Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Plaats een nieuw onderwerp

ervaringen handelstal: stal vaar

 
Profiel   

Babootje schreef
DatBenIkNou schreef
Ik heb net afgelopen week een nieuw paard aangeschaft, geloof me: de markt is momenteel zo overspannen dat de mogelijkheid tot een 'optie' nemen er echt niet is! Zowel bij particulieren als bij handelaren niet. Ik ben voor dit paard de ochtend nadat zij die avond geadverteerd werd gaan bellen en bijna direct in de auto gestapt. De ene dag 177 km heen en 177 km terug gereden en op de volgende dag halsoverkop nog een keer toen ik begreep dat er meer kapers op de kust waren. Dus bij de echt goede/leuke paarden moet je met de huidige markt écht snel beslissen. Dat heeft niet zo zeer met onder druk zetten te maken, maar wel met de huidige markt.

Het blijft gewoon ontzettend uitkijken. Ook wij zijn meerdere paarden tegen gekomen waarbij na wat research het verhaal gewoon niet kon kloppen. Ontzettend blij dat iemand met veel verstand van zaken met ons meekeek. Internet kan je veel vertellen en keuren gewoon altijd laten doen.


Ik maak nog genoeg mee dat je die tijd wel gegund wordt ook in deze markt.Maar misschien een ander segment, dat kan. Je moet er natuurlijk geen week over doen om te gaan kijken, maar als je er eenmaal als eerste bent geweest, dan ben jij de partij waarmee verder gehandeld wordt mits je aangegeven hebt geïnteresseerd te zijn om het paard aan te schaffen, En dan is een optie doodnormaal

Ik hoor echt alleen maar verhalen als de mijne. Zowel middensegment als hoog.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 18:22 



 
Profiel   

Hmm ik hoor het niet maar maak t mee. Persoonlijk vind ik het aanschaffen van een paard iets waar je best over na mag denken. Over de aanschaf van een auto wordt al langer nagedacht heb ik t idee .

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 19:08 



 
Profiel   

Menty schreef
Ik heb wel ervaring met die stal en ik kan wel vertellen dat je heel goed moet opletten met kopen ik ben namelijk opgelicht toen ik daar een paard kocht ze wouden het ook niet terug nemen


Hier ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-18 17:21 



 
Profiel   

Ik heb een goede ervaring met stal pompveld. Woon in de buurt, en als ik weer een paard wil kopen of verkopen bel ik ze. nette afhandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 13:02 



 
Profiel   

menster schreef
Ik heb een goede ervaring met stal pompveld. Woon in de buurt, en als ik weer een paard wil kopen of verkopen bel ik ze. nette afhandeling.

Ik vraag mijzelf wel altijd af als men nét lid is van Bokt en 1 reactie plaatst en dat is deze, hoe betrouwbaar en onbevooroordeeld je dan bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 14:13 



 
Profiel   

DatBenIkNou schreef
menster schreef
Ik heb een goede ervaring met stal pompveld. Woon in de buurt, en als ik weer een paard wil kopen of verkopen bel ik ze. nette afhandeling.

Ik vraag mijzelf wel altijd af als men nét lid is van Bokt en 1 reactie plaatst en dat is deze, hoe betrouwbaar en onbevooroordeeld je dan bent.

Helaas is dat zo in dit hele topic. Zowel Ts al anderen. Zowel negatief als positief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 14:16 



 
Profiel   

Volgens mij heb ik nog nooit een topic gezien waarin plots zoveel 'nieuwe' gebruikers opdoken... Best wel raar.

Denk dat de enige manier om te weten te komen hoe ze zijn is er zelf eens gaan kijken en je paard fatsoenlijk (!!) laten keuren. (Al kan je er dan nog niet 100% zeker van zijn natuurlijk, dat ben je bijna nooit..)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 17:26 



 
Profiel   

Ik heb er nooit een paard gekocht of aan verkocht. Maar toen ik mijn paard te koop had staan, kreeg ik een berichtje of ze mijn paard konden overkopen voor laag bedrag, ik wilde dit niet want ik wilde dat ze naar een fijn plekje ging en vond het bedrag te laag. Toen kreeg ik terug: we vinden ze toch wel.

En ik woon in de buurt. Dus ja dan word je wel oplettend :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-18 19:59 



 
Profiel   

Oke, dit topic is al behoorlijk ouder maar zijn er ondertussen nog positieve/negatieve ervaringen met stal Pompveld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 22:37 



 
Profiel   

Tja ik bijna 2 jaar geleden mijn paard gekocht bij hun en geen problemen gehad.elke dag nog blij met mn vriendje

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-19 23:59 



 
Profiel   

Ik heb in principe een 3-jarige pony gekocht en wordt vandaag gekeurd, incl bloedafname. Dus ben benieuwd. Ik woon er in de buurt dus we hebben nu even dezelfde dierenarts, dus die ga ik goed in de gaten houden :D

Mooi dat jij zo goed geslaagd bent :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 10:00 



 
Profiel   

Succes! Ik ben benieuwd hoe het afloopt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 11:25 



 
Profiel   

Mousmous schreef
Ik woon er in de buurt dus we hebben nu even dezelfde dierenarts, dus die ga ik goed in de gaten houden :D

Dan vraag je toch even een andere dierenarts? Ik begrijp dat niet hoor, ook vanuit de dierenarts niet trouwens. Succes in elk geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-19 12:10 



 
Profiel   

Mijn eigen dierenarts kon niet. Maar heb genoeg kijk op keuringen om te weten of het goed gaat of dat ik bedonderd wordt ja of nee. Heb in het verleden al genoeg handel gedaan. En ik vertrouw niemand verder dan ik ze zie, paardenhandel is net autohandel, je wordt beduveld waar je bij staat, of het nu particulier of een stal is. Achteraf kan je pas zeggen of het adres vertrouwd was. Maar, pony is helemaal goedgekeurd, ging super door de buigproeven heen, geen pas verkeerd. Dierenarts heeft hem echt heel netjes gekeurd. Alle tijd voor genomen ook. Bloed is afgenomen. En ik kon hem al verkopen toen ie thuis net van de trailer kwam. Maar dat gaan we niet doen :D Pony komt wel te koop, maar eerst tot rust komen en goed in de hand komen en misschien zelfs nog zadelmak maken. Deze DAP kent me goed genoeg om te weten dat ik achter mekaar een advocaat inschakel als er iets niet in orde zou zijn en hij het niet oplost. Die ervaring hebben ze al met me gehad :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-19 10:02 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Zojuist een flink aantal berichten moeten verwijderen. Dit omdat deze berichten om individuele vragen omtrent paarden gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-19 17:08 



 
Profiel   

De stal is verder gegaan onder de naam world horse company

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-21 10:19 



 
Profiel   

Ben afgelopen weekend in Almkerk geweest. Ook ik vraag me af of er recente ervaringen zijn met de World Horse Company. Heb de oudere topics gelezen waarin veel ervaringen niet positief waren maar heb zelf het bezoek als positief ervaren. Dat het handelaren zijn, is duidelijk. Er werd wel de tijd genomen. Paard waar ik voor kwam, was niet waar ik naar op zoek ben. Dit beestje was te pony-achtig voor mij. Wel lastig vind ik om te zien dat bijna alles uit Spanje rondom op ijzers gezet wordt (veelal onder verdoving) dus trauma 1 qua benen is dan wel geboren! Maar na een gesprek en rondleiding nog wat andere paarden gezien. Ja, veel is echt groener dan groen maar dat is dan je eigen keuze! Helaas maakt dat een keuring door veerarts wel lastig omdat ze bij wijze van spreken nog geen voetje kunnen geven. In die zin is het dan wel een gok natuurlijk. Ik ben op zoek naar een 2, 3, of 4 wat barok type (pinto of kruising met halfinger ed) vandaar dat ik toch daar ben wezen kijken. Verder stonden er een hoop paarden lekker buiten, stallen schoon en vond ik het er goed uitzien. En jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 09:47 



 
Profiel   

Een kennis van mij koopt daar nog wel eens een paardje dat te slecht in conditie etc. is voor de vlotte handel. Die knapt ze dan rustig verder op en verkoopt ze weer. Doorgaans leuke dieren met een enkele uitschieter naar beneden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 15:02 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of iemand zeer recent nog bij World Horse Company is geweest en ervaringen heeft. Ik zoek iets en er staat er daar al een tijd een die me aanspreekt op foto maar moet er bijna 3u voor rijden haha. Als alles wat er staat foute boel is dan bespaart me dat de lange rit weer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 17:57 



 
Profiel   

En ik denk dat de “goede” er geen weken staan. Die zijn weg voor ze online gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 12:15 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Reactie die niet voldoet aan de regelgeving van ED verwijderd.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-21 18:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 5 [ 121 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen