Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Opleiding zadelpasser

 
Profiel   

op internet zie ik nu 2 opleidingen tot zadelpasser. Van de Nederlandse paardenacademie en de bekende mfsc opleiding. Die eerste daar had ik nog niet eerder van gehoord. Zijn beide opleidingen goed? Wat zijn evt verschillen? Jullie enig idee?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 20:08 



 
Profiel   

Als je een echt goede wil doen: Engeland

MSFC zit nu in Frankrijk trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 20:57 



 
Profiel   

Sizzle schreef
Als je een echt goede wil doen: Engeland

MSFC zit nu in Frankrijk trouwens.


Hmm ja het is zeg maar meer dat ik het voor mezelf zou willen doen, niet zo zeer als beroep. Dan is Engeland nogal een stap (waarschijnlijk is dat ook niet voor een paar dagen?) mfsc zit dan niet meer in Nederland? Want dat staat nog wel op de site?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 21:02 



 
Profiel   

Het eerste deel is veel zelfstudy maar voor de praktijk is het nu Frankrijk tenzij ze nog een 2e optie ernaast hebben.
2 van mijn klanten hebben de msfc gedaan en zijn in Frankrijk geweest.
Maar hoe dan ook zou ik voor het praktijk deel zeker Engeland aanraden.

Ik heb 10 jaar geleden MSFC gedaan voor mezelf maar dat is vervolgens nogal uit de hand gelopen toen ik ineens overal aanvragen kreeg _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 21:24 



 
Profiel   

Ik ben ook erg geïnteresseerd ooit eens een opleiding in die richting te gaan doen en had ook nog niet gehoord van de eerste die jij noemt. Ben zeer geïnteresseerd in mensen die daar al ervaring mee hebben.
Ik schrok echter wel van de prijs. Voor het zadelpas gedeelte ben je als ik het goed begrijp al 4000euro kwijt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 16:51 



 
Profiel   

viola schreef
Ik ben ook erg geïnteresseerd ooit eens een opleiding in die richting te gaan doen en had ook nog niet gehoord van de eerste die jij noemt. Ben zeer geïnteresseerd in mensen die daar al ervaring mee hebben.
Ik schrok echter wel van de prijs. Voor het zadelpas gedeelte ben je als ik het goed begrijp al 4000euro kwijt.



Dat dus, dan zou ik dus liever voor een echte goede opleiding gaan kiezen en niet voor een flutcursusje.

Je hoort zoveel ellende over slechte zadelpassers..........zegt voldoende toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 17:25 



 
Profiel   

Mijn oude zadelmaker werd ooit door zijn vader naar Engeland gestuurd om het vak te leren; 5 jaar voltijd, en was toen hij terug kwam leerling. Over kwaliteit gesproken...…………….

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 17:56 



 
Profiel   

De opleiding is maar een fractie van de kwaliteit van een zadelpasser of zadelmaker. Je bent vooral afhankelijk van de ‚feeling‘ en de algemene paardenkennis.
Er is bij ons een merk te krijgen dat door de ‚vader‘ een ronduit topmerk met bijbehorende service was. Nu onder de ‚zoon‘, die toch zijn hele leven in de zadels gezeten heeft kun je er zeker vanop aan dat als je daar wat koopt dat het niet past :=

Zo ook iemand die eigenlijk goed is, maar toen naar een bepaald metk gewisseld heeft dat hij gewoon continue doordrukt met verkopen, passend of niet.
Daar kan een opleiding niet tegenop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 19:00 



 
Profiel   

linky schreef
Mijn oude zadelmaker werd ooit door zijn vader naar Engeland gestuurd om het vak te leren; 5 jaar voltijd, en was toen hij terug kwam leerling. Over kwaliteit gesproken...…………….

Dat is denk ik ook onze oude zadelmaker... ervaring en veel op pad met een echte 'meester' is volgens mij ook de beste leerschool. Ik vrees dat dat niet meer van deze tijd is. Zelfde met hoefsmeden trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 19:15 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-18 20:39 



 
Profiel   

Kendra schreef
linky schreef
Mijn oude zadelmaker werd ooit door zijn vader naar Engeland gestuurd om het vak te leren; 5 jaar voltijd, en was toen hij terug kwam leerling. Over kwaliteit gesproken...…………….

