Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Orscana

 
Profiel   

De orscana is nu ook verkrijgbaar bij de Epplejeck! Ben heel benieuwd wat jullie verder ervaren door het gebruik van de app
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 07:53 



 
Profiel   

Gekke vraag. Hebben jullie ook dat de sensor soms uitgaat? Het gebeurd de laatste tijd wel vaker dat ik op stal aankom en dat ik hem niet uit kan lezen omdat hij dan uit is gegaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 09:00 



 
Profiel   

dewindhoek schreef
Gekke vraag. Hebben jullie ook dat de sensor soms uitgaat? Het gebeurd de laatste tijd wel vaker dat ik op stal aankom en dat ik hem niet uit kan lezen omdat hij dan uit is gegaan


Ja heb ik ook een aantal keer gehad, en meestal rond de zelfde tijd. Heb daar ook contact met Orscana over gehad. Waarschijnlijk komt het als het paard ligt dat er dan toch op een of andere manier druk op het knopje komt waardoor hij uitgaat. Ik moest de sensor er andersom indoen, dus het zilvere gedeelte naar buiten toe. Heb het nog maar 1 keer getest, paard staat momenteel nog deken loos, toen ging hij niet uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:30 



 
Profiel   

Ik kreeg inderdaad dezelfde tip dus ik ga hem zo ook even omdraaien

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:33 



 
Profiel   

Ik vind het een erg interessant "ding" alleen houdt het bereik van 30 meter (paard niet aan huis) en de bevestiging mij wat tegen. Heeft iemand een foto van hoe het zakje aan de deken genaaid is. Ik heb namelijk geen zin om mijn te dure dekens aan z'n ding te gaan vernaaien.

Heeft iemand ook al is gehad dat het te koud was? Ik lees veel over dat paarden het warm genoeg of te warm hebben terwijl mensen als ze het ding niet hadden dikker op hadden gegooid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-17 19:04 



 
Profiel   

Heb mijn paard net gecontroleerd met het binnen zetten. Vond hem zelf wat lauw aan voelen maar de Orscana gaf aan dat hij zich erg comfortabel voelt. Normaal zou ik een dikkere deken op doen :o . Dus ik denk dat veel mensen hun paard toch te warm zetten, deed ik zelf ook voorheen...

Paard is volledig geschoren en staat onder een 200 grams zonder hals.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 18:47 



 
Profiel   

Dit is wel interessant. Mar waar naaien jullie die zakjes dan in de deken? Ik bedoel: lijkt me niet fijn voor paard (en sensor) als hij er bovenop gaat liggen. Of overheen gaat rollen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 08:20 



 
Profiel   

Voor de mensen die last hebben dat de Orscana uitgaat tijdens het dragen.
Ik heb het lipje om aan en uit te zetten afgebroken. Nu blijft hij al 2 weken aan staan gelukkig! Je kan hem gewoon nog steeds aan en uit zetten, maar gaat iets moeilijker.

Ben er trouwens nog steeds super blij mee! Zeker met de afgelopen koude dagen. Paard stond heerlijk warm onder zijn deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 15:50 



 
Profiel   

hebben jullie je paarden ook buiten in een groep staan? Is dat te doen met de Orscana?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-12-17 12:00 



 
Profiel   

Hey,
ik heb vandaag mijn orscana paarden sensor binnen gekregen, maar hij vraagt welk ras mijn pony is.
Hij hoort bij het stamboek NRPS. Welk ras moet ik dan invullen? Arabier?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-17 13:26 



 
Profiel   

Zijn er nog meer mensen die de sensor gebruiken? Ik zit te twijfelen of ik hem aan wil schaffen.

Hoe zit het als je bijvoorbeeld zelf een dag niet naar stal gaat (maar mijn moeder bijv. wel) kun je hem dan gewoon van 2 dagen uitlezen? Of moet zoiets iedere dag gebeuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 19:21 



 
Profiel   

Ik ben er nog steeds blij mee. Je kan tot 30 dagen terug kijken.

Je kan dacht ik ook vrienden instellen. Die halen dan de data binnen op hun telefoon, als die op stal zijn en dat word dan gesynchroniseerd op je eigen telefoon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 19:30 



 
Profiel   

kaatje89 schreef
Zijn er nog meer mensen die de sensor gebruiken? Ik zit te twijfelen of ik hem aan wil schaffen.

