niet komen. Alles wordt geregeld. Fijne mensen. Verstand van paarden! Veel weidegang. Goede buitenbak! Er staan verschillende mensen van recreatie, dressuur en springen enz.
http://www.stalequus.nl/
Laatst bijgewerkt door 2misty2 op 09-05-17 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt