Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 15:18

Uit nieuwsgierigheid plaats ik dit topic. Ik ben benieuwd wat jullie zouden 'willen' betalen voor de volgende faciliteiten per maand. Wat zouden jullie hiervoor geven? Ik ben benieuwd wat jullie prijs-kwaliteit verhouding vinden..

Het gaat om het volgende:

- Het is een stalling langs de snelweg (geen bos/ruiterpaden in de buurt). Tien minuten met de trailer zit je in het bos..
- Er is een grote rijbaan en een longeer cirkel die over het algemeen het hele jaar door te gebruiken is.
- Er is ook spring materiaal aanwezig.
- Er is een solarium/wasplaats..
- Er is een mini kantine/wc
- We hebben allemaal een voerkist en een kast
- Krachtvoer zit er niet bij in, dat moet je zelf regelen.
- Paarden staan in de winter 6 tot 8 uur buiten in paddocks met een slowfeeder
- Paarden staan in de zomer op het land 10 tot 12 uur per dag op het gras met of zonder een maatje/groep.
- Op stal krijgen ze als je enkele portie kuil hebt een kleine hooizak vol voor de nacht..
- Als je voor een dubbele portie kiest krijg je twee kleine zakken hooi voor de nacht (betaal je extra voor)..

Wat is jullie mening?

Poekkie

Berichten: 7361
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:21

Volpension?
En is dat in de winter 2u of 14u buiten?

Edit: laat maar, verkeerd gelezen!

Ik zou zeggern 250-275 afhankelijk van de kwaliteit van de rijbaan en aanwezigheid van verharding /modder buiten
Laatst bijgewerkt door Poekkie op 14-03-19 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:21

Worden de paarden binnen en buiten gezet? Waar is de stal? Hoe is de verlichting?

DreamGuide

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:22

Hier zou ik maximaal 250 per maand voor betalen, hangt ook een beetje af van de regio natuurlijk. De meeste dingen zijn redelijk basic, ik vind alleen het feit dat je geen onbeperkt ruwvoer krijgt en zelf ruwvoer moet geven erg tegenvallen.
Hoe groot is een grote rijbaan? 20x40 of 20x60? En wat voor soort bodem ligt er in? Gewoon zand of achterberg oid.

En is dit op volpension basis, of moet je zelf uitmesten en binnen/buiten zetten?

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 15:23

Poekkie schreef:
Volpension?
En is dat in de winter 2u of 14u buiten?

Edit: laat maar, verkeerd gelezen!

Ik zou zeggern 250-275 afhankelijk van de kwaliteit van de rijbaan en aanwezigheid van verharding /modder buiten


Kwaliteit van de rijbaan is echt top! Ik kan eigenlijk altijd rijden.. Behalve met sneeuw of kei harde vorst.. Paddocks zijn nu wel modderig, maar er is ook veel verhard..

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 15:24

liespower94 schreef:
Worden de paarden binnen en buiten gezet? Waar is de stal? Hoe is de verlichting?


De paarden worden binnen en buiten gezet.. De verlichting is prima..

Nicky1963

Berichten: 1990
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:24

Poekkie schreef:
Volpension?
En is dat in de winter 2u of 14u buiten?

Edit: laat maar, verkeerd gelezen!

Ik zou zeggern 250-275 afhankelijk van de kwaliteit van de rijbaan en aanwezigheid van verharding /modder buiten


Ik lees het als tussen de 6 en de 8 uren buiten per dag.

TS, het ligt ook aan de regio. In de randstad zal er veel meer voor betaald moeten worden dan bijvoorbeeld in het noorden van het land.

future_vet
Berichten: 2622
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:24

hoeveelheid hooi struikel ik over. Dit moet gewoon minstens voldoende zijn wat een paard nodig heeft. Klein hooizakje snachts krijg ik kriebels van.

de rest lijkt me fijn, ca 275 euro. afhankelijk van de regio natuurlijk

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70666
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:25

Ik verplaats dit topic naar Verzorging, stalling en weide.

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 15:25

DreamGuide schreef:
Hier zou ik maximaal 250 per maand voor betalen, hangt ook een beetje af van de regio natuurlijk. De meeste dingen zijn redelijk basic, ik vind alleen het feit dat je geen onbeperkt ruwvoer krijgt en zelf ruwvoer moet geven erg tegenvallen.
Hoe groot is een grote rijbaan? 20x40 of 20x60? En wat voor soort bodem ligt er in? Gewoon zand of achterberg oid.

En is dit op volpension basis, of moet je zelf uitmesten en binnen/buiten zetten?


Ik zit in het midden van het land.. Nee geen onbeperkt ruwvoer helaas.. De rijbaan is mega zeker groter dan 60x30 en er ligt een goede bodem in die vergelijkbaar is met een achterberg bodem. Er wordt gemest/gevoerd (wel zelf krachtvoer regelen) en paarden worden binnen en buiten gezet.

Nicky1963 schreef:
Poekkie schreef:
Volpension?
En is dat in de winter 2u of 14u buiten?

Edit: laat maar, verkeerd gelezen!

Ik zou zeggern 250-275 afhankelijk van de kwaliteit van de rijbaan en aanwezigheid van verharding /modder buiten


Ik lees het als tussen de 6 en de 8 uren buiten per dag.

TS, het ligt ook aan de regio. In de randstad zal er veel meer voor betaald moeten worden dan bijvoorbeeld in het noorden van het land.


Midden van het land!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 15-03-19 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

Ghostattack

Berichten: 11250
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:26

Begrijp ik nou goed dat de standaard 1 portie kuil per dag is? Plus het kleine hooizakje dan. Hoe groot is die portie kuil dan?

Buiten het feit dat ik absoluut geen fan ben van kuil, zou ik hier max €225-€250 voor over hebben.

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:28

Max 225, kuil lijkt me niks en de hoeveelheid ruwvoer lijkt me ook weinig.

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 15:28

Ghostattack schreef:
Begrijp ik nou goed dat de standaard 1 portie kuil per dag is? Plus het kleine hooizakje dan. Hoe groot is die portie kuil dan?

Buiten het feit dat ik absoluut geen fan ben van kuil, zou ik hier max €225-€250 voor over hebben.


Nee overdag krijgen ze een slowfeeder met hooi (in de winter). Bij binnenkomst krijgen ze dan nog een portie kuil. Dit zal ongeveer een halve plak zijn van de vierkanten balen. En bij een dubbele portie zal dit het dubbele hiervan zijn.

troi
Berichten: 17022
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:31

In het noorden met alleem buitenbak 175-200 euro.

Al zou het voor mij door de zuinigheid met ruwvoer en alleen kuil afvallen.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:36

Zelf mesten of wordt er gemest?
Ik woon zelf in het midden van het land, ik denk dat je echt nog wel richting de 275-325 mag rekenen.

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:36

Ik zou niet naar je toe gaan als je niet onbeperkt ruwvoer krijgt

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:40

Het klinkt als een top stal, maar om even een ander perspectief te geven zal ik jouw lijst even omdraaien.

Wat zit er niet bij in:
- Bos/ruiterpaden
- Manege
- 365 dagen rijden
- Krachtvoer
- (Onbeperkt) hooi kuil is niet voor ieder paard een optie

Hoe groot is de wei? Is er een schuilmogelijkheid? Vooral als het modderig is vind ik een droog stuk echt een must.
Wordt er goed gemest? Alleen een beetje poep of echt goed schoon? Zit de bodembedekking er bij in en is dit stro/vlas? Is dit een goede laag?

In het midden van het land zou ik hier niet meer dan €250 voor betalen.
Laatst bijgewerkt door _Snow_White op 14-03-19 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Onali

Berichten: 18486
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Hoeveel stalgeld mag je vragen voor welke voorzieningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:45

Hoe groot zijn de paddocks?
Is het gewoon een onverdekte stal of kunnen ze de benen strekken?
En staan ze er alleen in?

Kunnen de paarden sociaal met elkaar om gaan? Spelen/ slapen.

Zou mijn stal absoluut niet zijn omdat de basisbehoeften niet duidelijk zijn en het ruwvoer kuil is.

anjali
Berichten: 15163
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:46

Men mag vragen wat men wil. Of iemand dat dan wil betalen is wat anders.Je moet hier zelf krachtvoer kopen? Wordt dat dan wel gegeven door de staleigenaar?

Isabel_k

Berichten: 4770
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:48

Om heel eerlijk te zijn, zou ik hier niet meer dan 200 euro voor over hebben. Je zit langs te snelweg. Dat vind ik niet alleen tricky mocht er eentje de benen nemen, ik hecht ook veel waarde aan fietspaden om op buitenrit te gaan. Ik heb geen trailer, dus hoe leuk het ook klinkt, aan dat bos heb ik niets.

Verder ben ik geen fan van kuil (en meerderen met mij). Ook vind ik het niet kunnen dat we niet zo veel ruwvoer gegeven wordt. Dat is in mijn ogen niet meer van deze tijd. Ik vind het ook belangrijk dat mijn paard met andere paarden buiten staat. Volgens mij lees ik dat ook niet terug in dit verhaal. Al met al zijn de voorzieningen voor de mens goed en voor het paard maar matig.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:49

Ik zou er mijn paard niet willen zetten, al kreeg ik er geld op toe :')

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 15:53

absque_dubio schreef:
Zelf mesten of wordt er gemest?
Ik woon zelf in het midden van het land, ik denk dat je echt nog wel richting de 275-325 mag rekenen.


Er wordt gemest.. Maar krachtvoer zit er niet bij in.. (reken ongeveer 60/65 euro extra per maand uit)..

liespower94 schreef:
Ik zou niet naar je toe gaan als je niet onbeperkt ruwvoer krijgt


Jup daar loop ik zelf ook tegen aan..
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 15-03-19 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

Winged

Berichten: 33067
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:54

Hoeveel HA land zit erbij? Hoe is de inrichting daarvan? Schuilmogelijkheden? Waarom niet onbeperkt ruwvoer? Hoe groot zijn de groepen paarden? Met hoeveel mensen deel je de rijbak?

In de winter 6 tot 8 en dan met een beetje kuil is te minimaal.

De faciliteiten voor de ruiter lijken goed, maar voor een paard kan het beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:55

Ik zou mijn paard er niet neer zetten, voor mij is het voeren van kuil echt een dealbreaker. Ik hecht veel waarde aan voldoende en kwalitatief ruwvoer, kuil valt daar voor mij niet onder. Eigen krachtvoer vind ik dan geen probleem.

Hoe groot zijn de paddocks en de weide? Dat vind ik ook erg belangrijk en heeft invloed op de prijs. Ik zet mijn paard niet alleen op een paddockje van 16 m2, maar het is een ander verhaal als ze met een klein groepje in een paddock van 1600m2 staan, om maar zo te zeggen. Is er beschutting op de wei/paddock of staan ze vol 'in het weer'?

Gizeppie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 15:56

_Snow_White schreef:
Het klinkt als een top stal, maar om even een ander perspectief te geven zal ik jouw lijst even omdraaien.

Wat zit er niet bij in:
- Bos/ruiterpaden
- Manege
- 365 dagen rijden
- Krachtvoer
- (Onbeperkt) hooi kuil is niet voor ieder paard een optie

Hoe groot is de wei? Is er een schuilmogelijkheid? Vooral als het modderig is vind ik een droog stuk echt een must.
Wordt er goed gemest? Alleen een beetje poep of echt goed schoon? Zit de bodembedekking er bij in en is dit stro/vlas? Is dit een goede laag?


Er wordt over het algemeen wel goed gemest met een prima laag vlas op de bodem.. Ja dat zit er allemaal bij in.
In het midden van het land zou ik hier niet meer dan €250 voor betalen.


Haha dank je! De weides zijn niet super groot. Ze zijn opgedeeld in stukken. Het zijn geen postzegels maar ook niet mega mega groot.. Er is daar GEEN schuilmogelijkheid, maar dat hoeft van mij niet per se als hij in de avond toch op stal gaat..

Onali schreef:
Hoe groot zijn de paddocks?
Is het gewoon een onverdekte stal of kunnen ze de benen strekken?
En staan ze er alleen in?

Kunnen de paarden sociaal met elkaar om gaan? Spelen/ slapen.

Zou mijn stal absoluut niet zijn omdat de basisbehoeften niet duidelijk zijn en het ruwvoer kuil is.


De paddocks zijn niet mega groot, maar ook niet mega klein. De paarden staan in de winter met een maatje erin over dag. De paarden kunnen spelen.. Doet die van mij ook elke dag.. De box is gewoon voor de avond zonder uitloop. Ik heb wel een grote box.

Winged schreef:
Hoeveel HA land zit erbij? Hoe is de inrichting daarvan? Schuilmogelijkheden? Waarom niet onbeperkt ruwvoer? Hoe groot zijn de groepen paarden? Met hoeveel mensen deel je de rijbak?

In de winter 6 tot 8 en dan met een beetje kuil is te minimaal.

De faciliteiten voor de ruiter lijken goed, maar voor een paard kan het beter.


Oef er zit wel wat hectare land bij maar hoeveel precies weet ik niet.. Er is geen schuilmogelijkheid. Maar dat hoeft ook niet voor die paar uur over dag.. Hij staat in de avond toch op stal. De bak wordt wel gedeeld met 50 man ongeveer. Maar rijdt zelden met super veel.. De paarden in de winter staan met 2 tot 4 paarden in de zomer met 4 tot 6 paarden..

xJitskee schreef:
Ik zou mijn paard er niet neer zetten, voor mij is het voeren van kuil echt een dealbreaker. Ik hecht veel waarde aan voldoende en kwalitatief ruwvoer, kuil valt daar voor mij niet onder. Eigen krachtvoer vind ik dan geen probleem.

Hoe groot zijn de paddocks en de weide? Dat vind ik ook erg belangrijk en heeft invloed op de prijs. Ik zet mijn paard niet alleen op een paddockje van 16 m2, maar het is een ander verhaal als ze met een klein groepje in een paddock van 1600m2 staan, om maar zo te zeggen. Is er beschutting op de wei/paddock of staan ze vol 'in het weer'?


Er zijn wel bomen, maar geen schuilmogelijkheid.. De paddocks zijn niet super groot, maar ook niet mega klein. Ze kunnen een aardige sprint trekken..
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 15-03-19 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.