Hoe zit het als je bijvoorbeeld zelf een dag niet naar stal gaat (maar mijn moeder bijv. wel) kun je hem dan gewoon van 2 dagen uitlezen? Of moet zoiets iedere dag gebeuren?



Volgens mij moet dat wel lukken! Het apparaatje heeft een geheugen van 720uur dacht ik te hebben gelezen.

Ik wil anders wel morgen mijn pony een keer niet scannen tot in de avond? En dan kijken of ik idd de data krijg of niet.


Zelf vind ik het wel erg leuk om te zien met wat je paard/pony doet in de nacht.


[ img ]

Zoals je hier kan zien is het erg leuk om te zien dat mijn pony erg vaak ligt in de avond.

Zo kan je bedenken elke keer als je er in de avond bent mest je nog een keer de stal uit of je geeft een lekkere grote pluk hooi zodat hij daar lekker in kan gaan liggen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 23:13 



 
Profiel   

ElmoVelo schreef
Volgens mij moet dat wel lukken! Het apparaatje heeft een geheugen van 720uur dacht ik te hebben gelezen.

Ik wil anders wel morgen mijn pony een keer niet scannen tot in de avond? En dan kijken of ik idd de data krijg of niet.


Zelf vind ik het wel erg leuk om te zien met wat je paard/pony doet in de nacht.


[ [url=m/5et3ls.png]Afbeelding[/url] ]

Zoals je hier kan zien is het erg leuk om te zien dat mijn pony erg vaak ligt in de avond.

Zo kan je bedenken elke keer als je er in de avond bent mest je nog een keer de stal uit of je geeft een lekkere grote pluk hooi zodat hij daar lekker in kan gaan liggen!


Oh dat zou fijn zijn als dat kan. Als je dat zou willen proberen voor me? Het lijkt mij ook gewoon leuk om te zien wat hij allemaal doet en vooral of ik hem niet te warm of te koud onder z’n dekens heb staan.

Maar m’n moeder zei of ik me dan niet nog meer zorgen zou maken als hij een keer een nacht veel meer zou liggen ofzo :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 10:17 



 
Profiel   

kaatje89 schreef
Oh dat zou fijn zijn als dat kan. Als je dat zou willen proberen voor me? Het lijkt mij ook gewoon leuk om te zien wat hij allemaal doet en vooral of ik hem niet te warm of te koud onder z’n dekens heb staan.

Maar m’n moeder zei of ik me dan niet nog meer zorgen zou maken als hij een keer een nacht veel meer zou liggen ofzo :o




Is goed! Dan stuur ik vanavond als ik er aan denk even een berichtje over of het lukte.

Precies! Dat is een hele grote reden waarom ik hem heb gekocht.

Ik had voorheen altijd de 300 grams op, maar het blijkt dat de 200 grams gewoon genoeg is!

Nu met een warmere temperatuur blijkt zijn 200 grams nog goed te zijn terwijl ik anders weer op een andere deken zou zijn overgestapt!1

Ik vind zelf het bereik wel echt minder. Ik moet naast mijn pony staan of maximaal 2 meter en dan kan ik het pas op meten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 10:50 



 
Profiel   

ElmoVelo schreef
kaatje89 schreef
Oh dat zou fijn zijn als dat kan. Als je dat zou willen proberen voor me? Het lijkt mij ook gewoon leuk om te zien wat hij allemaal doet en vooral of ik hem niet te warm of te koud onder z’n dekens heb staan.

Maar m’n moeder zei of ik me dan niet nog meer zorgen zou maken als hij een keer een nacht veel meer zou liggen ofzo :o




Is goed! Dan stuur ik vanavond als ik er aan denk even een berichtje over of het lukte.

Precies! Dat is een hele grote reden waarom ik hem heb gekocht.

Ik had voorheen altijd de 300 grams op, maar het blijkt dat de 200 grams gewoon genoeg is!

Nu met een warmere temperatuur blijkt zijn 200 grams nog goed te zijn terwijl ik anders weer op een andere deken zou zijn overgestapt!1

Ik vind zelf het bereik wel echt minder. Ik moet naast mijn pony staan of maximaal 2 meter en dan kan ik het pas op meten.


Ja ik denk dat ik geneigd ben om hem te warm in te pakken.. :o
Daarom lijkt het me inderdaad fijn en ook om te zien wat hij op een dag aan beweging heeft. En stel hij zou ziek worden/zijn kun je dat er misschien ook uithalen? Als hij ineens de hele dag zou liggen bijvoorbeeld?

Als je me zou willen laten weten of het lukt met uitlezen van 2 dagen. En het was inderdaad nog mooier geweest als je thuis op de bank zou kunnen zien of hij het veelte warm/te koud zou hebben |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 10:58 



 
Profiel   

Je kan zeker 2 dagen of meer uitlezen. Je kan met de + en - naast de datum door de dagen scrollen. Je kan alleen de activiteit van die dagen terug zien.
De temperatuur kan je ook gewoon 30 dagen terug kijken. Dat kan bij het grafiekje, als je dan terug scrolt kan je goed zien hoe warm / koud je paard het die dag heeft gehad.

[ img ]

Op de onderste foto (was vrijdag) ben ik niet naar stal geweest, kerstborrel {:) . Daar kan ik alleen zien hoe actief hij is geweest.
Bij de bovenste foto (vandaag) dan kan je in het grafiekje terug scrollen naar andere dagen.

Edit
even een duidelijker voorbeeld gemaakt van een dag waar ik niet ben geweest
[ img ]

Dit kan je dan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 12:35 



 
Profiel   

Ik schop dit topic graag even omhoog. Wie heeft de orscana nu in gebruik met deze kou? Het zet mij toch flink aan het denken hoe dik ze in de dekens moeten en zo'n sensor die mij advies kan geven lijkt me ideaal. Hoe is de sensor met verschillende paardenrassen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 19:28 



 
Profiel   

Marise01 schreef
Ik schop dit topic graag even omhoog. Wie heeft de orscana nu in gebruik met deze kou? Het zet mij toch flink aan het denken hoe dik ze in de dekens moeten en zo'n sensor die mij advies kan geven lijkt me ideaal. Hoe is de sensor met verschillende paardenrassen?



Ik denk gewoon hetzelfde, want je moet je ras aan geven, vacht & optimale temperatuur ( tussen welke gradens ) Hij geeft zelf een inschatting op basis van de vorige "antwoorden" welke het beste er bij past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 00:41 



 
Profiel   

Even heel dom hoor, maar ik weet echt niet wat de optimale temperatuur is van mijn paard? Daar is die sensor toch voor om dat te bepalen... Of hij zich wel of niet fijn voelt onder de deken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 16:02 



 
Profiel   

Marise01 schreef
Even heel dom hoor, maar ik weet echt niet wat de optimale temperatuur is van mijn paard? Daar is die sensor toch voor om dat te bepalen... Of hij zich wel of niet fijn voelt onder de deken?



Dat is niet dom hoor! Weet ik ook niet, maar als je hebt aangekruist wat zijn vachtlengte is(winter, zomer of geschoren) en zijn ras dan geeft de sensor aan wat volgens hen ongeveer de optimale temperatuur is

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 19:22 



 
Profiel   

Wij hebben de sensor ook in gebruik. Ideaal om te kijken of je paard of pony het warm genoeg heeft. Wij deden toch achteraf te dikke dekens op. Ook is het leuk om te zien wat ze allemaal uitspoken 's nachts. Toen het hier -10 graden was had onze geschoren pony een 250 grams deken op met een 200 grams liner eronder. De staldeuren staan altijd open dus ze kan binnen en buiten staan. Dankzij de sensor weet ik dat ze het warm genoeg heeft gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-18 16:20 



 
Profiel   

Hallo mede-bokkers,

Zojuist ben ik er achter gekomen dat er een scheur in mijn sensor zit.. Hebben jullie dat ook wel is gehad? En wat kan ik hier aan doen? Ik heb op fb de pagina "Orscana NL" een privé berichtje gestuurd met wat ik er mee moet doen.

Ook heb ik een vraag of je er 2 paarden op 1 kan zetten? Ben ik nog niet achter gekomen en als ik het probeer laat ie dat plusje steeds niet zien..

Ik hoor het graag met wat ik er mee moet doen.

Groetjes,

ElmoVelo

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-18 19:03 



 
Profiel   

Hoi,
Even wat vraagjes:
Is het veel werk om de sensor aan je deken te bevestigen? Ik heb namelijk geen in om zakjes in de deken te naaien, dan maak ik hem liever elke keer gewoon “even” vast.
Heeft je paard er geen last van met liggen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 22:26 



 
Profiel   

Ik zou hem niet zo bevestigen omdat ik bang ben dat dat snel los schiet als ze gaan liggen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 07:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen