stalling gezocht Drenthe

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dreamboy

Berichten: 2436
Geregistreerd: 16-08-21
Woonplaats: Zuid-Oost Drenthe

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 18:16

Is in Klijndijk. Maar is wel de bedoeling dat je zelf ook mee helpt. Weet niet of dat een probleem is?

PaloQuarter
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 15:27

Helaas ja, ik woon in het Westland. Maar dank je wel voor het meedenken

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 16:27

Hou er rekening mee dat 24/7 buiten hier in Drenthe steeds lastiger gaat worden ivm frequente wolvenaanvallen. Er gaan er steeds meer ‘s nachts op stal.

PaloQuarter
Berichten: 17
Geregistreerd: 12-08-19

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 17:54

Daar ben ik helaas ook idd van op de hoogte, overdag zijn er zelfs meldingen. Veiligheid gaat altijd voorop uiteraard, vandaar toch een lichte onzekerheid.
Voorlopig heb ik nog geen haast wil mij oriënteren naar mogelijkheden

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 08:54

Ik blaas dit topic even nieuw leven in.
Het lijkt wel onmogelijk om een fijne plek te vinden in Drenthe, waar de paarden overdag buitenstaan, genoeg ruwvoer krijgen en in de nacht op stal staan met genoeg bodembedekking.
Heb al een paar teleurstellende ervaringen gehad.
Iemand nog tips?
De prijs maakt me niet zoveel uit.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:32

Drenthe is groot. Waar in Drenthe zoek je?

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 09:50

Voor de perfecte plek wil ik best een stuk rijden.
Zelf woon ik in Hooghalen.
Zoek wel volpension maar ben zeker bereid om mee te helpen mocht dat gewenst zijn.

Wintu

Berichten: 2976
Geregistreerd: 30-01-23

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 10:06

Vledderhoeve in Vledder. Reputatie is niet top, vandaar dat ze meestal nog plek hebben

LiesM
Berichten: 444
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Midden Drenthe

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:36

Dan weet ik wel dat ik die zéker moet overslaan.

Zou ook het liefst mijn paard bij een particulier stallen,
die net als ik het paardenwelzijn hoog in het vaandel heeft staan.

Anasha

Berichten: 171
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 13:29

Ik sluit mij aan in de zoektocht naar stalling in Drenthe (woon zelf in Dwingeloo). Nadat een kennis van mij me verzekerde dat de Vledderhoeve écht een goede stal is, heb ik mijn paard daar naartoe gebracht, maar 1,5 week later helaas weer weg moeten halen omdat ze zo extreem veel was afgevallen (zelfs met bijvoeren). Sla die stal dus inderdaad maar ruimschoots over. Mijn zoektocht naar stalling is dus weer geopend, iemand die een plek kan aanbevelen, waar de paarden het liefst 24/7 buiten kunnen staan? Heb al veel van dit soort topics doorgespit maar helaas bestaan veel van de stallen ook al niet meer.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:25

Anasha schreef:
Ik sluit mij aan in de zoektocht naar stalling in Drenthe (woon zelf in Dwingeloo). Nadat een kennis van mij me verzekerde dat de Vledderhoeve écht een goede stal is, heb ik mijn paard daar naartoe gebracht, maar 1,5 week later helaas weer weg moeten halen omdat ze zo extreem veel was afgevallen (zelfs met bijvoeren). Sla die stal dus inderdaad maar ruimschoots over. Mijn zoektocht naar stalling is dus weer geopend, iemand die een plek kan aanbevelen, waar de paarden het liefst 24/7 buiten kunnen staan? Heb al veel van dit soort topics doorgespit maar helaas bestaan veel van de stallen ook al niet meer.


Is het in (regio)Dwingeloo ook zo lastig?
Ik overweeg die kant op te gaan maar als het daar oook zo lastig is kan ik misschien beter hier blijven.

Anasha

Berichten: 171
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Drenthe

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:43

Er zijn wel een aantal stallen waar plek is, maar daar gaan de paarden in de nacht dus op stal. Dan is er wel keus (3 á 4 stallen binnen 20km, zelf niet langs geweest nog). Maar omdat mijn merrie zo'n beetje haar hele leven al 24/7 buiten staat wil ik hier niet zo snel vanaf wijken. Mocht het echt niet lukken dat is het niet anders. Op marktplaats zijn net wel 2 advertenties gekomen van een paddock paradise, dus het is vooral een beetje geluk hebben denk ik.

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:06

Wat ook wel helpt is gewoon even langs gaan, ten minste, dat is mijn ervaring. :)

Ik sta nu ook bij een PP en de vorige persoon die erbij is gekomen, stond ook gewoon aan het hek. Helemaal als het mensen hun eigen terrein is, staat niet alles op marktplaats.

moralian

Berichten: 371
Geregistreerd: 19-07-10
Woonplaats: Assen

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 16:05

Volgens mij heeft horse Connection in nieuw balinge nog plek.

Anasha

Berichten: 171
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Drenthe

Re: stalling gezocht Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 17:22

@lies_sparkle goed idee inderdaad, ik merk dat ik daar nu wel op aan het letten ben als ik paarden zie haha

@moralian ja klopt! Daar ga ik vrijdag kijken, iemand die daar toevallig ervaring heeft?