Oriënteren op volpension omg Utrecht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:27

Afgelopen weekend de stallen "in de buurt" bekeken, nu blijven er voor morgen nog 8/9 over. Dat moet lukken toch :D

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:29

Als je de hele dag de tijd hebt en niet overal meer dan een uur nodig hebt, dan moet dat zeker lukken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:19

Wij hebben een stal gevonden! [naam] gaat volgende week naar Stal [naam] :)
...En we kunnen er ook weer een paar afstrepen :=

Plonspony

Berichten: 272
Geregistreerd: 30-11-12

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:36

Heel fijn dat je een stal gevonden hebt!

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:45

even gegoogled en ziet er uit als een goede stal :j fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 16:48

horzieloverr schreef:
even gegoogled en ziet er uit als een goede stal :j fijn!


Ja en een fijn gesprek met de eigenaren :) Uiteindelijk zal, zoals op elke stal, alles in de praktijk moeten blijken. Maar had hier in ieder geval een goed gevoel bij :j

Rolfje
Berichten: 150
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:11

Ik hoop voor je dat je er blij wordt en dat je een leaseauto hebt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:13

Rolfje schreef:
Ik hoop voor je dat je er blij wordt en dat je een leaseauto hebt :D


Haha nee maar wel een hele zuinige gelukkig :D

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:17

Ziet er goed uit! Natuurlijk voor jou ook ideaal dat er een springtuin is en overdag weidegang.
Zijn er ook uitrijmogelijkheden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:22

Saaams schreef:
Ziet er goed uit! Natuurlijk voor jou ook ideaal dat er een springtuin is en overdag weidegang.
Zijn er ook uitrijmogelijkheden?

Dat is het enige wat ik mis en heeft heel erg in mijn overweging gelegen. Ik had 2 "perfecte" stallen gevonden, met 1 verschil; bij de één kan ik de polder in, bij de ander echt fanatiek gaan springen.
Door gebrek aan eigen trailer gekozen om voor de stal te gaan waar we fanatiek kunnen springen. Omdat het makkelijker is 1x per maand een trailer te huren en naar het bos te gaan dan iedere 2x weken eentje voor les en dan nog wedstrijden...

Je kan er wel een rondje buiten doen trouwens, maar niet echt een bos in. Wel hebben ze een crossweide en galopbaan van 800 meter, dus moet goed komen!

Ik vond het een lastige keuze, maar wil echt heel graag gaan springen dus toch hiervoor gekozen :)

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:29

Begrijp ik!
Ik kom wel eens bij je buurten. Las dat je er gebruik mag maken van de springtuin voor €10 :D

Veel succes en plezier gewenst iig! Hopelijk vind ET het leuk!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:52

Heb je ook het ruwvoer bekeken? Ik meen dat een ex-stalgenoot daar gestaan heeft en dat een van de belangrijkste redenen om daar weg te gaan de hoeveelheid en kwaliteit (of in beide gevallen gebrek daaraan) ruwvoer (kuil) was. Maar dit is wel een jaar of 5 geleden, dus kan inmiddels helemaal anders zijn.

Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:31

Iemand had mij daar per pb ook op geattendeerd, het ruwvoer zelf heb ik gezien en zag vond ik er goed uit zien :)
Hoeveelheid schijt geen probleem te zijn, heb ik heel duidelijk gevraagd. Hoe het is de praktijk is moet natuurlijk blijken, maar ze gaf nu aan dat het geen probleem is om wat extra te geven

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:35

Ah kijk, mooi :) En inderdaad, praktijk moet het altijd uitwijzen...

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 20:15

Wat fijn ts! Hopelijk ga je het enorm naar je zin krijgen!

Heb je uiteindelijk echt alle 17 stallen gezien?

Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:34

Nee niet alle 17, in totaal 11 :)
1 al eerder, 4 afgelopen weekend en 6 gister!

Had via pb nog een aantal onafhankelijke ervaringen gehad over sommige stallen die allemaal niet positief waren, dus die vielen af :)

Caresse07

Berichten: 9394
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Bij Flipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:56

Fijn dat je een stal gevonden hebt waar je een goed gevoel bij hebt.

Veel plezier op je nieuwe stekkie!

Anoniem

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:14

Bedankt!

Ik heb inmiddels mijn lijstje helemaal bijgewerkt met mijn bevindingen van gister! Een aantal hadden hem al gevraagd, mocht ik er iemand mee kunnnen helpen door hem te delen, stuur mij dan even een PB met je e-mailadres :)

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:58

Grappig! Ik heb in stilte meegelezen en vroeg me af of deze stal wat voor je zou zijn (wist alleen de naam niet meer :') ). Een vriendin van me staat hier ook en haar bevalt het ontzettend goed!

hedwig1
Berichten: 120
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 21:39

Ik blaas dit topic weer leven in want ik ben ook in deze regio met spoed op zoek naar stalling. Wensen zijn: veel buiten, goede bak en uitrijmogelijkheden. Liefst volpension, in ieder geval buiten- en binnenzetten. Ik denk dat ik de meeste pensionstallen in de regio wel ken maar mocht er iemand een plekje weten bij een particulier dan hoor ik dat graag, eventueel via PB! Ik zoek meer specifiek regio Utrechtse Heuvelrug. Het gaat om een D pony ruin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 22:42

Ik zou ook nog even posten, ponylief is gister verhuisd! Kwamen aan bij een al mooi opgemaakt bedje met een enorme berg ruwvoer, paard vond het dus al vrij snel wel prima :')
Vandaag even de bak verkent (ohhhh wat gaan wij ons hier uitleven :)) ) en vanochtend is ze lekker mee de wei op gegaan :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en zowel gister om 15:00/30 als vandaag om 11:00 geen file gehad, dus dat valt ook wel mee ;)

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 23:54

Ziet er goed uit, hopelijk krijgen jullie het beide goed naar jullie zin!

Laura1982

Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:16

hedwig1 schreef:
Ik blaas dit topic weer leven in want ik ben ook in deze regio met spoed op zoek naar stalling. Wensen zijn: veel buiten, goede bak en uitrijmogelijkheden. Liefst volpension, in ieder geval buiten- en binnenzetten. Ik denk dat ik de meeste pensionstallen in de regio wel ken maar mocht er iemand een plekje weten bij een particulier dan hoor ik dat graag, eventueel via PB! Ik zoek meer specifiek regio Utrechtse Heuvelrug. Het gaat om een D pony ruin.


Hoi bij ons op stal is er nog plek. Zie de advertentie in mijn onderschrift.

Groetjes Laura

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 10:26

hedwig1 schreef:
Ik blaas dit topic weer leven in want ik ben ook in deze regio met spoed op zoek naar stalling. Wensen zijn: veel buiten, goede bak en uitrijmogelijkheden. Liefst volpension, in ieder geval buiten- en binnenzetten. Ik denk dat ik de meeste pensionstallen in de regio wel ken maar mocht er iemand een plekje weten bij een particulier dan hoor ik dat graag, eventueel via PB! Ik zoek meer specifiek regio Utrechtse Heuvelrug. Het gaat om een D pony ruin.


Ik heb goede ervaring met Stal Sterkenburg in Driebergen. Paarden komen veel buiten, ook in de winter, er zijn 2 goede rijbakken en longeerpaddock. Bos is dichtbij, Vol pension is mogelijk. Ik heb er met veel plezier gestaan.

hedwig1
Berichten: 120
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Oriënteren op volpension omg Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:59

_Dreamer: ziet er goed uit, jammer dat het voor mij te ver is.

Laura1982: de advertentie in je onderschrift is blijkbaar verlopen. Bedoel je van de Grift? Daar ben ik al wezen kijken.

juval: bedankt voor de tip, daar ben ik nog niet geweest. Ik zal het eens opzoeken.