Dat is denk ik ook onze oude zadelmaker... ervaring en veel op pad met een echte 'meester' is volgens mij ook de beste leerschool. Ik vrees dat dat niet meer van deze tijd is. Zelfde met hoefsmeden trouwens.



Dat dus, helaas.

Je komt er echt niet met enkel een goede opleiding en het leuk vinden om te gaan doen, je moet het echt met je hart en ziel doen en er ook echt gevoel in hebben én er goed in zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 15:09 



 
Profiel   

Even kijken of ik er leven in krijg? Ik ben ook in Engeland opgeleid als passer en ik zoek versterking. Mijn ambitie ligt meer bij maken en minder bij passen. Ik wil meester zadelmaker worden en maatwerk kunnen maken. Volgens nvzt orendabel in Nederland. Ik wil het tegendeel bewijzen en hoop dat me dat lukt, zeker met het oog op de brexit. 6 dagen per week alleen passen is te veel. Een gemotiveerde aanpakker is welkom :+

Vanuit Engeland wil the society of master saddlers naar Nederland komen om de zadelpasser opleiding aan te gaan bieden. Probleem is de opkomst. Vorig jaar is het verkeerd gepromoot en afgeblazen. Mocht je meer willen weten en daadwerkelijk passer op z'n Engels willen worden, dan zie ik graag bericht. Zo kan ik inventariseren of het haalbaar is. En helpen om het mogelijk te maken. Tips zijn welkom. Als ik nu grenzen van bokt overschrijdt hoor ik het graag. Dat is geen opzet. Ik ben bagger mbt marketing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:07 



 
Profiel   

linky schreef
Mijn oude zadelmaker werd ooit door zijn vader naar Engeland gestuurd om het vak te leren; 5 jaar voltijd, en was toen hij terug kwam leerling. Over kwaliteit gesproken...…………….


Klopt, ik ben nu in mijn 7e jaar. Er is ook een parttime opleiding in Engeland met huiswerk. Maken is geweldig! Prachtig vak! Ik heb msfc geprobeerd. Deze opleiding was toen in mijn beeld te veel gericht op de commerciele kant en passer ik. Ik mag mezelf sinds 2 jaar qualified saddler en fitter noemen. Je moet passen om klanten te krijgen en dan verdrink je dusdanig dat je niet kan doen waar je voor hebt geleerd. :z Jammergenoeg gewoon door passen te weinig tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 23:13 



 
Profiel   

Grappig, ik ben zonet gestopt vanwege ongeveer het omgekeerde (naast andere redenen).
Het passen en naar oplossingen zoeken vond ik geweldig, maar wol wisselen, singelsystemen aanpassen en andere soorten van reparatie vind ik totaal niet spannend.
Er is trouwens een enorm tekort in Zwitserland en ook geen opleiding. Daar ligt de markt echt volledig open zodat je zelfs weg zou komen met fantasie prijzen al heb ik dat zelf niet gedaan.
Ik heb ruim 10 jaar geleden MSFC gedaan toen nog alles door Engelse opleiders gedaan werd en ook een deel in Engeland plaats vond. Dat sloot toen nog aan op een vervolg in UK als master sattler, inmiddels totaal niet meer.

2 mensen die ik ken zijn op mijn advies naar Engeland gegaan, maar inmiddels kan dat blijkbaar ook niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 09:45 



 
Profiel   

Dus er bestaat een soortgelijke opleiding gewoon niet in Nederland? Dus of je moet ouderwets in de leer gaan bij een zadelmaker of je moet naar Frankrijk toe? Ik heb voor zadel / tuig maker afdeling gekeken. Maar dan ben je 7000 euro kwijt. Dat geintje is me toch echt ff te duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 10:52 



 
Profiel   

Het is hoe dan ook veel geld.
Te duur vond ik het niet, wel gewoon verschrikkelijk veel geld.

Naar Frankrijk zou ik niet gaan. De Engelse opleidingingen hebben echter blijkbaar ook problemen aangezien ze vanuit Engeland ook leerlingen naar Frankrijk gestuurd hebben.
Het is zonde dat er zo veel politieke problemen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 10:56 



 
Profiel   

Even een update. Ik weet dat er rond 28 april een Engelse introductie is in Venlo. ik hoor wel mensen dat de taal en /of de locatie een barriere kan zijn (Engels). Ook hoorde ik van mensen dat de doordeweeksedagen een probleem vormen. Maar ik heb in Engeland begrepen dat de opkomst groot is. Ik wil iets gaan organiseren in September als er voldoende animo is. daarvoor zoek ik een betaalbare en goede locatie. Tips zijn welkom? Ik beken wel dat ik het bij vlagen heel druk heb en dat ik dan meer mijn mail lees dan bokt. En ik heb recent mijn paard verloren aan Koliek. Hij mocht 19 jaar aan mijn zijde meelopen. Dus hem verliezen was een flinke klap. |( Vandaar de stilte.

Ik wil dan kijken of ik het van de grond krijg. Er is voldoende animo om te leren *\o/* Zelf ben ik Engels opgeleid. Ik heb zowel zadelmakerij als passerij gestudeerd in Engeland. Ik merkte wel dat ik in mijn voordeel ben, want ik loop al in Engeland sinds 2013. Ik ken een aantal opgeleide mensen in Nederland die dezelfde cursus hebben gedaan als ik. En voordeel is onze kennis van de Nederlandse en Engelse taal. Dat de Engelsen de Fransen aanprijzen is mij trouwens niet bekend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 16:19 



 
Profiel   

idefix4 schreef
Even een update. Ik weet dat er rond 28 april een Engelse introductie is in Venlo.

Heb je hier meer info over?
Ik heb eventueel wel interesse in de opleiding, zowel engels/nederlands is geen probleem voor mij. Ik heb zelf een cursus zadelpassen gevolgd en vond dit super interessant! Maar dit was 4x 4 uur en veeeeel te weinig om daar verder in door te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 19:16 



 
Profiel   

Dit is 2 dagen. Google op jo viehoff? Die is de organisator. Ik heb gevraagd of ik mocht helpen, maar wat een limburger niet kent... Dus ik weet toevallig van de cursus. Ik had al gemeld dat een aantal mensen om mij heen wachten op info, maar zelfs dat heeft me niet geholpen om op de hoogte te kunnen blijven. Ik heb wel de uitnodiging ergens liggen. Ik zal m evt mailen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 20:36 



 
Profiel   

Ik volg, hoop dat er ook ooit iets aangeboden wordt in noord holland. Venlo is voor mij niet te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 20:50 



 
Profiel   

Niet te doen is relatief.
Ik ben er 3 jaar lang voor naar NL of Engeland gevlogen vanuit Zwitserland :')
(Naast een voltijd baan)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 20:51 



 
Profiel   

Ik volg ook, en zou ook graag meer willen weten over die introductie in Venlo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 21:15 



 
Profiel   

ik ook. venlo is goed te doen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 21:23 



 
Profiel   

Heb je voor mij ook meer info? Heb zoveel zadel ellende gehad dat ik intussen een grote interesse heb ontwikkelt voor het fitten :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-20 21:57 



 
Profiel   

idefix4 schreef
Dit is 2 dagen. Google op jo viehoff? Die is de organisator. Ik heb gevraagd of ik mocht helpen, maar wat een limburger niet kent... Dus ik weet toevallig van de cursus. Ik had al gemeld dat een aantal mensen om mij heen wachten op info, maar zelfs dat heeft me niet geholpen om op de hoogte te kunnen blijven. Ik heb wel de uitnodiging ergens liggen. Ik zal m evt mailen?


Ik heb ook interesse, kan er helemaal niks over vinden, ook niet op hun website. (Viehoff)

Er is trouwens nog een opleiding tot zadelmaker en/of passer. Saddleprofessional. Daar kun je per module leren. Ik heb alleen geen idee van de kwaliteit van de opleiding. Je betaald daar ook een hoop geld, dan zou ik toch liever een engeland opgeleid worden..... maarja dat moet ook weer haalbaar zijn. Financieel en ook qua gezinsleven, ik kan niet zomaar effe weg naar engeland helaas. Ik vind het ‘kiezen’ van een goede opleiding echt heel lastig.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-20 11:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen