Paard kopen stal doorstap

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Roxie5
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-12-16

Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 19:55

Hoii!
Ik was aan het kijken bij de website van stal doorstap en daar kwam ik een leuk paard tegen.

Maar dat is niet de reden dat ik dit topic maak. Ik will namelijk weten wire er ervaring heeft met deze stal. Agz ik eens een x HEB gegoogeld en toen een paar niet zo goede reacties vond.

Dus , iemand ervaringen??

Groetjes!!

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:56

Geen ervaring mee, sowieso altijd laten keuren door een onafhankelijke dierenarts.

Vjestagirl

Berichten: 26652
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:57

Ik zou hier ook de zoekfunctie eens gebruiken (het witte veld "zoeken" in je rechter bovenhoek). Dan kun je veel ervaringen vinden.

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:58

Google op stal door sap en bm stable
Laatst bijgewerkt door C_arola op 02-04-18 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie aangepast naar de regels

Roxie5
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 19:59

Balou_k schreef:
Geen ervaring mee, sowieso altijd laten keuren door een onafhankelijke dierenarts.

Dat doe ik sws bij elk paard dat ik ga bekijken , agz er altijd iets mis Mee kan zijn

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:08

Meningsverschillen hou je toch, ik zou zeggen neem iemand mee die er verstand van heeft
Als het te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat vaak ook

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:11

Ben een paar weken geleden gaan kijken en wil komende week opnieuw gaan! Er werd toen netjes de tijd genomen alles mogt ik zien / proberen. We zijn toen niet specifiek voor een paard gaan kijken maar gewoon heen gegaan en hun gevraagd wat ze hadden staan!
Ze hadden iets gevonden wat echt dichtbij kwam van wat ik zocht alleen net te klein en niet de wooow factor die ik zocht.... nu kwam ik wel wat erg leuks tegen en ga zeker terug om hier na te kijken!

Sara2013
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-12-17

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:15

Kocht ook een paard bij stal doorstap, bleek een wever. Waren ze vergeten te zeggen. Eigenaar zegt als bij de advertentie niet staat ‘paard heeft geen gebreken’ dan heeft het een gebrek. Omgekeerde wereld. Pas op dus!

Roxie5
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 20:20

o0eefje0o schreef:
Ben een paar weken geleden gaan kijken en wil komende week opnieuw gaan! Er werd toen netjes de tijd genomen alles mogt ik zien / proberen. We zijn toen niet specifiek voor een paard gaan kijken maar gewoon heen gegaan en hun gevraagd wat ze hadden staan!
Ze hadden iets gevonden wat echt dichtbij kwam van wat ik zocht alleen net te klein en niet de wooow factor die ik zocht.... nu kwam ik wel wat erg leuks tegen en ga zeker terug om hier na te kijken!

Zou ik mogen weten naar welk paard je HEB gekeken? En HEB jij howi gezien? Want ik wil mischien een x langskomen voor Howi.

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:24

Ts, laat de topics over stal doorstap aan je ouders zien en laat hen beslissen of jullie daar een paard willen kopen...

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:26

Is een draver dus waarschijnlijk vraagt ze veel te veel, prijzen van dravers liggen ongeveer op 2000 euro voor correct gereden gezond dier, zie op speurders vraagprijs 2750 euro wat dus vrij hoog is, vind hem op filmpje op hun site niet correct lopen, iets onregelmatig

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:35

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en Diensten.

Daarnaast ook meteen al het verzoek om enkel ervaringen uit eerste hand te plaatsen.

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:36



Hij staat er in ieder geval nog niet zo lang. Deze koers is 3 weken geleden.

Ik vind het altijd laf dat ze om het draver zijn heen Praten, geef gewoon aan dat het er 1 Is. Dan weten mensen wat ze kopen.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:37

Keuren door je eigen keuze dierenarts.. dan is het altijd oke toch? Foto van de advertentie bewaren. Zijn meer negatieve recensies dan positieve maar goed :D

maximuss

Berichten: 3224
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Down with the fishes

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:41

Een kind van 11 dat een "vers" uitgekoerste draver krijgt/ koopt... Dat gaat geen succes worden vrees ik...
Kijk verder ts.

tylando

Berichten: 3839
Geregistreerd: 26-10-08

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:01

Ik heb er vroeger ooit een fjord gekocht. Ze zeiden dat hij 3 was en bleek gewoon een jaartje jonger. Zag t aan zijn strepen op benen en donkere plekken op zijn hoofd. Hij liep ook als een pinguïn zo instabiel( zelf niet gereden, maar reed al iemand op toen ik aankwam). Was wel verliefd op het beestje . Dus meegenomen. Lekker 2 jaar op wei gegooid en alles is goed gekomen voor hem.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70624
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 21:51


teugeltje
Berichten: 305
Geregistreerd: 22-08-10
Woonplaats: paardencity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 19:37

ruitje schreef:
[ Video ]

Hij staat er in ieder geval nog niet zo lang. Deze koers is 3 weken geleden.

Ik vind het altijd laf dat ze om het draver zijn heen Praten, geef gewoon aan dat het er 1 Is. Dan weten mensen wat ze kopen.

Precies zo zit dat!
En niet altijd iedereen kan op een draver rijden?! Het zijn wandelende raketten met onverbiddelijke uithoudingsvermogen en soms wat sensibel enige rijervaring is dus zeer gewenst om ongelukken te voorkomen... Heb 23jr hard draver gehad uit heres stam met een groot gemis! Als je hard dravers "gewend bent?" Dan gaan de andere paarden op slakken tempo. Zou zeggen neem de tijd voor aankoop van een paard, haastigheid met spoed is zelden goed! Altijd prok keuren.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 21:19

PrinceAmos schreef:
Keuren door je eigen keuze dierenarts.. dan is het altijd oke toch? Foto van de advertentie bewaren. Zijn meer negatieve recensies dan positieve maar goed :D

Met dit soort opmerkingen verbaast het me niet dat er nog zoveel mensen "opgelicht" worden als ze een paard kopen. Je laat je gewoon vrijwillig keihard naaien. Waarom zou je iets kopen bij een bedrijf met zulke recensies? Er zijn genoeg andere hoor.

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-18 23:25

Nies_ schreef:
PrinceAmos schreef:
Keuren door je eigen keuze dierenarts.. dan is het altijd oke toch? Foto van de advertentie bewaren. Zijn meer negatieve recensies dan positieve maar goed :D

Met dit soort opmerkingen verbaast het me niet dat er nog zoveel mensen "opgelicht" worden als ze een paard kopen. Je laat je gewoon vrijwillig keihard naaien. Waarom zou je iets kopen bij een bedrijf met zulke recensies? Er zijn genoeg andere hoor.

Dat zeg ik toch? Keuren door eigen keuze dierenarts, dan is het 100% eerlijk. Je bewaard de advertentie wat hun hebben geplaatst en zo heb je een goed gekeurd paard of niet.

En er zijn meer negatieve recensies over deze stal dan positieve. Dus ik snap je reactie niet helemaal???

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 00:19

PrinceAmos schreef:
Keuren door je eigen keuze dierenarts.. dan is het altijd oke toch? Foto van de advertentie bewaren. Zijn meer negatieve recensies dan positieve maar goed :D

Nee, dat is slechts een momentopname. Kunnen alsnog heel veel geborgen gebreken zijn die er tijdens een keuring niet uit komen.

Daarnaast gok ik dat de meeste mensen die een recreatiepaard kopen enkel klinisich keuren, want als je röntgenologisch keurt, wat kies je dan? Alle 4 de benen op de foto? Of ook de rug? En de halswervels?

Nyaleti

Berichten: 6230
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 00:57

Ben hier aantal jaar geleden geweest, was toen niet veel soeps. Mooie verhalen over een paard dat niks kon, vage stalling, aparte mensen etc. Het valt me ook op dat ze zo goed als altijd een vacature voor een ruiter hebben staan. Omdat het niet klikt? Onder ze niemand kunnen vinden? Of omdat de ruiters zich na enkele tijd bedenken over de stal?
Hoor altijd maar vage verhalen, paarden die achteraf niet gezond blijken te zijn of veel minder te kunnen dan wordt vertelt.

Wendie1992

Berichten: 1228
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 02:07

Ik meld me ook even. Ook mijn paard komt hiervandaan mijn paard zou 7 zijn, en na veel speurwerk bleek hij geen 7 te zijn maar 14 toen ik m kocht... Paspoort stond 1 januari 2003... Maar werkelijk kwam hij uit 16 april 1996... Is met zijn paspoort geknoeid, en hij had een brandmerk op zijn bil, na t scheren van wintervacht kwam ik daarachter en ben ik wat speur werk gaan doen.. en toen hier achter gekomen...

Ook was hij gesedeerd tijdens het vervoeren van Stal, naar mij toe.
Ook zeiden ze dat hij 100% zadelmak en verkeersmak was, maar ook dit bleek niet zo te zijn.. moest vanaf 0 beginnen...
Geen goeie ervaring dus.. je moet gewoon echt iemand mee nemen die verstand ervan heeft. En trap niet in de mooie bloemetjes en bijtjes verhalen.


Maar t neemt allemaal niet weg dat ik nu wel een fantastisch paard heb, en zou m voor geen goud willen inruilen. Ik kan lezen en schrijven met mijn paard!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 30-05-18 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast naar de regels van ED

o0eefje0o

Berichten: 4698
Geregistreerd: 01-09-05
Woonplaats: Sprundel

Re: Paard kopen stal doorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 14:37

Ik heb inmiddels 2 weken een paard op stal staan van hun en kan niet anders zeggen dan een super paard! Ook de vorige eigenaar nog gesproken en die vertelde precies wat ik al wist! Mijn eigen da heeft hem gekeurt en is met een dikke 10 door de keuring gekomen! De vaste stal ruiter rijd er al vanaf day ze nog jn rijsbergen zaten! Mijn aannamen is dat ze met een stal vol paarden altijd wel hulp kunnen gebruiken!

Maar nogmaals ik zou zeker gaan kijken!

PrinceAmos
Berichten: 2757
Geregistreerd: 26-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 17:20

Jaime_ schreef:
PrinceAmos schreef:
Keuren door je eigen keuze dierenarts.. dan is het altijd oke toch? Foto van de advertentie bewaren. Zijn meer negatieve recensies dan positieve maar goed :D

Nee, dat is slechts een momentopname. Kunnen alsnog heel veel geborgen gebreken zijn die er tijdens een keuring niet uit komen.

Daarnaast gok ik dat de meeste mensen die een recreatiepaard kopen enkel klinisich keuren, want als je röntgenologisch keurt, wat kies je dan? Alle 4 de benen op de foto? Of ook de rug? En de halswervels?

Joh.. je kan moeilijk een paard 24 uur laten keuren. Maar snappen jullie de logica van keuren door eigen dierenarts niet? Daarom mijn zin; keuren door eigen dierenarts, dan is het altijd goed. Neem aan dat je je dierenarts vertrouwd. Niet waar?
Laatst bijgewerkt door C_arola op 29-05-18 19:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast naar de regels van ED