ervaringen handelstal: stal vaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 08:48

Iedereen kan zich natuurlijk verplaatsen in een koper, maar weinig mensen hier kunnen zich verplaatsen in een handelaar. Niemand weet hier exact hoe het zit, en niemand kan in de administratie van paarden80/stal vaar/stal pompveld kijken. Er word wel vaker geroepen als een paard niet goed is oid dat de handelaar waarschijnlijk niet eerlijk heeft gehandeld, waardoor vele handelstallen slechte namen krijgen. Ik denk dat het vooral heel erg belangrijk is om ALLES goed na te kijken voor je een paard koopt, en niet er van uit gaan dat de handelaar alles weet. Aangezien hun die paarden ook niet goed kennen.

Zoals al eerder gezegd is, als je een paard wil waarvan je de geschiedenis wil weten, dan moet je niet naar een handelstal gaan.

Maar altijd dat beschuldigende vingertje naar de handelaar toe, bah. Ik ken deze stal trouwens niet, maar ik geloof dus echt dat ieder verhaal 2 kanten heeft. En ik geloof ook dat er veel handelaren zijn die alleen maar geld willen verdienen, maar ik weet dat er ook genoeg zijn die wel proberen kwaliteit te verkopen ook al is dat als handelaar niet altijd even makkelijk..

Dus voor jullie met modder gaan gooien, denk even na voor je vanalles op internet pleurt ;)

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:05

Ik vind het maar een vaag verhaal van de ts. Je opent een topic met vragen over een stal. Er komen heel wat negatieve berichten langs maar toch besluit je daar je paard te kopen. Prima maar dan gaan er toch alarmbellen af als de verkoper je onder druk gaat zetten en als het paard alleen klinisch gekeurd is door hun dierenarts en je er niet bij kon zijn?

Ik vertrouw mensen meestal te veel maar dit is wel erg naïef. Hopelijk komt het helemaal goed met je paard.

Shalimar

Berichten: 1518
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 09:22

Ik heb ook in paarden en pony's gehandeld en ik ging echt niet de eerste belangstellende exclusief alle tijd geven om alles af te wegen als er nog meer mensen in de rij stonden. Je werd netjes ontvangen, kreeg alle info, mocht rijden, poetsen etc. En nogmaals terugkomen indien gewenst. Maar als er dan meer belangstelling was werd dat gewoon gemeld. Aan de koper dan de afweging te maken wat te doen. Je bent als "handelaar" geen filantropische instelling. Wel keken wij naar de match en we wilden een zo goed mogelijk tehuis voor de dieren, dus bij een slecht gevoel kapten we het af.

Dressage_Haf

Berichten: 673
Geregistreerd: 07-06-05

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 11:29

Ik heb een lastige pony bij ze gekocht, maar wat ben ik blij met deze parel.
Beetje gezond verstand zal niet misstaan bij een gros van de kopers.

Ik kan niet verwachten dat een 3,5 jarige ruin (nu 7 weken gecastreerd) braaf is...

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 13:32

charming ik weet heel goed van beide kanten wat het inhoud.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 29-08-18 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast ivm reactie op verwijderd bericht.

juultje01
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-18 13:43

capopjekop schreef:
Ik vind het maar een vaag verhaal van de ts. Je opent een topic met vragen over een stal. Er komen heel wat negatieve berichten langs maar toch besluit je daar je paard te kopen. Prima maar dan gaan er toch alarmbellen af als de verkoper je onder druk gaat zetten en als het paard alleen klinisch gekeurd is door hun dierenarts en je er niet bij kon zijn?

Ik vertrouw mensen meestal te veel maar dit is wel erg naïef. Hopelijk komt het helemaal goed met je paard.



de antwoorden op dit topic kwamen na dat wij valencia al gekocht hebben ;) Ik kreeg pas later antwoorden op het topic. Anders hadden wij er wel even 2 keer over na gedacht. En bedankt! ik kan nu wel met trots vertellen dat ik al aardig wat weken met 6 dagen in de week met haar aan de gang ben en het erg goed gaat. Ik hoop dat het zo aan blijft houden, ik kan ook weer op haar rijden. Het is af en toe nog een flinke strijd met grondwerk en het toch nog willen uithalen/trappen, maar ik weet nu hoe ik mij het beste op kan stellen tegen haar om te laten zien dat ik niet bang voor haar ben!

anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 15:14

juultje01 schreef:
capopjekop schreef:
Ik vind het maar een vaag verhaal van de ts. Je opent een topic met vragen over een stal. Er komen heel wat negatieve berichten langs maar toch besluit je daar je paard te kopen. Prima maar dan gaan er toch alarmbellen af als de verkoper je onder druk gaat zetten en als het paard alleen klinisch gekeurd is door hun dierenarts en je er niet bij kon zijn?

