Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

(Slechte) ervaringen "Ruiterrijk"

 
Profiel   

Hallo bokkers,

Hebben jullie ervaring met de site Ruiterrijk?

Ik had via marktplaats een Spooks jas van hun gekocht.
Stond maar 1 foto in de advertentie vermeld dus gevraagd om meerdere foto's.
Kreeg toen 2 vrij donkere van dichtbij gemaakte foto's.
In de advertentie stond puur Spooks jas maat M benoemd.
Betaald en de jas is verzonden.
Nu met passen kwam ik erachter dat dit model een herenjas betreft.
Dit werd nergens benoemd.
Nu krijg ik als reactie dat ik dit maar aan de foto's had moeten zien.
Dit is toch raar, dit benoem je toch in een advertentie?
Ik heb de jas opgezocht op hun fb pagina en daar benoemen ze duidelijk bij de zelfgemaakte advertentie dat het een herenjas betreft.
Ze komen totaal niet met een excuus en oplossing, krijg meer het idee dat ze blij zijn dat de jas weg is.
Daar het nog om best veel geld gaat, baal ik echt ontzettend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 07:44 



 
Profiel   

Kan je de jas niet terug sturen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 07:46 



 
Profiel   

Hoe zit de jas voor de rest ? Past hij goed genoeg om hem te houden of past hij echt niet ?

In het eerste geval zou ik zeggen probeer een kleine vergoeding te krijgen wegens onjuiste informatie
anders moeten ze hem gewoon terug nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 07:46 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie snelle reactie.
Hij past totaal niet, sta er midden in.
Ze komen totaal niet met een oplossing.
Ze zeggen "er stond toch ook niet specifiek dat het om een damesjas" ging, had ik maar aan de foto's moeten zien ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 07:55 



 

Maar waarom koop je het dan überhaupt op basis van slechte foto's en weinig informatie?
In welke categorie stond de jas? Dameskleding? Herenkleding? Unisex?

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 07:59 



 
Profiel   

of zelf te koop aanbieden en verder verkopen of kijken of je mag ruilen/ retourneren
gevalletje van oneerlijk maar pech gehad denk ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 08:01 



 
Profiel   

Profileren ze zich als bedrijf? Hebben ze een KvK nummer? Is er ook winkel/fysieke locatie?
Als consument heb je 14 dagen retour recht. Ook zonder opgaaf van reden.
Als het een particulier is wordt het een lastiger verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 08:04 



 
Profiel   

Ze hebben inderdaad een eigenwebsite en winkel, die binnenkort (opnieuw) op een andere locatie wordt geopend (staat vermeld op de website)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 08:11 



 
Profiel   

Ze zijn verplicht om de jas terug te nemen.
Zonder opgaaf van reden Kun je retourneren binnen 14 dagen en omdat je via internet gekocht heb zijn ze ook verplicht je het geld terug te storten en hoef je dus ook geen waardebon of iets te accepteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 08:17 



 
Profiel   

Had vanmorgen niet meer tijd, maar hier nog een aantal handige links:
Recht van retour (als je even Googled vind je nog veel meer): https://ictrecht.nl/juridisch-advies/recht-van-retour/
Keurmerk webshop: https://www.consumentenbond.nl/online-k ... webwinkels

Ik heb even naar de site van Ruiterrijk gezocht. Rode vlaggen:
1) Ze zijn niet aangesloten bij een keurmerk voor webwinkels.
2) Ook kan ik de wettelijk verplichte informatie over het retourrecht niet vinden op hun website.

Mijn tip is dan ook om niet meer bij winkels/websites te bestellen die dit niet voor elkaar hebben.

Maar de website ziet er mijn inziens professioneel genoeg uit, dus je kan je beroepen op je wettelijke rechten als consument. En dat zou ik dus ook doen.

Zorg ervoor dat je alle communicatie met hun schriftelijk doet. Als je telefonisch contact hebt, schrijf dan datum, tijd en naam van degene met wie je hebt gesproken hebt op. Stuur na afloop per mail een bericht met de samenvatting van het gesprek en gemaakte afspraken naar hun toe. Geef aan dat je aanneemt dat ze akkoord zijn met de inhoud als je binnen een termijn (bijv. een week) geen reactie hebt gekregen. Je zult zien dat ze snel genoeg reageren als er iets instaat waar ze het niet mee eens zijn.

Zorg er ook voor dat je binnen de 14 dagen termijn schriftelijk aangeeft de jas te willen retourneren. Mocht je daar al overheen zitten, dan alsnog een mail sturen met terugverwijzing naar datum eerste telefonische contact waarin je hebt aangegeven de jas te willen retourneren.

Stuur niets terug voor je schriftelijke bevestiging van hun hebt dat je de jas kan retourneren en dat je terugbetaald wordt. Anders heb je zodadelijk geen jas en geen geld en wordt het heel lastig voor jou om dan stappen te ondernemen om je geld terug te vorderen.

Ze mogen van je verwachten dat jij de verzendkosten voor het retourneren van de jas betaald. Maar je hoeft maar 1x verzendkosten enz te betalen (zie ook mijn eerste link). Als je verzendkosten hebt betaald bij de aankoop van de jas, moeten ook deze kosten naar je terug gestort worden. Hou dit scherp in de gaten, want hier wordt makkelijk de hand mee gelicht.

Als e.e.a. niet lukt, schakel dan je rechtsbijstand in. Succes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 10:24 



 
Profiel   

Grappig, ik ken het als een goede winkel. Al zie ik de site net en die is hopeloos verouderd.. heb er ook nog nooit wat besteld. Maar wel in de winkel geweest en daar altijd super geholpen. ik zou ze gwoon is opbellen en gewoon uitleggen dat je het terug wil sturen of ruilen oid omdat het niet het product is wat je gehoopt had. Daar heb je ten alle tijden recht op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 10:46 



 
Profiel   

Omdat het hier om ervaringen gaat verplaats ik dit topic naar [ED] Ervaringen en Diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 12:03 



 
Profiel   

Beste Cecil,

Allereerst vervelend dat je niet blij was met de jas. De pasvorm is een aparte in dit verhaal aangezien deze in de winkel alleen door dames js besteld. Daarom in de advertentie niet aangegeven dat het een herenjas conform de omschrijving betreft.

De jas is 6 oktober bij ons gekocht en er is gisterenavond een bericht binnen gekomen via de marktplaats. Wij hebben deze vanmorgen in behandeling genomen en u mag conform afspraak de jas gewoon retour sturen waarna netjes uw betaling zal worden geretourneerd.

Jammer dat dit zo op een openbare site is komen staan zonder dat wij nog echt contact met elkaar hebben gehad.

Wij hopen dat wij u alsnog naar tevredenheid hebben kunnen helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 13:09 



 
Profiel   

Dit bericht had ik geplaatst nadat ik reactie van jullie had gehad waarin werd aangeven dat ik de foto's dan maar beter had moeten beoordelen, einde bericht.
Hierop heb ik dit topic geopend voor advies en hierop jullie weer gemaild met de feiten betreft het consumentenrecht die ik in dit topic heb gekregen en dat ik dit geen nette service vanaf jullie kant vond.

Maar fijn dat we het uiteindelijk toch kunnen oplossen.
Dit topic mag dan ook gesloten worden daar "Ruiterrijk" de jas retour gaat nemen.
Bedankt Ruiterrijk.
Ik zal mijn gegevens prive versturen.
Zal een Mod een PB sturen dat dit topic gesloten mag worden.

Cecillia

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 13:20 



 
Profiel   

Ze zijn verplicht om het artikel retour te nemen, mits binnen 14 dagen retour gemeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 20:53 



 
Profiel   

Onlangs ook bij hen over 1 artikel iets gevraagd: duidelijk en meteen antwoord dus netjes.
Week later ander artikel iets over gevraagd, zelfde dag antwoord en besteld en snel in huis.
Niets mis mee mi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 20:59 



 
Profiel   

Hallo bokkers,

Jullie een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? :(

Voor 2 weken terug dit topic geopend, waarin ik beschreef dat ik een spooksjas bij hun had gekocht en wat een herenjas bleek te zijn.
Werd totaal niet netjes op mijn mail gereageerd en wilde mij niet helpen bij een retourzending.
Toen een topic geopend voor advies.
Waarin Ruiterrijk waarschijnlijk is getipt en ook een boktacount heeft aangemaakt.
Ze gaf aan dat we er gezamenlijk uit gingen komen en vroeg of ik het topic wilde sluiten.
Echter zijn we nu ruim 2 weken verder maar heb ik nog steeds geen geld retour mogen ontvangen.
Elke keer weer een andere smoes.
Dan is het vergeten, dan krijg ik het echt de volgende dag etc.
Nu wordt er ook niet meer op berichten gereageerd.... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 19:49 



 
Profiel   

Jeetje wat slecht!

Je staat gewoon in je recht.. ze zitten fout. Ik hoop dat ze dat beseffen. Bewaar je mails goed. Er is vast een instantie waar je terecht kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 19:56 



 
Profiel   

Oh dat is geen fijne reclame. En het leek zo netjes opgelost vanuit hun kant! Zij hebben dus al lang de jas weer terug, maar jij dus niet je geld waar je gewoon recht op hebt? Hopelijk tipt dezelfde persoon Ruiterrijk opnieuw en krijg je het alsnog terug ;)
Maar jou zijn ze kwijt als klant en mensen die dit lezen zullen ze ook niet snel als klant krijgen. Tenminste, dit zou mij er echt van weerhouden iets te bestellen.

Ik dacht in eerste instantie dat misschien in hun algemene voorwaarden stond dat ze binnen een maand je geld terug betalen, maar ik kan nergens hun algemene voorwaarden vinden. Heb iets in mijn winkelmandje gedaan en alles afgerond tot het moment dat je bij Ideal je gegevens in moet vullen. Daar kom ik ook geen alg. voorwaarden tegen. Heel vreemd, meestal wordt je daar toch op gewezen tijdens het koopproces.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:10 



 
Profiel   

Bedankt voor je uitgebreide reactie Delphi!
Het is inderdaad zo niet netjes.
Gaat ook best nog wel om wat geld :(
Ze hebben de jas inderdaad al bijna 2,5 week weer in hun bezit.
Elke keer weer een andere smoes of reden dat het nog niet is overgemaakt.
Maar nu wordt er zowel via mp als mail en fb niet meer gereageerd.
Het is een stuk rijden voor ons, 'maar als ze dit doorgaan zetten zitten wij er graag een tijdje voor in de auto :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:18 



 
Profiel   

Ze zijn wel een officiële winkel dus horen gewoon te voldoen aan bepaalde voorwaarden..
Goed dat je het hier weer schrijft TS..

Hopelijk reageren ze netjes.. anders kan je de rechtswinkel benaderen of je rechtsbijstand inschakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:21 



 
Profiel   

Dat is echt niet netjes. Heb je op hun fb echt een bericht geplaatst wat voor iedereen zichtbaar is? Daar willen sommige wel eens snel op reageren.

Oehh op hun FB staat een hele slechte review. Iemand die een rijbroek heeft besteld, ook Spooks toevallig. Zij heeft de verkeerde geleverd gekregen en had al betaald. Heeft ze op eigen kosten (!) terug moeten sturen en zij zouden de goede opsturen. Ze heeft niks meer ontvangen en geen geld terug gekregen. Krijgt ook nergens reactie meer op. Broek was bestel in nov. 2016, verkeerde pas geleverd in jan. 2017 en haar bericht dateert van 22 april dit jaar. Hier kwam wel reactie op met smoesjes en heeft ze uiteindelijk haar geld terug gehad. Ik zou dus even een review schrijven ;)

EDIT: er staan onder haar bericht meer reacties van mensen met hetzelfde probleem en nog wat reviews van mensen die geld terug moeten krijgen en waarbij ze ineens niet meer reageren.
Ik zie jouw bericht er ook tussen staan ;)

Benieuwd of ze hier op gaan reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:32 



 
Profiel   

Ja ik hoop het ook :(
Hoe kunnen mensen nu zo in elkaar zitten........ -:(-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:50 



 
Profiel   

cecil schreef
Ja ik hoop het ook :(
Hoe kunnen mensen nu zo in elkaar zitten........ -:(-


Ik heb ze getagd in een reactie onder jouw bericht. Echt slecht zeg. Las dat ze smoesjes hadden tegen de vrouw waarover mijn eerdere bericht ging. Ze zouden een FB storing hebben gehad en 2 maanden niet op Messenger hebben gekunnen. Daaronder reageert iemand die aangeeft die twee maanden wel meerdere keren contact te hebben gehad via Messenger met Ruiterrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 20:56 



 
Profiel   

Delphi schreef
cecil schreef
Ja ik hoop het ook :(
Hoe kunnen mensen nu zo in elkaar zitten........ -:(-


Ik heb ze getagd in een reactie onder jouw bericht. Echt slecht zeg. Las dat ze smoesjes hadden tegen de vrouw waarover mijn eerdere bericht ging. Ze zouden een FB storing hebben gehad en 2 maanden niet op Messenger hebben gekunnen. Daaronder reageert iemand die aangeeft die twee maanden wel meerdere keren contact te hebben gehad via Messenger met Ruiterrijk.


O dat was jij! :D
Super, dankjewel!!!

Nou idd, en dan eerst nog in dit topic reageren van " we komen er heus wel uit en wil je het topic sluiten" :(
Zijn ook steeds gewoon online op fb, maar reageren gewoon niet.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-17 21:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 38 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen