Gezocht: goedkope stalling Friesland / omg. Heerenveen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NietBekend
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-06-11

Gezocht: goedkope stalling Friesland / omg. Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-17 15:19

Hee Bokkers!

Ik ben al een hele poos niet meer actief hier, maar nu heb ik toch een dringende vraag. Ik hoop dat deze post op de juiste plaats staat. Ik zoek goedkope stalling voor een 10 jarige ruin in Friesland. Het mooiste zou zijn in de omgeving van Heerenveen, maar andere suggesties zijn ook welkom! Voor de mensen die het leuk vinden, heb ik het verhaal eventjes opgeschreven (zie spoiler), zodat het wat beter te begrijpen is. Voor de rest: onderaan staan mijn ‘eisen’.

Spoiler:
Na 12 jaar drafsport, heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Ik ga mijn eerste paard en grote vriend kopen. Ik heb 8 jaar lang (tijdens zijn drafsportcarrière) voor hem gezorgd en hij heeft mijn hart gestolen. Door een blessure is hij niet meer geschikt voor de zwarte sport en dus mag hij met pensioen. Een aantal jaar geleden heb ik geprobeerd om hem onder het zadel te beleren, zonder succes. Hij is erg druk, heet en schrikachtig. Op dit moment is hij dus een onbeleerde ruin van inmiddels 10 jaar oud met lichte artrose. Natuurlijk zou dit anders kunnen, maar hier is veel tijd en geduld voor nodig. Hij moet op dit moment met spoed weg van de huidige eigenaar, want hij kost geld en omdat de kans dat iemand hem wil hebben klein is, gaat hij naar een handelaar (lees: slacht). Dit is iets wat ik hem niet gun, na jaren trouwe dienst. Dus.... ik ga mijn eigen paard kopen *\o/*. Ik heb geen ambitie om te rijden, dus hij mag lekker weidemaatje/graaspony worden. Dat heeft hij verdiend.


Nu ben ik dus dringend op zoek naar een goedkope stalling in Friesland of een beetje in de buurt van Heerenveen. Veel luxe heeft hij niet nodig, maar ik heb wel een aantal dingen die belangrijk zijn:
Iedere dag weidegang. Hij is een drukke persoonlijkheid, die beweging en vrijheid nodig heeft. Ideaal zou zijn, als hij bij mooi weer (zomer, voorjaar, najaar) 24/7 buiten kan staan (met een schuilhokje). Mocht het land onbegaanbaar zijn, zou zijn het fijn zijn als er een paddock/bak beschikbaar is, om hem toch zijn beweging te geven.
Winterstalling in de nacht. In de winter zou nachtstalling fijn zijn, omdat hij lichte artrose heeft en te veel kou niet goed doet. Dit mag natuurlijk ook groepsstalling of een inloopstal zijn. Als het individuele stalling is, dan zoek ik iemand die hem dagelijks buiten wil zetten en binnen wil halen.
Vriendje(s). Hij is gewend om samen met andere paarden te staan, dus minimaal één weidemaatje die minimaal één dagdeel bij hem staat zou fijn zijn.
Onbeperkt ruwvoer. Als er geen gras op het land staat, moet hij wel beschikking hebben tot ruwvoer. Als dit niet bij de prijs in zit, dan koop ik dit zelf in. Het zou fijn zijn als iemand dit wel kan geven.
Uitmesten in overleg. Ik heb het erg druk met school, dus het lukt niet om elke dag langs te komen om zijn stal uit te mesten. Het zou fijn zijn als iemand dit kan doen, maar als ik er wel ben, dan wil ik dit uiteraard zelf wel doen.

Ik regel/betaal zelf hoefsmid, tandarts, wormenkuur, eventueel krachtvoer, entingen en dierenartskosten. Ik zoek wel iemand die hem eventueel kan bijvoeren als dat nodig is en hem een beetje in de gaten kan houden als ik er niet ben en bij nood contact met mij opneemt.

Ik ben dus niet op zoek naar een luxe stalling of luxe faciliteiten. Ik heb ook geen ambitie om te rijden, dus voorzieningen zoals rijbanen etc zijn niet nodig! En ook een stal met veel mensen en gezelligheid is geen must! Maximaal 160 euro per maand voor winterstalling.

Ik heb al wat op marktplaats rond gekeken, maar ik heb nog niet echt iets gevonden wat binnen de eisen of budget past of het was helaas alweer bezet. Wie weet er een goedkope stal? Particulier of bedrijf? Of heb je toevallig zelf plek voor deze kanjer? Alvast bedankt!

NietBekend
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Gezocht: goedkope stalling Friesland / omg. Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 22:16

Niemand die iets weet?

tiwi1969

Berichten: 7640
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 22:22

http://zeldzamerassen.nl/dehynstekamp/de-hynstekamp/


Ik weet niet van tarieven en ik weet niet of ze plek heeft, wat ik wel weet is dat ze een groep ruinen en jonge hengsten enters/twenters heeft in een natuurgebied in de zomer wn in de winter bij stal.

Is het proberen waard

NietBekend
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Gezocht: goedkope stalling Friesland / omg. Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-17 01:48

Bedankt, ik ga er eventjes kijken!

GRhorses

Berichten: 1
Geregistreerd: 17-12-09
Woonplaats: Heerenveen

Re: Gezocht: goedkope stalling Friesland / omg. Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:27

Al iets gevonden??

Bin89
Berichten: 36
Geregistreerd: 04-01-09

Re: Gezocht: goedkope stalling Friesland / omg. Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 03:32

Hoi,
Wij hebben plek, €75 zelf inkopen zelf mesten maar doen we om de beurt dus als jij erbij komt zou je 1 a 2x pw de 4 stallen doen, uurtje werk. Staan hele dag buiten in de bak. Zomers 24/7 in land. Staan direct bij afslag vanaf snelweg, misschien 20 a 30min vanaf Heerenveen. Afslag Frieschepalen en dan ben je er eigenlijk al. Als je meer wil weten hoor ik het wel.

NietBekend
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 16:33

GRhorses schreef:
Al iets gevonden??


Nog niet iets concreets, heb wel wat stallen waar ik interesse in heb.

Voor mij is de prijs wel belangrijk, omdat ik nog student ben. Kwaliteit blijft belangrijk, maar omdat ik geen stal zoek waar veel luxe is, denk ik dat de prijs redelijk laag kan blijven. En ik zoek iets waar ik makkelijk kan komen, ik heb geen auto tot mijn beschikking, dus ik moet met het openbaar vervoer reizen.

Bin89 schreef:
Hoi,
Wij hebben plek, €75 zelf inkopen zelf mesten maar doen we om de beurt dus als jij erbij komt zou je 1 a 2x pw de 4 stallen doen, uurtje werk. Staan hele dag buiten in de bak. Zomers 24/7 in land. Staan direct bij afslag vanaf snelweg, misschien 20 a 30min vanaf Heerenveen. Afslag Frieschepalen en dan ben je er eigenlijk al. Als je meer wil weten hoor ik het wel.


Bedankt voor je aanbod. Is het met OV ook te bereiken?

Quinleigh
Berichten: 7
Geregistreerd: 09-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:00

Hallo,
Ik ben ook opzoek naar stalling in Heerenveen! Liefst niet verder dan 5/10 km vanaf Heerenveen. Een weiland zou ook prima zijn!
Alleen graag niet duurder dan 170€