Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Orscana

 
Profiel   

Jooliieen schreef
Hoi,
Even wat vraagjes:
Is het veel werk om de sensor aan je deken te bevestigen? Ik heb namelijk geen in om zakjes in de deken te naaien, dan maak ik hem liever elke keer gewoon “even” vast.
Heeft je paard er geen last van met liggen?


Het zakje in de deken naaien kost maximaal 2 minuten als je er handig mee bent! En je deken blijft dan waterdicht.

Als je hem wilt bevestigen met de prikker kan dat altijd, maar dat is niet voor dagelijks gebruik werd mij verteld. Ook als je paard een keer te dicht langs bomen loopt of er aan schuurt van hij er af ( mijn ervaring ). En je deken is niet meer waterdicht!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 10:18 



 
Profiel   

Ik blaas het topic graag even nieuw leven in, want ik heb sinds kort ook de Orscana *\o/*

Ben er tot nu toe heel blij mee!

Alleen.. Ik vraag me af hoe betrouwbaar de comfort zone nou is. Ik ben gewoon bang dat mijn paard het alsnog te koud/warm heeft omdat ik klakkeloos die comfort zone overneem..

En kan iemand mij verder uitleggen hoe ik de app het beste met mijn bijrijdster kan gebruiken? Ik denk dat ik haar dan toe moet voegen als contact? Moet zij dan ook nog een paard instellen? Of kan zij dan automatisch bij mijn paard komen? Of kunnen we beter op 1 account?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 10:46 



 
Profiel   

Hoe je iemand mee kan laten kijken op de orscana weet ik niet.
Qua comfortzone. Ik hou standaard 27-30 Graden aan voor onder de deken. Ik merk dat bij mijn merrie ze dan het fijnste in haar lijf blijft. Ik vind die voor ingestelde temp zones wel erg ruim genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 12:56 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Ik blaas het topic graag even nieuw leven in, want ik heb sinds kort ook de Orscana *\o/*

Ben er tot nu toe heel blij mee!

Alleen.. Ik vraag me af hoe betrouwbaar de comfort zone nou is. Ik ben gewoon bang dat mijn paard het alsnog te koud/warm heeft omdat ik klakkeloos die comfort zone overneem..

En kan iemand mij verder uitleggen hoe ik de app het beste met mijn bijrijdster kan gebruiken? Ik denk dat ik haar dan toe moet voegen als contact? Moet zij dan ook nog een paard instellen? Of kan zij dan automatisch bij mijn paard komen? Of kunnen we beter op 1 account?


Het is al weer even geleden maar volgens mij gewoon toevoegen als contact en als 1 van jullie dan uitleest is het voor de ander in de app ook zichtbaar.

Comfort zone had ik indd ook aangepast.
Gewoon een beetje kijken hoe je paard eronder staat en daarop je comfort zone instellen.
Dus eerst is het even wat aftasten maar daarna heb je ook wat is mijn ervaring

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 13:03 



 
Profiel   

Thanks! Bijrijdster nu als contact toegevoegd, maar zij geeft aan niet te kunnen synchroniseren. Dat "pijltje" kan ze volgens haar niet opklikken. Iemand enig idee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 14:07 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Thanks! Bijrijdster nu als contact toegevoegd, maar zij geeft aan niet te kunnen synchroniseren. Dat "pijltje" kan ze volgens haar niet opklikken. Iemand enig idee?


En als ze op het profiel van het paard zelf klikt dus zn profiel openen?
Bij mij werkte het pijltje ook niet altijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-19 14:23 



 
Profiel   

Ben ik weer :Y)

Ik werk met liners en heb tot nu toe steeds de zakjes in de liners genaaid, en de waterdichte deken dus niet hoeven "beschadigen" om het zakje te bevestigen. Binnenkort ga ik de overstap maken naar alleen de regendeken dus zal ik dat toch moeten gaan doen. Doen jullie dit met die pin (ben ook bang dat een ander paard er dan aan gaat knagen) of innaaien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 20:07 



 
Profiel   

Ladyson schreef
Ben ik weer :Y)

Ik werk met liners en heb tot nu toe steeds de zakjes in de liners genaaid, en de waterdichte deken dus niet hoeven "beschadigen" om het zakje te bevestigen. Binnenkort ga ik de overstap maken naar alleen de regendeken dus zal ik dat toch moeten gaan doen. Doen jullie dit met die pin (ben ook bang dat een ander paard er dan aan gaat knagen) of innaaien?


Er zit toch een binnen voering(stofje) in je regendeken.
Ik deed het zakje daar doorheen naaien wel een karweitje maar beter als gat(en) in je waterdichte stof.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-20 22:25 



 
Profiel   

Oh ja, slim! Niet aan gedacht..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-20 13:56 



 
Profiel   

Ik heb sinds een kleine week ook de Orscana. Nu liep ik tegen twee mankementen aan. Een is dat mijn paard ‘m zelf uit heeft gedaan afgelopen nacht. Twee is dat de lijn van temperatuur en vochtigheid ineens missen. Activiteit is wel gemeten en ook het advies is gegeven.

Iemand tips?

Hierbij een afbeelding van vandaag.

[ img ]

En die van drie dagen geleden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 17:05 



 
Profiel   

Dat probleem heb ik in het verleden ook wel eens gehad, met het zelf uitzetten, heel irritant. Ik heb toen het lipje bij het aan/uit knopje afgebroken. Daarna is het niet meer gebeurd. Aan/uitzetten gaat dat wat moelijker, maar met een pen kan je er nog gewoon opdrukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 18:41 



 
Profiel   

Mijn paard zet m 1x in de 2/3 weken zelf ook uit. Als je m langer gebruikt, is dat niet zo'n ding meer want dan weet je toch al bij welke temperatuur je goed zit met de dekens. Ik denk gewoon toeval/pech dus dat het al zo snel is gebeurd.

Mbt je andere vraag heb ik nog nooit gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 08:54 



 
Profiel   

ninne1 schreef
Dat probleem heb ik in het verleden ook wel eens gehad, met het zelf uitzetten, heel irritant. Ik heb toen het lipje bij het aan/uit knopje afgebroken. Daarna is het niet meer gebeurd. Aan/uitzetten gaat dat wat moelijker, maar met een pen kan je er nog gewoon opdrukken.


Grr, vannacht voor de tweede keer uit gedaan. Wilde juist weten of hij het vannacht te koud had. Heb dat lipje nu ook afgebroken.


Ladyson schreef
Mijn paard zet m 1x in de 2/3 weken zelf ook uit. Als je m langer gebruikt, is dat niet zo'n ding meer want dan weet je toch al bij welke temperatuur je goed zit met de dekens. Ik denk gewoon toeval/pech dus dat het al zo snel is gebeurd.

Mbt je andere vraag heb ik nog nooit gehad.


Van mijn paard wist ik altijd heel goed wat hij nodig heeft. Ik merk nu dat hij wat ouder is en dat zijn behoefte ook anders wordt. Waar hij eerder 9 van de 10 keer te warm stond, staat hij nu te koud.
Dus ik wil ‘t graag nog een tijdje kunnen aflezen :D
Overigens liet hij vandaag weer die lijntjes niet zien. Ik denk dus dat dat te maken heeft met dat hij zoveel uren uit heeft gestaan.
Want 24 uren later deed hij het wel weer. Ik hoop morgen dus ook weer alles te kunnen zien :o
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 19:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen