Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tippe
Berichten: 8
Geregistreerd: 19-11-17

Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-17 23:43

Ik zou graag in contact komen met mensen die liefst uit eerste hand ervaring hebben met aan koop van een paard/pony bij stal sans souci.


sjoelbak
Berichten: 14
Geregistreerd: 31-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:24

Hoi, heb jij hier reacties pb? op gehad? Wil nl. ook bij hen naar paard gaan kijken.

IsaGlind

Berichten: 106
Geregistreerd: 23-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:40

Hoihoi,

Ik heb mijn paard bij Stal Sans Souci gekocht. Als jullie info willen kun je een prive berichtje sturen!

-----------------------------------

Anolinesnreb
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 12:37

Heb je een pb gestuurd.

soniep
Berichten: 343
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Den ilp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:41

Zou ik ook een pb kunnen krijgen met meer info?

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Re: Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 09:43

zou ik ook pbs mogen krijgen

Trotse eigenaar van Adjuna <3 (Trento b x gribaldi)

Mickymyrthe

Berichten: 13
Geregistreerd: 04-01-17

Re: Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 12:40

Hoi, als er nog mensen zijn met ervaringen zowel positief als negatief hoor ik het ook graag! Kom veel advertenties van hen tegen en vraag me af of iemand ervaring heeft

soniep
Berichten: 343
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Den ilp

Re: Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 19:10

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen!

Memenisse
Berichten: 28
Geregistreerd: 01-06-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:14

Ik overweeg ook om er eens te gaan kijken, maar zou vooraf toch graag een idee hebben van de ervaringen van anderen. Heel erg bedankt alvast!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:21

waarom moet iedereen een pb krijgen, dat kan toch ook vermeld worden in het topic?
scheelt een heleboel vragen van andere lezers.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 14:51

Miriam is fijn in omgang en naar mijn weten ook eerlijk, zou er gerust gaan kijken, hebben heel wat leuke paardjes staan

[url]<a rel="nofollow" href="https://www.euroclix.nl/index?SRef=MBWjSfKpcEZfTaVf">EuroClix, het online spaarprogramma </a>[/url]

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Re: Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:02

Ik heb in januari hier een paard gekocht. Tot nu toe bevalt het paard mij goed.
Heb je specifieke vragen stuur maar een pb.

Hylanthe (Westenwind x Santano) B+2
https://www.instagram.com/Hylanthe/

Esmehog
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 08:08

Ik zal ook wel graag ervaringen horen zowel positief als negatief .. Mag eventueel via pb maar mag ook hier in de reacties... Ik ben in overweging om te vragen of ik een dag meerdere paarden mag proberen om te kijken welke passend is

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-18 14:51

Esmehog schreef:
Ik zal ook wel graag ervaringen horen zowel positief als negatief .. Mag eventueel via pb maar mag ook hier in de reacties... Ik ben in overweging om te vragen of ik een dag meerdere paarden mag proberen om te kijken welke passend is


Gewoon doen. Ze hebben vaak meerdere paarden staan. Ik ben 2 keer bij hun geweest. 1x 2 ruinen gereden. Dit waren niet de paarden die ik zocht. Een maand later zag ik dat er nieuwe paarden waren en ben ik nog een keer geweest. Het eerste paard waar ik op ging rijden was het helemaal. Die dag ook geen ander paard meer gereden. Ik ben nog 2x terug geweest om op deze merrie te rijden (1x in de bak en 1x in het bos). Afspraak gemaakt voor het keuren en ik had een paard gekocht.

Hylanthe (Westenwind x Santano) B+2
https://www.instagram.com/Hylanthe/

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 16:00

Ik ben deze week voor 2 paardjes gaan kijken bij stal Sans Souci. 1 paard liep onregelmatig, ander paard vond ik wel heel leuk. Echter wilde ik paard röntgenologisch gekeurd hebben en eigenaresse wilde niet delen in de kosten indien deze afgekeurd zou worden dus heb het paard helaas moeten laten staan.

Verder vond ik haar nogal onprofessioneel. Ik belde haar dat we er waren en of we gewoon door de poort konden. Kon ik haar daarna nog gaan zoeken stond ze uiteindelijk ergens in de allerlaatste stal. Vervolgens werden we geholpen door een meisje die zelf niks van de paarden wist. Zij ging ook de paarden voor rijden maar veel ervaring had dit meisje nog niet had ik het idee. Paarden waren rijtechnisch ook nauwelijks opgeleid voor wat je verwacht bij een 5/6 jarige. Had eigenaresse laten weten dat ik op zoek was naar springpaard, maar een sprongetje werd niet opgezet, heb ik zelf maar om gevraagd of ik een sprongetje mocht maken toen ik op het paard zat, dat kon dan ook. Ondanks dit waren ze wel vriendelijk.

Dus denk dat je bij deze stal best een leuk paard kunt vinden, maar erg professioneel vind ik deze stal niet en aan keuren doet zij niet.

Whitney (Lester X Jasper) Dressuur B+11 | Springen B+1 | SGW BB

Esmehog
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-11-18

Re: Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 17:08

Dankjewel voor je antwoord.. Inmiddels heb ik een geschikt paard kunnen vinden, maar een andere paardenzoeker zal vast wat aan je reactie hebben!

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 16:56

Ik heb ook een slechte ervaring met deze stal. Meer info kan indien nodig via pb

Irkoon (v. Marlon)
Dressuur B+8
Springen B+2

Anomien

Berichten: 7300
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:03

LisaFalco schreef:
Ik ben deze week voor 2 paardjes gaan kijken bij stal Sans Souci. 1 paard liep onregelmatig, ander paard vond ik wel heel leuk. Echter wilde ik paard röntgenologisch gekeurd hebben en eigenaresse wilde niet delen in de kosten indien deze afgekeurd zou worden dus heb het paard helaas moeten laten staan.

Verder vond ik haar nogal onprofessioneel. Ik belde haar dat we er waren en of we gewoon door de poort konden. Kon ik haar daarna nog gaan zoeken stond ze uiteindelijk ergens in de allerlaatste stal. Vervolgens werden we geholpen door een meisje die zelf niks van de paarden wist. Zij ging ook de paarden voor rijden maar veel ervaring had dit meisje nog niet had ik het idee. Paarden waren rijtechnisch ook nauwelijks opgeleid voor wat je verwacht bij een 5/6 jarige. Had eigenaresse laten weten dat ik op zoek was naar springpaard, maar een sprongetje werd niet opgezet, heb ik zelf maar om gevraagd of ik een sprongetje mocht maken toen ik op het paard zat, dat kon dan ook. Ondanks dit waren ze wel vriendelijk.

Dus denk dat je bij deze stal best een leuk paard kunt vinden, maar erg professioneel vind ik deze stal niet en aan keuren doet zij niet.


Ik ben niet anders gewend dan zelf te keuren. Dat zij een deel niet meebetaald zou ik niet scharen onder dat ze zelf totaal niet keurt.
Voor mij geen afknapper. Ik keur en ik hoor dat dan ook te betalen.

Gelegenheid ontnemen om te keuren vind ik dan wel ernstig!

Mama van mijn lieve meisjes

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:16

Ik ken Mirjam en de meiden die daar rijden best wel goed, zit bij dezelfde vereniging. Super aardige mensen, die meiden zijn inderdaad niet allemaal de beste amazones maar die rijden daar voor niets, zitten allemaal op les en willen graag leren.

Vriendin van mij heeft er ook een paard gekocht, de eerste viel toch wat tegen en die kon ze gewoon terug brengen (moest binnen een week vgm), de tweede is ze helemaal blij mee.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:20

naar mijn ervaring moet je keuringen zelf betalen.

Djamilasala
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-21 10:09

Zou ik berichtjes kunnen ontvangen met goede en slechte ervaringen? Het liefste ook van mensen die er een paard hebben gekocht!
Dank u wel alvast

LilCromedGun
Berichten: 17
Geregistreerd: 04-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 01:34

Misschien off topic, ik heb geen aan of verkoop ervaring. Maar wel langere tijd bij hen op stal gestaan en daardoor een hoop gezien ej meegemaakt aangaande verzorging en training. Ik heel mijn carrière ben ik nog geen handelaar tegengekomen die zoveel passie heeft voor zijn baan en ook alles geeft voor de paarden. Als je dan via een handelaar wil kopen. Dan moet je hier zijn. Want wat een liede voor het dier. En dan kan iemand het hebben over " manege meidjes" maar deze meiden zorgen er voor dat alle paarden elke dag in de watten gelegd worden, en ze niet stuk gereden worden door een over fanatieke "sport" ruiter

Galoppig

Berichten: 197
Geregistreerd: 24-07-21

Re: Ervaring aankoop paard/Pony stal sans souci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-21 22:44

Ik heb er geen paard gekocht maar ben reens wezen kijken en proefgereden. Desbetreffende paard was pas 1 of 2 dagen bij hun en erg verkouden/hoesten en dus daarom besloten het er bij te laten want én te veel indrukken voor zo'n dier én zal in goede conditie hoogstwaarschijnlijk totaal anders zijn.

Verder vond ik de meiden daar allemaal erg vriendelijk, mocht ik zelf het paard uit stal halen enz. Maar vind ik het treurig dat zo een paard niet eens een maand krijgt om te wennen en herstellen...

Ikke_1975
Berichten: 1
Geregistreerd: 27-01-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 18:27

Mickymyrthe schreef:
Hoi, als er nog mensen zijn met ervaringen zowel positief als negatief hoor ik het ook graag! Kom veel advertenties van hen tegen en vraag me af of iemand ervaring heeft



Ik ben benieuwd naar positief en negatief

Xritt
Berichten: 600
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-22 19:29

Ik ben ongeveer 2a3 jaar geleden wezen kijken bij twee paarden. Geen recente ervaring dus.
Ik vond het geen fijne stal. De paarden waar ik bij kwam kijken en de andere daar in het rijtje. Stonden er niet fijn bij. Wondjes hier en daar en verder vond ik ze geen gezonde/frisse uitstraling hebben.
Het eerste paard liep onregelmatig. Volgens M moest ik hem er meer doorheen rijden. Voor mij voelde dit niet goed. Het tweede paard was super stug. Je kon hem ook alleen met sporen en zweep rijden. Hij was heel gespannen. Kan ook aan mij liggen. Maar vond het hun gedrag passen bij mijn gevoel en beeld van de stal.
Ik zou sowieso laten keuren. Maar mijn gevoel zei toen dat als ik iets zou kopen, hij volledig op de foto moest.

Wat ik wel fijn vond is dat de paarden niet al vol in de bandages stonden. Voor mijn gevoel kwamen ze net uit de wei. Ik mocht de paarden ook zelf uit de stal halen. We deden het opzadelen samen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, LolaTFB en 19 bezoekers