Oriënteren op volpension omg Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:44

_Dreamer schreef:
[
Iemand ervaring met stal Lozeman, Jacobs en/of Mirko Bus? :)


Let wel op dat dit vanaf Utrecht echt enorme K routes zijn, volgens mij staat er alleen op zondagochtend 5 uur geen file.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:46

Dat klopt helaas helemaal.
Het staat in de middag echt muurvast.
En dan hoeft er echt niks bijzonders gebeurt te zijn.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:46

Rolfje schreef:
_Dreamer schreef:
[
Iemand ervaring met stal Lozeman, Jacobs en/of Mirko Bus? :)


Let wel op dat dit vanaf Utrecht echt enorme K routes zijn, volgens mij staat er alleen op zondagochtend 5 uur geen file.


Zaterdag ook niet hoor :')

Stal Jacobs staat een kennis van me volgens mij. Zij is wel erg tevreden!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:48

Op zaterdag niet?

ohhh :')

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:55

theadora99 schreef:
Zaterdag ook niet hoor :')

Stal Jacobs staat een kennis van me volgens mij. Zij is wel erg tevreden!


Helaas rij ik er iedere dag.........98 van de 100 keer staat er file. Ook op zaterdag en zondag.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 20:57

Zaterdag ochtend zeker niet. Ik rij er elke zaterdag haha. Om half 8 is er bijna niemand, hahah.
Terug rijd ik vaak binnendoor, dat vind ik een heeeerlijke weg, doe er maar 5 minuutjes langer over.

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:01

theadora99 schreef:
Zaterdag ochtend zeker niet. Ik rij er elke zaterdag haha. Om half 8 is er bijna niemand, hahah.
Terug rijd ik vaak binnendoor, dat vind ik een heeeerlijke weg, doe er maar 5 minuutjes langer over.


Ja uhmm das een soort zelfde tijdstip als zondag 5 uur in de ochtend. 2 uurtjes later en je bent de sjaak.

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 21:12

Nee hoor later valt het ook wel mee. Je ridjt geen 120, maar minstens 90 altijd wel in elk geval. Vaak kan ik gewoon prima doorrijden. Door de weeks na 19.00 ook trouwens, geen enkel probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:22

Nou, de eigenaar van stal [naam] blijkt de paarden van mijn instructrice te springen, en zij gaf ook aan dat dit wel een stal voor ons kan zijn :)

Ik ben vaker die kant op gereden in het weekend, woont een vriendin van mij in [plaats], en heb echt nog nooit vast gestaan?
Ook mijn instructrice gaf aan nog nooit een probleem gehad te hebben, hoogstens dat ze een stuk 80 rijdt maar dat vind ik geen ramp. De weg nu naar stal heb ik zo ontzettend veel stoplichten, dat ik er met pech ook ruim 30 minuten over doe :')

daydream

Berichten: 598
Geregistreerd: 18-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:56

Het enige nadeel van Lozeman is dat ze op zaagsel staan ipv stro (en je mag geen slowfeeder ) en de laatste ruwvoerbeurt s avonds is tussen 8 en 9 , en op zondag ongeveer rond 19.15 en dan dus s ochtends weer.

Wel een fijne 365 dagen per jaar weidegang en goede bakken. Er zijn 80 stallen (sommige mensen vinden dat te veel?).


In Nijkerk, een paar straten van Lozeman, op de Nieuwe Voorthuizerweg 6 zit trouwens nog een hitactiefstal, dus 24/7 buiten met grote schuilstal en paddock en weides en track.

Ben je al wezen kijken bij de Gelderse stallen?

Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 08:34

Dat ze op zaagsel staan vind ik geen ramp, is in ieder geval geen ding om voor mij een stal niet te kiezen. Tot mijn huidige stal heeft mijn paard altijd op vlas/zaagsel gestaan en dat doet ze prima :) Het voeren ga ik wel navragen, kreeg er ook al een pb over. Ik heb helaas wel een paard dat moeilijk op gewicht te houden is dus dat is wel belangrijk voor mij :j

24/7 is geen optie voor ons, ik wik haar 's nachts in eigen stal :)

En die andere ken ik niet, zal vanmiddag even kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 09:56

_Dreamer schreef:
MyChoice schreef:
De website is romantischer dan de stal zelf :')

Het kijken waard of helemaal niet?


Mijn bescheiden mening: kijken niet waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:00

_Dreamer schreef:
Dat ze op zaagsel staan vind ik geen ramp, is in ieder geval geen ding om voor mij een stal niet te kiezen. Tot mijn huidige stal heeft mijn paard altijd op vlas/zaagsel gestaan en dat doet ze prima :) Het voeren ga ik wel navragen, kreeg er ook al een pb over. Ik heb helaas wel een paard dat moeilijk op gewicht te houden is dus dat is wel belangrijk voor mij :j

24/7 is geen optie voor ons, ik wik haar 's nachts in eigen stal :)

En die andere ken ik niet, zal vanmiddag even kijken!


ACB dressuur misschien nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:19

Joman schreef:
_Dreamer schreef:
Dat ze op zaagsel staan vind ik geen ramp, is in ieder geval geen ding om voor mij een stal niet te kiezen. Tot mijn huidige stal heeft mijn paard altijd op vlas/zaagsel gestaan en dat doet ze prima :) Het voeren ga ik wel navragen, kreeg er ook al een pb over. Ik heb helaas wel een paard dat moeilijk op gewicht te houden is dus dat is wel belangrijk voor mij :j

24/7 is geen optie voor ons, ik wik haar 's nachts in eigen stal :)

En die andere ken ik niet, zal vanmiddag even kijken!


ACB dressuur misschien nog?


Staat inderdaad ook op m'n lijstje!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:57

Oh ja, daar ben ik bijna gaan wonen met mijn man om de stal te gaan runnen. Toen ik het bestemmingsplan ging bekijken gauw weggerend. Zeker omdat er een buurvrouw is die er niet blij mee is en regelmatig naar de gemeente stapt om te klagen.

LiesbethBL
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 17:21

MyChoice schreef:
Oh ja, daar ben ik bijna gaan wonen met mijn man om de stal te gaan runnen. Toen ik het bestemmingsplan ging bekijken gauw weggerend. Zeker omdat er een buurvrouw is die er niet blij mee is en regelmatig naar de gemeente stapt om te klagen.


kees met zijn appeltjes ? {:)-:( en dan zou je boven gaan wonen ? hihi ben benieuwd wanneer jij daar was lol
wij hebben zelf daar nog de muren gewit !!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:21

Merkens..... Voordat jij je advertentie had staan :-)) Die heb ik toen nog gezien. Heel veel ideeën, Helaas allemaal illegaal. De plek is verder prachtig.

LiesbethBL
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:25

MyChoice schreef:
Merkens..... Voordat jij je advertentie had staan :-)) Die heb ik toen nog gezien. Heel veel ideeën, Helaas allemaal illegaal. De plek is verder prachtig.


Ben wel benieuwd of hij het nog door is laten gaan met de stallen en de rest :))

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 12:57

Reed er vorige week langs, alles leeg.

LiesbethBL
Berichten: 17
Geregistreerd: 19-09-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:20

MyChoice schreef:
Reed er vorige week langs, alles leeg.


en hij had wat geld uit gegeven aan die boxen pfff 10 of 12 boxen binnen
toen wij daar gingen kijken had hij polen daar boven de stallen wonen

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:31

Ja dat klopt wel, die zouden er eerst een maandje zitten en dan wij. Hij heeft het prachtig gemaakt daar, maar had eerst even bestemmingsplanwijziging aan moeten vragen.

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:00

Ik ben zelf verhuisd sinds juli naar Wereld Paarden in Woudenberg. Ik zie dat je al bent wezen kijken. Maar mocht je nog vragen hebben :D

De paddocks zijn inderdaad niet gigantisch. Maar voor een sprintje mogen ze los in de buitenbak en binnenkort losgooibak.
Paddocks aan de westernkant zijn klein, dat hoort bij het type paard begreep ik ooit. :=

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:13

Saaams schreef:
Ik ben zelf verhuisd sinds juli naar Wereld Paarden in Woudenberg. Ik zie dat je al bent wezen kijken. Maar mocht je nog vragen hebben :D

De paddocks zijn inderdaad niet gigantisch. Maar voor een sprintje mogen ze los in de buitenbak en binnenkort losgooibak.
Paddocks aan de westernkant zijn klein, dat hoort bij het type paard begreep ik ooit. :=

Mijn Quarter is een andere mening aangedaan :D

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:17

Hilary schreef:
Saaams schreef:
Ik ben zelf verhuisd sinds juli naar Wereld Paarden in Woudenberg. Ik zie dat je al bent wezen kijken. Maar mocht je nog vragen hebben :D

De paddocks zijn inderdaad niet gigantisch. Maar voor een sprintje mogen ze los in de buitenbak en binnenkort losgooibak.
Paddocks aan de westernkant zijn klein, dat hoort bij het type paard begreep ik ooit. :=

Mijn Quarter is een andere mening aangedaan :D


Geloof ik graag. Vond het ook een vreemde reactie :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 22:33

Saaams schreef:
Ik ben zelf verhuisd sinds juli naar Wereld Paarden in Woudenberg. Ik zie dat je al bent wezen kijken. Maar mocht je nog vragen hebben :D

De paddocks zijn inderdaad niet gigantisch. Maar voor een sprintje mogen ze los in de buitenbak en binnenkort losgooibak.
Paddocks aan de westernkant zijn klein, dat hoort bij het type paard begreep ik ooit. :=


Ik twijfel nog enorm, voor mijn paard van bijna 175 vond ik de paddocks daar toch ook behoorlijk aan de kleine kant...