Paard gaat de trailer niet meer in, omgeving Zwolle

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:20

Ik had ook een paard met zelfde probleem. Heb hem geleerd volgens de methode dat de trailer "rust" is en daarbuiten "aan het werk". Het handigst is om dit wel te oefenen waar je iets ruimte hebt. Je laat je paard kleine voltes om je heen (als longeren) lopen voor de laadklep. Na aantal rondjes leidt je paard met longe naar de laadklep. Als paard stil staat voor laadklep of pas vooruit zet wacht je even. Als paard rustig stil staat maar niet vooruit stapt, tik je met zweep zachtjes van achter aan. Als paard pas vooruit loopt, dan geef je weer rust. Als paard terugstap, dan weer rondjes op de volte lopen. Je hebt hier even geduld voor nodig. Maar mijn paard had het snel door en liep vrij snel trailer op. Als ze er weer uit lopen of halverwege terug lopen, dat laten gebeuren. Rustig blijven en gewoon weer voltes laten lopen en opnieuw beginnen. Ik had daarna paard die zonder mij zo de trailer op liep en relaxt bleef....

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:22

Sakura789 schreef:
Rambogirl schreef:
Papier vraagt ze omdat ze geen Jazz paarden wil/kan helpen.
Geen idee hoe dat precies zit, maar ik heb daar toch geen last van dus heb t verder niet nagevraagd.

Enorm veel geld, maar het lukt dr echt!


Was bij mij ook zo, niet willen ivm afstamming.

Toen een paardenman erbij gehad, €90 en opgelost.


Bizar!!..vanwege afstamming niet willen komen. Elk paard is leerbaar en niet elke Jazz hetzelfde.

Rambogirl

Berichten: 3588
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Etten Leur

Re: Paard gaat de trailer niet meer in, omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:39

Volgens mij was het niet zo dat ze dat niet wil doen. Maar ze heeft een no cure no pay regeling. En die vervalt volgens mij bij jazz afstammelingen

MyChoice

Berichten: 2194
Geregistreerd: 08-11-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:47

Ik heb een paar Jazz nakomelingen getraind op trailerladen, en ze zijn inderdaad wat volhardend en vallen vaker terug dan andere paarden. Je moet dan de eigenaar ontzettend goed meetrainen op hoe het opgelost wordt.
Maar dan kan ze Charmeur en Metall ook wel op haar lijstje gaan zetten :')

Gizeppie

Berichten: 2777
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:10

manubres schreef:
Ik had ook een paard met zelfde probleem. Heb hem geleerd volgens de methode dat de trailer "rust" is en daarbuiten "aan het werk". Het handigst is om dit wel te oefenen waar je iets ruimte hebt. Je laat je paard kleine voltes om je heen (als longeren) lopen voor de laadklep. Na aantal rondjes leidt je paard met longe naar de laadklep. Als paard stil staat voor laadklep of pas vooruit zet wacht je even. Als paard rustig stil staat maar niet vooruit stapt, tik je met zweep zachtjes van achter aan. Als paard pas vooruit loopt, dan geef je weer rust. Als paard terugstap, dan weer rondjes op de volte lopen. Je hebt hier even geduld voor nodig. Maar mijn paard had het snel door en liep vrij snel trailer op. Als ze er weer uit lopen of halverwege terug lopen, dat laten gebeuren. Rustig blijven en gewoon weer voltes laten lopen en opnieuw beginnen. Ik had daarna paard die zonder mij zo de trailer op liep en relaxt bleef....


Dat is een methode van Eddy Modde. Hele mooie methode..

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paard gaat de trailer niet meer in, omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:16

Als je een paard hebt waarvoor een trailer niet een plek van angst en trauma is, werkt het prima :j
Anders zou ik deze methode toch niet willen aanraden.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:31

Amanda schreef:
Als je een paard hebt waarvoor een trailer niet een plek van angst en trauma is, werkt het prima :j
Anders zou ik deze methode toch niet willen aanraden.


De mijne had wel een trailer trauma en er zat ook nog Jazz in het bloed (vader van vader was een Jazz) :D Het laden leerde hij snel, maar het erop blijven staan heeft wel even geduurd. Maar dat het paard gewoon terug mocht lopen als hij dat wilde maakte hem steeds relaxter en op den duur had hij dat niet meer nodig. Maar er is wel wat geduld voor nodig, maar daarna was het ook goed.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paard gaat de trailer niet meer in, omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 15:32

Die van mij had ook een trauma, maar daar ging het na een trainingsdag met Eddy Modde nog steeds mis. De methode van 2Moons werkt vanuit vertrouwen (ipv rust) op de trailer. Dat werkte voor die van mij in ieder geval beter.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paard gaat de trailer niet meer in, omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:41

Ik had bij nieske ook no cure no pay, volgens mij maakt zij geen uitzonderingen qua stamboom

Koekie73

Berichten: 2661
Geregistreerd: 30-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:31

Amanda schreef:
Die van mij had ook een trauma, maar daar ging het na een trainingsdag met Eddy Modde nog steeds mis. De methode van 2Moons werkt vanuit vertrouwen (ipv rust) op de trailer. Dat werkte voor die van mij in ieder geval beter.


Hier echt precies zo. Vorige pony raakte juist getraumatiseerd door die methode van Eddy Modde (is uiteindelijk bovenop mij gesprongen bij het laden) Bij 2Moons (Jolanthe in dit geval) her vertrouwen weer oogebouwd.

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Paard gaat de trailer niet meer in, omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:44

Ach zo zal de ene methode bij het ene paard beter werken dan bij de ander. Misschien maakt het verschil dat ik al veel grondwerk met mijn paard had gedaan.