Instructeur houding en zit gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:09

Leuk, ik vind jullie plan voor zo'n dag speciaal voor mensen met een bepaald ras ( dravers in dit geval) heel mooi!

Stiekem ben ik wel benieuwd wat jullie nog meer in het hoofd hebben voor die dag ook al heb ik geen draver...

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 22:13

Jet schreef:
Leuk, ik vind jullie plan voor zo'n dag speciaal voor mensen met een bepaald ras ( dravers in dit geval) heel mooi!

Stiekem ben ik wel benieuwd wat jullie nog meer in het hoofd hebben voor die dag ook al heb ik geen draver...


Ik ben stiekem ook wel heel benieuwd (en heb wel een draver <3 )

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 00:17

We zien veel dezelfde problemen terug komen als iemand een draver aanschaft, de draver is vaak net uit het koersritme, is net gewend aan de ruiter op zijn rug en wordt dan gekocht door niet al te ervaren mensen.
Een draver moet je leren dat hij zijn lijf anders moet gebruiken,van stuwen naar dragen,er worden andere spieren getraind en het bak werk is mentaal intensiever dan de interval en conditie trainingen die we in de drafsport doen.
We willen twee instructeurs uit ons netwerk uitnodigen, eentje is tevens osteopaat, de andere grandprix ruiter en humaan fysiotherapeut en beide hebben ze affiniteit of werken met dravers.
Zij doen met ons het stukje, hoe train je je draver nu correct van baan naar bak met de minimale kans op blessures. En ook hoe je een draver handiger, leniger en lichaamsbewuster maakt. Aan de ruiter wordt gewerkt met houding en zit voor de correcte inwerking en we willen een draf train(st)er uitnodigen die samen met ons de koppeling uitlegt tussen recreatie draver en koers draver, hoe wordt een koers paard opgeleid en getraind, welk harnachement kennen ze wel en niet, welke trainings vormen hebben we.
Daarmee willen we creƫren dat onze deelnemers leren begrijpen waarom een draver het een wel kent of kan, en het andere niet

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 05:28

Dat klinkt heel goed! Jullie kijk erop is ook de mijne. Ik heb zelf geen draver dus, maar ik snap precies wat jullie mening erover is en ik vind het heel mooi dat jullie daar zo mee aan de slag zijn en die dag organiseren!

SuperZodiaX
Berichten: 1337
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Re: Instructeur houding en zit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 07:14

Carmen schalk is zeker een aanrader!

henshem
Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Instructeur houding en zit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:20

Hier nog een fan van Carmen Schalk!

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-19 11:42

Iselda schreef:
Jet schreef:
Leuk, ik vind jullie plan voor zo'n dag speciaal voor mensen met een bepaald ras ( dravers in dit geval) heel mooi!

Stiekem ben ik wel benieuwd wat jullie nog meer in het hoofd hebben voor die dag ook al heb ik geen draver...


Ik ben stiekem ook wel heel benieuwd (en heb wel een draver <3 )


Ben je op Facebook lid van de groep Dravers Als Recreatiepaard?
Daar komt alle info over de clinic sowieso in te staan, en voor jou is het dicht bij denk ik, we houden het in Oudesluis

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 11:59

Odetje92 schreef:
Iselda schreef:
Ik ben stiekem ook wel heel benieuwd (en heb wel een draver <3 )

Ben je op Facebook lid van de groep Dravers Als Recreatiepaard?
Daar komt alle info over de clinic sowieso in te staan, en voor jou is het dicht bij denk ik, we houden het in Oudesluis

Ja, daar ben ik lid van. Dat ga ik in de gaten houden, interessant!

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 02:17

Jet schreef:
TM, rare opmerking vind ik dat. TS vraagt om ervaringen met andere instructeurs houding en zit. Dan heeft ze niets aan jouw opmerking. Het klinkt nogal alsof al die andere instructeurs niet goed zijn omdat ze "Joker" nadoen.

Carmen doet het al heel lang, langer dan de meeste anderen en heeft er dus heel veel ervaring mee.


Waarom is dat een rare opmerking?

Ik meen het letterlijk: ts vond de Joker fijn - en er zijn nu steeds meer houding- en zitinstructeurs met een joker. Dus als diegene die ze op het oog heeft het zo druk heeft, is er misschien een prima alternatief.

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 05:25

Dan begreep ik je denk ik verkeerd, het kwam bij mij over alsof je het cynisch bedoelde, die andere instructeurs...
Maar dan nog, het wil ook niet zeggen dat iedere instructeur met een Joker zoveel kennis en ervaring heeft als degene waar TS haar ervaring bij heeft opgedaan en ook in haar straatje past qua paarden...

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Instructeur houding en zit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 14:13

Maar ik bedoelde het niet cynisch...
En ja, een instructeur moet passen, maar dat weet je nooit helemaal van tevoren. Even ongenuanceerd zit de gemiddelde Joker-instructeur al wel in het houding- en zitplaatje, en kun je aan de hand van diploma's/ervaringen en info wel zien of dat gaat matchen. Het blijft altijd een 'gok' als je bij een nieuw iemand bent.

Jet

Berichten: 12020
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:25

Dat is ook zo hoor, maar daarom staat dit topic op Ervaringen en Diensten... Om ervaringen te vragen met andere instructeurs met een "Joker".

Toscar1
Berichten: 12
Geregistreerd: 15-05-17

Re: Instructeur houding en zit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 09:43

En iedere nieuwe Joker eigenaar krijgt van de maker zelf ook een les, en gaat naar aanleiding van eigen ervaringen daar zijn of haar lessen op ontwikkelen. En de instructeurs die hem aanschaffen, hebben zelf ook talloze lessen gevolgd bij een andere instructeur op deze simulator. En zoals hierboven gezegd: deze mensen zijn al helemaal thuis in het stukje, houding, zit en inwerking van de ruiter en de biomechanica van paard en ruiter.

Zelf ben ik nu aan het oefenen en experimenten met het effect van de ademhaling van de ruiter op de beweeglijkheid van zijn of haar eigen lichaam, en dus op de beweeglijkheid van Joker/ het eigen paard. Nu is de ademhaling toch al 1 van mijn belangrijkste dingen waar ik de ruiters bewust van maak tijdens mijn lessen . Ook interessant is om te spelen met het punt waar je naar kijkt en wat dat weer voor effect heeft op je eigen balans en dus ook op de balans van je eigen paard.
En natuurlijk, een instructeur kan nog zo goed zijn, als je er geen klik mee hebt, heeft het weinig zin. Kwestie van uitproberen dus .

frensje
Berichten: 723
Geregistreerd: 12-11-10

Re: Instructeur houding en zit gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:03

Ik heb laatst een clinic bij Carmen Schalk gedaan. Eerst een half uur op de simulator en daarna half uur les. Ik vond het erg leuk en leerzaam. Echt een aanrader.