Paard- en kindvriendelijke stal gezocht Delft (+20 km)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Paard- en kindvriendelijke stal gezocht Delft (+20 km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 00:22

Na al lange tijd vooral meelezer te zijn zou ik nu graag zelf tips ontvangen.
Voor de pony van mijn dochters zijn wij op zoek naar een paardvriendelijke stalling in een straal van zo’n 20 km rond Delft.
Met paardvriendelijke bedoel ik een stal waar ze ook in de winter goed naar buiten kunnen en dus niet 22uur/dag op stal staan. Zomers weidegang is zeker gewenst.
Daarnaast vind ik het belangrijk dat het ook voor mijn dochters (10 en 13 jaar) leuk is. Als jonge tiener tussen enkel volwassenen is niet altijd even leuk.
Ze rijden beiden dressuurmatig cq recreatief. Maar zijn mn. van het poetsen, knuffelen, verzorgen etc.

Stal Verboon is wellicht een optie.

Graag jullie tips, adviezen etc.

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Paard- en kindvriendelijke stal gezocht Delft (+20 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 00:39

Ik heb 20 jaar geleden bij stal Verboon gestaan. Ik ben verhuisd als ik weer terug zou verhuizen zou ik weer daar gaan staan. Wat een superstal.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paard- en kindvriendelijke stal gezocht Delft (+20 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:28

Neville stables, daar staan pensionklanten in verschillende leeftijden.

Misschien dat ypenburghoeve in Den Haag ook een optie is.

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 12:49

Verder niemand tips?

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Paard- en kindvriendelijke stal gezocht Delft (+20 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:55

De Groene Meer? Wel op het randje qua afstand misschien

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 12:56

Misschien iets verder weg dan 20 km... Hoeve Lentevreugd. Ik weet dat hier ook wat jonge ruitertjes rondlopen en je zit vlak bij het strand!

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 15:27

Zowel Hoeve Lentevreugd als de Nieuwe Meer bekeken. Dit is wel het soort accommodatie wat we zoeken.
Echter het is verder dan 25km. Voor mijn geen probleem, met de auto. Het is alleen de bedoeling dat mijn dochters tzt ook zelf kunnen. En dan is dit echt te ver. Ook met ov.
Tot 20km is fietsbaar denk ik.

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Paard- en kindvriendelijke stal gezocht Delft (+20 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:28

Is 20 km enkele reis dan niet al te ver op de fiets? Ze is dan al zo'n 3 uur kwijt aan reistijd, dat lijkt me na school toch niet te doen

_Roxanne

Berichten: 1060
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:37

Annet73 schreef:
Zowel Hoeve Lentevreugd als de Nieuwe Meer bekeken. Dit is wel het soort accommodatie wat we zoeken.
Echter het is verder dan 25km. Voor mijn geen probleem, met de auto. Het is alleen de bedoeling dat mijn dochters tzt ook zelf kunnen. En dan is dit echt te ver. Ook met ov.
Tot 20km is fietsbaar denk ik.


20km fietsen is een uur. Dat is op zich prima (en gezond!) maar voor jouw jonge dochters denk ik te veel van het goede. Dat zou namelijk betekenen dat ze na school een uur naar stal fietsen, daar een uurtje of twee rondhangen (poetsen, rijden, tutten, etc) en vervolgens weer een uur naar huis. Stel dat je dochters om half vier kunnen vertrekken naar stal, dan zijn ze om half acht 's avonds weer terug. De motivatie moet dan wel hoog zijn hoor

Ik had mijn pony vroeger op een pensionstal staan op de route van/naar school. Dat was 6 km fietsen, maar lag al op de route van 11 km naar school. Veel langer dan 20 minuten fietsen enkele reis zou ik denk ik niet willen. Denk ook aan de winter: 's avonds vroeg donker etc

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 13:43

Stal Westerman Oude Leede
Stal Langelaan, Oostveenseweg Schipluiden
Beide hebben volgens mij wel een wachtlijst

Vadiz

Berichten: 200
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Honselersdijk

Re: Paard- en kindvriendelijke stal gezocht Delft (+20 km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 00:56

Langelaan heeft idd een wachtlijst en zijn voornamelijk volwassenen. Af en toe zijn kinderen van klanten mee maar er staan geen kinderen met hun pony.