Ik vertrouw mensen meestal te veel maar dit is wel erg naïef. Hopelijk komt het helemaal goed met je paard.



de antwoorden op dit topic kwamen na dat wij valencia al gekocht hebben ;) Ik kreeg pas later antwoorden op het topic. Anders hadden wij er wel even 2 keer over na gedacht. En bedankt! ik kan nu wel met trots vertellen dat ik al aardig wat weken met 6 dagen in de week met haar aan de gang ben en het erg goed gaat. Ik hoop dat het zo aan blijft houden, ik kan ook weer op haar rijden. Het is af en toe nog een flinke strijd met grondwerk en het toch nog willen uithalen/trappen, maar ik weet nu hoe ik mij het beste op kan stellen tegen haar om te laten zien dat ik niet bang voor haar ben!

Dat is fijn Juultje.Goed voor je paard dat je doorzet.

lovelyfiefy

Berichten: 5092
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 16:31

juultje01 schreef:
capopjekop schreef:
Ik vind het maar een vaag verhaal van de ts. Je opent een topic met vragen over een stal. Er komen heel wat negatieve berichten langs maar toch besluit je daar je paard te kopen. Prima maar dan gaan er toch alarmbellen af als de verkoper je onder druk gaat zetten en als het paard alleen klinisch gekeurd is door hun dierenarts en je er niet bij kon zijn?

Ik vertrouw mensen meestal te veel maar dit is wel erg naïef. Hopelijk komt het helemaal goed met je paard.



de antwoorden op dit topic kwamen na dat wij valencia al gekocht hebben ;) Ik kreeg pas later antwoorden op het topic. Anders hadden wij er wel even 2 keer over na gedacht. En bedankt! ik kan nu wel met trots vertellen dat ik al aardig wat weken met 6 dagen in de week met haar aan de gang ben en het erg goed gaat. Ik hoop dat het zo aan blijft houden, ik kan ook weer op haar rijden. Het is af en toe nog een flinke strijd met grondwerk en het toch nog willen uithalen/trappen, maar ik weet nu hoe ik mij het beste op kan stellen tegen haar om te laten zien dat ik niet bang voor haar ben!



wat fijn om te horen dat het veel beter gaat!
paard zal uiteraard ook aan jou moeten wennen, wellicht een andere manier van dingen proberen te leren ofzo, je weet het natuurlijk ook niet.
Maar wel fijn dat je er achter komt wat werkt en wat niet!

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:24

Babootje schreef:
Paarden80 schreef:
en iemand onder druk zetten dat willen we al helemaal niet we zetten het paard te koop en iedereen is welkom wil je er over nadenken kan dat uiteraard we vertellen wel dat er nog klanten staan gepland als dat zo is.


Dat ligt er maar helemaal aan hoe je dat dan brengt Paarden80. Als je zegt er komt vanavond nog iemand en als die de prijs biedt dan is ie verkocht dan is dat onder druk zetten. De eerst geïnteresseerde moet wel de gelegenheid krijgen om goed over de koop na te kunnen denken.


ruitje schreef:
Moet Dat?

Je kan ook niks zeggen, iemand laten komen en dan opbellen en zeggen hij is verkocht. Dan ben je ook een nare handelaar.

Ja, en je kunt ook een afspraak maken voor een keuring, dan zeggen dat het paard niet gekeurd kan worden omdat het kreupel loopt en het achter de rug van de koper om verkopen aan iemand die niet zo moeilijk doet over een keuring. Mag allemaal. De politie zal je niet komen ophalen als je dat doet. Maar netjes is het niet en in dat soort gevallen ben ik dan maar gewoon blij dat zo'n koop niet is door gegaan.

Dat je onderhandelt met de eerste die interesse toont en die daarbij even tijd en ruimte geeft is een ongeschreven regel Ruitje. Voor nette handelaren.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:32

De ene persoon vindt 24/48 uur de tijd geven voldoende, de ander wil graag nog gedurende 3 weken steeds komen om uiteindelijk af te haken met een onbenullige reden of zelfs afhaken na een positieve da keuring.

Ik vind het laten weten dat er nog andere geïnteresseerden zijn niet een reden om iemand uit te maken voor “slechte”/“niet beschaafde” handelaar.

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 19:40

Babootje schreef:
Ja, en je kunt ook een afspraak maken voor een keuring, dan zeggen dat het paard niet gekeurd kan worden omdat het kreupel loopt en het achter de rug van de koper om verkopen aan iemand die niet zo moeilijk doet over een keuring. Mag allemaal. De politie zal je niet komen ophalen als je dat doet. Maar netjes is het niet en in dat soort gevallen ben ik dan maar gewoon blij dat zo'n koop niet is door gegaan.

Dat je onderhandelt met de eerste die interesse toont en die daarbij even tijd en ruimte geeft is een ongeschreven regel Ruitje. Voor nette handelaren.


Ongeschreven regels zijn geen regels, dat jij dat wil is prima maar geen vast gegeven.

Wat je met het eerste stuk wil zeggen ontgaat mij even?

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:43

cobiie schreef:
Ik vind het laten weten dat er nog andere geïnteresseerden zijn niet een reden om iemand uit te maken voor “slechte”/“niet beschaafde” handelaar.


Dat heb ik ook niet gezegd. Wel 'dreigen' met verkoop aan de "lange rij wachtenden die zich inmiddels hebben gemeld" en er druk op zetten direct te besluiten zijn geen nette praktijken.

Ik ben gewend dat een eerste geïnteresseerde partij netjes de tijd krijgt (en dan heb ik natuurlijk niet over drie weken. Een optie van een paar dagen zodat je nog een keer kunt gaan kijken is prima.

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:45

Cobie afhaken na positieve keuring mag in principe niet. Je hebt een mondelinge overeenkomst afgesloten mits paard word goedgekeurd. De koper ervan afzien maar is in principe de aanbetaling kwijt.

En nee een ongeschreven regel is geen regel maar er word in de wereld van de handel wel aan gehouden en daar kom je met je snotterd niet tussen

Wat babootje met de eerste regels wil zeggen is dat er mensen zijn die uiteindelijk een smoes verzinnen om een ander te laten afhaken en hem als nog aan de ander door verkopen! ( tenminste zo lees ik het)

En door ervaring leert men aan de telefoon vaak wel wat voor klanten er komen

Rizette
Berichten: 4351
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 21:59

Babootje schreef:
cobiie schreef:
Ik vind het laten weten dat er nog andere geïnteresseerden zijn niet een reden om iemand uit te maken voor “slechte”/“niet beschaafde” handelaar.


Dat heb ik ook niet gezegd. Wel 'dreigen' met verkoop aan de "lange rij wachtenden die zich inmiddels hebben gemeld" en er druk op zetten direct te besluiten zijn geen nette praktijken.

Ik ben gewend dat een eerste geïnteresseerde partij netjes de tijd krijgt (en dan heb ik natuurlijk niet over drie weken. Een optie van een paar dagen zodat je nog een keer kunt gaan kijken is prima.


Jij kunt toch aangeven bij een verkoper wat jij gewend bent en als een verkoper daar niet in mee wil gaan dan kijk je toch verder? Ik zou het zelf belangrijker vinden of ik het paard graag zou willen hebben en als dat zo zou zijn dan zou ik er een snel naar willen handelen en dan kan er binnen een dag een boel geregeld zijn. Heb je het er niet voor over dan is het paard voor een ander in de rij die het wil kopen. zo werkt het toch in het algemeen?. Ik ken zelf geen handelaar die eindeloos met een klant doorteut voor een halve week als ze geen idee hebben of de koop nou wel of niet doorgaat. Dan zal ik wel de slechte kennen maar er zitten toch wel een paar heel betrouwbare mensen tussen en dat vind ik dan weer veel belangrijker. Bij onverkoopbare beestjes mag je misschien wel 3 maand proef rijden en heb je ook geen last van een wachtrij. Zo is het ook weer.

Charmaine
Berichten: 1414
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:05

Afhaken na positief keuringsadvies mag in principe niet lees ik hierboven. Helaas is tegenwoordig ook de praktijk dat veel paarden een positief advies krijgen maar mèt bemerkingen. Al dan niet een klein of wat groter verhoogd risico en een da die de afweging of dat acceptabel is aan de koper overlaat. Die bemerkingen zijn voor de ene koper wel acceptabel en voor de ander niet. Dus naar mijn mening kun je ook na een positief advies nog best besluiten van aankoop af te zien. Zijn er helemaal geen op- of bemerkingen dan is het een ander verhaal maar dan nog levert een verkoper die dan alsnog aan de overeenkomst of het nakomen daarvan vasthoudt een hoop gedoe op. Daarnaast gaat het eigendom ook pas over na betaling en levering dus zo makkelijk ligt dat allemaal niet....Daar zit toch niemand op te wachten?

Moraal van dit verhaal is in ieder geval wel dat potentiele kopers die in de lagere prijsklasse zoeken er verstandig aan doen zich goed voor te laten lichten en/of iemand met ervaring mee te nemen. Zeker naar handelsstallen die in deze prijsklasse handelen omdat je echt mazzel of verstand van zaken moet hebben om die ene goede er tussen uit te pikken. Nog even het emotionele deel van het aanschaffen van een nieuw paard daargelaten...En tel daar de huidige markt(meer vraag dan aanbod) bij op en tja, dan krijg je dus dit. Het is echt niemand, particulier of professioneel, op zijn blauwe ogen vertrouwen en vooral zèlf goed onderzoek doen en emotie uitschakelen.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:24

Wanneer elke, vooral beginners op de paardenmarkt nu eerst eens emoties thuis lieten. Eerst goed gingen zoeken of er over bepaalde verkopers iets te vinden is( positief/negatief) altijd keurden met iig bloedafname en met een ervaren persoon en een gezonde portie wantrouwen op pad gingen dan hadden we hier een stuk minder drama’s want 75 % van alle gedoe komt ook door ondoordacht een levend wezen aanschaffen. Na tientallen jaren internet zijn er nog steeds mensen die dit blijkbaar alleen weten te vinden wanneer iets goed fout gaat, jammer genoeg .

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:38

@ Charmaine dat klopt. Daarom is het ook zaak om
Van te voren goed af te spreken wat je acceptabel vindt. Voor mij geldt dan acceptatie door de verzekering is voor mij ook oke. Een echt brandschoon paard komt maar zelden voor. Maar een verhoogd risico als deze voor de verzekering niet acceptabel is is dat ook meestal een negatief advies


bigone schreef:
Wanneer elke, vooral beginners op de paardenmarkt nu eerst eens emoties thuis lieten. Eerst goed gingen zoeken of er over bepaalde verkopers iets te vinden is( positief/negatief) altijd keurden met iig bloedafname en met een ervaren persoon en een gezonde portie wantrouwen op pad gingen dan hadden we hier een stuk minder drama’s want 75 % van alle gedoe komt ook door ondoordacht een levend wezen aanschaffen. Na tientallen jaren internet zijn er nog steeds mensen die dit blijkbaar alleen weten te vinden wanneer iets goed fout gaat, jammer genoeg .


Absoluut mee eens bigone.
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 29-08-18 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Anoniem

Re: ervaringen handelstal: stal vaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:49

Absoluut mee eens Bigone!
Ik heb de fout gemaakt met mn eerste pony nu 12 jaar geleden, was ook mn eigen domme schuld. Gelukkig wel wijzer van geworden.

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 10:00

bigone schreef:
Wanneer elke, vooral beginners op de paardenmarkt nu eerst eens emoties thuis lieten. Eerst goed gingen zoeken of er over bepaalde verkopers iets te vinden is( positief/negatief) altijd keurden met iig bloedafname en met een ervaren persoon en een gezonde portie wantrouwen op pad gingen dan hadden we hier een stuk minder drama’s want 75 % van alle gedoe komt ook door ondoordacht een levend wezen aanschaffen. Na tientallen jaren internet zijn er nog steeds mensen die dit blijkbaar alleen weten te vinden wanneer iets goed fout gaat, jammer genoeg .


Dat dus. Ik heb voor mezelf van tevoren een paar duidelijke eisen op papier gezet en daaraan vastgehouden. En als ik bij het eerste contact al geen goed gevoel had (te weinig bekend over het paard, of idd druk uitoefenen) ging ik niet eens kijken.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 17:22

Ik plaats hier eventjes een tijdelijk slotje om het topic op te ruimen zodat deze weer aan de richtlijnen van ED voldoet.

En het topic weer open :)

Moderatoropmerking:
Zojuist heb ik een heleboel berichten verwijderd vanwege een bericht wat niet uit eerste hand was.
Graag wil ik jullie even attenderen op de regels van ED:

Citaat:
Vaste regels voor reacties
- Je ervaring moet uit de eerste hand zijn. Het is niet toegestaan om ervaringen uit de tweede hand te beschrijven, of roddels/geruchten te noemen.
- Positieve of negatieve kritiek moet gefundeerd zijn. Dus niet alleen melden dat iets wel of niet goed is, maar uitleggen waarom.
- Je ervaring moet neutraal geschreven zijn. Berichten waarin gespeculeerd wordt, of die opruiend of beledigend van aard zijn, zijn niet toegestaan. Dit geldt eveneens voor enkel zeer positieve berichten, neigend naar reclame.
- Reageren in een topic op ED is ook toegestaan als je zelf geen ervaring hebt met de dienst. Maar, alleen als je reactie inhoudelijk wat toevoegt en de topicstarter wat aan je reactie heeft.
- Reacties die hier niet aan voldoen kunnen verwijderd worden.


Zouden jullie wanneer je op ED reageert hier rekening mee willen houden?

Als laatste wil ik jullie vragen de (fijne! +:)+ ) discussie over de normen en waarden van een handelaar voort te zetten in een los topic zodat dit topic over de ervaringen met stal Vaar blijft gaan.

Dankjewel!

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 08:30

Babootje schreef:
cobiie schreef:
Ik vind het laten weten dat er nog andere geïnteresseerden zijn niet een reden om iemand uit te maken voor “slechte”/“niet beschaafde” handelaar.


Dat heb ik ook niet gezegd. Wel 'dreigen' met verkoop aan de "lange rij wachtenden die zich inmiddels hebben gemeld" en er druk op zetten direct te besluiten zijn geen nette praktijken.

Ik ben gewend dat een eerste geïnteresseerde partij netjes de tijd krijgt (en dan heb ik natuurlijk niet over drie weken. Een optie van een paar dagen zodat je nog een keer kunt gaan kijken is prima.



Ik heb net afgelopen week een nieuw paard aangeschaft, geloof me: de markt is momenteel zo overspannen dat de mogelijkheid tot een 'optie' nemen er echt niet is! Zowel bij particulieren als bij handelaren niet. Ik ben voor dit paard de ochtend nadat zij die avond geadverteerd werd gaan bellen en bijna direct in de auto gestapt. De ene dag 177 km heen en 177 km terug gereden en op de volgende dag halsoverkop nog een keer toen ik begreep dat er meer kapers op de kust waren. Dus bij de echt goede/leuke paarden moet je met de huidige markt écht snel beslissen. Dat heeft niet zo zeer met onder druk zetten te maken, maar wel met de huidige markt.

Het blijft gewoon ontzettend uitkijken. Ook wij zijn meerdere paarden tegen gekomen waarbij na wat research het verhaal gewoon niet kon kloppen. Ontzettend blij dat iemand met veel verstand van zaken met ons meekeek. Internet kan je veel vertellen en keuren gewoon altijd laten doen.

Astrid_Gijs
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:11

Sorry maar ik kan alleen maar zeggen dat ik wel goed ben uitgekomen bij stal vaar.11 maanden geleden een "bomproef" paard gekocht bij hun en staat gezond en gelukkig nog steeds bij mij op stal Wat een geweldig, lief,bomproef,knuffeldier is het toch

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:41

CharmingS schreef:
Iedereen kan zich natuurlijk verplaatsen in een koper, maar weinig mensen hier kunnen zich verplaatsen in een handelaar. Niemand weet hier exact hoe het zit, en niemand kan in de administratie van paarden80/stal vaar/stal pompveld kijken. Er word wel vaker geroepen als een paard niet goed is oid dat de handelaar waarschijnlijk niet eerlijk heeft gehandeld, waardoor vele handelstallen slechte namen krijgen. Ik denk dat het vooral heel erg belangrijk is om ALLES goed na te kijken voor je een paard koopt, en niet er van uit gaan dat de handelaar alles weet. Aangezien hun die paarden ook niet goed kennen.


De wetgever denkt daar anders over. Die gaat ervan uit dat de handelaar vanuit zijn beroep de professional is. die behoort te weten wat hij verkoopt
Vandaar dat een aankoop bij een handelaar onder het consumentenkooprecht valt. Die voorziet in een termijn van een half jaar waarbinnen een koper kan reclameren indien zich een gebrek voordoet,
In die termijn ligt de bewijslast (of een gebrek al aanwezig voor de transactie) omgekeerd. Dus bij de verkoper. Of deze nu wel of niet op de hoogte was van het gebrek

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:49

DatBenIkNou schreef:
Ik heb net afgelopen week een nieuw paard aangeschaft, geloof me: de markt is momenteel zo overspannen dat de mogelijkheid tot een 'optie' nemen er echt niet is! Zowel bij particulieren als bij handelaren niet. Ik ben voor dit paard de ochtend nadat zij die avond geadverteerd werd gaan bellen en bijna direct in de auto gestapt. De ene dag 177 km heen en 177 km terug gereden en op de volgende dag halsoverkop nog een keer toen ik begreep dat er meer kapers op de kust waren. Dus bij de echt goede/leuke paarden moet je met de huidige markt écht snel beslissen. Dat heeft niet zo zeer met onder druk zetten te maken, maar wel met de huidige markt.

Het blijft gewoon ontzettend uitkijken. Ook wij zijn meerdere paarden tegen gekomen waarbij na wat research het verhaal gewoon niet kon kloppen. Ontzettend blij dat iemand met veel verstand van zaken met ons meekeek. Internet kan je veel vertellen en keuren gewoon altijd laten doen.


Ik maak nog genoeg mee dat je die tijd wel gegund wordt ook in deze markt.Maar misschien een ander segment, dat kan. Je moet er natuurlijk geen week over doen om te gaan kijken, maar als je er eenmaal als eerste bent geweest, dan ben jij de partij waarmee verder gehandeld wordt mits je aangegeven hebt geïnteresseerd te zijn om het paard aan te schaffen, En dan is een optie doodnormaal

Kim_W

Berichten: 583
Geregistreerd: 17-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 15:59

juultje01 schreef:
Ik ben er overigens vergeten bij te zetten dat valencia de eerste dag al iemand gebeten had en dat ook bij anderen probeerden, dus het was niet alsof het het gedrag er nog niet was. Het is alleen na 2.5 e week extreem geworden. De eerste week a 2 weken zijn paarden begoorlijk onder de indruk van alles wat er nieuw is. Dat is bekend. Hun ware gedragd komt vaak pas wat later naar buiten omdat zij dan gewend zijn en omdat er geen eerdere berichten zijn geplaatst over hun kan ook komen omdat er een hoop zijn die hun mond niet open durven te trekken. Wat ook niet zo raar is aangezien er voor elke ervaring wel wat afgesnauwd wordt. "Eigen schuld", "ja dat kan je verwachten". Nee mensen die bijvoorbeeld net hun eerste paard kopen geloven vaak gewoon in mensen hun woorden. Valencia is gekeurd door een dierenarts van hen, wij konden er niet bij zijn, maar het zou gefilmd worden. Dat is achteraf niet gebeurd


Vanwaar deze keuze? Ik neem altijd mijn eigen DA mee, en ben er zelf altijd bij. Vind ik toch een te belangrijk moment om te missen := En daarbij weet ik wat ik aan mijn DA heb, van een andere DA weet je dat ook nooit van tevoren.